Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10
1
Nasze Fordy / Odp: Focus MK2 "Sleeper"
Ostatnia wiadomość przez Bobson - dzisiaj o 14:07
Hej, dawno nic nie pisałem ale cały czas coś się dzieje.
Ogólnie Focus cały czas jeździ bez jakiś tam problemów. W sumie od zakupu wymieniłem tylko termostat  8) .

Powoli nadchodzi etap w którym musze spiąć dupę i zabrać się za składanie gratów które nagromadziłem... a jest tego od groma.

Pospamuje Was kilkoma fotkami z jakimś opisem moich planów czy pomysłów.

Kupiłem trochę gratów na aliexpress:
spływ oleju do turbin GT28

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



adapter do GT28 na v-band 3", koc

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



intercooler wodny z Mercedesa W205 C300

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



chłodnica układu chłodzenia intercoolera z grupy VAG, montowana między innymi w Audi S5 3.0 TFSI

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



za paliwo odpowiadać będą wtryski Bosch 550cm@3b, Duratec ma 3,8b regulator więc chyba da to około 620cm3 wydajności.
Na foto porównanie do dłuższego seryjnego wtrysku z durateca. Trochę umknęła mi ta informacja przy zakupie ale zakupiłem już odpowiednie adaptery wydłużające wtryskiwacze z filtrami - ponownie z aliexpress ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



za płynne i precyzyjne sterowanie doładowaniem odpowiadać będzie znany i ceniony zawór MAC

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



układ chłodzenia otrzyma termostat zimniejszy 82*C (już zamontowany) i wydajniejszą pompe wody z Mustanga 2.3 :) Wleci też chłodnica oleju z termostatem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



udało mi się skompletować wszystkie niezbędne moduły wraz z wiązką do skrętnych soczewek, łatwo nie było...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



w końcu dotarła szpera z Rosji, trochę trwał proces jej projektowania ale finalnie Val-Racing oferuje szpere do skrzyń MMT6 :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



układ zawieszenia też przejdzie zmiany - wpadnie Bilstein B6 z sprężynami Eibach pro Kit. Oczywiście zestawik na przód i tył.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zastanawiam się też mocno nad tulejami wahaczy - czy dać nowego lemfordera czy pójść w poli. Póki co skłaniam się ku rozwiązaniu OEM ale nie wiem jak zniesie to tyle momentu w dodatku ze szperą...

Jestem bardzo ciekaw układu turbo i ic wodnego. Skłoniłem się ku takiemu rozwiązaniu bo w mojej opinii łatwiej będzie mi to poskładać, obędzie się bez dziwnych przeróbek pasa przedniego pod orurowanie. Układ dolotowy między turbo a przepustnicą będzie mega krótki więc liczę na bardzo fajną reakcje na gaz i poprawę spoola. Silnik będzie miał uruchomioną zmienną fazę na wałku ssącym co również pomoże ucywilizować zachowanie silnika.

Zamysł jest taki aby zachowanie samochodu było jak najbardziej cywilne, samochód ma jeździć tak jak z fabryki. Moc poprostu wyjdzie sama z pojemności silnika i wielkości sprężarki która nie jest ani za mała a nie za duża.
Liczę, że na 1b doładowania uda się zrobić 330ps i 450Nm :)

To tylko część różnych gratów kupionych do auta, mam już EMU Black tak więc tak naprawdę można brać się za składanie potworka :)

