Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
41
Klocki mam brembo zwykle. Tarcze ebc nacinane. Wiem, że wszyscy w sklepach zalecają klocki min yellow stuff za 1000zl ale bez jaj żeby hamulec byl czasem porównywalny do st a często nawet gorszy. Postanowiłem zrobić regeneracje zacisków. Wyglądały jak nowe i zapłaciłem odpowiednio ale mogłem zostać oszukany i mam zepsute. Dzieku za wyczerpującą odpowiedź dla sebba 1ą
42
Tuning silników wysokoprężnych (diesel) / Foka 3 2.0 TDCi powershift 20...
Ostatnia wiadomość przez Magun - 09.09.2023, 14:57
Mam problem i szukam pomocy. Foka ma obecnie 235tys, jest świeżo po czyszczeniu DPF, wymieniona odma, regenareacja turbo. Dodatkowo z grubszych rzeczy w okolicach marca wymieniony na nówkę fabryczny EGR.

W zeszłym roku w okolicach kwietnia zrobiłem wymianę oleju w skrzyni (dynamiczną niestety 😟) jakiś 1000 km po zaczyna się zabawa. Z doopy zaczynają się pojawiać błędy ze skrzyni. No to szukamy. Skrzynia ok ale wyskakują błędy z tubo że przeładowanie. Przepatrzone turbo i dochodzimy do wniosku że zaczyna się chrzanić czujnik kopiowania (gruszka) niestety w tym silniku (turbo Borg Wagner jak w mundku mk5 i w bluehdi) turbina jest z kolektorem. Szukałem tego czujnika ale był niedostępny.
Wtedy trafiłem do człowieka który robił mi kiedyś mapę do innego samochodu. Zrobił mi rolkę i mapę. Seria pokazała 167km i 400 nm, po mapie wyszło 197km i 456nm. I problem z przeladowaniem ustąpił. Ale po około 10 tys wrócił. Dalej nie było czujnika więc po mojej prośbie w nowej mapie zablokowane zostały błędy ze skrzyni. Ci co mają powershift wiedzą jak wnerwia kiedy skrzynia głupieje i gubi biegi. Wywala info ograniczona funkcjonalność skrzyni biegów. Potem jeszcze zablokował mi 2 błędy które już silnik pokazywał z turbiny o przeładowaniu (bo musiałem jeździć, auto mam do pracy) Jak się spodziewalem turbina zaczęła się kończyć, wyszedł jeszcze EGR a potem zapchany dpf. Stwierdziłem że czas to ogarnąć wiec zrobiłem porządek.
Turbo do regeneracji, dpf do czyszczenia, wymiana odmy. Ogólnie bebechy naprawione/zregenerowane.

Niestety problem z przeladowaniem jest dalej. Bylem na hamowni. Poprawili mi mapę, dalej lipa. Wgrałem oryginalną mapę i zero poprawy. Dodatkowo dziwny świszczący dźwięk w okolicy 2500/3000 obr kiedy wbija wyższy bieg. Na poprawionej i oryginalnej mapie tak samo. Jakby zawor wastegate upuszczał. Jeżdżę teraz na oryginalnej mapie i próbuję znaleźć gdzie jest problem.

Czy ktoś może mnie pokierować w którym kierunku iść i gdzie szukać?

Aha, jak szukaliśmy problemu to się okazało że wtyczka która wchodzi do gruszki ma w srodku wkładkę, zapadka na tej wkladce jest zerwana i wkładka nie siedzi sztywno. Nie da się wymienić wtyczki bo występuje tylko z całą wiązka.
Docisnąłem to trytytką.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć załącznik.





