Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe turbo => Zaczęty przez: januszjg w 02.11.2015, 19:50

Tytuł: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: januszjg w 02.11.2015, 19:50
Cześć wszystkim,

mam problem z turbiną. Przy załączaniu turbiny czasami szarpnie a przy przyspieszaniu powyżej 2000obr/min zaczynają się dziwne wzrosty i spadki mocy. Turbo jest po regeneracji i upatruję całej winy w złym podłączeniu lub uszkodzeniu zaworu regulacji ciśnienia doładowania.

Czy ktoś może pomóc zdjęciem i opisem który wężyk gdzie powinien być podłączony?

PS. Owy zawór to 7.28197.03 PIERBURG'a (Zdjęcie 1) (https://photos.google.com/share/AF1QipMBHrQQtKPe5gQbW9DclATFuE1yv30VdAfw9DpSj819I2wsSmSBhpO2icNfUN6Yaw?key=MURTek5SeEJmUW1LeDE3cUc2RWxfN3A2Wk5TNEZB). Słyszałem, że istnieją jakieś lepsze zawory. Wie ktoś może jakie i gdzie je kupić i czym będą się różniły w praktyce?

Z góry dzięki za szybką pomoc.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: weksla w 02.11.2015, 21:11
Tak są lepsze zawory. Naisz do kolegi TAMa. Błedne podlaczenie zaworu boost to czesty przypadek wśród fachmanów. Jesli chodzi o fordowski zawor to tu masz schemat
(http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/02/d580c3fa6c2e9a4994b78bba8b279768.jpg)
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: MAG w 03.11.2015, 09:58
A na tym zdjeciu sa opisane polaczenia do tego zaworka od TAMa ...   (http://i1383.photobucket.com/albums/ah285/snafu_manila/s-max/bs_turbo_opis_zpsqf4zvfhv.jpg)
Tytuł: [S-Max] Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: januszjg w 03.11.2015, 10:52
Cytat: MAG w 03.11.2015, 09:58
A na tym zdjeciu sa opisane polaczenia do tego zaworka od TAMa....   (http://i1383.photobucket.com/albums/ah285/snafu_manila/s-max/bs_turbo_opis_zpsqf4zvfhv.jpg)

MAG dzięki.

Czyli mam rozumieć, że podłączenie zaworu powinno wyglądać jak na poniżej załączonym zdjęciu:

(https://lh3.googleusercontent.com/xTsYW5W3iGn1SZEUt5p4X9Cwvu6QkmzAtf52HW-KbOEa6WVWAciT0PaBvNX21b5DmMLSBedYL0-qJQzpX90UtNl8nRPxsi6wzeNj8LfkYne4HSTu0liZMvuTyFcaxI_JliYgqF-blcqMAdk5kOMIDcjxfITDei9UGB_YomMNVzrc1vAvWqEswfxcEKYmAGRxTlwoNmEXx65Z0E6mTJdN9eW8hDqU1nnC-2zzJNVNiqxQYYvZ2D72m-qzFRiqKhxAo5Sz3tZadEOtYA3oxmwC7ea6R0IRZBJQSanx6xf4lwxCFmVetc4YqkuIYYcV6GKWjhc0ea3Bg78ZAyxlu_Lkylc25WhE4LWTQ_HdmSkSC1S6TJlcP0Omu33Wl2nIH614kWr65o1El1pqOeY2YFCi2KtOxncBYr22sjCO4IY6Zaaly2tox-yDZKQqsaJGUGBeR12lsoKlzDcT6IbrbTzCJdtazakfraYFGL2rKzUbsixTaQM5SoIQ8iSwuPsKyEhEf3jpvfblkMQZlWMrAv4BCRZiSne3bCYOyuSFwtZB46k=w597-h303-no)

BTW: czy ten zawór można w jakiś sposób przeczyścić aby sprawdzić czy będzie jakakolwiek poprawa zanim wymienię go na nowy? Jeżeli były by uszkodzone wężyki to jakie najlepiej zakupić (materiał i średnica wew/zew)?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: TAM w 03.11.2015, 21:38
Zdjęcia nie można zobaczyć.
Zaworu nie można przeczyścić.
Zamiast martwić się o wężyki po prostu sprawdź, czy nie są przetarte czy w inny sposób przedziurawione (raczej w to nie wierzę).
Zawór można statycznie sprawdzić w prosty sposób: przy braku napięcia powinien być przelot między metalowym kroćcem a plastikowym poprzecznym (i tylko między nimi!). Po podłączeniu 12V przelot powiniem być tylko między plastikowymi króćcami.
Tytuł: Odp:
Wiadomość wysłana przez: januszjg w 03.11.2015, 23:48
Dzisiaj zabrałem się osobiście za sprawdzenie podłączenia. To co zaobserwowałem to to, że gruszka nie była podłączona do poprzecznego. Ze schematu powyżej wynika, że grusza powinna być podłączona właśnie do poprzecznego. Jeżeli dobrze to interpretuje to u mnie jest źle podłączone. Dodatkowo wyjscie z zaworu po przeciwległej stronie zasilania jest podłączone do takiego czarnego dekielka w turbinie, nie wiem czy to jest poprawnie.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: georgus w 04.11.2015, 00:39
Ktoś Ci nieźle namieszał.... Zrób wg rysuku powyżej
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: januszjg w 04.11.2015, 08:21
No i chyba się udało. Zamieniłem wężyki bo na logigę, jak pisze TAM o zasadzie działania, poprzeczny powinien być podłączony do gruszki. Tak też zrobiłem i Maxik śmiga. Jakim parametrem w Forscanie można sprawdzić czy turbo działa poprawnie?

