Fordtuning.pl

Tuning mechaniczny i stylistyczny => Tuning silników benzynowych turbo => Zaczęty przez: thomas198 w 14.05.2014, 22:13

Tytuł: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 14.05.2014, 22:13
Witam wszystkich posiadaczy fordów z silnikiem 2.5 5 cylindrów
Szukam chętnych na zrobienie wkładki po miedzy blok a tuleje cylindrów , każdy posiadacz tego silnika wie ze przy większych modach lubią pękać tuleje cylindrów , a dokładnie 4 i 5. Wiec po poszukiwaniu na necie znalazłem już gotowe wkładki ale ceny odstraszają coś ponad 800 fontów . Ale po dłuższych poszukiwaniach znalazłem firmę w Polsce która już robi do subaru i po wstępnych rozmowach i przeliczeniach wyszło by około 1400 plus vat .Oczywiście do zrealizowania tej wkładki muszę wysłać blok , który już mam i uszczelkę pod głowicę , którą  wszyscy będą musieli zakupić taka sama żeby pasowały dziury do przepływu płynu . 
Zainteresowanych zapraszam do współpracy .   
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/809/xdih.jpg) (https://imageshack.com/i/mhxdihj)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 15.05.2014, 22:00
To wzmocnienie należy w ST-ku instalować w drugiej kolejności i dopiero wtedy, gdy zamierza się systematycznie korzystać z doładowania powyżej 1.35 bara. Najsłabsze miejsca cylindrów są na górze, gdzie wzdłuż ich styku jest szczelina o głębokości kilkunastu mm (nie wiadomo po co). To właśnie trzeba poprawić w pierwszej kolejności. Odpowiedni kit jest sporo tańszy i składa się właściwie z 4 przekładek wykonanych ze specjalnie dobranego stopu i wysokotemperaturowego kleju. Reszta to niezbędne graty: uszczelka pod głowicę, pasek rozrządu, napinacz, rolka pośrednia. Niestety po zdjęciu głowicy trzeba dokupić jeszcze sporo różnych dupereli, dających łącznie koszt ponad 1000 zl. Do tego dochodzi robocizna, która musi być wykonana przez dobrego (naprawdę dobrego) fachowca. Mam ten temat świeżo przećwiczony, bo opisywany kit został zamontowany w moim aucie kilkanaście dni temu. Tak więc gdyby ktoś potrzebował dodatkowych informacji, służę pomocą.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 15.05.2014, 22:38
No to dawaj namiary na ten kit , i zaczynam polerować doloty w głowicy z RSa ,kolektor alu tez . A cala robotę sam sobie zrobię ,bo dla mnie ten silnik to pikuś .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 15.05.2014, 23:47
Jeśl tak, to szacun. Najlepiej jest kupić ten kit tu:
http://j-w-racing.co.uk/product.php/8836/3735/dsci_block_mod_kit___ford_focus_st_/43a817e7c8bedad20c14947c91b1f765 (http://j-w-racing.co.uk/product.php/8836/3735/dsci_block_mod_kit___ford_focus_st_/43a817e7c8bedad20c14947c91b1f765)
Firma sprawdzona, ale trzeba się uzbroić w cierpliwość, bo na ten kit trzeba czekać czasem i 10 dni. Pamiętaj, że jeśli masz firmę z nipem europejskim, to sprzedadzą Ci go za cenę netto. Aha, do kitu dołączona jest instrukcja z rysunkami; jeden z jej punktów mówi o zamrożeniu przekładek w lodówce w temp. ok. -20 stopni, ale znacznie lepsze rezultaty (i dużo szybciej) uzyskuje się umieszczając je w suchym lodzie (koszt 40-70 zł / 10 kg).
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 15.05.2014, 23:53
Nip EU mam wiec bedzie git zawsze taniej . Dzieki za link sprawdze to i pewnie zakupie . Po montazu bedzie fotorelacja .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: DawPi w 16.05.2014, 10:19
O kurcze, a niech mi ktoś powie czy oprócz tego zestawu za circa 300 funtów coś jeszcze trzeba dokupić? Ile wynieść może średnio robocizna? Pytam, bo chciałbym znać całkowity koszt takiej usługi. Wiadomo, że plus minus paręnaście procent, ale zawsze to daje jakiś obraz kosztów.

Dzięki.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 16.05.2014, 11:25
Jeśli chodzi o części, to najdrożej wypadają śuby głowicy (~300 zł netto) i uszczelka kolektora ssącego (~110 zł netto). Pozostałe różne drobiazgi są już tanie, ale dają łącznie jeszcze jakieś 200-400 zł, w zależności co się okaże do wymiany. Mnie robocizna wyniosła 1300 zł, ale może się okazać znacznie więcej, jeśli trzeba będzie ustawić luzy zaworowe (a koniecznie trzeba je sprawdzić, bo jest to idealna okazja).
Oczywiście zapytaj jeszcze thomasa198 - może zaproponuje Ci znacznie lepsze warunki :-)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: DawPi w 16.05.2014, 11:26
Widzę, że tanio nie będzie. Zostawiam sobie temat na później. Dzięki!
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 16.05.2014, 11:51
Fakt, trochę to kosztuje, ale na pewno taniej, niż naprawa pękniętych cylindrów ;-)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 16.05.2014, 12:22
Ja mam jeszcze inny pomysl ,dzisiaj sie dowiem czy da rade to zrobic , jak tak to tuleje beda niezniszczalne.

« Dodane: 16.05.2014, 17:40 »

Moj pomysl to taki zeby nadspawac tigiem laczenia miedzy blokiem a tulejami cylindrow takie polonczenie z aluminium . Ale okazalo sie ze jak bedziemy spawac to tuleje cylindrow moga sie pogiac , mozna temu zapobiec , wycisnac tuleje cylindrow i po spawaniu Z POWROTEM ja wprasowac . Ale koszt takiej zabawy jest przeogromny , bylo by prosciej kupic blok z RSa.
mozna zrobic cos takiego
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/28z7.jpg) (https://imageshack.com/i/nd28z7j)

ale chyba zrobie cos takiego juz sie dogadalem co do ceny i w jeden dzien mi to zrobia

