Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych turbo => Zaczęty przez: SuJaK w 22.05.2013, 19:58

Tytuł: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: SuJaK w 22.05.2013, 19:58
Witam... Potrzebuje wydajniejszego IC do mojego Focusa ST mk2. Mogłby ktoś polecić jakas firme na terenie Warszawy, która sie zajmuje sprzedażą ?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 23.05.2013, 14:07
W necie masz fmic.pl - przejrzyj watek o tuningu 2,5t i znajdziesz polecany do tego auta wraz z info jakie rurki silimonowe od razu dokupic
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 23.05.2013, 17:00
Albo Airtec albo fmic.pl

kilka osób ma taki 550x230x65 http://www.fmic.pl/intercoolery/10-intercooler-intercooler-tuningowy-frontowy-intercooler-wydajny-intercooler-fmic-intercooler-duzy-intercooler.html

a kilka taki 600x300x76 http://www.fmic.pl/intercoolery/89-intercooler-550x180x65mm.html

droższa i lepsza opcja to Airtec z anglii :)

http://j-w-racing.co.uk/product.php/7299/2584/airtec_stage_1__intercooler_kit___ford_focus_st
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8185/2584/airtec_stage_2_intercooler_kit_with_scoop___ford_focus_st
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8555/2584/airtec_stage_3_intercooler_kit_with_scoop___pipes___ford_focus_st
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: SuJaK w 23.05.2013, 18:40
 http://www.fmic.pl/intercoolery/89-intercooler-550x180x65mm.html

pozostane przy tym :) dzieki za pomoc
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 24.05.2013, 12:32
musisz jescze dokupić 2 redukcje silikonowe 90 stopni z 76 na 50mm i 2 odcinki rury 50mm o długośći 5-10cm
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: kordyl w 09.12.2013, 15:00
Cytat: wilhelm w 24.05.2013, 12:32
musisz jescze dokupić 2 redukcje silikonowe 90 stopni z 76 na 50mm i 2 odcinki rury 50mm o długośći 5-10cm

W mondku MKIV 2,5T też są takie wymiary ??
Żeby to ogarnąć nowy IC powinienem kupić:

http://www.fmic.pl/intercoolery/10-intercooler-intercooler-tuningowy-frontowy-intercooler-wydajny-intercooler-fmic-intercooler-duzy-intercooler.html
http://www.fmic.pl/kolanka-redukcyjne-90-/170-kolanko-redukcyjne-90-51-57mm.html x2
http://www.fmic.pl/proste/117-lacznik-silikonowy-25mm.html x2

Dobrze myślę ?? :)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 09.12.2013, 17:37
Nie potrzebujesz tego łącznika silikonowego, tylko prostą rurę fi51 - przy montażu dotnie się z niej dwa potrzebne kawałki odpowiedniej długości.
http://www.fmic.pl/rury-aluminiowe/367-rura-aluminiowa-102mm-60cm.html (http://www.fmic.pl/rury-aluminiowe/367-rura-aluminiowa-102mm-60cm.html)x1

Do tego obejmy:
http://www.fmic.pl/obejmy/83-obejma-sgb-74-79mm.html (http://www.fmic.pl/obejmy/83-obejma-sgb-74-79mm.html)  x2  - łaczenie IC z kolankami
http://www.fmic.pl/obejmy/80-obejma-sgb-56-59mm.html (http://www.fmic.pl/obejmy/80-obejma-sgb-56-59mm.html)  x2 - łaczenie kolanka z rurą alu

Do podłączenia rury alu do ori przewodów użyjesz ori obejmy.


