Fordtuning.pl

FORDTUNING․PL - FORD TUNING FORUM => Główne forum => Zaczęty przez: carlosc w 07.02.2015, 18:46

Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: carlosc w 07.02.2015, 18:46
kolego bishop powiem tak zdania sa podzielone! moim zdaniem strasznie zjeb....li dla mnie istna porazka przod w miare ok srodek ok naped na 4 kola tez ok ale ogolnie porazka nie dalbym za "to" 150tys mam rsa bo to moje marzenie od 2009r jak tylko wyszedl rok temu je spoelnilem i za Chiny ludowe nie zamienilbym sie na nowego , o gustach sie nie dyskutuje ale dla mnie mogliby sie bardziej postarac i jeszcze 5d brak slow! :-)
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: bishop w 07.02.2015, 19:33
Cytat: carlosc w 07.02.2015, 18:46kolego bishop powiem tak zdania sa podzielone!
Cytat: bishop w 07.02.2015, 18:41O wiele ładniejszy niż nowy RS.
W moim zdaniu właśnie wynika że Twój Rs jest dla mnie o wiele ładniejszy niż nowy. Czyli stoimy po tej samej stronie barykady.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: vtec w 07.02.2015, 21:16
starałem się też dosadnie uzmysłowić to tu:
http://www.focusklubpolska.pl/showthread.php?p=1040786#post1040786
no ale nie da rady ;)
są gusta i guściki, RS MK2 jest po prostu nietuzinkowy, mocny i robi robotę na drodze...

natomiast dla mnie wygląd nowego RSa to jak "prywatny" tuning wersji ST... dokładasz dwa zderzaki, lotkę  do najtańszej wersji MK3 i masz RS z wyglądu oczywiście.... aaa o progach i kolorze zapomniałem.

nowy RS będzie miał 4 kolory, w tym 3 takie jak ST.

no ale heble, silnik i oczywiście napęd miażdży, nawet nowe STi czy EVO X...
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: carlosc w 07.02.2015, 21:27
mk2 to klasyk nowy rs tak jak napisales mozna kupic serie focus w tym kolorze i szalu nie ma z wygladu zewnetrznego,,,i to nieszczesne 5d
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: vtec w 07.02.2015, 21:32
Cytat: carlosc w 07.02.2015, 21:27
nieszczesne 5d
tego to już nie skomentuję.
przecież taki 5d nie jest już HH, tylko hmmm ... nie wiem czym, później może przyjdzie mi coś na myśl
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: MAG w 07.02.2015, 21:46
Napisze to co napisałem już na innym forum

Skoro nie ma nadwozia 3D w obecnej generacji Focusa, to jakim cudem oczekiwaliście takiej budy w RS?
Po co Ford miałby kłaść kupe kasy w opracowanie nadwozia 3D, skoro jest ono najgorzej sprzedajacym sie rodzajem nadwozia? No ok, jeszcze na cabrio jest mniej chetnych ;-)

Dodatkowo do Europy wchodzi oficjalnie Mustang, więc po co Ford miałby sobie sobie zawracać głowe Foką 3D?

Poza tym, moge się zalożyć, że dużo więcej osób zrezygnowałoby z zakupu tego auta gdyby było dostepne tylko w wersji 3D aniżeli zrezygnuje z powodu nadwozia 5D.

I sorki, ale Ford (i nie tylko) ma głeboko w czterech literach o czym śnią zauroczeni klienci używek których stać na auta 5-6 letnie (albo i starsze) - oni patrza na kasę jaka mogą zarobić sprzedając auto nówkę.

