[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Jakimś cudem przegapiłem post Seby.
Wczoraj troszkę potestowalem auto na łukach i okazuje się że w prawych też się to dzieje, ale przy wyższych prędkościach niż w łukach w lewo.
Wrażenie jest takie jakby się nagle najechało na coś śliskiego/mokrego i jest utrata przyczepności i szarpanie kontroli trakcji.

We środę będę miał wymieniany kompresor klimy, to kumpel ma się dokładnie przyjrzeć zawieszeniu i zwrócę mu uwagę na mocowania wózka.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 09.08.2020, 07:26Wrażenie jest takie jakby się nagle najechało na coś śliskiego/mokrego i jest utrata przyczepności i szarpanie kontroli trakcji.
Ja miałem wrażenie, że z tyłu jest oś skrętna żyjąca swoim życiem. Po początkowym zwyczajnym wejściu w zakręt po ułamku sekundy auto tak jakby samo pogłębiało zakręt tylnymi kołami :) No i wtedy kontrola trakcji rzeczywiście miała cały czas sporo roboty z takim uciekającym tyłem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

No u mnie jednak efekt jest trochę inny - bardziej czuję nagły i nieoczekiwany uślizg przodu niż majtanie dupą...

Wczoraj wieczorem zostawiłem Smokusa u kumpla to miał się nim przejechać z podpiętym kompem żeby zdiagnozować które koło powoduje aktywację kontroli trakcji.

Pożyjemy zobaczymy.
Na razie najważniejsze jest przywrócenie do życia klimy, bo bez tego poniedziałkowa jazda powrotna do Szwecji z młodymi będzie koszmarem...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Kompresor klimy wymieniony i mam nadzieje że sprawa załatwiona została na amen.

Andrzej potestował Smokusa i wg niego powinienem jeszcze raz pojechać zrobić geometrię - polecił mi warsztat, który wg niego jest najlepszym w Trójmieście.
Znam ich i dawno temu zdarzało mi sie korzystać z ich usług i wiem że maja bardzo dobra renomę jesli chodzi o ustawianiue geo - jytro dryndnę i spróbuje ustawić się jeszcze przed wyjazdem do Szwecji.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

Jedź do Kralecha na geometrię.
Jaki warsztat ci polecił?

MAG

Hehe, dokładnie do Kralecha mnie Andrzej wysyłał.

Musze podjechać z młodzieżą do fryzjera i od razu potem udaję się do nich. Próbowałem umawiać się na konkretną godzinę, ale tego nie robią - wyłącznie tzw "drop in" u nich obowiązuje.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Byłęm w Kralechu. Szybka piłka. Znaleźli zerwana przednią tuleję wahacza z prawej strony z przodu i ponadnormatywne pochylenie tego koła. Istnieje podejrzenie że coś się odkształciło kiedy zimą przywaliłem w taką jedną wielką wyrwę.
Prawdopodobnie to amortyzator, bo na wahaczu nie ma widocznych śladów odkształeń.

Poniewaz i tak na przyszły czwartek jestem umówiony na zostawienie auta na powrót do IVDC, wyjaśni sie od razu kwwestia czy to amortyzator ucierpiał, czy jednak cosik innego.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1


Cytat: MAG w 13.08.2020, 17:42Znaleźli zerwana przednią tuleję wahacza z prawej strony z przodu i ponadnormatywne pochylenie tego koła. Istnieje podejrzenie że coś się odkształciło kiedy zimą przywaliłem w taką jedną wielką wyrwę.
Dobrze, że się wyjaśniło!


Ale co to za diagnosta sprawdzał auto skoro wcześniej pisałeś:
Cytat: MAG w 04.08.2020, 18:47Podjechałem na stacje przegladów i zrobiłem test zawiechy - koles nie potrafił znaleźć jakiegokolwiek problemu, stwierdził że nie ma sie do czego przyczepić i nie ma tam żadnych luzów ani tym podobnych usterek.
:S  :S  :S
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Zerwanie tej tulei nie było łatwe do zobaczenia. Zreszta nawet sam Andrzej tego nie wykrył...

W poniedziałek auto wjeżdża na warsztat na montaż IVDC plus ogarnięcie tych tulei, a w czwartek rano jadę na pomiary na hamowni - zobaczymy co tam się dzieje...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Smokus wylądował w końcu na warsztatcie w celu powrotu do zawieszenia IVDC. Wpadną nowe przednie tuleje wahaczy z przodu i od nowa będzie robiona cała geometria.

Oprócz tego ma być też usunięty wyciek spod uszczelniacza półośki oraz wymieniony popiskujacy pasek pompy wspomagania.
Dodatkowo zawiozłem wyciągniete lampy do regeneracji - polerka szkieł plus nowe żarówki, czy tam żarniki, jak zwał tak zwał.

Niby chcę Smokusa sprzedać, a pakuje w niego kolejna kase - to jest normalnie nienormalne ...

Ale żeby nie było - odpuściłem przeróbke wnetrza lamp (myslałem poważnie o zrobieniu czarnych oczek), bo stwierdziłem, że jednak w razie potrzeby wolę te kasę na inne rzeczy wykorzystać.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

IVDC  na aucie i działa bez zarzutu. Robi super robotę.
Na Komfort jest jak w zwykłym S-Maxie, na Normal tak jak było na zwykłych amorach z Eibachem, a na Sport jest twardo i sztywno - tak jak lubię na gładkiej jezdni

No i kurde znowu myśli o sprzedaży się oddalają

Jestem teraz na hamowni.
Na seryjnym programie Smokus pokazał 225KM, co jest wartością prawie 15KM więcej niż przy poprzednim pomiarze serii.
Moment też fajny jak na seryjny program - 363Nm

Zobaczymy co będzie później...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG



Aktualizacja.
Mamy 260KM i 400Nm

Walczymy dalej.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Niestety mamy szarpanie... :-(
Czyli to samo co poprzednio...


No cóż, 260/400 musi póki co wystarczyć na ten sezon.
I to prawdopodobnie będzie na tyle w tym aucie, bo istnieje duże prawdopodobieństwo że Smokus w przyszłym będzie szukał nowego właściciela.

Co prawda istnieje opcja, że nie tyle zmienimy Smokusa, co kupimy coś mniejszego typu nowa Puma ST do jazdy na codzień, a Smokus zostanie jako auto dodatkowe, jak trzeba będzie coś większego przewieźć...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ostateczny wynik to 260KM i 402Nm - jest zdecydowanie lepiej niż było poprzednio, ale żeby spróbować powalczyć z górą zabrakło nam już czasu (i tak cud że udało mi sie wcisnąć do chłopaków na tę robotę).
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Co za licho z tym 260km u mnie to samo powyzej szarpie ale nie kture smaxy lub mendeo daje sie wyzej krecic a przeciez wszystko maja to samo skad roznica osprzet ten sam 🤔