(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/841/bsxh9.jpg) (https://imageshack.com/i/ndbsxh9j)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 16.05.2014, 19:57
A wiadomo już z czego mają być zrobione te pręty-rozpórki? Trzeba chyba dobrać materiał o odpowiedniej rozszerzalności cieplnej... Pomysł ciekawy. Niemniej jednak szczeliny między cylindrami nadal trzeba zaślepić.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 16.05.2014, 20:02
Tak szczeliny beda zaslepione a wszystko zrobie z aluminium do form wtryskowych , najtwardsze ktore mozna znalezc , z takiego robia wkladki .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 16.05.2014, 20:53
Dla mnie to już musztarda po obiedzie - nie skuszę się na ponowne zdejmowanie głowicy :-)
Ale ciekawy jestem jaki jest koszt instalacji tych prętów... Chyba już znasz cenę?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 17.05.2014, 23:32
To się dzieje po zamontowaniu blaszek pomiędzy cylindrami . Przepływ wody musi być , po dzisiejszej rozmowie z znajomym inżynierem który przygotowuje samochody do rajdów , wyszło szydło z worka . Wiec tuleje nie pękają bo jest po miedzy nimi przerwa , ta przerwa jest za mała i się nie chłodzi odpowiednio , a przy doładowanych silnikach temperatura skacze drastycznie do góry i woda na ściankach tulei zaczyna się gotować . To wygląda jak gotowanie wody w czajniku na ściankach pojawiają się pęcherzyki powietrza i wtedy pęka tuleja . I po moich poszukiwaniach znalazłem ciekawa wzmiankę ,ze w blokach silnika po lifcie jest już to poprawione , a co dokładnie to już pisze . Szczelina po miedzy cylindrami w ST przed liftem ma 0.50mm szerokość i 14.50mm głębokość , a w ST po lifcie i na pewno w RS 0.94mm szerokość i 5mm głębokość .
A jak jest blaszka po miedzy cylindrami to się dzieje to co widzicie na zdjęciach , przegrzane tuleje żeliwne , a to doprowadza do pękania i to całkiem groźnego widać to na ostatnim zdjęciu.
(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/839/mk6e.jpg) (https://imageshack.com/i/nbmk6ej)

(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/836/24fx.jpg) (https://imageshack.com/i/n824fxj)

(http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/y5rt.jpg) (https://imageshack.com/i/n6y5rtj)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: DawPi w 17.05.2014, 23:34
Wychodzi na to, że ST FL są mniej na to narażone? Trochę mnie uspokoiłeś, ale temat śledzę nadal uważnie!
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 17.05.2014, 23:40
Tak gdzieś natrafiłem na takie zdanie , bo ktoś już otwierał blok z ST FL i zauważyli ze te szczeliny maja te same wymiary jak w bloku z RSa .

« Dodane: 17.05.2014, 23:47 »

Here is a bit of info about the I5 engine

Early engine blocks from an ST (pre face lift) Have different blocks to the face lift ST and RS.
Early blocks have a slot between the pistons ST engine (pre facelift)
Gap width 0.50mm
Depth 14.5mm
Later blocks also have a slot but it is not as deep.
Gap width 0.94mm
Depth 5mm



« Dodane: 17.05.2014, 23:56 »

I zapomniałem dodać ze w RSie jest niższy stopień sprężania i to tez wpływa na to ze nie pękają tuleje . A na to wszystko jest lekarstwo , trzeba założyć tłoki o stopniu sprężania 8,0:1 robione na zamówienie (RS 8,5:1). Potem dmuchnąć  turbinka z RSa do 1.4 bar i będzie z 400KM , oczywiście przy dużych wtryskach . Do tłoków  można dorzucić kute i wzmacniane korby , bo wal jest kuty , można go jeszcze wzmocnić przez utwardzanie .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 18.05.2014, 00:36
No zaraz, to kit wzmacniający montuje się po to, żeby przyspieszyć pękanie cylindrów?! Coś tu się nie zgadza. A w ogóle to też natrafiłem na opisy tych szczelin i ich wymiarów, ale firma Dreamscience, która robi i sprzedaje kity nie potwierdziła tego. Sprzedawane blaszki są takie same do pre-FL i FL. Specjalnie o to pytałem przed zakupem, bo - jak wspomniałem - również natrafiłem na ten opis na jakimś forum. Tymczasem blaszki mają 15 mm wysokości do obu wersji i raczej nie wyobrażam sobie, żeby Dreamscience mogło sobie pozwolić na taką karygodną pomyłkę. Być może opis jest prawdziwy dla silników z RS-a i nielicznych wersji ST z końca produkcji.
Natomiast co do chłodzenia, ktore mają zapewniać nasze słynne szczeliny, to uważam to za nieprawdopodobne, a to głównie z dwóch powodów - po pierwsze, przepływ wody przez tak mały przekrój jest na tyle znikomy, że nie jest w stanie odebrać nawet ułamka wytwarzanego w tych okolicach ciepła. Po drugie, jeśii nawet przepływ byłby jakimś cudem wymuszony przez bardzo wysokie ciśnienie zewnętrzne, to przy tak małym przekroju ciśnienie w szczelinie spadłoby do bardzo małych wartości - tym mniejszych, im szybszy byłby przepływ. To z kolei spowodowałoby gwałtowne wrzenie płynu chłodzącego i... brak chłodzenia. Tak przynajmniej ja to widzę. I chyba coś w tym jest (mam nadzieję, że się nie mylę, bo wydałem sporo kasy na montaż tegi kitu), bo najlepsze tuleje dostępne na rynku, czyli Darton, nie mają szczelin.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 18.05.2014, 21:24
Ja już podjąłem decyzje i nie będę robić ani wkładki . kołków tez nie , blaszek nigdy w życiu , kupuje blok z RSa z podstawa walu , te szczeliny poszerzę do 2 mm , tłoki tak jak pisałem już znalazłem , 400 za tłok kuty z pierścieniami . Do tego kupie korby kute i uszczelkę Head Gasket WRC Spec ,Szpilki głowicy ARP do Ford Focus RS 2.5 ltr. I to wszystko będzie śmigać bez problemu . A co do nacięcia po miedzy cylindrami to ono musi być , na pewno głębokość 5mm będzie bezpieczna niż ta z ST 14,5mm , i poszerzenie do 2mm wspomoże przepływ wody . Ktoś mówił ze tuleje pękają jak się przeskoczy 500Nm , ale to nie jest tak do końca , dzieje się tak bo się zwiększa temperatura u samej góry cylindra , widać to na zdjęciach które wcześniej dodałem . I mogą nawet popękać przy 400Nm wystarczy jak będzie slaby AFR .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 18.05.2014, 21:49
Jasne, że najlepiej kupić blok z RS-a i o nic się nie martwić. Ale poszerzanie szczelin uważam za bardzo ryzykowny pomysł chociażby dlatego, że 2 mm to strasznie dużo - ze ścianki zostanie ledwie żyletka. Jak już wsadzasz RS-owy blok, to dalsze zabiegi chyba nie mają sensu.
Masz rację co do AFR-u i liczby Nm, ja mam 525Nm i całe cylindry, ale taki moment zaczyna się u mnie dopiero powyżej 3500 obrotów, a AFR mam wtedy bardzo niski - 11.6. Najgorsze co można zrobić tuningując auto, to duży moment przy niskich obrotach i wysokim AFR. Wtedy naprawa silnika jest tylko kwestią czasu.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 18.05.2014, 22:01
wiesz tak naprawdę to ten skrawek aluminium to nic nie trzyma , jak sobie popatrzysz dobrze to tuleje cylindrów (żeliwne) są wciskane w odlew aluminiowy . Mozna jeszcze zrobić cylindry i tłoki na zamówienie , ori cylindry maja 83mm , żeby zwiększyć wytrzymałość wystarczy zrobić tuleje cylindrów na 81mm to da nam 1 mm na ściance i będą niezniszczalne .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 18.05.2014, 22:18
Oczywiście zrobisz co uznasz za najlepsze, ale fajnie byłoby gdybyś wszystko dokładnie opisał i zdał relację jak sie to sprawuje w praktyce. Jakie docelowo parametry chcesz osiągnąć na przerobionym RS-owym bloku?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 18.05.2014, 22:46
Do zmiany tulei cylindrów blok z ST może być . Na blok i podstawę walu z RSa trzeba pewnie wydać z 2000 , oczywiście używane . Za ta kasę można kupić np. korby kute. Firmę która wymieni mi tuleje już mam . A tuleje tez już znalazłem robią w Anglii . http://www.westwoodcylinderliners.co.uk/