Żeby nie było że sie zaraz ktoś obrazi - piszę równiez o sobie ;-)
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: vtec w 07.02.2015, 21:52
gusta i guściki, czym tu się obrażać, POLITYKA :)
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: weksla w 07.02.2015, 21:52
Swięte słowa MAG, lepiej bym tego nie ujął:D
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 07.02.2015, 22:53
A ja nie do końca się z tym zgodzę... Właśnie dlatego nie kupię nowego RS-a, bo nie będzie wersji 3-drzwiowej. Dla mnie to podstawa. Z tego samego powodu nie interesowała mnie wersja nowego ST-ka. Jak dotychczas Ford ZAWSZE robił wersje sportowe 3-drzwiowe. Czasem tylko takie, a czasem też 5-drzwiowe. Oszczędności oszczędnościami, ale do tej pory Ford na pniu sprzedawał wszystkie sportowe 3-drzwiówki - tak było i z obecnym Focusem RS. A sprzedaż "zwykłych" 3-dzwiowych aut wcale nie była mała - z tego co wiem ok. 30%, więc rezygnowanie z takiej wersji jest mało sensowne. Moim zdaniem pech nowego RS-a polega na tym, że karoserię ST-ka opracowano w czasie gdy większość koncernów motoryzacyjnych miało ogromne kłopoty finansowe. Stąd m. in niektóre głupie (pozorne) oszczędności, do których brak było racjonalnych podstaw, ale w kryzysie woleli dmuchać na zimne. Teraz jest lepiej, ale już zdecydowanie za późno, żeby na bazie obecnej budy opracować wersję 3-drzwiową. Z opisanych powodów zupełnie nie wierzyłem w taką wersję nowego RS-a.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 07.02.2015, 23:06
Cytat: TAM w 07.02.2015, 22:53Oszczędności oszczędnościami, ale do tej pory Ford na pniu sprzedawał wszystkie sportowe 3-drzwiówki - tak było i z obecnym Focusem RS
Ale to jeszcze nie oznacza, że na nich zarabiał albo że był to istotny zarobek. Moim zdaniem te wszystkie RS-y służą i służyły bardziej kreowaniu lepszego wizerunku marki.

Cytat: TAM w 07.02.2015, 22:53A sprzedaż "zwykłych" 3-dzwiowych aut wcale nie była mała - z tego co wiem ok. 30%
Nawet jeśli, to istotne jest, jaka część z tych 30% zrezygnowałaby z kupna, gdyby nie było wersji 3-drzwiowej, a jaka kupiłaby 5-drzwiową. Przypuszczam, że zrobili takie badania i wyszło im, że taka wersja się jednak nie opłaca (w sensie dosłownym albo pośrednio, psując wskaźniki finansowe).
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: steveno w 08.02.2015, 11:04
Micha mi sie cieszy na widok tej zieleni:) Dzięki za foty za żywo wygląda jeszcze lepiej. A nowy Rs wygląda jak wygląda bez porównania do MK2,ale ma4 x4 i 320 km. Może nie będzie wyglądał bo nie wygląda,ale będzie jeździł:)
5 drzwi zawsze bezie mniej sportowe niz 3 i kropka:)

