Fordtuning.pl

Codzienna eksploatacja => Silniki benzynowe wolnossące => Zaczęty przez: TheMP7 w 09.06.2020, 16:55

Tytuł: [Ford Mondeo MK3 ST220] Falujące obroty
Wiadomość wysłana przez: TheMP7 w 09.06.2020, 16:55
Od niedawna jestem posiadaczem forda i mam mały problem gdy jadę i zrzucam bieg na jałowy to obroty spadają tak jak by miał mi zaraz zgasnąć
tak jak na filmie :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.

Tytuł: Odp: [Ford Mondeo MK3 ST220] Falujące obroty
Wiadomość wysłana przez: T w 09.06.2020, 22:25
Pewnie zawór bocznikowy szwankuje, dość typowa usterka. Ew. bardzo brudna przepustnica.
Tytuł: Odp: [Ford Mondeo MK3 ST220] Falujące obroty
Wiadomość wysłana przez: TheMP7 w 10.06.2020, 20:31
Cytat: Tomasz w 09.06.2020, 22:25Pewnie zawór bocznikowy szwankuje, dość typowa usterka. Ew. bardzo brudna przepustnica.
Dzięki za info
Tytuł: Odp: [Ford Mondeo MK3 ST220] Falujące obroty
Wiadomość wysłana przez: wwonlas w 18.01.2023, 14:44
to jest lewe powietrze. Ogolnie uklad dolotowy w tym silniku to porazka, przynajmniej raz do roku wymaga przegladu i sprawdzenia dymem szczelnosci. Ogolnie kolanka od odmy na pokrywach zaworow lubia parciec u tam zaciaga lewe powietrze. Nowych nie ma nawet w serwisie, a na sylikowy nie licz bo za male zainteresowanie bylo tym tematem i przestali produkowac rok temu. Najtaniej i najszybciej to wziąsc stare swiece zaplonowe i uzyc tych gumowych kolanek jako nowe kolanka do domy, rok wytrzymaja, bynajmniej powinny. Druga sprawa to odma powiedzy glowicami, jest tam uszczelka ktora czesto gesto twardnieje i umiera przez co ciagnie tam lewe powiterze. Kolejnym miejscem zapalnym jest podcisnienie serwa hamulcowego, tam tez ciagnie przez ten zaworek w przepustnicy powietrze. Do tego jeszcze w zlaczu elastycznym jest taka duza gumowa rurka, ma ona plastikowy kruciec w srodku i albo on pekl albo ten otwor sie juz tak wyrobil w tej gumie ze przepuszcza powietrze. A najwiekszym problemem jest braket linki gazu, trzeba go sprawdzic bo czasami sie wygina od temperatury pod maska i linka caly czas trzyma przepustnice lekko uchylona i samochod wariuje. Silnik krokowy zadko sie psuje i to nie jest przyczyna falowania obrotow.