Dokładnie taki zestaw ja kupowałem ...
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: kordyl w 11.12.2013, 12:24
Dzięki MAG za podpowiedź :)

Zabieram się za zakupy :)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: trozyshousy4rP w 28.01.2014, 21:17
mi też pomogło! dzieki!
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 09.02.2014, 14:40
Witam

do wymiany ic na zaproponowany powyżej w Mondeo mk4  trzeba zrzucić zderzak czy da radę od spodu?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 09.02.2014, 16:05
Nie wiem czy przy pierwszym zakładaniu, jak trzeba uchwyty i mocowania zrobić, to czy wtedy nie lepiej zdjąć, bo później to bez problemu od spodu sie to robi.
W warsztacie jak chłopaki zakładali mi z powrotem ori, to zajeło im to jakieś 30-40minut max.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: kordyl w 19.02.2014, 15:55
Jak mocujecie czujnik ciśnienia powietrze w nowym IC ?? U mnie mechanik na tym utknął :(
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: cliner w 20.02.2014, 09:01
Wklejony do kolanka silikonowego na termiczny czarny silikon. Otwor dopasowany na wcisk z delikatnym luzem.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 24.02.2014, 21:31
No i jest problem, ten ic od fmica ma wyloty 63 mm, a w mondeo 2.5 t ori rury od ic mają średnicę 66/67 mm. I niestety nie ma ani kolanek redukcyjnych ani samych rur tej srednicy. Znalazlem rure metalowa od jacky która by pasowała ale i tak nie ma jak jej połączyć z ic.
Niech ktoś napisze jaki ma zestaw w mondeo mk4 lub s-max, chyba że coś źle kombinuje.
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 24.02.2014, 22:37
Jakas ciekawostka, że wszystkim pasuje, a tobie nie ...


... kolanko silikonowe 90stopni z redukcją z 65mm na 51mm (średnica wewnętrzna) i rura alu o średnicy 51mm, która wchodzi do wewnatrz ori rur i wsio pasi ...
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 25.02.2014, 07:01
Nie wiem czy ciekawostka, ale czy widziałeś ic w mondeo 4 2.5t, ma inne średnice wlotow niż ten z focusa st.  To są troche inne ic. Proszę o informację od kogoś kto montował ic w mondeo iv jak to było u niego.
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: cliner w 25.02.2014, 09:12
Zakladalem do mojego S-Maxa i potrzebowalem dokladnie to co pisze MAG,opaski do mocowania...przekladka sensora.Niedlugo zabieram sie za Mondeo mojego syna z tym samym silnikiem.Patrzylem do komory, ic musi byc inny niz moj bo ma fabryczna chlodnice wspomagania,ale podpiecie tsk samo.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: kordyl w 25.02.2014, 11:51
Heko trzeba by zapytać... Ja miałem to rozebrane, ale mechanik nie pomierzył jakie średnice mają ori rury. Mówił tylko, że te które kupiłem (51/63mm) nie będą pasować.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 25.02.2014, 14:00
Wczoraj zrzuciłem osłonę dolną i zdjąłem rurę z ic i niestety ale u mnie ic i węże mają właśnie 66/67 mm.
Mondeo mk4:
(http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=49993&d=1393352053)

Focus ST:
(http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=49994&d=1393352058)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: kordyl w 25.02.2014, 15:27
To jedyne zbliżone są redukcje 63/70.
Na FCP z kolei piszą, że nie trzeba żadnej redukcji...  
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 25.02.2014, 22:04
No to sorki - kordyl nie pisał wczesniej że ten zestaw nie pasi.
S-Max ma identyczny jak Foka ST.

Jesli ori węże mają wewnętrzną 66/67, to wtedy kolanko 90st fi65 bez redukcji plus rurka alu fi65 i zapewne po założeniu opasek będzie ok.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 25.02.2014, 22:37
Zapewne tak, ale wolałbym pewność.
Martwi mnie łączenie nowy ic 63 mm a kolanko 65 mm tu może być problem z szczelnością.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: kordyl w 26.02.2014, 09:21
Cytat: MAG w 25.02.2014, 21:04No to sorki - kordyl nie pisał wczesniej że ten zestaw nie pasi.