Ps. Takie czasy ,że wszyscy liczą kasę a szkoda ,bo przestają produkować fajne fury....
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 08.02.2015, 11:16
Dobrze powiedziane.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 08.02.2015, 18:07
Cytat: Tomasz w 07.02.2015, 23:06
Ale to jeszcze nie oznacza, że na nich zarabiał albo że był to istotny zarobek. Moim zdaniem te wszystkie RS-y służą i służyły bardziej kreowaniu lepszego wizerunku marki.
No pewnie że służą, to niezwykle ważne! Poza tym zarobek na nich jest bardzo konkretny - trudno raczej sobie wyobrazić, że producentowi nie zależy na sprzedaży ponad 10000 sztuk wcale nie najtańszego modelu! Poza tym, niejako przy okazji, robi się tysiące testów i badań nad nowymi rozwiązaniami i technologiami, które inaczej nie mogłyby być przeprowadzone, a jeśli już, to koszty byłyby wielokrotnie wyższe. A to właśnie na rozwoju opiera się cała przyszłość firmy.
Cytat: Tomasz w 07.02.2015, 23:06
Nawet jeśli, to istotne jest, jaka część z tych 30% zrezygnowałaby z kupna, gdyby nie było wersji 3-drzwiowej, a jaka kupiłaby 5-drzwiową. Przypuszczam, że zrobili takie badania i wyszło im, że taka wersja się jednak nie opłaca (w sensie dosłownym albo pośrednio, psując wskaźniki finansowe).
Statystyki mówią, że niemal 4/5, więc ogromnie dużo. Czasem wystarczy, że samochód nie ma koloru, jaki życzylby sobie potencjalny nabywca, a co dopiero tak istotna rzecz jak nadwozie. Z tego co wyczytałem, nie robili takich badań, bo nie były potrzebne (ich wyniki nie mialyby wpływu na decyzję), jako że w tamtym momencie liczyło się tylko i wyłącznie krótkowzroczne obcięcie wszelkich możliwych wydatków. Czasem robi się drastyczne rzeczy, aby zapewnić firmie przyszłość - to była właśnie jedna z nich.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: carlosc w 08.02.2015, 20:10
mi sie nie podoba , musze zobaczyc na zywo i nikt mnie nie przekona! zobaczymy za rok moze ktos kupi od nas z forum nowego rsa ? :-)
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: vtec w 08.02.2015, 21:25
HEKO :) ... to już pewne.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 09.02.2015, 00:19
Cytat: MAG w 07.02.2015, 21:46
Napisze to co napisałem już na innym forum

Skoro nie ma nadwozia 3D w obecnej generacji Focusa, to jakim cudem oczekiwaliście takiej budy w RS?
Po co Ford miałby kłaść kupe kasy w opracowanie nadwozia 3D, skoro jest ono najgorzej sprzedajacym sie rodzajem nadwozia? No ok, jeszcze na cabrio jest mniej chetnych ;)

Dodatkowo do Europy wchodzi oficjalnie Mustang, więc po co Ford miałby sobie sobie zawracać głowe Foką 3D?

Poza tym, moge się zalożyć, że dużo więcej osób zrezygnowałoby z zakupu tego auta gdyby było dostepne tylko w wersji 3D aniżeli zrezygnuje z powodu nadwozia 5D.

I sorki, ale Ford (i nie tylko) ma głeboko w czterech literach o czym śnią zauroczeni klienci używek których stać na auta 5-6 letnie (albo i starsze) - oni patrza na kasę jaka mogą zarobić sprzedając auto nówkę.

Żeby nie było że sie zaraz ktoś obrazi - piszę równiez o sobie ;)

