Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki wysokoprężne (diesel) => Zaczęty przez: wojoo w 15.05.2010, 12:40

Tytuł: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: wojoo w 15.05.2010, 12:40
Hej,
poniewaz ostatnio troche szukalem na ten temat, a jest to temat dosc popularny, postaralem sie zrobic krotkie zestawienie na zasadzie objaw - przyczyna - forma naprawy (jesli dostepny na forum opis). Podane linki sa przykladowymi, wybranymi z wielu podobnych watkow, nie nalezy sie sugerowac wszystkim na 100%. nie biore odpowiedzialnosci za ew. bledy wynikajace z lektury niniejszego postu
Zwroccie uwage na diagnozy w serwisach - czasem sa zabawne... ale i bardzo kosztowne...

ale najpierw pare tagow : { sprezynka sprężynka wtryskiwacz wtrysk diesel migajaca migająca mrugajaca mrugająca swieci świeci swieca świeca wtrysk WDS przelew proba próba przelewowa paliwo ropa pomocy POMOCY }

-> {1} migajaca sprezynka, ograniczona moc, wtryski do wymiany -> przykladowe koszta wymiany na koniec 2007 roku znajdziecie tu: showthread.php?t=32141 badz showthread.php?t=30224

-> {2} brak objawow (jak NA RAZIE), proba przelewowa nienajlepsza -> co robic? na co sie nastawiac? -> showthread.php?t=26981

-> {3} lista czujnikow w silniku, czesc z nich zepsuta moze dawac efekt "migajacej sprezynki" -> showthread.php?t=27480

-> {4} silnik gasnie bez przyczyny, niemoznosc ponownego odpalenia, migajaca sprezynka, po pewnym czasie moze sie da odpalic, zimny pali bez problemu -> zepsuty czujnik polozenia walka rozrzadu -> wymienic, koszt ok 80PLN + robocizna, szary kolor czujnika oznacza ze moze byc wadliwy (wadliwa seria przed liftingiem w 2003, byla akcja w ASO) czarny kolor - czujnik montowany po liftingu -> showthread.php?t=23627

-> {5} migajaca sprezynka podczas ruszania, przegazowywania, gasnie gdy sie wylaczy silnik, pojawia sie czasami, spadek mocy, bialy dym -> "zwisniety" zawor wtryskiwacza badz brak zasilnia na wtryskiwaczach -> showthread.php?t=33635 lub viewtopic.php?t=41319

-> {6} mrugajaca sprezynka, objawy jak przy padnietych wtryskach, naprawa wtryskow nie pomaga -> padnieta pompa paliwowa, padniety uklad doprowadzania paliwa -> showthread.php?t=22735

-> {7} mrugajaca sprezynka, spadek mocy, nierowna praca na wolnych obrotach - walniety wtrysk, silnik gasnie bez ostrzezenia -> wymiana wtrysku :545: -> showthread.php?t=22735 lub showthread.php?t=27778

-> {8} migajaca sprezynka, przejscie w tryb awaryjny pracy silnika, na WDS blad P132a (blad turbiny) ew. p2288 (?), tryb awaryjny caly czas, badz tryb awaryjny po przegazowaniu (po tym jak przekroczy sie obroty zalaczenia turbiny) -> padla turbina badz jakis jej element np. silownik -> regeneracja/wymiana turbiny, badz wymiana elektronicznego sterowania cisnienia -> showthread.php?t=28690 lub showthread.php?t=27263

-> {9} migajaca sprezynka po przegazowaniu, po zgaszeniu silnika nie mruga, proba przelewowa ok, mrugajaca sprezynka pojawia sie i znika -> prawdopodobnie problem z chip tuningiem -> showthread.php?t=27356

-> {10} mrugajaca swieca zarowa -> zepsuty pedal gazu -> showthread.php?t=34541

-> {11} sprezynka nie mruga - zwyczajnie sie swieci -> prawdopodobnie zepsuta swieca grzejna, ufff -> wymiana -> showthread.php?t=28629

-> {12} migajaca sprezynka, nie ma problemu z moca, po zgaszeniu i odpaleniu sprezynka przestala migac, wczesniej podczas jazdy kleby czarnego dymu, odczuwalne szarpniecia podczas jazdy (nawet podczas spokojnej jazdy ze stala predkaosci, nie mylic z szarpnieciami gdy wlacza sie klima) -> prawdopodobnie zawieszony wtrysk, na WDS blad P0200 (blad wtryskiwacza, choc w AutoData podaja ze to albo wtrysk, albo polaczenie elektryczne albo modul EMC) -> dolalem jakiegos srodka do wtryskiwaczy (do CommonRail), jak NA RAZIE bez problemow (przejechane 2000km), brak kolejnych objawow, zostaje czekanie , wymieniony czujnik polozenia walka rozrzadu, objawy nie ustapily, sporadycznie pojawia sie migajaca kontrolka swiec zarowych, jestem umowiony w serwisie ;(