Nie pisał, bo nie zakładał wcześniej :) Dopiero w ubiegłym tygodniu się za to zabrałem. Przy montażu wyszło, że w ori IC jest czujnik, który trzeba przełożyć, do tego doszły złe kolanka i stwierdziłem, że nie chcę się w to dalej bawić. Zostanie tak jak jest a zakupiony zestaw sprzedaję...
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 26.02.2014, 22:28
Cytat: ccLot w 25.02.2014, 22:37
Zapewne tak, ale wolałbym pewność.
Martwi mnie łączenie nowy ic 63 mm a kolanko 65 mm tu może być problem z szczelnością.
No ale przeciez fmic ma dobrane kolanka pod swoje średnice, więc od tej strony nie ma prawa byc zadnego problemu.

Z tego co kojarzę, to na FCP tez się pytałes i ktos Ci odpisał, że pasuje kolanko 90st bez redukcji ...
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 27.02.2014, 08:04
Fmic ma wylot 63 mm i  kolanko z taką średnicą wypadałoby zamontować na fmic'u.
Ori rury do przepustnicy i turbo mają 66/67 mm zatem jest problem połączenia kolanko silikonowo od fmic'a do ori rury.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 28.02.2014, 23:38
Jaka jest dokładnie średnica zewnętrzna wylotu z fabrycznego IC?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: ccLot w 01.03.2014, 11:06
Cytat: MAG w 28.02.2014, 23:38
Jaka jest dokładnie średnica zewnętrzna wylotu z fabrycznego IC?

Tutaj masz MIV:
(http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=49993&d=1393352053)

A tutaj Fokę:
(http://forum.fordclubpolska.org/attachment.php?attachmentid=49994&d=1393352058)

Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 29.12.2014, 22:50
Koledzy to który ostatecznie:
Ten
http://allegro.pl/intercooler-600x300x76mm-turbo-dolot-promocja-i4869260451.html

czy ten:
http://allegro.pl/intercooler-550x230x65mm-turbo-dolot-promocja-i4869260563.html

Ponoć ten 550 lepiej się montuje?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 30.12.2014, 01:11
Wiadomo, większy,  grubszy lepiej chłodzi :)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 30.12.2014, 08:26
No tylko przy 600 trzeba się mocno nagimnastykować aby go tam wsadzić:)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 31.12.2014, 02:20
Wystarczą 2 kolanka, 2 proste kawałki rury 50mm i jakieś mocowanie :p
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: snafu w 03.01.2015, 00:15
A ktoś ogarniał temat malowania IC? Widzi mi się czarna wersja tego co ma FMIC.
Z grubsza temat rozeznałem i bez większego podparcia pomiarami połowa mówi, że nie pogorszy właściwości lub pogorszy marginalnie, druga połowa nie zaleca.
Nie wiem też jak z trwałością.

Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TAM w 03.01.2015, 16:09
Jeżeli malowanie byłoby elektrolityczne to wszystko gra, w innym przypadku własności muszą się pogorszyć, chyba że udałoby się znaleźć specjalną farbę termoprzewodzącą, wtedy może nie byłoby tak źle. Ale nie lepiej po prostu kupić czarny?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: snafu w 03.01.2015, 16:17
fmic.pl dziś mi odpowiedzieli, że robią malowanie za 70 PLN. Potwierdzę jak to robią.
Gydbym kupował AIRTECA, na pewno brałbym czarny. FMIC w standardzie czarnych nie ma a z racji kosztów na to rozwiązanie się na razie zdecydowałem.
Mam białem auto i w plnach jest zrobienie go tak, aby były głównie czarne dodatki, dlatego temat wałkuję.