Do naprawy zostaje mi jeszcze, prawdopodobnie uszkodzony popychacz, tyrka podczas jazdy. Częstotliwoćś tyrkania zależy od położenia pedału gazu (czyli wnioskuję, że od obciążenia). Jak silnik jest zimny to jest to dużo mniej słyszalne. Po rozgrzaniu silnika na pierwszym biegu głośno słychać, potem coraz ciszej ale najbardziej słychać kiedy hamuje się silnikiem to częstotliwość tyrkania jest znacznie większa. Jakieś sugestie co do diagnozy?

No i na koniec na turbo zobaczyłem wiszącą kroplę oleju. Turbo po regeneracji. Skąd mogą pojawiać się wycieki?

PS. Już mam tego dość ale muszę go doprowadzić do porządku :(
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: TAM w 04.11.2015, 11:41
W 2.5T nie ma hydraulicznych popychaczy, luz zaworów reguluje się przez dobór odpowiednich szklanek. Może masz wypalony któryś zawór? Na odległość się tego nie zdiagnozuje. Co do wycieku oleju, to najpierw oczyść dokładnie okolice turbo i wtedy dopiero obserwuj co się dzieje.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: januszjg w 04.11.2015, 13:25
Cytat: TAM w 03.11.2015, 21:38
Zdjęcia nie można zobaczyć.

Zdjęcie dostępne pod linkiem: tutaj (https://goo.gl/photos/M7sRN2yV6gBpT2sx7)
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: bolekrbv w 15.11.2015, 13:21
Witam i pozwolę podłączyć się do tematu. Czy po wymianie na zawór MAC będzie trzeba zmieniać coś w oprogramowaniu ECU?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: TAM w 15.11.2015, 13:29
Nie.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: Boa241 w 26.07.2016, 16:10
Szalenie istotne zdjęcie a nie mozna go zobaczyc... Może ktoś zapakować tę fotkę dotyczącą poprawnego podłączenia tego zaworka jeszcze raz?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: MAG w 26.07.2016, 21:23
Jak bede miał dostęp do kompa, to postaram się odnaleźć te fotke.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: Boa241 w 26.07.2016, 22:47
Ok. Czekam z niecierpliwoscia... dzieki
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: weksla w 26.07.2016, 23:36
Przecież masz wszystko pokazane
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: Bogi666 w 21.06.2019, 06:11
Koledzy,



w moim maksiu rok 2.5T wymienialem turbo na nowe (stare juz swiszczalo i mialo spory luz). Sterowanie zostalo stare. Czasami przy przyspieczaniu moment potrafi zafalowac - auto ma 220tys km (sa jeszcze takie z 2009;P) - czytalem, ze w tych okolichac warto pomyslec o nowym solenoidzie sterowania turbo. Czy to zawor N75? Macie namiary na ten lepszy zawor, nieoryginalny? Do TAMa nie moge napisac - "Nie można wysłać PW do 'TAM', limit PW osiągnięty."

Przy okazji: z prawej strony bloku silnika, mniej wiecej pod rura z powietrzem po filtrze, biegnie dosc cienki wezyk, prosto do zbiornika wyrownawczego plynu chlodniczego. Jakis patalach w ASO (mialem z nimi do czynienia) go uszkodzil i teraz mam tam nieduzy wyciek (partacko zostalo to przez nich zalatane). Niestety nie mialem zdjec WSZYSTKIEGO sprzed oddaniem samochodu do ASO wiec do niczego sie nie przyznaja... Do czego sluzy ten wezyk - to jakies odpowietrzenie, przelew??