Stay tuned.
2
Witam,
Od miesiąca jestem posiadaczem Focusa ST Mk2 2006r. 2 tygodnie temu pojawił się problem delikatnych wibracji na kierownicy w czasie jazdy od ok 120kmh tak do 150kmh oraz drgania kierownicy podczas hamowania z mniej więcej 120kmh do 70kmh poniżej brak drgań przy hamowaniu. Diagnostyka na SKP - krzywe tarcze i diagnosta polecił mi przetoczenie tarcz ponieważ są w dobrym stanie i prawie świeże. Przez poprzedniego właściciela został wykonany swap przednich hamulców na 4 tłok z BMW E38 a tarcze hamulcowe z Focusa RS 336mm Zimmermanny gładkie i klocki EBC Yellow Staff, wraz z swapem jeszcze zostały wymienione piasty na nowe plus do nich dłuższe szpilki. Po oddaniu na przetoczenie okazało się że nie mogą wykonać usługi ponieważ tarcze mają otwory na szpilki M14, a nie na M12 oraz że średnica piasty jest za mała względem średnicy otworu i przez to tarcze są źle osadzone co powoduje że są wibracje i od tego prawdopodobnie się skrzywiły, tak zrozumiałem informacje która została mi przekazana. Przy okazji ukręciły się im 2 szpilki więc wymienili te szpili i dwie nowe nakrętki i to było wszystko z ich strony. Po odebraniu wczoraj samochodu kierownica teraz drży przy 120kmh tak do 140kmh, zaś przy hamowaniu drgania są mniejsze i nie wiem z czego mogło to wyniknąć.
Jak na razie nie ściągałem kół i nie sprawdzałem jak wygląda sytuacja. Sprawdzałem na internecie różne piasty do RS czy do ST - szpilki M12x1.5, tarcze podobnie, otwory na szpilki M12x1.5 lub średnica 13.7mm więc szpilki M14 nie pasują (do moich zimmermannów nie znalazłem wymiarów). Pytanie, mogły zostać źle dobrane tarcze, a może mechanicy "źle" obadali temat? Nie mam jak na razie pomysłu jak zlikwidować problem więc liczę na jakieś wskazówki.
Dodatkowo dodam że felgi to RC Sbm 32 18x8 pod oryginalny otwór i są założone na dystansie 3mm.
3
Kupię / Kupię Forda Focusa ST MK2 prze...
Ostatnia wiadomość przez LucasPL - 28.02.2021, 20:46
Poszukuje Forda Focusa ST mk2 przedlift najlepiej do 29k PLN
Zależy mi aby był to egzemplarz seryjny, ewentualnie po niewielkim tuningu (zawieszenie gwint odpada) bardzo chętnie z instalacją LPG.
Poszukuje na terenie woj. Małopolskiego, ale może też być Podkarpackie, Świętokrzyskie ew. Śląskie
4
Nasze Fordy / Odp: [S-Max] Smokus MAXimus, c...
Ostatnia wiadomość przez MAG - 27.02.2021, 23:02
Cytat: 1donrafaello w 27.02.2021, 19:05Wiadomo czemu padla  wtedy elektryka?
Kabelki fordowskie przeżarte rdzą ...
5
Nasze Fordy / Odp: [S-Max] Smokus MAXimus, c...
Ostatnia wiadomość przez MAG - 27.02.2021, 19:40
Auto przywrócone jest do niemal serii. Ściągnąłem nawet pokrywe głowicy ze znaczkiem ST  ;)
Jeśli chodzi o mody "mocowe", to na pokładzie zostały tylko wydech, FMIC i ECU-spacer.
Hybryda, wtryski i rura dolotu z Elevate ściągnięte, a pompa wróciła do standardowych ustawień.

Nie będę sie więcej bawił ze Smokusem. Jedynie co, to na 100% wpadnie z powrotem chip, bo jego wgranie będzie mnie kosztować po prostu tyle co za samo zrobienie pomiaru na hamowni. Napisałem co prawda że może te progi Tit S założę, ale nie wykluczam, że one zostaną jako kurzołap w piwnicy do czasu gdy zostaną użyte jako punkt przetargowy przy sprzedaży i negocjowaniu ceny...

Na dzień dzisiejszy plany są takie, że we wrześniu, najpóźniej październiku tego roku będę sie starał sprzedać i Kugę i S-Max'a, a w zamian chciałbym kupić albo Edga albo S-Max'a Mk2. Jeśli sytuacja ułoży sie nam tak jak planujemy (dużo na to wskazuje), to nie będzie potrzeby posiadania drugiego auta w domu.
Biorę jednak również pod uwagę rozwiązanie w którym oba obecne auta zostaną u nas troche dłużej i wtedy S-Max będzie większa część roku spędzał wyrejestrowany i używany tylko w okresie letnim oraz wtedy gdy całą rodzina będziemy jeździć na Świeta do Polski.
6
Nasze Fordy / Odp: [S-Max] Smokus MAXimus, c...
Ostatnia wiadomość przez 1donrafaello - 27.02.2021, 19:05
Wiadomo czemu padla  wtedy elektryka?
7
Nasze Fordy / Odp: [S-Max] Smokus MAXimus, c...
Ostatnia wiadomość przez 1donrafaello - 27.02.2021, 18:59
W tej chwili jest pompa paliwa standardowa czy dłubana?
8
Nasze Fordy / Odp: MAGowa Smerfetka - Kuga M...
Ostatnia wiadomość przez MAG - 27.02.2021, 18:51
Minęły 2 miesiące i 10 dni od zakupu i stuknęło w tym czasie 5.000 km zrobionych Smerfetką. Mniej więcej połowa z tego zrobiona już po chipsie. Spalanie średnie od tego czasu to 8,7 na setkę. Większość to krótkie jazdy po mieście, ale było też kilka wyjazdów, no bo skądś te kilometry sie wzieły.
Tak btw, pierwsze 4 tys km stuknęło przez pierwszy miesiąc od zakupu auta, a kolejne 6 tygodni to łącznie zaledwie ok 1.100-1.200km.
I zapewne do lata, poza planowanymi dwoma, trzema krótszymi wyjazdami, za dużo dziać się nie będzie ani z przebiegiem, ani z samym autem.
Noooo, poza tym, że chyba wylądują na nim 20-tki ze Smokusa, który z kolei będzie jeździć na 19-tkach...