W pełni popieram.  Czy ktoś kto ma dzieci wolałby wersję 3d niż 5d? Bo z tego co widzę to 3d chcą tylko bezdzietni :D.
Dajcie też trochę przyjemności rodzinom. Ja RSa nie wziął em tylko dlatego, że miał właśnie za mało furtek. Teraz żałuję,  jakoś bym się męczył z wsadzaniem dzieciaków do tyłu,  ale wtedy myślałem inaczej. Ale jak wyjdzie nowy RS w przyzwoitej cenie to nie pogardzę.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: steveno w 09.02.2015, 11:25
Skoti prawdę Ci powie:) To ford więc będzie w dobrej cenie z super osiągami:)
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 09.02.2015, 19:05
Ale niech sobie będą i 5-drzwiowe. TEŻ, a nie TYLKO. Tak jak ST mk2.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 09.02.2015, 20:58
Cytat: TAM w 09.02.2015, 19:05
Ale niech sobie będą i 5-drzwiowe. TEŻ, a nie TYLKO. Tak jak ST mk2.
Właśnie tak powinno być,  wtedy mieliby i tatusiów i tych co chca 3 furtki :D
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.02.2015, 23:09
Też lubię przede wszystkim 3D ale ...nie wiedzę problemu w RS mk3 5D (technika i napęd na 4 łapy dużo rekompensują ) . Najwięksi rywale są tylko 4d lub 5d (sti , evo, golf R, czy nawet RS3 ) i nikt z tego nie robi problemu,  dlaczego Focus miałby być tylko 3D ? poza tym Ford zmienił strategię. Nowy RS nie jest limitowanym Focusem ale globalnym produktem dla amerykanina, europejczyka, chińczyka, australijczyka - stąd zachowawczy i stonowany wygląd. Ma się podobać wszędzie.  Liczy się teraz to czego poprzednio nie było a co malkontenci krytykowali. Napęd !! Mi bardziej niż kozackiego wyglądu będzie brakowało brzmienia 5 cylindrów. Tego się nie da niczym zastąpić .
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 09.02.2015, 23:30
Nowy RS to dla mnie wizualne i częściowo funkcjonalne rozczarowanie. Za 1,5 roku zobaczymy jak jeździ i to może osłodzi trochę gorycz i pozwoli ocenić to auto w pełni. Pewno nie będzie to złe auto ale nie będzie tak wyjątkowe jak Mk2 i ja raczej zmieniając auto szukałbym wtedy A45 AMG albo Mustanga V8. I wcale mnie ten RS nie oczarował.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 09.02.2015, 23:50
A45 AMG to pewnie minumum 50 tysi więcej,  Mustang V8 raczej też.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 10.02.2015, 03:31
A45 AMG w salonie to ok. 200000 zł. Jak na taką cenę, ma raczej takie sobie osiągi, spalanie w mieście kiepściutkie, jako że to ciężkie bydlę (dane producenta o spalaniu są z księżyca), no i jak to mercedes - często się psuje, byle co kosztuje majątek.
Mustang V8 to kultowe auto, ale to przecież zupełnie coś innego niż hot-hatch; najlepiej jeździć nim na wprost.
Mnie jakoś też ten nowy Focus RS jak na razie nie oczarowal, a jeśli ma być tak jak pisze Kris1976 (produkt globalny, uniwersalny, dla każdego), to stanie się czymś tak banalnym jak Audi czy inna Skoda, których widuje się mnóstwo.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: KrisSz w 10.02.2015, 08:31
To Golfa R-kę kupię .....
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: vtec w 10.02.2015, 09:11
Cytat: TAM w 10.02.2015, 03:31
to stanie się czymś tak banalnym jak Audi czy inna Skoda, których widuje się mnóstwo.
o to właśnie chodzi, tzw. szara rzeczywistość, no ale fajnie jezdzi, ale czasami równie dobrze jest ukoić wzrok, itd.
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 10.02.2015, 10:17
Ja myślę,  że nowy RS w realu będzie wyglądał zacnie :D
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: MAG w 10.02.2015, 15:54
Jak dla Was np Audi RS6 jest banalnym autem ...

Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 10.02.2015, 19:53
Nie mówimy tu akurat o RS6, samochodzie za ponad pół miliona złotych! Ale nawet gdyby, to sorry, jak na 5-litrowe V10 biturbo to parametry ma raczej mizerne. Już lepiej wypada pod tym względem nowsze 4-litrowe, ale nadal szału nie ma, tym bardziej że waży to ponad 2 tony! Za TAKĄ cenę można wymagać czegoś naprawdę dużo, dużo lepszego!
Tytuł: Focus RS -- mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 10.02.2015, 20:02
Cytat: TAM w 08.02.2015, 18:07Poza tym zarobek na nich jest bardzo konkretny - trudno raczej sobie wyobrazić, że producentowi nie zależy na sprzedaży ponad 10000 sztuk wcale nie najtańszego modelu!
Wcale nie jest trudno — nie wiemy, tak naprawdę, ile producent na nim zarabia, a nie przypuszczam, żeby to było dużo. A produkt generujący zysk niewielką marżą może łatwo zmienić się w produkt generujący straty. Wystarczy lekka dekoniunktura.