« Dodane: 03.01.2015, 22:17 »

fmic.pl potwierdza, że robili pomiary i ich sposób malowania nie ma negatywnego wpływu na wydajność. Zatem przecieram szlaki z 600x300x76 w S-maxie. Mam nadzieję, że się upchnie :)
Boje się o laga ale naczytałem się tyle tego, że chyba nie ma o co tu się bać.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 06.01.2015, 00:47
Koledzy jak to jest z tymi Airtecami tj. Stage1, 2,3 ?
np na alledrogo mamy stage 2 ale za astronomiczną cene 3 kolocków http://allegro.pl/intercooler-airtec-ford-focus-rs-mk2-stage-2-i4950891769.html

Czym różni się ten stage 2 od np stage 3 z ebaya http://allegro.pl/intercooler-airtec-ford-focus-rs-mk2-stage-2-i4950891769.html

A co jeszcze innego daje nam stage 1?





http://www.ebay.co.uk/itm/Mk2-Ford-Focus-ST-Airtec-Stage-3-ST225-Intercooler-RS-Spec-Big-Bore-Silicone-/111231963200
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TAM w 06.01.2015, 01:25
Intercoolery Airteca liczą się od tzw. 3. generacji. Stage 1 to jej podstawowa wersja, do niedawna najbardziej popularna. Potem pojawił się ulepszony model, zwany Stage 2. Różni się od "1" dodatkowymi osłonami ukierunkowującymi strumień powietrza, grubością i podobno rdzeniem, ale szczegółów nie znam. W praktyce "1" wystarcza spokojnie do 330 KM, a "2" podobno bezproblemowo do ponad 500. "3" to pewnie jakiś kosmos, ale może tylko marketing. "1" można kupić za pół ceny "2", więc warto przemyśleć co tak naprawdę jest komu potrzebne.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 06.01.2015, 01:45
Czyli reasumując wystarczy szukać "1" w dobrej cenie.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.01.2015, 17:46
Ma ktos jakiś namiar na możliwie najtańszego Airteca do focusa st225?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 11.01.2015, 18:51
A po co Ci Airtec , zeby przyszpanować ? Jak byś poczytał kilka moich postów o Fmicu ,to bys wiedzial ze sa na równi z Airtekiem a nawet lepsze , nie mówmy o cenie bo Airtec powala na kolana.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.01.2015, 20:40
Nie należę do ludzi lubiących przyszpanować. To po pierwsze. Po drugie jak liczę do kupy te kolanka rurki obejmy itp to wychodzi okolice 1000zł Do tego muszę doliczyć dorobienie oraz dospawanie tego uchwytu na czujnik, a właśnie z tym nie chce mi się bawić. Z tego co wiem airtec poprostu zakładam bez żadnych doróbek.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 11.01.2015, 20:45
Napewno nie tysiac , nie wiem co liczysz , bo potrzebujesz IC do tego 2 kolanka redukcyjne , 2 rurki alu krótkie i 6 obejm , zobacz sobie na fmiku .

« Dodane: 11.01.2015, 20:57 »

Teraz sprawdziłem i wyszlo z IC 600/300/76 zs cały komplet 640 zeta.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: vtec w 11.01.2015, 21:54
Tomas, miałbyś airteca, to byłoby 350-360 kucy, tyle w temacie.
Weksla, jedna z rzeczy na która nie zalowalbym $$$.
W kolejnym aucie tez będę miał airteca, tyle ze gen 2
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 11.01.2015, 23:10
Vitek, zdradź co teraz będzie :)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: T w 11.01.2015, 23:32
Pewnie RS. ;)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: snafu w 12.01.2015, 00:03
Cytat: vtec w 11.01.2015, 21:54
Tomas, miałbyś airteca, to byłoby 350-360 kucy, tyle w temacie.

Wydaje mi się, że z wiadomych względów nie chciał tyle mieć? Z wystrojeniem na tyle raczej nie byłoby problemu przy jego gratach.

« Dodane: 12.01.2015, 00:04 »

Cytat: thomas198 w 11.01.2015, 20:45
Teraz sprawdziłem i wyszlo z IC 600/300/76 zs cały komplet 640 zeta.