(http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/841/h3aq4.jpg) (https://imageshack.com/i/ndh3aq4j)

« Dodane: 19.05.2014, 13:35 »

Kosz 1 cylindra to 77.50 funtów 
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 20.05.2014, 01:04
Jesli to przyzwoite cylindry, to baaardzo tanio!
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 20.05.2014, 23:39
Firma istnieje juz od 1930 , wiec wiedza co robia .
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: osama80 w 18.10.2014, 09:34
Block mod działa i ma za zadanie wzmocnić blok który pod wpływem wysokiej temperatury zmienia kształt i pęka. Pęka najcześciej chyba pomiędzy 3 i 4 cylindrem które są najbliżej turbo jeśli dobrze pamietam. Na moje szczęście mam 1.5 godziny jazdy do Dreamscience wiec blok mod zrobiony za £650. Obecnie maja go na promocji za 595 z wymiana oleju. Nie słyszałem jeszcze o pękniętym bloku po zrobieniu blok modu. Dla niezdecydowanych polecam.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 18.10.2014, 09:38
Czyli nie wymieniales tuleji tylko wstawili aluminiowe blaszki po miedzy cylindry ?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: osama80 w 18.10.2014, 09:53
Dokładnie tak. Proces jest dosyć pracochłonny dlatego tyle kosztuje. Blaszki trzyma się w specjalnej zamrażarce żeby łatwiej można było je wcisnąć pomiędzy cylindry. Bo i trzeba rozebrać sporo silnika dlatego przy jednej robocie zmieniają tez pasek rozrządu. Koszt samych blaszek nie przekracza kilku £. Dużo roboty ni i trzeba wiedzieć co się robi. Dreamscience jest pod tym względem jednym z najlepszych firm w UK.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 18.10.2014, 10:23
Nie, ja zostaje przy wymianie calych tulei , do tego juz mam tloki ,korby i wal kuty , jeszcze troche czesci i moge skladac , jedno co mi brakuje to czas !
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 18.10.2014, 12:08
Cytat: osama80 w 18.10.2014, 09:53Blaszki trzyma się w specjalnej zamrażarce żeby łatwiej można było je wcisnąć pomiędzy cylindry.
Ja wpadlem na lepszy pomysł - 0.5 kg suchego lodu bardzo szybko załatwia sprawę. Ma on temperaturę -78 stopni, czyli znacznie mniej niż dostępne zamrażarki. Gdyby ktoś chciał robić opisywany mod, to polecam ten sposób.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: pazuzel w 23.07.2018, 17:09
Witam wszystkich,

Osttani post widzę z 2014r. więc chciałbym zasięgnąć opinii ludzi którzy zdecydowali się na w/w  mod. Zapobiegło ? Czy polecilibyście ten zabieg potomnym ? Może wpadł do głowy nowy, lepszy pomysł ?
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: rajman w 23.07.2018, 17:27
Cytat: pazuzel w 23.07.2018, 17:09
Witam wszystkich,

Osttani post widzę z 2014r. więc chciałbym zasięgnąć opinii ludzi którzy zdecydowali się na w/w  mod. Zapobiegło? Czy polecilibyście ten zabieg potomnym? Może wpadł do głowy nowy, lepszy pomysł?
Blaszki
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 23.07.2018, 22:48
Blaszki sprawdzają się w 100%. Do 400-420 KM trudno o lepsze i tańsze rozwiązanie. A powyżej i tak potrzebne jest większe turbo i trzeba zakuwać silnik.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 05.08.2018, 13:32
Jak powyżej napisane.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: mluki w 26.08.2018, 22:20
W moim Volvo V50 T5 (z takim samym silnikiem 2.5 jak w Focusie ST) zauważyłem, że znika mi płyn chłodniczy.
Za to oleju jakby tak... przybyło.

W związku z tym podejrzewam, że albo uszczelka, albo właśnie pęknięta tuleja.
Gdzieś tu na forum wyczytałem, że te blaszki pomiędzy tuleje mogą pomóc.