-> {13} migajaca sprezynka od czasu do czasu, silnik gasnie po przejechaniu pareset metrow albo pod swiatlami, skrzynia biegow automatyczna, pojawiaja sie bledy: P0500 oraz P1700 -> prawdopodobnie czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawa w toku -> showthread.php?t=26564

-> {14} zapalenie auta i wolne obroty normalne (bez falowania), jazda na niskich predkosciach bez problemu (do 120km/h), powyzej 125 km/h zaczyna migac kontrolka swiec zarowych, uczucie jakby auto nie dostawalo paliwa, objawy sa odczuwalne do zgaszenia silnika, po ponownym zapaleniu auta objawy znikaja -> najprawdopodobniej problem w ukladzie paliwowym (podpiecie pod WDS wskazuje blad czujnika cisnienia paliwa na listwie (odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru paliwa) badz blad P0251-Pompa wtryskowa -> do wymiany / naprawy (regeneracji ultradzwiekami) membrama od tegoz czujnika, sprawa w toku, drugie rozwiazanie - wymiana wtryskow -> oba podobne problemy w jednym temacie: showthread.php?t=43413

-> {15} lekkie, odczuwalne szarpniecie / przerywanie przy ok 2000 obr/min -> moze oznaczac problem z wtryskiem, ale warto najpier sprawdzic szczelnosc rur przy intercoolerze -> showthread.php?t=43083

-> {16} auto kopci?? uwazasz ze za bardzo? -> generalnie TTTM ale moze rowniez oznaczac problem z wtryskami, zaworem EGR, nieszczelnoscia w rurach od intercoolera -> showthread.php?t=43910


Opis zapożyczony z FCP
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: irzyk w 13.09.2011, 13:56
a co gdy auto wchodzi w tryb awaryjny przy 130km jak za mocno sie przygazuje , po wylaczeniu silnika znow mozna jechac normalnie :bledy na poczatku pokazywalo na zawor egr po wyczyszceniu ten sam objaw teraz blad , praca na listwie zaklocona ?? czujniki przy listwie oraz przy pompie paliwa juz wymienione , filtr paliwa tez ?? co to za objawy ??
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: hirotaro w 18.12.2011, 21:47
końcówki wtrysków, sprawdź wtryski na maszynach
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 11.01.2012, 23:59
Cytat: wojoo w 15.05.2010, 12:40szary kolor czujnika oznacza ze moze byc wadliwy (wadliwa seria przed liftingiem w 2003, byla akcja w ASO) czarny kolor - czujnik montowany po liftingu
ad 5 - tak wstępnie to szary był poprawiony a czarny wadliwy