Edzia. Kody błędów p003a:85-2c, p2563:21-2e

43
Silniki benzynowe turbo / Odp: Fmk2 ST nie odpala
Ostatnia wiadomość przez bosscar - 01.09.2023, 15:29
Udaj się do elektronika, niech zobaczy czy wszystko ok,
Żeby Ci się tak kiedyś "w trasie" nie przydarzyło...
44
Modyfikacje: zawieszenie, hamulce, napęd / Odp: Zmiana zaciskow przód z F...
Ostatnia wiadomość przez T - 31.08.2023, 22:15
Jakie masz klocki?
45
Główne forum / fiesta mk7 wydech
Ostatnia wiadomość przez michu03 - 29.08.2023, 20:45
Czesc mam pytanie, od niedawna mam fieste mk7 1.6 120km benzyna, i widziałem na niektórych grupkach, że ludzie wrzucają do niej seryjny wydech od mk7 st, jak mysliscie podpasowałby również milltek Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.wydechowe.pl/milltek-sport-ford-fiesta-st-1-6-ecoboost-cat-back-resonated?
Ma ktos jakąs wiedze na ten temat. Pozdrawiam
46
Silniki benzynowe turbo / Fmk2 ST nie odpala
Ostatnia wiadomość przez Abart - 24.08.2023, 21:57
Witam , mam taki problem z STekiem .
Po wyłączeniu silnika auto nie chce odpalić . Rozrusznik kręci , brak błędów . Z drugiego kluczyka to samo. Parę miesięcy temu było podobnie ale rano odpalił bez problemu . Silnik wcześniej nie przerywał itp.
Edition: Rano odpalił bez problemu . Teraz to już nic nie wiem....🤷
47
Problemem w tym zestawie z Focusa RS mk3 nie są tarcze. Tarcze o średnicy 350 mm są bowiem bardzo fajnym rozwiązaniem zastosowanym przez Forda zwłaszcza, że są stosunkowo tanie jak na ten rozmiar.

Natomiast w mojej ocenie to zaciski z RS mk3 są bardzo słabym elementem układu. Analizowałem wspomniane zaciski, gdy projektowałem swój zestaw dużych hamulców do Mondeo ST220, który zresztą może być montowany też do Focusów ST mk2. Zauważyłem wówczas, że zaciski z RS mk3 mają bardzo malutkie tłoczki, a to przecież pole powierzchni tłoczków decyduje o sile generowanej przez zacisk (jeżeli to nie jest jasne, to polecam poszukać w internecie tematów związanych z wyszukiwaniem "wzór na równanie prasy hydraulicznej").

Przedni zacisk Forda ST mk3 ma jeden tłoczek o średnicy 57 mm (zacisk jednostronny).
Przedni zacisk Forda RS mk3 ma cztery tłoczki o średnicy 38 mm (zacisk dwustronny).
I teraz ważna uwaga, która niestety czasami nie jest rozumiana nawet przez mechaników: porównując siłę hydrauliczną zacisku jednostronnego do zacisku dwustronnego - do obliczeń pola powierzchni należy brać tylko tłoczki z jednej strony zacisku.

jeden tłoczek fi 57 mm to 2551,76 mm2
dwa tłoczki fi 38 mm to łącznie 2268,23 mm2
Porównanie pól powierzchni tłoczków pokazuje, że zacisk RS jest o 11,1% słabszy od zacisku ST!

Ciekawostką jest to, że większa tarcza (350 vs 320) powoduje zysk na dźwigni o 10,5%. Czyli jeżeli pod uwagę bierzemy wyłącznie siłę hydrauliczną to cały zestaw z RS-a jest w ogólnym rozrachunku minimalnie słabszy od zestawu eSTeka. Bo większa tarcza nie kompensuje w pełni słabości zacisku.
Stąd zapewne Twoje odczucia, które opisujesz.

Inna sprawa, że nie do końca rozumiem dlaczego zestaw z RS-a ulega dosyć łatwemu przegrzaniu, choć mam swoją teorię. Jeżeli bowiem siła hamulców na przedniej osi RS jest powiedzmy zbliżona do tej z ST i tym samym balans przód-tył jest mniej więcej zachowany, to jednak zestaw z RS powinien wyraźniej mniej grzać się. Wynika to z większej tarczy, która pozwala przykładać mniejszą siłę zacisków, aby otrzymać taką samą siłę spowalniania samochodu jak w ST.
Już dawno temu spotkałem się z uwagami, że hamulce w RS mk3 grzeją się tak bardzo, że aż dochodzi do nadtopienia uszczelek kurzowych przy tłoczkach! W innych zaciskach nie spotkałem się z takimi problemami, nawet w cięższych i szybszych samochodach.
Uważam (i to jest ta moja teoria), że przyczyną mogą być właśnie malutkie tłoczki. Tłoczki są bowiem też "kanałem" którym odbierane jest ciepło z klocków. Jeżeli te kanały są niewielkie, to dochodzi do ich termicznego przeciążenia, czego dowodem mogą być(?) właśnie nadtapiane uszczelki kurzowe będące praktycznie na pierwszej linii frontu.