Jak otworzę silnik, będę wiedział na 100%, ale tak już profilaktycznie chciałbym zapytać, czy ktoś z Was posiada jeszcze takowe blaszki u siebie, czy pozostaje zamówić z Anglii? Czy oprócz tego potrzebny jest jeszcze jakiś kit (o którym też ktoś wspominał)?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 26.08.2018, 22:44
Zamawiaj z pumaspeed z UK.
Jak nadpękła tulwja może jeszcze blaszkami uratujesz
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: mluki w 27.08.2018, 00:33
Dziękuję za poradę. Tak zrobię, jeśli potwierdzą się moje obawy.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: Airedale w 02.09.2018, 10:03
Tylko blaszki, ja zdecydowałem się na wychwalaną wkładkę. Efekt taki, że silnik padł  5 tyś po dotarciu. Żeby tego było mało, po dokładnej weryfikacji filmu z hamowni z pierwszego dnia po dotarciu zauważyliśmy, że delikatny niebieski dymek już był! Wkładam teraz kute tłoki, bo nie ma innego wyjścia( opcją było wywalenie całego bloku z tą wkładką). Oczywiście jak w większości silników z wkładką padł tłok dokładnie półka. Niedługo opiszę relację z naprawy. Auto sprzedałem z nowymi kutymi  tlokami wossnera. Przestrzegam wszystkich przed wkładką- zabija tłoki.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 02.09.2018, 10:42
Ano nie od dziś wiadomo:)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: Monti w 02.09.2018, 21:03
Mluki za 2 tygodnie znów powinienem mieć blaszki na sprzedaż. Jak coś to pisz. Ogłoszenie mam w dziale sprzedam.
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: k0b3 w 07.09.2018, 22:32
Cytat: Airedale w 02.09.2018, 10:03
Tylko blaszki, ja zdecydowałem się na wychwalaną wkładkę. Efekt taki, że silnik padł  5 tyś po dotarciu. Żeby tego było mało, po dokładnej weryfikacji filmu z hamowni z pierwszego dnia po dotarciu zauważyliśmy, że delikatny niebieski dymek już był! Wkładam teraz kute tłoki, bo nie ma innego wyjścia( opcją było wywalenie całego bloku z tą wkładką). Oczywiście jak w większości silników z wkładką padł tłok dokładnie półka. Niedługo opiszę relację z naprawy. Auto sprzedałem z nowymi kutymi  tlokami wossnera. Przestrzegam wszystkich przed wkładką- zabija tłoki.
A dlaczego te tłoki padają? Blokują się, przegrzewają?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: rajman w 08.09.2018, 15:08
Tłoki to nie pękają. Pękają tuleje cylindrow w miejscach gdzie są najciensze.
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: k0b3 w 09.09.2018, 05:29
Cytat: rajman w 08.09.2018, 15:08
Tłoki to nie pękają. Pękają tuleje cylindrow w miejscach gdzie są najciensze.
Mi chodzi o to dlaczego tłoki padają przy zamkniętych tulejach z wkładką.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 21.09.2018, 23:15
No właśnie dlaczego tłoki padają przy wkładce? Pękające tuleje to wiemy
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 21.09.2018, 23:38
Tloki padają... udowodnione nie raz. Nie ma chlodzenia tloka w górnej jego płaszczyźnie pracy. Zaburzona termika przez.....cudowną
...wkładkę....:)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 21.09.2018, 23:58
Jak ktoś nie umie robić programów to tłoki padają nawet bez wkładki. Macie przykład ,a nawet dwa RSy w których poleciały tłoki. Osoby wtajemniczone wiedzą o których rsach mowa.
Także wymyślaj bajki gdzie indziej. Każdy porządny silnik jest zamknięty.
Przykład silnik subaru , robią wkładkę od wielu lat i wszystko działa jak powinno. Chcecie sprawdzić czy to prawda to dzwoncie do firmy z Nowego Sącza Car Sport . Nigdy nie udało im sie zniszczyć silnika. Ale jak sie umie napisać dobrze program to będzie jeździć. Tyle w temacie.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 22.09.2018, 08:11
Tematy tysiace razy wałkowany. Jak to mówią każdy ma swój rozum:)  Co do tych rs-ów to jak to mówią wiesz że dzwoni ale nie wiesz w którym kosciele:) Dodam tylko tyle że powód tkwił w czym innym niż program:)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: jacekplacek w 22.09.2018, 10:46
Hmm... No faktycznie
Rozumowanie godne mistrza Hmm...
Skoro było w subaru to zróbmy i w fordzie
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: thomas198 w 22.09.2018, 10:50
Hmmm no faktycznie, rozumowanie gościa który nie ma jaj i ukrywa sie za kretynską ksywą . A co do tablic to macie jednego na SD a drugi na KNT . Jednego robiłem.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: jacekplacek w 22.09.2018, 11:45
Hmm... No faktycznie
Rozumowanie godne mistrza
Skoro było w subaru to zróbmy i w fordzie
To może jak jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzna to załóżmy do tego gaźnik?? Przecież w polonezie doskonale dawał radę!
Oczywiście że silniki bez wkładki padają jak i silniki zakute bo zabija je temperatura! Proste! Za odpowiednią temp spalin jest odpowiedzialny tuner! Na torach padają fury za na prawdę grube pieniądze! Jak jest zje**ny soft to nawet "tłoki z platyny" nie pomogą!
Z tego co wiem kolega "wazelina" ma zrobiony "u was" silnik na wkładce i program według jego "własnych wytycznych"
Jaki był efekt?? 3 remont silnika??
Wracając do meritum- każdy st na wkładce PADNIE!!!!!
Może(!!!!) na seryjnym sofcie przeżyje ale po co robić wkładke przy seryjnym sofcie ktoś pomyśli.... Przecież jak się robi wkładke to po to, aby więcej "dmuchać"
I tu zaczyna się problem!
Problemem wkładki w 2,5t wykonanej przez firmę w Zawoi a wkładanej "na siłę" przez firmę spod Oświęcimia jest to, że przy górnym szczytowym położeniu tłoka, tłok się przyciera! Przez wkładke zaburzona jest "naturalna rozszerzalnosc" tulei cylindrowych. Wiadomo że podczas pracy silnika wszystko "puchnie"
Skoro tłok "puchnie" a tuleja nie może bo jest "uciskana" przez wkładke która notabene jest wykonana z innego materiału niż blok, przez co rozszerzalnosc cieplna jest zupełnie inna, EFEKT MAMY TAKI ZE NASTĘPUJE PRZYCIERANIE TŁOKA A NASTĘPNIE DESTRUKCJA SILNIKA!!!!
A jest to efekt zamierzony "wspaniałej firmy" bo klient wraca i mówi "padł mi silnik"
A w odpowiedzi słyszy że "to absolutnie nie wina wkładki tylko pewnie wtrysk się zawiesil albo padła pompa paliwa przez co temp skoczyła i z tłokow zrobiła się galareta przez wysoka temperaturę"