Cytat: irzyk w 13.09.2011, 13:56a co gdy auto wchodzi w tryb awaryjny przy 130km jak za mocno sie przygazuje
po pierwsze komputer i odczyt błędów. po drugie w ciemno mówiąc na 90% problem z ciśnieniem w układzie CR i potrzebny dobry spec od układów wtryskowych żeby nie wymieniał wszystkiego po kolei w ciemno co mu przyjdzie do głowy
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: prastel w 01.04.2012, 18:01
Witam.
może ktoś życzliwy podpowie gdzie kupić zawór egr do mondeo mk3 tdci 130km tak żeby nie przepłacić.
pozdrawiam
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: weksla w 01.04.2012, 18:09
ja mam do sprzedania :) prawie nówka z przebiegiem 2.000 km
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: prastel w 01.04.2012, 18:44
to moje mondeo to 2,0tdci 96kw z 2006-go roku
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: slawekcv w 29.06.2012, 16:19
witam wszystkich mam problem w moim mondku 2006 rok 2.0 tdci strasznie kopci na czarno turbina dobra wtryski dobre a do oleju dostaje się ropa miga spirala
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 29.06.2012, 21:55
UPG? Pompa?
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: slawekcv w 02.07.2012, 14:52
co to jest upg ? auto pali jezdzin nic mu się nie dzieje tylko strasznie kopci na czarno
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: T w 02.07.2012, 14:53
Cytat: slawekcv w 02.07.2012, 14:52co to jest upg?
Uszczelka pod głowicą.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: slawekcv w 02.07.2012, 14:56
a takto lał by olej czy głośno chodził
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: woyciechw w 28.02.2014, 07:54
Witam jestem po regeneracji wtrysków i pompy w mondeo mk3 2007 rok 2.0 TDCI 130 km przebieg 150 tys km. Po regeneracji autko chodzi ja talala. Problem pojawia się przy rannym odpalaniu mianowicie migająca sprężynka. Po włączeniu i wyłączeniu stacyjki przestaje migać ale żeby odpalić do dopiero za 2 razem kręcenia. Jak odpali to już jedzie i ma moc jak gdyby nic się nie stało. Po z czytaniu błędów wywala P0406; P1608 i P2452. Proszę o POMOC może to jakaś pierdoła. Jest to wersja z okablowanym EGR i DPF.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: weksla w 01.03.2014, 00:05
Kolego jeśli regenerowałeś niedawno i w porządnym serwisie dającym gwarqancję (minimum rok albo 100.000km)-zazwyczaj tak dają. To wal jak w dym z reklamacją. Powodów może być wiele od pierdółki po poważne sprawy.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: woyciechw w 03.03.2014, 07:54
Witam problem zdiagnozowany walnięty egr robi takie spustoszenie po zaglądnięciu po maskę z pod egr ślady jakby po rdzawej wodzie na silniku. Po rozkręceniu widać że coś w nim siadło jest tam zębatka z dwoma bolcami którą napręża sprężynkę i grzybek dozujący spaliny otwiera się (jest tam pełno rdzy). Nie rozbierałem tego do końca bo się bałem że zepsuje i nie złoże ponownie. EGR był regenerowany rok temu i znowu padł. Zaślepka z dziurką pomogła jak NA RAZIE. Po podłączeniu pod kompa sygnalizuje  egr coś z wysokim napięciem kostki i czujnik ciśnienia dpf. Wtryski i pompa ok komp nic nie sygnalizuje, wartości są w porządku.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: Jendrekmak w 05.03.2014, 22:59
Cytat: woyciechw w 03.03.2014, 06:54grzybek dozujący spaliny otwiera się (jest tam pełno rdzy).
mi to wygląda na kłopoty z chłodnicą spalin, która ma w sobie chłodzenie wodą bo innej przyczyny wody w dolocie spalin nie ma
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: woyciechw w 06.03.2014, 08:52
Może to źle ująłem. W dolocie nie mam wody. Rdza pojawiła się na grzybku EGR od strony elektroniki nie w samym dolocie. Na forach czytałem że czasami tam dostaje się wilgoć. Na allegro zamówiłem już pręty do zębatki bo są skorodowane. Po wymianie zobaczę reakcję. Jak na razie od czasu do czasu zapala się a w zasadzie mruga kontrolka ze sprężynką. Po odczycie błędów wychodzi P0405 (zbyt niski sygnał). Szukałem jak rozebrać EGR na części pierwsze ale nie znalazłem żadnych fotek tylko opis że trzeba  rozwiercać w celu  wyjęcia całego grzybka.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: woyciechw w 17.03.2014, 11:14
I po problemie wątek uważam za zamknięty z mojej strony padła elektronika pozycjonowania w egr tzn czarna kopułka z 5 pinami. (ślady wilgoci)Udało mi się dostać nową stara oczywiście rozbiorę bo ponoć da sie to regenerować. Jest to najczęściej padająca część w tych egr-ch. Stara będzie na zapas jak naprawie.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: galos w 11.02.2015, 15:01
Też miałem problem ze sławną sprężynką, a dodatkowo samochód nie odpalał, a jak już odpalił po długim kręceniu, z wydechu przez jakiś czas leciał niebieskawy dym. W moim przypadku regeneracja wtrysków załatwiła sprawę, ale niestety trochę pieniędzy trzeba było na to wyłożyć.
Tytuł: Odp: [MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi
Wiadomość wysłana przez: kubsik w 15.02.2020, 12:10
Witam wszystkich mam taki przypadek.
Pacjent Mondeo mk3 2.0tddi 16v 115ps
Uruchamiam silnik bez problemów pracuje około 5-7min. po czym gaśnie mruga kontrolka świecy żarowej i obrotomierz zatrzymuje się na np 1000 obrotów, zamarza.
Wylacze zapłon wszystko wraca do normy. Odpalam ponownie i pracuje już tylko około 2 min i gaśnie.
Dodam że nie zatankowałem bezyny(jak inni sugerowali) wymieniłem FILTER paliwa, dolałem do paliwa środek do czyszczenia ukladu wtryskowego oczywiście do dizla.
Proszę o pomoc.