Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Ostatnie wiadomości

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
61
Silniki benzynowe turbo / Odp: Spadek mocy w mondeo 2.5t
Ostatnia wiadomość przez umcyk - 06.07.2023, 12:01
Pokaż wykres z hamowni.
To że go podlał wcale nie musi być dobre.
Może DV pada, może grucha nie trzyma doładowania (często mają problem z serią, a co dopiero wzmocniony).
Miałem mapę zrobioną przez fordowego guru i też miałem takie wyniki.
Prawdopodobnie wgrał mi gotowca.
Wymieniałem katalizator na japoński KATANIMA, pojechałem do innego tunera, poprawił mapę i skończyliśmy na 279km/424Nm
62
Silniki benzynowe turbo / Spadek mocy w mondeo 2.5t
Ostatnia wiadomość przez Boxxer40 - 05.07.2023, 09:39
Witam
Mam problem, w aucie spadła mi moc o 20kM oraz i około 20nM. W marcu pojechałem na hamownie, wypluł 202kM oraz 338Nm, po chipie 242km i 386mM. Tuner mi go ładnie podlał i mówił, że wszystko jest ok. Auto w miare się odpycha ale że miałem porównanie z innym mondeo które miało 247/390nM zauważyłem, że powyżej 140km/h do 200kmh idzie dużo słabiej. Różnica około 7-8s. Tuner powiedział, że do wina IC. Założyłem gaz, wymieniłem IC, wymieniona uszczelka kolektora wydechowego bo pękły szpilki. I  teraz jest jeszcze gorzej, 0-100 to 9s a 100-200 to 30s. Korekta długoterminowa od +5 do +12. Ponownie na hamownie a tam 220km na PB i  215 na LPG. Tuner nie potrafił powiedzieć czemu stracił moc mimo, że auto normalnie sie odpycha, nic nie przerywa itp. Nie mogli odczytać boostu bo podobno ten sterownik w mondeo jest mocno ograniczony. Gdzie szukać przyczyny ewentualnie co próbować podmienić ?
63
Sprzedam / Odp: [Mondeo] Sprzedam - Monde...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 04.07.2023, 11:47
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.otomoto.pl/oferta/ford-mondeo-2fl-fotele-z-alcantara-tempomat-bt-zadbany-ID6FpMGL.html?isPreview=1

Odświeżam temat bo jak widać nie mam szczęścia do sprzedawania aut.
64
Poszukuję części / Focus Mk3 - Jarzma pod tarcze ...
Ostatnia wiadomość przez sebuuuz - 16.06.2023, 11:00
Witam Klubowiczów!
KUPIĘ!
poszukuję przednich jarzm hamulców do Forda Focusa Mk3 ST 2014 pod tarcze 335mm
Ma ktoś do sprzedania?
KUPIĘ!
z góry dziękuję,
Sebastian, 607 448 248
65
Hamulce / Focus Mk3 - Jarzma pod tarcze ...
Ostatnia wiadomość przez sebuuuz - 16.06.2023, 10:58
Witam Klubowiczów!
KUPIĘ!
poszukuję przednich jarzm hamulców do Forda Focusa Mk3 ST 2014 pod tarcze 335mm
Ma ktoś do sprzedania?
KUPIĘ!
z góry dziękuję,
Sebastian, 607 448 248
66
Witam Klubowiczów!
poszukuję przednich jarzm hamulców do Forda Focusa Mk3 ST 2014 pod tarcze 335mm
Ma ktoś do sprzedania?
z góry dziękuję,
Sebastian, 607 448 248
67
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Odp: Hamulce z 335 na 320
Ostatnia wiadomość przez sebuuuz - 16.06.2023, 10:54
Witam Klubowiczów!
poszukuję przednich jarzm hamulców do Forda Focusa Mk3 ST 2014 pod tarcze 335mm
Ma ktoś do sprzedania?
z góry dziękuję,
Sebastian, 607 448 248
68
Napęd, zawieszenie, hamulce, opony / Odp: Focus ST mk3 USA - nietyp...
Ostatnia wiadomość przez sebuuuz - 16.06.2023, 10:53
Witam Klubowiczów!
poszukuję przednich jarzm hamulców do Forda Focusa Mk3 ST 2014 pod tarcze 335mm
Ma ktoś do sprzedania?
z góry dziękuję,
Sebastian, 607 448 248
69
Główne forum / Odp: Drugi Ogólnopolski zlot S...
Ostatnia wiadomość przez Darekptr - 29.05.2023, 09:09
Kolejne udostępnione zdjęcia.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://drive.google.com/drive/folders/1qD_BqtyDEMH3saw0JrAJOLrl7ZKJaZsD?fbclid=IwAR0nSnH1Z-tlD1-ffQFQWRml8BXJi9KMM4mnPj4We4jfCV7Ro05SQN-vBnw
70
Silniki benzynowe turbo / ST MK2 - opadnięte tuleje cyli...
Ostatnia wiadomość przez Al dente - 25.05.2023, 18:19
Witam wszystkich serdecznie! To mój pierwszy post na forum, od niedawna jestem posiadaczem Focusa MK2 ST, rok 2007. Przychodzę w potrzebie, waszej rady, gdyż moja przygoda z foką nie zaczyna się szczęśliwie.

Po dwóch tygodniach jazdy doszło do poważnej awarii. System chłodniczy dostał dużego ciśnienia i rozerwało węże w trzech miejscach. Po wymianie oczywiście delikatne testowanie (od początku podejrzewałem uszczelkę głowicy). Auto wróciło na warsztat i moje obawy się potwierdziły - nieszczelność pod głowicą. Minęły kolejne tygodnie i dziś w warsztacie dowiedziałem się, że oprócz remontu głowicy będzie konieczne planowanie bloku, ponieważ jak to ujął diagnosta "blok opadł". Z tym stwierdzeniem się wcześniej nie spotkałem, dopytałem co to znaczy. Pan z warsztatu wyjaśnił, że górna krawędź tulei jest niżej niż krawędź korpusu, dlatego o szczelności po złożeniu nie może być mowy, dlatego konieczne jest zdjęcie, rozłożenie i planowanie bloku.

Tutaj pojawiają się moje pytania. Po pierwsze, jakie mogą być przyczyny takiej usterki? Czy po zdjęciu bloku może się okazać, że jest od spodu popękany i stąd to przesunięcie? W tej chwili koszt naprawy zbliża się do ceny używanego silnika, dlatego muszę rozważać różne opcje.

Po drugie, to o co warto zadbać przy tak głębokiej ingerencji, skoro wszystko będzie na wierzchu? Wiem o skłonności tego silnika do pękania na ściankach cylindra, widziałem też (również na forum) blaszki do wsadzenia między cylindry, żeby te ścianki wzmocnić. Czy polecacie to rozwiązanie? Jakie jeszcze modyfikacje i ewentualnie inne elementy do wymiany przy takiej rozbiórce polecacie?

Nie ukrywam, że martwi mnie, że sytuacja może się powtórzyć po naprawie i bardzo chcę tego uniknąć, dlatego ustalenie możliwej przyczyny jest dla mnie bardzo ważne. Auto dostało ode mnie przez te dwa tygodnie trochę po pedale, ale też bez ostrego wariowania, a modyfikowane nie było. Myślałem, że na fabrycznych podzespołach nie powinno być problemu z przeciążeniami, a teraz jest usterka o której nawet nie słyszałem i nie mam pojęcia skąd się takie rzeczy biorą.

Bardzo proszę o rady i opinie. Z góry dzięki!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10