Każdy silnik (szczególnie turbodoładowy) ze złym softem padnie!!
A wkładka to jest "ZABICIE SILNIKA" na własne życzenie i to za gruba kasę!
Oglądając ogłoszenia st-kow z wkładka celem zakupu lepiej od razu omijać te auta bo- albo są już przegrzane albo już je *uj strzelił i są poskładane na szybko i byle jak, aby się tylko pozbyć problemu!
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 22.09.2018, 13:10
W punkt JacekPlacek
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 28.09.2018, 21:13
Cytat: thomas198 w 21.09.2018, 23:58
Jak ktoś nie umie robić programów to tłoki padają nawet bez wkładki. Macie przykład,a nawet dwa RSy w których poleciały tłoki. Osoby wtajemniczone wiedzą o których rsach mowa.
Także wymyślaj bajki gdzie indziej. Każdy porządny silnik jest zamknięty.
Przykład silnik subaru, robią wkładkę od wielu lat i wszystko działa jak powinno. Chcecie sprawdzić czy to prawda to dzwoncie do firmy z Nowego Sącza Car Sport. Nigdy nie udało im sie zniszczyć silnika. Ale jak sie umie napisać dobrze program to będzie jeździć. Tyle w temacie.
To jak będziesz miał kiedyś okazję to zapytaj Carfit'a co robią z układem chłodzenia przy zamykaniu bloku w Subaru.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 30.09.2018, 08:37
Czyli rozumiem, że wiesz. To podziel się z nami :)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 30.09.2018, 09:56
Spoko, to nie jest wiedza tajemna. Z resztą wystarczy zadzwonić do ww. serwisu, powiedzieć, że ma się subaru, chce się zwiększyć moc i rozważa się zamknięcie silnika. Szef tej firmy to naprawdę bardzo sympatyczny i komunikatywny gość. Ja interesowałem się tym tematem jakieś 5-6 lat temu jak jeszcze miałem imprezę, więc szczegółów już nie pamiętam. Napewno była to wydajniejsza pompa, woda destylowana w układ, chłodnica, termostat i nie jestem pewien czy nie sugerował też jakiejś zabawy z kanałami...
Generalnie carfit nawet na forum Subaru pisał niejednokrotnie - chcesz zamknąć blok, trzeba mocno poprawić chłodzenie.
Nie jest też prawdą, że żaden silnik nie padł po zamknięciu. Zainteresowych odsyłam np. do wątku użytkownika carloswrx na forum Subaru, czyli chyba najgrubiej zrobione Subaru kombi w Europie.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 30.09.2018, 11:26
I już coś więcej wiem, dziękuje za info.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 30.09.2018, 12:27
Lolomanolo konkret. Logiczne podejscie. Gdzieś ta temperatura musi uchodzić.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: pasqd w 14.10.2018, 17:42
... ale z blaszkami w przerwach chłodzenie nie jest aż tak strasznie upośledzone? Planuje na wiosne włożyć te blaszki do swojego silnika i czytając ostatnie posty już zwątpiłem :P
Bez wkładek pękają tuleje, z wkładkami wypala tłoki.. to co wolno jak nic nie wolno? ;-)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: AdixST w 18.10.2018, 08:49
pasqd, wyciągając wnioski z tego tematu to najlepiej nic z tym silnikiem nie robić, bo i tak źle, i tak niedobrze :D
Jedni hejtują wkładki, jedni hejtują blaszki :D
Ja mam 280KM bez blaszek i bez wkładki, jeżdżę z głową już ponad 30tys km i nic się nie dzieje, także to chyba najlepsza opcja :)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: lolomanolo w 09.01.2019, 10:59
Cytat: lolomanolo w 30.09.2018, 09:56
Spoko, to nie jest wiedza tajemna. Z resztą wystarczy zadzwonić do ww. serwisu, powiedzieć, że ma się subaru, chce się zwiększyć moc i rozważa się zamknięcie silnika. Szef tej firmy to naprawdę bardzo sympatyczny i komunikatywny gość. Ja interesowałem się tym tematem jakieś 5-6 lat temu jak jeszcze miałem imprezę, więc szczegółów już nie pamiętam. Napewno była to wydajniejsza pompa, woda destylowana w układ, chłodnica, termostat i nie jestem pewien czy nie sugerował też jakiejś zabawy z kanałami...
Generalnie carfit nawet na forum Subaru pisał niejednokrotnie - chcesz zamknąć blok, trzeba mocno poprawić chłodzenie.
Nie jest też prawdą, że żaden silnik nie padł po zamknięciu. Zainteresowych odsyłam np. do wątku użytkownika carloswrx na forum Subaru, czyli chyba najgrubiej zrobione Subaru kombi w Europie.

Przypadkiem trafiłem na starą wypowiedź właściciela firmy Carsport z Nowego Sącza to pomyślałem, że tu wrzucę:
https://forum.subaru.pl/topic/40747-wzmocnienie-otwartego-bloku/?tab=comments#comment-1146443 (https://forum.subaru.pl/topic/40747-wzmocnienie-otwartego-bloku/?tab=comments#comment-1146443)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: karczery w 21.01.2019, 16:54
Panowie po przekopaniu kilku gorących dyskusji zdecydowałem sie na blaszki.

krótko i na temat:
1. Gdzie kupić blaszki (Pumaspeed) bądz inny osobnik posiadający nadliczbowe ilości.?
2. Czy oprócz uszczelek potrzebuję czegoś jeszcze do przeprowadzenia procedury ?
3. Kto mi to zrobi ? (Moje auto to jedyna i prawdziwa miłość więc zależy mi na pewniej i sprawnej akcji :P) Jeśli jest jakiś zakład z moich okolic do miło. Jesli nie to mogą być południowe zakątki.


Będę wdzięczny za rzeczowe i konkretne odpowiedzi.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: BB95 w 24.02.2019, 16:50
1. Blaszki możesz kupić np. tak jak piszesz pumaspeed, ebay, puma- schmiede
2. warto zrobić od razu rozrząd
3. z twoich okolic nie wiem kto może to zrobić, w południowych zakątkach wiem :D
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: pasqd w 13.03.2019, 21:45
 Blaszki ma kolega Monti, sam u niego nabyłem i właśnie na nie czekam :)
Samo zdjęcie głowicy w warsztacie to robocizna koło 1k zł, a ze szpilkami, uszczelką i rozrządem robi się 2k.
Skoro robimy to, żeby tam długo nie zaglądać warto zrobić mały remont. Splanować głowicę, szlifowanie gniazd zaworowych, można przy okazji zdjąć miskę i spojrzeć na panewki.
Warto też na początku pomierzyć ciśnienie sprężania, jeśli będzie kulało na którymś cylindrze to może warto wymienić pierścienie..
Znajdź jakikolwiek zaufany warsztat w Twojej okolicy, to w miarę prosta robota i wg mnie nie ma sensu robić 300 czy 500 km bo jeśli coś pójdzie nie tak będziesz musiał tam dymać z każdą głupotą.
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: AndyGD w 11.07.2019, 18:27
Cytat: AdixST w 18.10.2018, 08:49
pasqd, wyciągając wnioski z tego tematu to najlepiej nic z tym silnikiem nie robić, bo i tak źle, i tak niedobrze :D
Jedni hejtują wkładki, jedni hejtują blaszki :D
Ja mam 280KM bez blaszek i bez wkładki, jeżdżę z głową już ponad 30tys km i nic się nie dzieje, także to chyba najlepsza opcja :)

A jak byś chciał przekroczyć te 280KM to wzmocnienie bloku jest już raczej konieczne..