Cytat: TAM w 08.02.2015, 18:07Statystyki mówią, że niemal 4/5, więc ogromnie dużo. Czasem wystarczy, że samochód nie ma koloru, jaki życzylby sobie potencjalny nabywca, a co dopiero tak istotna rzecz jak nadwozie. Z tego co wyczytałem, nie robili takich badań, bo nie były potrzebne (ich wyniki nie mialyby wpływu na decyzję), jako że w tamtym momencie liczyło się tylko i wyłącznie krótkowzroczne obcięcie wszelkich możliwych wydatków.
No zaraz, to jakie statystyki, skoro nie robili takich badań? Jakieś ogólne?

Generalnie myślę, że w tej kwestii nie ma jednej recepty. Gdyby tworzenie maksymalnej ilości modeli gwarantowało najlepsze zyski, to wszyscy by tak robili. I na odwrót — gdyby taką receptą był jeden model skierowany do maksymalnej liczby klientów, to też każda firma starałaby się działać w taki sposób. Tak się jednak nie dzieje, bo wszystko zależy od konkretnej sytuacji. Ford zdecydował tak, a nie inaczej. Czy miał rację? Trudno powiedzieć bez dostępu do szczegółowych danych finansowych.

« Dodane: 10.02.2015, 20:14 »

Cytat: TAM w 10.02.2015, 03:31Mnie jakoś też ten nowy Focus RS jak na razie nie oczarowal, a jeśli ma być tak jak pisze Kris1976 (produkt globalny, uniwersalny, dla każdego)
Myślę, że to kwestia indywidualnych gustów. Mi się akurat podoba. Wygląda fajnie, a przy tym jest praktyczny. Dla mnie różnica wizualna pomiędzy 5-, a 3-drzwiowym hatchbackiem nie jest tak duża, żeby rezygnować z funkcjonalności wersji 5-drzwiowej. Wizualnie, każdemu hatchbackowi, jest i tak do coupe daleko. :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 10.02.2015, 22:47
O jakiej "dekoniunkturze" mówisz, skoro błyskawicznie sprzedano wszystkie egzemplarze? Nie trzeba wiedzieć ile producent zarabia, ale skoro zwykłe Focusy generują w Europie największy przychód, to ponad 2 razy droższy RS raczej nie przynosi koncernowi 1000$ z egzemplarza :-)
Statystyki konsumenckie. Słusznie zauważyłeś, że skrajne rozwiązania nigdy nie są korzystne. Ale zrobienie 2 wersji (a nie np. 11) trudno uznać za ekstrawagancję. Mniej to już tylko... Ford T.
Wersja 3 a 5-drzwiowa to nie tylko kwestia wyglądu. Technologie idą wciąż do przodu, ale 3 drzwiowa buda zawsze jest sztywniejsza niź 5 drzwiowa. Zawsze będzie jeździć lepiej, chociaż dzisiaj te różnice nie są już wielkie.
Moim zdaniem potraktowanie RS-a jako samochodu rodzinnego to nietrafiony pomysł. Takim samochodem prędzej może być S-max, a jak ktoś chce dla rodziny RS-a, to można ewentualnie zrobić jego 5-dzwiową wersję. Dla mnie 5 drzwi to duża wada. Tak jak wcześniej napisalem, 5-drzwiowe budy to tylko wynik kryzysu i chyba nie ma co dorabiać do tego jakiejś głębszej filozofii - nie ma obecnie żadego Focusa 3-drzwiowego, więc nie ma też takiego RS-a. W następnej generacji pojawią się 3 dzwiowe, to i RS-y takie będą. Niestety trzeba na to "trochę" poczekać. A może doczekamy się wreszcie fajnego coupe? :-)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 01.03.2015, 22:51
A ktoś potrafi obstawić przyszłą cenę nowego Focusa?
Ma się pojawić za około rok, ale w sumie to już można pobawić się w typowanie :)