Potwierdzam. Ja dorzuciłem malowanie na czarny mat więc ok 710PLN. Jeszcze do mnie jedzie. 
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 12.01.2015, 05:59
Cytat: vtec w 11.01.2015, 21:54
Tomas, miałbyś airteca, to byłoby 350-360 kucy, tyle w temacie.
Weksla, jedna z rzeczy na która nie zalowalbym $$$.
W kolejnym aucie tez będę miał airteca, tyle ze gen 2
Do tego co mam dorzucam wtryski 550 i przy tej turbinie która jest zamontowana bedzie 420 ale tuleje tego nie wytrzymaja ,lub korby wyjdą  bokiem, teraz jest 340 bo tyle chciałem a nawet mialo być jeszcze mniej , a po to zeby bylo bezpiecznie.  Jak skończę składać drugi silnik to bedzie 420 .

« Dodane: 12.01.2015, 07:30 »

Dodam jeszcze ze Fmica przetestowalem bardzo dobrze i widze po temperaturze na wejsciu i wyjsciu,że nie puchnie nawet w dni przy 40°C , nawet jak temp wlotu do IC ma ponad 100°C to na wylocie ma zawsze temperature otoczenia lub max 2°C więcej.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 12.01.2015, 09:16
mam drugi rok Fmica, którego kupiłem w opcji malowania na czarno. Niestety nie ma już ani grama czarnego koloru na nim.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: vtec w 12.01.2015, 10:10
Cytat: Tomasz w 11.01.2015, 23:32
Pewnie RS. ;)
to chyba logiczne :)

w zakresie FMIC vs Airtec, każdy ma swoje opinie i upodobania. O Airtec nie słyszałem, aby kiedykolwiek któryś z tunerów narzekał, jeśli chodzi o FMIC tak. Natomiast jest druga strona medalu przy FMIC, tj. pytanie jak jest montowany (fachowo) oraz przez kogo, tj. zwykle przez mniej lub więcej doświadczonych użytkowników, a AIRTEC jest 1:1.
Jak widać thomas fachowiec pierwsza klasa, także i na "skrzydłach/częsciach od stodoły poleci" ;)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 12.01.2015, 16:50
Farba zeszła pod wpływem temperatury?
Czyli robią to po łebkach i po kosztach znaczy malowanie?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 12.01.2015, 17:11
Zeszła od temperatury, bo była po taniości pomalowana (;
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 12.01.2015, 17:15
Ale po co to malowac szkoda kasy i w dodatku ryzyko ze zejdzie farba. Przecież az tak zle to nie wyglada kolor alu.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TowerST w 12.01.2015, 17:16
też tak uważam (((:
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TAM w 12.01.2015, 20:01
Z malowaniem jest tak jak wcześniej pisałem - albo jest czerniony elektrolitycznie (jak robi to Airtec i inne znane marki), albo wcale, bo malowanie nic nie daje, a często nawet przeszkadza, no i po pewnym czasie zawsze odłazi, a to już paskudztwo.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 12.01.2015, 21:16
Cytat: vtec w 12.01.2015, 10:10
to chyba logiczne :)