Z tańszych aut , najlepszy do tuningu jest 2.0T z Vectry C i Saab, bez kucia wyciągają z nich 320KM ( nie ma w nich potrzeby wzmacniania bloku)
Z Vectry C po liftingu z seryjnych 175KM , przy samym chipie można wyciągnąć do 250KM

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: AndyGD w 11.07.2019, 18:32
Cytat: jacekplacek w 22.09.2018, 11:45
Hmm... No faktycznie
Rozumowanie godne mistrza
Skoro było w subaru to zróbmy i w fordzie
To może jak jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzna to załóżmy do tego gaźnik? Przecież w polonezie doskonale dawał radę!
Oczywiście że silniki bez wkładki padają jak i silniki zakute bo zabija je temperatura! Proste! Za odpowiednią temp spalin jest odpowiedzialny tuner! Na torach padają fury za na prawdę grube pieniądze! Jak jest zje**ny soft to nawet "tłoki z platyny" nie pomogą!
Z tego co wiem kolega "wazelina" ma zrobiony "u was" silnik na wkładce i program według jego "własnych wytycznych"
Jaki był efekt? 3 remont silnika?
Wracając do meritum- każdy st na wkładce PADNIE!
Może(!) na seryjnym sofcie przeżyje ale po co robić wkładke przy seryjnym sofcie ktoś pomyśli... Przecież jak się robi wkładke to po to, aby więcej "dmuchać"
I tu zaczyna się problem!
Problemem wkładki w 2,5t wykonanej przez firmę w Zawoi a wkładanej "na siłę" przez firmę spod Oświęcimia jest to, że przy górnym szczytowym położeniu tłoka, tłok się przyciera! Przez wkładke zaburzona jest "naturalna rozszerzalnosc" tulei cylindrowych. Wiadomo że podczas pracy silnika wszystko "puchnie"
Skoro tłok "puchnie" a tuleja nie może bo jest "uciskana" przez wkładke która notabene jest wykonana z innego materiału niż blok, przez co rozszerzalnosc cieplna jest zupełnie inna, EFEKT MAMY TAKI ZE NASTĘPUJE PRZYCIERANIE TŁOKA A NASTĘPNIE DESTRUKCJA SILNIKA!
A jest to efekt zamierzony "wspaniałej firmy" bo klient wraca i mówi "padł mi silnik"
A w odpowiedzi słyszy że "to absolutnie nie wina wkładki tylko pewnie wtrysk się zawiesil albo padła pompa paliwa przez co temp skoczyła i z tłokow zrobiła się galareta przez wysoka temperaturę"

Każdy silnik (szczególnie turbodoładowy) ze złym softem padnie!
A wkładka to jest "ZABICIE SILNIKA" na własne życzenie i to za gruba kasę!
Oglądając ogłoszenia st-kow z wkładka celem zakupu lepiej od razu omijać te auta bo- albo są już przegrzane albo już je *uj strzelił i są poskładane na szybko i byle jak, aby się tylko pozbyć problemu!

Czyli jak coś blaszki wystarczają?
Jak pisałem z FSV to najbardziej zalecali wkładkę ( koszt 9-11tys)...
Na grupie ford Trójmiasto , jak pytałem się czy gdzieś w 3city ktoś zakłada blaszki to myślałem, że mnie zjedzą bo jedynie wkładka.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 11.07.2019, 19:40
Blaszki też Ci zrobią. Są dwie opcje szlif bloku lub nie
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: pasqd w 11.07.2019, 20:43
Właśnie na tym etapie utknąłem.. co innego zdjąć czapkę, przeszlifować, wsadzić blaszki i złożyć a co innego zabawy z wałem..(koszty!)
Mało tego, część jeśli nie większość mechaników mówi, że bez szlifowania wału silnik i założeniu nowej uszczelki może zacząć brać olej nawet jeśli wcześniej nie brał...
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: MAG w 11.07.2019, 21:32
Skąd wziąłeś zabawę z wałem?

Chodzi o to, że przy wkladaniu blaszek Tomek z FSV zdecydowanie sugeruje szlif bloku od góry, tak żeby na styku głowica-blok było idealnie równo.
Niektórzy po prostu pakują blaszki robiąc tylko głowicę - albo i nie ...
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 11.07.2019, 21:33
Tak jak Maciek napisał
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.07.2019, 21:35
Każdy ma swój rozum i portfel:)
W tym temacie było powiedziane już raczej wszystko:)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 11.07.2019, 21:38
Akurat szlify bloku bardzo mało
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: pasqd w 11.07.2019, 22:34
Tfu tfu oczywiście chodziło mi o szlif bloku, który żeby zrobić rzetelnie trzeba wyjąć i pomierzyć na stole a to daje cenę 2x
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 11.07.2019, 22:39
też temat szlifyu bloku był już walkowany. Idąc tym tokiem rozumowania wymieniając uszczelkę pod głowicą w jakimkolwiek samochodzie należałoby wyciągać i rozbierać cały silnik. A tego raczej nie robi nikt. Ale jak ktoś chce płacić to jego sprawa:P
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: AndyGD w 11.07.2019, 22:53
Cytat: incognito8848 w 11.07.2019, 19:40
Blaszki też Ci zrobią. Są dwie opcje szlif bloku lub nie
Wiem, że blaszki też robią.
Ale jak tu czytam to chyba jednak lepsze są te blaszki , bo przy nich jednak tłoki się nie przypieka.
Tylko jak pytałem o blaszki w Trójmieście to wszyscy , że nie bo fsv mówi , że wkładka lepszą itd