Ciężko określić to w pieniążkach, ale myślę, że nowy RS musi być tańszy od Golfa R i Imprezy STI...
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 01.03.2015, 23:07
Sądzę, że będzie jak zawsze, czyli będzie kosztować tyle samo co obecny, uwzględniając ogólny wzrost cen.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 02.03.2015, 07:33
Nie wierzę,  że będzie taki tani.  Gdyby kosztował około 130 tysi, to pójdzie jak świeże bułeczki :D
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 02.03.2015, 11:13
Czyli też tak, jak było do tej pory :-)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: yayko w 02.03.2015, 11:15
i chyba o to chodzi fordowi :D


« Dodane: 02.03.2015, 11:16 »

btw
lepiej sprzedać więcej z mniejszą marżą :D
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: TAM w 02.03.2015, 11:35
Oczywiście, ale nie tylko o to chodzi. Przy dzisiejszej technologii naprawdę nietrudno jest zrobić samochód, który będzie mieć moc 300, 400 czy 600 KM i więcej. Każda większa firma produkująca samochody jest w stanie to ogarnąć. Sprawa jednak rozbija się o koszty, a Ford jest chyba jedyną firmą, która potrafi wyprodukować wspaniale jeżdżący samochód ze sporą mocą i przy stosunkowo niskiej cenie. No i jeszcze bez wiru w zbiorniku paliwa.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: yayko w 02.03.2015, 11:44
no fakt :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 02.03.2015, 11:57
Myślę, że gdyby teoretycznie dzisiaj RS wchodził do sprzedaży, to nie mógłby kosztować więcej niż 140.000 zł w podstawowej konfiguracji. Chodzi mi tu o argument konkurencyjności ceną z innymi samochodami.

Obecnie Golf R (2.0T, 300KM, 4x4) z manualną skrzynią kosztuje 149.290 zł. Nie sądzę, aby Ford wycenił swojego RS ponad cenę takiego bezpośredniego konkurenta.
Chociaż rzeczywiście cena musiałaby być bardziej na poziomie 120.000 - 130.000 zł, żeby potencjalni kupujący nie zerkali nawet na dopracowanego przecież Golfa.


Subaru Impreza WRX STI (2.5T, 300KM, 4x4) kosztuje 44.000 Euro, a więc 189.000 zł. Ale Impreza to trochę inna bajka :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Flaman w 02.03.2015, 14:19
Cytat: TAM w 02.03.2015, 11:35Ford jest chyba jedyną firmą, która potrafi wyprodukować wspaniale jeżdżący samochód ze sporą mocą i przy stosunkowo niskiej cenie. No i jeszcze bez wiru w zbiorniku paliwa.

Być może wynika to z faktu, że jako jedna z nielicznych firm na Świecie może być w pełni samowystarczalna, począwszy od surowca(kopalnia/ wydobycie), kończąc na parku maszynowym, produkcyjnym.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 02.03.2015, 14:23
Z tym wirem w zbiorniku paliwa to bym się nie zgodził. Porównywalna moc w VAG wcale więcej nie pali, a śmiałbym rzec, że mniej.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 02.03.2015, 18:13
Cytat: sseebbaa1 w 02.03.2015, 11:57Chociaż rzeczywiście cena musiałaby być bardziej na poziomie 120.000 - 130.000 zł, żeby potencjalni kupujący nie zerkali nawet na dopracowanego przecież Golfa.
eee no bez przesady...nowe ST tyle kosztuje
http://otomoto.pl/ford-focus-mk3-ford-focus-st-C33279552.html

wg mnie za RS-sa to będzie min 150 tys czyli mniej więcej cena jak za R-kę
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 02.03.2015, 19:12
Nowy Focus ST teraz zaczyna się od 115.750 zł.
Zatem RS mógłby kosztować 20.000 - 25.000 zł więcej.