w zakresie FMIC vs Airtec, każdy ma swoje opinie i upodobania. O Airtec nie słyszałem, aby kiedykolwiek któryś z tunerów narzekał, jeśli chodzi o FMIC tak. Natomiast jest druga strona medalu przy FMIC, tj. pytanie jak jest montowany (fachowo) oraz przez kogo, tj. zwykle przez mniej lub więcej doświadczonych użytkowników, a AIRTEC jest 1:1.
Jak widać thomas fachowiec pierwsza klasa, także i na "skrzydłach/częsciach od stodoły poleci" ;)
Nie fachowiec ale nauczylem sie na błędach,  zeby dojść do tego co teraz mam zrobiłem mnóstwo prób. Mam tez pomysl na ulepszenie bloku z ST i z RS tak zeby nie pekaly tuleje cylindrów, a jak wszyscy mysla ze w RSie to sie nie stanie ,to sa w błędzie ,po przekroczeniu temperatury spalin 1150°C przez dłuższy czas tuleja tez szczeli , a zeby do tego doprowadzić, wystarczy zeby tuner programu za malo przylal afro i będzie po bloku.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: snafu w 12.01.2015, 21:41
Thomas moim zdaniem patentuj, daj rozsądną cenę i jestem Twoim trzecim klientem jeśli chodzi o wzmocnienie bloku :)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 12.01.2015, 21:51
Witek, a nie miało być AWD??? :)
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 12.01.2015, 21:55
W sobotę jadę porozmawiać z znajomym który ma bardzo duże doświadczenie na temat modyfikacji silników i przedstawię mu mój pomysł , a takie coś stoi w jego warsztacie , taka perełka  https://www.youtube.com/watch?v=5B1uqQWdw6A .
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: snafu w 12.01.2015, 21:59
Z tym malowaniem luz. 70zł. Piwa w weekend nie wypiję. Sprawdzę. Może coś usprawnili w procesie malowania i będzie w miarę ok.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: vtec w 13.01.2015, 10:24
Cytat: skoti79 w 12.01.2015, 21:51
Witek, a nie miało być AWD? :)
... miało być, ale po obejrzeniu kilku EVO czy STi, stwierdziłem, iz takie auto to chyba tylko nowe. Druga sprawa to koszty późniejszej eksploatacji, po czym wybrałem rozsądek.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.01.2015, 20:51
Koledzy jestem po rozmowie z przedstawicielem FMIC i zamówiłem Intercooler 600x300x76 malowany na czarno.

po pierwsze twierdzi że lakier nie ma prawa odchodzić, (Mogą pojawić się jedynie odpryski np od kamieni)
po drugie, Intercoolery FMIC sa z olbrzymim powodzeniem używane przy duuuuużo większych projektach niż powiedzmy "smieszne 300 czy 350 koni" w Fordziku.

np 700 czy 900 konne samochody (podał przykłady konkretne) w tym momencie nie pamiętam)
albo 1500konna Calibra Tsunami równiez jexdzi na IC FMIC.

Tyle w temacie.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TAM w 13.01.2015, 20:57
Cytat: weksla w 13.01.2015, 20:51np 700 czy 900 konne samochody (podał przykłady konkretne) w tym momencie nie pamiętam)
albo 1500konna Calibra Tsunami równiez jexdzi na IC FMIC.
Tyle, że to akurat nie jest żaden argument. W takich samochodach turbodziura powodowana przez IC nie ma najmniejszego znaczenia.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: vtec w 13.01.2015, 21:44
Cytat: weksla w 13.01.2015, 20:51
Koledzy jestem po rozmowie z przedstawicielem FMIC i zamówiłem Intercooler 600x300x76 malowany na czarno.

po pierwsze twierdzi że lakier nie ma prawa odchodzić, (Mogą pojawić się jedynie odpryski np od kamieni)
po drugie, Intercoolery FMIC sa z olbrzymim powodzeniem używane przy duuuuużo większych projektach niż powiedzmy "smieszne 300 czy 350 koni" w Fordziku.

np 700 czy 900 konne samochody (podał przykłady konkretne) w tym momencie nie pamiętam)
albo 1500konna Calibra Tsunami równiez jexdzi na IC FMIC.