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 12.07.2019, 22:13
A co to fsv to jakaś wyrocznia? bożyszcze Focusów? Jak pisałem każdy robi jak chce. Na blachach ponad 400 koni się struga i jeżdżą elegancko.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: incognito8848 w 12.07.2019, 22:23
Trzeba zakuwac do takiej mocy?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 12.07.2019, 22:29
Teoretycznie przy 400 koniach powinno się zmienić tłoki i korby na kute, praktyka wykazuje że są auta jeżdżące i mające się dobrze przy mocach pod 400 koni. Nowa oczywiście o ST. Podstawą to dobrze zrobiony Soft i umiejętność operowania obrotami.
Tytuł: Odp: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: AndyGD w 16.07.2019, 22:09
Cytat: weksla w 12.07.2019, 22:29
Teoretycznie przy 400 koniach powinno się zmienić tłoki i korby na kute, praktyka wykazuje że są auta jeżdżące i mające się dobrze przy mocach pod 400 koni. Nowa oczywiście o ST. Podstawą to dobrze zrobiony Soft i umiejętność operowania obrotami.
A przy MK4 jest jakaś różnica?
Są jakieś inne warsztaty które zajmują się blaszkowaniem 2.5T?
Bo z Gdańska do FSV to strasznie i dość dużo sobie krzyczą.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: mluki w 17.07.2019, 01:25
Cytat: AndyGD w 16.07.2019, 22:09
A przy MK4 jest jakaś różnica?
Są jakieś inne warsztaty które zajmują się blaszkowaniem 2.5T?
Bo z Gdańska do FSV to strasznie i dość dużo sobie krzyczą.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

Zasadniczo każdy ogarnięty mechanik może Ci zablaszkować silnik. Nie ma tu żadnej filozofii. Nawet na tym forum znajdziesz opis jak to zrobić dobrze. Oczywiście jeśli ktoś to już robił, to tym pewniej, ale na Twoim miejscu rozglądnąłbym się w swojej okolicy.
W moim mieście jeździ jedno Volvo S40 2.5T, do którego blaszki zakładał mój przyjaciel, który jest mechanikiem, ale wcześniej nigdy tego nie robił. Póki co klient zadowolony.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: kali999 w 27.11.2019, 11:41
A ten kolega ile bierze za blaszkowanie i jaka miejscowość?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: MAG w 27.11.2019, 16:26
Autor postu jest z Tarnowa, więc i zapewne mowa jest o Tarnowie lub okolicach ...

Gdybys podał w swoim profilu skąd jesteś, łatwiej byłoby coś podpowiedzieć.

Do AndyGD - Chłopaki w Chwaszczynie (Warsztatowcy) zainwestowali niedawno w blokady do rozrządu 2,5T, więc i u nich możesz sie pokusić o taką operację.
Serwisują regularnie co najmniej 3 auta z tym silnikiem i ja osobiście jestem zadowolony z ich usług.

Do zabawy z Foką ST Mk2 przygotowuje sie tez mój kumpel mechanik (prawdziwy pasjonat) mający mały warsztat na Świetokrzyskiej - byłbym częściej jego klientem gdyby nie to, że Warsztatowcy daja auto zastepcze na czas naprawy, co w 90% przypadków jest dla mnie bardzo istotne.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: kali999 w 27.11.2019, 23:05
A ile biorą za taką usługę?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: mluki w 18.02.2020, 12:22
Pozwolę sobie jeszcze raz odkopać temat i zadać 2 pytania:

1) Jakie są faktyczne wymiary szczelin pomiędzy tulejami?
Na angielskich stronach jest napisane, że 14,5 mm wysokość i 0,5 mm szerokość, a jednocześnie blaszki, które można nabyć (np. u kolegi Montiego) mają grubość 0,9 mm. Nie za dużo?

2) Dlaczego oferowane blaszki są wykonane ze stali nierdzewnej, a nie z aluminium tak jak sam blok? Przecież wówczas miałyby po pierwsze podobną rozszerzalność termiczną (w zależności od użytego stopu), a po drugie lepsze przewodzenie ciepła, a co za tym idzie skuteczniejsze jego odprowadzanie.

Ktoś wie?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: Monti w 18.02.2020, 15:47
Cytat: mluki w 18.02.2020, 12:22Pozwolę sobie jeszcze raz odkopać temat i zadać 2 pytania:

1) Jakie są faktyczne wymiary szczelin pomiędzy tulejami?
Na angielskich stronach jest napisane, że 14,5 mm wysokość i 0,5 mm szerokość, a jednocześnie blaszki, które można nabyć (np. u kolegi Montiego) mają grubość 0,9 mm. Nie za dużo?
Podejrzewam ze wkradł sie błąd bo nie maja na pewno 0.5mm

Cytat: mluki w 18.02.2020, 12:222) Dlaczego oferowane blaszki są wykonane ze stali nierdzewnej, a nie z aluminium tak jak sam blok? Przecież wówczas miałyby po pierwsze podobną rozszerzalność termiczną (w zależności od użytego stopu), a po drugie lepsze przewodzenie ciepła, a co za tym idzie skuteczniejsze jego odprowadzanie.
Aluminium jest za miękkie i nie byłbyś w stanie tego tam "wbić"
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 18.02.2020, 23:59
Blaszek się absolutnie nie ,,wbija"! Schładza się je przynajmniej do -25°, a wtedy spokojnie wchodzą razem z klejem. To jedyny bezpieczny sposób.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: mluki w 02.08.2020, 22:31
Jako że jestem świeżo po operacji instalowania blaszek do mojego samochodu, podzielę się tu swoimi spostrzeżeniami.

Wprawdzie pacjent to Volvo V50 T5 AWD, ale jak wiadomo siedzi w nim silnik 2.5 taki sam jak np. w Focusach ST Mk2.