Pamięta ktoś jaka była różnica cenowa w katalogach pomiędzy tymi modelami w latach, gdy oba były produkowane?
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: snafu w 02.03.2015, 20:51
A ktoś czytał jaki potencjał ma ten silnik 2.3? Co np. robią na nim za oceanem? W R wystarczy lekko musnąć i pod 400KM się kręci. Przypuszczam, że CompSport przy stage 4 podejdzie pod 500 KM.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: sseebbaa1 w 02.03.2015, 21:06
Trzeba zerknąć na najnowszego Mustanga, który w serii wypluwa 310 KM. Ja nie sprawdzałem ile z niego wyciskają.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: snafu w 02.03.2015, 21:17
Ano ciekaw jestem potencjału i tego, co trzeba zrobić. Fajnie, że w stanach będzie temat dobrze rozeznany. Jeśli 450 będzie się robiło bez większego dumania, będzie petarda. Tylko brak dwusprzęgłówki boli.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: carlosc w 08.03.2015, 23:07
z tego co wiem i czytalem to 25000tys funtow zdania sa podzielone ale niedalalbym tyle za to auto max 120 tys moze jak dozyje to kupie mk4 bo mk3 jak dla mnie porazka :-)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 09.03.2015, 00:49
RSa juz masz, teraz mieszkanie kupuj ;)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.03.2015, 15:29
Cytat: carlosc w 08.03.2015, 23:07
z tego co wiem i czytalem to 25000tys funtow zdania sa podzielone ale niedalalbym tyle za to auto max 120 tys moze jak dozyje to kupie mk4 bo mk3 jak dla mnie porazka :)
czyli 140 tysi PLN-a.... normalna cena za 4 napędowe auto z mocą ok 320 KM...
Czy to porażka...poczekajmy , jak będzie zajebiście jeździł i będzie podatny na tuning to to raczej nie będzie porażka. Evo , STi czy R-ka nie są ładniejszymi autami.
RS przednionapędowy za nówki ile kosztował ?
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kamayeye w 09.03.2015, 15:38
125 600 zl

http://www.bemo-motors.pl/cenniki/focus/Focus_ST_RS_cennik_ogolny_03_2010.pdf
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 09.03.2015, 15:45
Tak mała była różnica cenowa pomiędzy ST i RS? Ciekawe, bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę ceny aut używanych. RS trudno znaleźć poniżej 80 tys., a auto ma już przecież kilka lat.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 09.03.2015, 15:47
A jaki samochód kupisz za 140 tysi z mocą 320kucy i 4x4??
Bo ja nie znam :)

« Dodane: 09.03.2015, 15:48 »

różnica 25 tysi, nie taka mała
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kamayeye w 09.03.2015, 15:51
Cytat: Tomasz w 09.03.2015, 15:45
Tak mała była różnica cenowa pomiędzy ST i RS? Ciekawe, bardzo ciekawe, biorąc pod uwagę ceny aut używanych. RS trudno znaleźć poniżej 80 tys., a auto ma już przecież kilka lat.
Ludzie plują sobie teraz w brodę że nie dopłacili do RSa. Nikt nie spodziewał się że RS osiągnie taki sukces.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: T w 09.03.2015, 15:52
Cytat: skoti79 w 09.03.2015, 15:47różnica 25 tysi, nie taka mała
Bardzo mała, jak na znacznie mocniejszy silnik, inne zawieszenie, inny body-kit i mnóstwo innych zmian. W innych markach 25 tys. potrafi kosztować kilka drobiazgów.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kamayeye w 09.03.2015, 15:54
25 tys różnicy to mało. Po 5 latach użytkowania rożnica w cenie zwrociłaby im się na rynku wtórnym a nawet mogli by jeszcze zarobić. ST polift jest warty z 50 tys zl a RS +70tys zl.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 09.03.2015, 17:06
 