Na koniec uwaga. Pompa hamulcowa na pewno nie jest problemem. Nie słuchaj mechaników, którym nawet nie chce się sprawdzić parametrów hydraulicznych zacisków i pomp hamulcowych. Katalogi pokazują, że obie pompy hamulcowe RS i ST mają identyczne średnice tłoczka (25,4 mm), zatem wymiana nic nie zmieni w "równaniu prasy hydraulicznej". Potrafię sobie wyobrazić, że zacisk RS mógłby lepiej działać w odczuciu kierowcy, gdyby Ford zastosował tłoczek pompy hamulcowej o mniejszej średnicy. Wtedy byłaby większa różnica pomiędzy powierzchniami tłoczków prasy hydraulicznej (wejście vs wyjście). Ale że pompa jest taka sama co do parametrów w RS i w ST, to nie ma co gdybać. Reasumując: pompy hamulcowej nie ruszaj, bo to niepotrzebny manewr.
48
Witam. Na wstępie chciałbym podziękować wszystkim aktywnym użytkownikom forum bo wiele razy korzystałem z cennych porad. Niestety musze prosic o pomoc. Postanowiłem w Focus ST mk3 zmienić hamulce przod na RS. Kupiłem zaciski, tarcze (350mm) klocki, przewody w metalowym oplocie, zalałem plyn Motul 660. Ku mojemu zdziwieniu hamulce wcale nie są lepsze. Jak są zimne są porównywalne do seryjnych, wystarczy je lekko zagrzać i już skuteczność spada. Pedal hamulce robi się twardy i trzeba mocno wciskać żeby się zatrzymać. Nawet przy 30 km/h czuć,że trzeba mocno wcisnąć żeby się zatrzymać. Efekt jakby tarcza była sliska i ciężko ją zatrzymać tym zaciskiem. Tracza jest czysta i zrobiłem już dużo km. Niestety nic się nie poprawiło. Sprawdziłem nr pompy hamulcowej i zauważyłem, że RS ma inny nr części niż ST choć wygladaja tak samo . Serwo wygląda zupełnie inaczej niestety. Jeden mechanik mówi, że trzeba pompę wymienić i będzie ok a drugi, że to serwo (którego nie chciałbym zmieniać ze względu na różnice w konstrukcji). Będę bardzo wdzięczny za pomoc bo chciałbym w końcu poczuć co to znaczy dobry hamulec(znaczna roznica względem ST) ale niestety nie wiem jaki krok podjąć. Pozdrawiam. Zdj w załączniku
49
Zadaj pytanie na forum / Błąd U3000-92 w RS mk3
Ostatnia wiadomość przez malju - 05.08.2023, 14:06
witam,
AWD service - to się pojawia przy trybie drift lub kiedy esp zostaje zmuszone do działania
Forescan pokazał błąd U3000:92-2F      (kod U3000  moduł sterujący  -    moduł napędu na wszystkie koła

czy ktoś się z tym spotkał i ew jakie leczenie można wdrożyć?

dzięki
50
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Błąd AWD ford kuga
Ostatnia wiadomość przez Natalia35 - 05.08.2023, 10:35
Witam,
Jestem posiadaczem Forda kugi titanum z 2011 roku i mam problem z obniżającymi się obrotami. Od 4 biegu w górę, przy obrotach +2000 silnik jakby chciał przełączyć napęd na 4 i zniża obroty pulsacyjnie. Dotego wyświetla się błąd AWD. Czy miał ktoś podobną sytuację? Czy to może być pompa haldex?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10