Auto ma zamontowany wydajniejszy intercooler. Ostatnio musialem wymienic rure powietrza, bo jakies wlochate goovno przedziurawilo zebami. Jak juz zaczalem grzebac to chce wymienic ten wezyk i solenoid turbo.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: kali999 w 18.11.2019, 13:53
Witam, tez chętnie zobaczę lepszy solenoid bo chcę kupić. Mam jeszcze pytanie do kolegów czy to prawda, że w cięgnie actuatora wystarczy o jeden obrót skręcić środkową nakrętke aby poprawić ciśnienie (nm) w turbo?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: TAM w 18.11.2019, 16:13
1. Aktualnie mam przygotowany do sprzedania jeden solenoid Mac heavy duty.
2. Co do kręcenia aktuatorem, to ogólnie odradzam. Poprzez zwiększenie ciśnienia wstępnego można zwiększyć moment obrotowy w środkowym zakresie obrotów, ale to wszystko. Poza tym w niesprzyjających okolicznościach może występować overboost, łącznie z przejściem w tryb awaryjny.
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: kali999 w 19.11.2019, 19:58
No polecił mi to kolega która ma zrobione mondeo 320 koni. Mówi ze to się ustawia razem z mapa. Mapa zrobiona była ale tego nie ustawiałem.  Zaznaczyłem początkowe położenie aby w razie czego cofnąć tak jak było na początku. Dodatkowo łatwo to wyczuć właśnie szarpaniem i overboostem. Nie mam tych objawów a auto w górnej cześci zaczeło lepiej się odpychać. Powiedz mi proszę czy faktycznie jest jakaś duża różnica między ori solenoidem a tym które posiadasz na sprzedaż? Wykres mam bardzo ładny bez szarpnięć i właśnie się zastanawiam czy coś da wymiana na ten co masz. Tak w ogóle jaka cena za MAc heavy?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: TAM w 19.11.2019, 21:28
Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: kali999 w 27.11.2019, 11:38
Tam powiedz mi proszę jeszcze czy jeśli wymieniłem jakiś czas temu IC z wyjściem 65', doszedł ecuspacer, będzie nowy DV i może za jakiś czas boost solenoid który kupię od ciebie będzie trzeba robić remap? Drugie pytanie mam wydech na przelocie ale z ori katem. Chodzi mi po głowie kat z 200 cpi. Wydech w przedziale 2-3 tys obr. jest troszkę głośne (wina tłumików końcowych) . Czy na nowym kacie będzie dużo głośniej? Bo z tego co czytam to raczej jakiś większy środkowy chyba za bardzo nie pomoże? 
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: TAM w 27.11.2019, 13:02
Jeśli masz standardowy downpipe, który jest najbardziej restrykcyjnym elementem wydechu, to remap nie będzie potrzebny. Natomiast po wymianie DP na 3" (nie baw się w pośrednie rozwiązania typu 2.75") remap będzie co najmniej wskazany, a prawdopodobnie niezbędny.
Metalowy kat 200 cpi to bardzo dobry pomysł, samochód nie będzie po takim zabiegu zauważalnie głośniejszy. Ale jeśli chcesz mieć spokój, to wstaw jakiś przyzwoity przelotowy tłumik środkowy - ja nie wyobrażam sobie że mógłbym go nie mieć.
PS: gdybyś szukał przyzwoitego metalowego kata 200 cpi Euro 4 to pisz na pw
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: ive112 w 26.01.2020, 21:57
Cytat: TAM w 19.11.2019, 21:28Jeśli wykres jest ładny a samochód płynnie jeździ to nie wymieniaj solenoidu. Dopiero gdy się popsuje, co prędzej czy później nastąpi, bo Pierburgi są takiej sobie jakości. Przy mocno podkręconych autach wymiana jest koniecznością, bo ori nie radzą sobie z podniesionym ciśnieniem doładowania.
Aktualna cena u mnie to 280 zł (komplet z rurkami itp.).
przepraszam za spam, ale czy posiadasz może jeszcze taki boost selenoid na sprzedaż?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: qubus w 06.04.2021, 17:23
Witam
Odkopie trochę temat czy ktoś podpowie mi gdzie się podpina wężyk ze schematu o numerze 12226a samochód rozebrałem ok pól roku temu i nie pamiętam.

Edit
Znalazłem wężyk idzie do kolektora ssącego koło przepustnicy
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: marcin9913 w 27.10.2021, 09:40
Kupiłem zawór MAC ale jak wiadomo nie ma on wtyczki żadnej. Są same kable.
Czy można dokupić taką wtyczkę z gniazdem aby można było wpiąć w oryginalną wtyczkę w aucie?
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: Maciek21 w 10.02.2022, 18:38
Cytat: qubus w 06.04.2021, 17:23Witam
Odkopie trochę temat czy ktoś podpowie mi gdzie się podpina wężyk ze schematu o numerze 12226a samochód rozebrałem ok pól roku temu i nie pamiętam.

Edit
Znalazłem wężyk idzie do kolektora ssącego koło przepustnicy

Cześć,
Mógłbyś wrzucić zdjęcie gdzie idzie ten wężyk za nic nie mogę go zlokalizować, a znalazłem wypięty w aucie....
Tytuł: Odp: [S-Max] 2.5T - jak podłączyć zawór regulacji ciśnienia doładowania
Wiadomość wysłana przez: kiler2196 w 04.07.2022, 22:49
Cześć, kupiłem zaworek MAC. W zestawie były 2 króćce oraz tłumik hałasu. Mechanika podłączył ale auto nie jedzie i wali błędami ( min. błąd zamiennych faz rozrządu). Dodatkowo wymieniłem zawór DV.  Może to jest powodem problemów?