W czerwcu Kuga powinna na chwilę zawitać do Polski i być może w trakcie tego pobytu pokuszę się o montaż jakichś fajniejszych końcówek wydechu. Coś tam nawet mam już upatrzone ...  :D
9
Nasze Fordy / Odp: [S-Max] Smokus MAXimus, c...
Ostatnia wiadomość przez MAG - 27.02.2021, 18:36
Aktualizacja...

Smokus pójdzie do sprzedaży dopiero na jesieni. Tym razem w trakcie wakacji moja żona nie będzie mogła wziąć wolnego, więc siłą rzeczy będę potrzebował dwóch aut, bo nie zostawie jej samej w Szwecji bez dostepu do auta.

Po długiej walce w końcu znaleziona została przyczyna problemów Smokusa. Kumpel u którego zostawiłem auto grzebał, grzebał i w końcu, w trakcie rozmowy ze mną, wpadł na prawdopodobną przyczynę "niejechania" - zły sygnał idący do sterowania BS przy turbinie.
Smokus pojechał do jego znajomego elektryka i sprawa na 99% została wyjaśniona.

Poprzedni elektryk, który w listopadzie "uzdrawiał" auto po tym jak wzieło i stanęło, pozamieniał miejscami kilka kabelków  :/
Tak podejrzewamy, że reanimując wiązkę silnikową korzystał ze schematów od Focusa, a nie od S-Max'a, a tam jednak troche różnic jest ...

Tak czy siak Smokus jest z powrotem u Andrzeja, który dostał rozrysowane schematy które kabelki gdzie ma poprzekładać i mam nadzieje, że w końcu auto zacznie jechac tak jak powinno. Wstępnie jestem umówiony na połowę marca żeby wybrać sie do Polski i zabrać Smokusa do Szwecji. W zalezności od sytuacji covidowej biore tez pod uwagę mozliwość przyjechania pod sam koniec marca, bo chcę od razu odwiedzić V-Tech na ponowne wgranie wirusa, a także biore pod uwagę montaż progów od Titanium S, które polakierowane czekają u mnie w piwnicy...

Kolejny update będzie jak dostanę info o rozwiązaniu wszystkich problemów ...
10
Sprzedam / Sprzedam Ford Focus MK3 ST 400...
Ostatnia wiadomość przez sanczo - 25.02.2021, 00:03
witam
Mam do sprzedania

FOCUS MK3 ST Biały 400HP
2017r
35000km
VIN 1FADP3L92HL230955
wersja USA z najlepszym wyposażeniem
cena koło 75000 zł
w auto jest wsadzone spokojnie ponad 70000zł
info PW

Lokalizacja:
Krosno (Podkarpackie)


Silnik od RS 2.3L
Skrzynia biegów z szperą QUAIFE ATB LSD DIFFERENTIAL,
wzmocnione półosie do 700KM
COBB Accessport V3,
Launch Control & Flatshifter,
Cały dolot cobb
Wagner Tuning Intercooler
Mishimoto chłodnica oleju
19 koła kute od RS
hamulce od RS
Front 350mm DBA 5000,
Rear  302mm DBA 4000 series T3,
sportowy katalizator MGmotorsport
cały kompletny wydech 3 inch MGmotorsport,
pilot do klap wydechu

myśle że to będzie w rozsądnych pieniądzach

jak ktoś by chciał mogę wrócić z częściami i mocą do serii 250KM  cena koło 55000zł
1 2 3 4 5 6 7 8 ... 10