Tyle w temacie.
no to konkretne uzasadnienie. zdziwiłbym się jakby ten przedstawiciel mógłby zaproponować coś innego....
tak właśnie w tych samochodzikach, gdzie o każdy KM walczy się, to przy tych klockach, gdzie turbina jest wielkości twojego silnika, to wcale nie dziwię się, że i na tym moim fabrycznym IC z ST to i by 500KM wycisnął....
o malowaniu widzę że też coś twierdzi, a tak dokładniej, może pochwaliłby się jaka jest technika lakierowania?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 13.01.2015, 22:00
Nie wiem, nie kłócę się, ja zamówiłem, jak się będzie sprawował czas pokaże.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 18.08.2016, 10:05
Przymierzam się do założenia FMIC`a do Foki. Pomożecie?
Z tego co czytałem jeśli ktoś nie planuje mocy 300+ to wystarcza 550x230x65 i raczej na takowy się skuszę.
Zakładał ktoś ten wymiar? Jakie kolanka/redukcje są potrzebne do montażu tego IC? I tak w ogóle co kupić, żeby później nie domawiać byle pierdół, a wszystko mieć skompletowane? :)
pozdrawiam!
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 18.08.2016, 17:07
Ja mam 430x230x76 i ogarnia to co jest.
Na wiosnę planuje zmienić na 600x300, bo apetyt jest większy :D
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 19.08.2016, 08:05
To jak Twój pocisk jeździ na takim małym, to mi 550x230x65 w zupełności wystarczy :D
Czyli do IC potrzeba mi będzie dwa kolanka redukcynje 90st. i kawałek kwasówki (+opaski)?
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: PyRsHaL w 19.08.2016, 09:07
Belkę mocujaca będziesz musiał jeszcze dorobić w sumie żeby się to trzymało jakoś
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 24.10.2016, 08:16
W następnym tygodniu w końcu będę zakładał FMICa. Zdecydowałem się na 550x230x65, bo w więcej niż 300KM nie będę celował. Tylko mam pytanko.. Warto robić nowy dolot czy zostawić tak jak jest i zająć się samym IC?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TAM w 24.10.2016, 11:14
Jeśli teraz masz standard, to zdecydowanie warto coś zrobić. A konkretnie, to z powodzeniem wystarczy przerobiona oryginalna puszka – nawet wystawiłem ją jakiś czas temu w dziale ,,Części ST/RS", pewnie nadal tam jest. U mnie wystarczyła do 350 KM.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 24.10.2016, 12:16
Aktualnie u mnie full seria, nic nie zmieniane :) IC jak wiadomo jest podstawą do wymiany i się zastanawiam czy coś więcej dłubać (tak jak pisałem docelowo chcę uderzyć w ok. 270-280KM nie pchając się w dodatkowe koszta), czy wymienić sam IC i zastanawiać się dalej nad wydechem :)
Seryjny dolot da radę przy takiej mocy?
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: TAM w 26.10.2016, 17:58
Niekoniecznie, ze wskazaniem na nie. Przerobiona puszka to żaden koszt w porównaniu z IC, wymiana 10-15 minut.
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: weksla w 26.10.2016, 21:13
Wrzuć chociaż ECU Spacer bedzie napewno miała lżej
Tytuł: Odp: Potrzebny Intercooler
Wiadomość wysłana przez: MAG w 18.01.2019, 22:54
Odświeżam starocia.

Jestem na etapie wyboru IC'ka do mojej Foki i zastanawiam się nad dwiema rzeczami.

1-sza to wybór konkretnego produktu - jestem na 99% zdecydowany na FMIC 550x230x65

Zakładam póki co Stage1 czyli powiedzmy okolice 270-280KM, a docelowo 300-320KM(na 100% nie w tym roku) - jest w takim przypadku sens pakować się w tego większego???


2-ga sprawa
Tak się zastanawiam, czy nie wymienić ori rur idących od IC z jednej strony do turbiny a z drugiej strony do przepustnicy...

Najtańszą opcją wydają sie ori rury od Mondeo/S-Max'a 2,5T, bo tam sa sporo większe średnice niz w ST - co sądzicie o takim pomyśle?

Z czym może sie wiązać taka zmiana? Kwestia mocowania MAP sensora to jedno, a drugie to chyba kwestia wywalenia SoundSymposera? Coś jeszcze?