Po zdjęciu głowicy zmierzyłem (przy pomocy szczelinomierza) szerokość szczelin pomiędzy tulejami i w każdej wyszło w granicach 0,66 - 0,68 mm. W związku z tym nie było możliwości włożenia tam blaszek grubości 0,9 mm, choć próbowałem (bo akurat takie sobie wstępnie przygotowałem). Wprawdzie nie schładzałem ich do ujemnych temperatur, ale powszechnie znane prawa fizyki podpowiadają, że taki zabieg nie ma sensu, albowiem schładzając takie blaszki nawet do -70 st. C (np. przy użyciu suchego lodu) ich grubość zmieniłaby się zaledwie o jeden mikrometr (czyli 0,001 mm).
Zamiast tego zorganizowałem sobie blaszki o grubości 0,7 mm wykonane z aluminium (stop 1050A H24). Tym razem weszły bez problemu, choć z delikatnie wyczuwalnym oporem. Nie stosowałem żadnego kleju, jedynie na końcach zaginałem w przeciwległe strony.
Czas pokaże, jak to wszystko będzie funkcjonować.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: weksla w 02.08.2020, 23:30
Napewno bedzie, nie bedzie sie nic grzo jak w "zbakomitych" wkładakch🙃😆
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 03.08.2020, 11:15
A te blaszki opierają się bezpośrednio o tuleje? Czy o aluminium otaczające te tuleje?
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: TAM w 03.08.2020, 13:26
mluki, nie chcę być złym prorokiem, ale wzmocnienie bloku za pomocą blaszek aluminiowych, w dodatku stosunkowo luźno wpasowanych, nie wróży niczego dobrego. Aluminium jest moim zdaniem za miękkie do tego celu. Siły które rozsadzają tuleje są ogromne, obawiam się że aluminiowe blaszki niewiele dadzą.
W moim silniku blaszki (stalowe) były wciskane po schłodzeniu ich suchym lodem – wtedy udało się je wcisnąć, choć było to bardzo trudne (bez schłodzenia nie udało się). Jednak nie wiem jakiej były grubości – wydaje mi się że mniej niż 0.9 mm. Po ich zainstalowaniu silnik sprawuje się idealnie, wytrzymuje ponad 600 Nm momentu, a minęło już kilka ładnych lat. Niedługo będę silnik rozbierać (wymiana korb i tłoków), to napiszę na forum jak to wygląda po wielu latach eksploatacji.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: MAG w 04.08.2020, 09:05
U mnie blaszki też były montowane po odpowiednio mocnym schłodzeniu - "moi" mechanicy stwierdzili że to standardowa procedura przy składaniu/montażu takich bardzo ciasno spasowanych elementów.

U mnie silnik po zablaszkowaniu pracuje dużo ciszej i równiej - zapewne jest to efekt obróbki głowicy która była zrobiona przy okazji jej ściągania.
Jeszcze nie robiłem pomiarów czy jest jakikolwiek efekt "mocowy" bo nie miałem okazji wjechac na rolki.
Pomiar będzie, bo i tak auto wymaga strojenia z którym czekam jednak na rozwiązanie kwestii wzmocnionej pompy paliwa.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: mluki w 04.08.2020, 22:17
TAM, mam nadzieję, że jednak nie sprawdzą się Twoje niezbyt optymistyczne wizje dotyczące mojego silnika. Cieszę się również że Twój przez tyle lat dobrze sobie radzi pomimo zwiększenia mocy. Ciekaw jestem jak faktycznie to wszystko u Ciebie wygląda teraz w środku.
Fakt, aluminium jest wyraźnie "miększe" od stali, ale nie wydaje mi się aby stanowiło to problem, bo te blaszki są w tych szczelniach poddane ściskaniu, a zgnieść taką blaszkę grubości 0,7 mm jest naprawdę cholernie ciężko, bez względu na zastosowany materiał. Plusem aluminium jest natomiast znacznie lepsze odprowadzanie ciepła.

Odnośnie spasowania, to nie chciałem zbyt grubych blaszek, aby nie wciskać ich na siłę, bo bałem się odkształceń w górnej części tulei, co mogłoby negatywnie odbić się na żywotności tłoków. Blaszki weszły pod wyraźnym naciskiem palców, ale nie mają żadnego luzu. Można to określić tak, że ich instalacja nie wprowadziła raczej żadnych wstępnych naprężeń w bloku, ale też i nie zostawiła mu w tym miejscu swobody odkształceń. Czy taki sposób wzmocnienia będzie wystarczający, to się okaże.

MAG - ja również montaż blaszek przeprowadziłem tak naprawdę przy okazji remontu silnika - kompletna regeneracja głowicy, nowe pierścienie, panewki, uszczelniacze itp. Na liczniku właśnie stuknęło 300 tysięcy więc uznałem że najwyższy czas dać samochodowi drugą młodość. Wprawdzie w trakcie jazdy nie dawał jeszcze raczej żadnych oznak zużycia, ale po oględzinach w trakcie remontu okazało się, że to był już bardzo dobry czas na taką operację. Można powiedzieć, że uprzedziłem problemy, które niebawem i tak by się zaczęły. Oprócz ogólnego zużycia elementów najbardziej zauważalny był praktycznie wyzerowany luz na zaworach.

Póki co jeżdżę na seryjnym sofcie (w Volvo V50 jest to 220KM). Pewne modyfikacje planuję pod koniec roku, gdy pojawią się nowe fundusze do zagospodarowania. Nie planuję jednak przekraczać 300 KM, więc i obecność blaszek niekoniecznie musiałaby być niezbędna.

Co do schładzania blaszek przed montażem, to tak jak już wcześniej napisałem - z punktu widzenia fizyki sens takiego zabiegu jest wątpliwy. Owszem, schładzanie jak najbardziej ma sens w przypadku dużych elementów, bo wówczas ich wymiary ulegają zauważalnym zmianom. Natomiast dla blaszki stalowej o śmiesznej grubości 0,9 mm, po schłodzeniu jej o 80 stopni C, jej grubość zmieni się na jakieś 0,899 mm, czyli praktycznie nic.
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: Sobino92 w 05.02.2021, 13:25
Cytat: MAG w 27.11.2019, 16:26Autor postu jest z Tarnowa, więc i zapewne mowa jest o Tarnowie lub okolicach ...

Do zabawy z Foką ST Mk2 przygotowuje sie tez mój kumpel mechanik (prawdziwy pasjonat) mający mały warsztat na Świetokrzyskiej - byłbym częściej jego klientem gdyby nie to, że Warsztatowcy daja auto zastepcze na czas naprawy, co w 90% przypadków jest dla mnie bardzo istotne.

Kolego @MAG podpowiedz jak nazywa się ten warsztat na Świętokrzyskiej. Może przy okazji bym go wypróbował :)
Tytuł: Odp: [Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
Wiadomość wysłana przez: MAG w 05.02.2021, 20:07
Warsztat to And-Car.

Opinie w necie ma różne. Ja osobiście na robocie Andrzeja nigdy się nie przejechałem, ale czasami trzeba mieć cierpliwość, bo zdarzają mu sie obsuwy z terminami.
Natomiast to co ważne - jak coś znajdzie, to dokumentuje to z reguły fotkami, tak żeby nie było wątpliwości co do zasadności wymiany bądź naprawy danej rzeczy. Poza tym lubi wyzwania i potrafi do późna siedzieć i rozwiązywać problemy.