Cytat: skoti79 w 09.03.2015, 15:47A jaki samochód kupisz za 140 tysi z mocą 320kucy i 4x4?
Bo ja nie znam Smiley
Golf R kosztuje +/- 145
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 09.03.2015, 17:40
Cytat: Kris1976 w 09.03.2015, 17:06
Golf R kosztuje +/- 145


149 lub 157 tysi (w podstawie) i ma "tylko" 300 kucy :)
Ale czytałem, że bez grzebania pod 400 kucy można lekką ręką zrobić.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: Kris1976 w 10.03.2015, 21:40
jak bez grzebania ?  :P
chyba jednak z lekkim grzebaniem... ;)  z drugiej strony 400km z 2L poj...przerażające, na pewno nie w wersji DSG
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: wilhelm w 10.03.2015, 21:45
Znajomi mają 360-370 z DSG i zero problemów :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: snafu w 10.03.2015, 22:56
DSG w tych golfach spokojnie pod 600KM wystarczała i ponad 600Nm.
W turbionym R32 dopiero powyżej tego trzeba było rzeźbić, często też montuje się 7 biegową z RS3 wtedy.

Nowe R lekkie dłubnięcie softem daje właśnie 400KM. Ciekaw jestem, gdzie tu się np. CompSport zatrzyma i ile będzie przy stage4.

Generalnie nowa Rka to mój cel, jako auto do latania. Nie wiem, czy na ten sezon się uda bo słabo na aftermarkecie, a nie zwykłem nowych aut kupować :) Ale jeśli teraz s-maxa się lekko dłubnie to rok jeszcze się przemęczę bez szybszego auta.
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 11.03.2015, 00:40
Řka w kombi niedługo u nas będzie :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: vtec w 11.03.2015, 20:36
Cytat: skoti79 w 11.03.2015, 00:40
Řka w kombi niedługo u nas będzie :)
może jeszcze jakieś pickup lub crossover w R będą, interesująca opcja ...
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: yayko w 12.03.2015, 14:55
Vag ma to do siebie że lekko dłubiesz masz duży przyrost :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: skoti79 w 12.03.2015, 15:09
vag to już na starcie daje bonus :).
Witek, dlaczego mam kupować dwa samochody: jeden dla rodziny, drugi dla funu, jak mogę mieć 2 w 1 :D
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: niedziel w 13.03.2015, 00:28
Szczerze mówiąc to nie wiem co wam sie nie podoba w nowy RS. Oczywiście mkII ma swój urok i nikt mu tego nie odbierze. Ja tez zawsze chorowałem na RSa mkII ale niestety spoźniłem sie z zakupem bo było tylko kilkadziesiąt sztuk na Polskę. Pisanie ze tak sie swietnie sprzedawały 3D to lekka przesada, ponieważ ich najzwyczajniej w świecie nie było za dużo! A co do nowego RSa to pewnie nie jest już tak drapieżny jak mkII ale z drugiej strony... Nie każdy chce aby jego fura przyciągała wzrok z daleka i tutaj moim zdaniem jest jakiś sens w tym co zrobili. Oczywiście księgowi rownież bacznie obserwowali swojego exela czy im sie nie rozjeżdża. Natomiast jeśli uda mi sie zmienić mojego st mkIII na nowego RSa mkIII w tym samym kolorze to większość osób nawet nie zauważy różnicy :) a jeśli HEKO podjął decyzje o zakupie nowego RSa to gratuluje! Bardzo dobry wybór i do zobaczenia na światłach :)
Tytuł: Odp: Focus RS — mk2 vs mk3
Wiadomość wysłana przez: focus st w 02.09.2015, 15:41
Mi się podoba :) Co do problemów z napędami oraz nie trzymaniem mocy to z takimi ocenami wstrzymałbym się. RS zawsze był solidną konstrukcją i zapewne z tym modelem będzie tak samo .