Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Opony zimowe - jakie? 205/55 R16

weksla, 12.12.2010, 22:38 « poprzedni - następny »

TAM

Cytat: sseebbaa1 w 19.10.2015, 21:46No to jeszcze zapytam o felgę. Czy była to ta sama średnica felgi, a tylko profil opony wzrósł?

Felga była ta sama, profil też ten sam. Wzrosła jedynie szerokość opony, a więc i jej wysokość. Konkretnie były to opony 205/45/16 (te właściwe) z bieżnikiem 4.5 mm, a drugie większe 215/45/16 z bieżnikiem 6 mm. Nie sądzę, żeby druga opona bardziej się deformowała na zakrętach, gdyż m. in. o tym właśnie decyduje profil, a był ten sam.

« Dodane: 19.10.2015, 22:54 »

Cytat: MAG w 19.10.2015, 22:08btw - TAM - jak byl robiony pomiar predkosci brania tego zakretu? Bo chyba nie wynikalo to ze wskazan licznika, ktory po zmianie wielkosci opon byl przeklamany.

Hehe, zgadza się :-) Pomiar prędkości był robiony pośrednio, za pomocą takiego sprytnego urządzonka, które mierzyło i rejestrowało przyspieszenia w 3 osiach i wypluwało całe mnóstwo rożnych wyników. Przyspieszeń już nie pamiętam, to było ładnych kilka lat temu... Dzisiaj można by pewnie to samo zrobić za pomoca iPhone'a i odpowiedniego softu.

sseebbaa1

No właśnie mogła się bardziej deformować! Szersza opona gorzej trzyma się felgi przy przeciążeniach bocznych, zwłasza jeżeli szerokość bieżnika przekracza już zalecaną szerokość felgi.
Teoretycznie w pierwszej kolejności pogarsza się wówczas reakcja na początkową fazę skrętu, ale także wpływa to na układanie się opony już w trakcie twającego stale przeciążenia (jazda po łuku).

Nie kwestionuję odgórnie Twoich ustaleń TAM, bo wierzę w rzetelność pomiarów i podoba mi się, że wszystko sprawdzasz. Ale trochę mi nie chce się wierzyć, że zwłaszcza tak niewielkie różnice w średnicy miałyby taki zły wpływ. Już prędzej obstawiałbym zbyt dużą szerokość opony w porównaniu do szerokości felgi.
Może pomiary były dobre, a tylko wnioski błędne? Jaka szerokość felgi?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

TAM

Felgi były ok, 7/16. Trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, że Puma to nieduży i delikatny samochód. Wówczas nie miał jeszcze przedniej rozpórki, a rozmiar (średnica koła) 205/45/16 był przez Forda określany jako maksymalny dozwolony - pewnie nie bez powodu. Jak dzisiaj na to patrzę, to rzeczywiście aż taka zmiana trakcji zaskakuje, ale od tamtej pory podchodzę do rozmiaru opon bardzo ostrożnie. Tak w ogóle to chętnie zobaczyłbym jakieś opracowania/testy wpływu wielkości felgi na zachowanie samochodu w łukach, oczywiście przy niezmienianej geometrii, jednakowej szerokości i profilu opon.

AndrzejStankiewicz

Jakie pompujecie ciśnienie w zimowkach do Focusa ST mk2 R16/205/60?
Ford Focus ST mk2 2009

MAG

10.12.2018, 09:22 #79 Ostatnia edycja: 10.12.2018, 09:24 by MAG
Przede wszystkim 205/60/16 to zły rozmiar!
IMHO 16-tki do ST to barbarzyństwo, ale skoro już musza być to powinny być 205/55 albo ewentualnie 215/55.
Te pierwsze to rozmiar fabryczny, a te drugie sa minimalnie wieksze, ale defacto licznik pokazuje wtedy praktycznie identyczne wskazania co GPS....
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

To nie tylko barbarzyństwo, ale coś jak próba samobójcza...
AndrzejStankiewicz, nie zakładaj takich felg/opon, nie warto ryzykować życia dla paru groszy. Załóż na zimę 225/45/17 albo 205/50/17. W ostateczności możesz założyć 215/50/17, choć to już trochę za duże opony.

Tomex

Cytat: TAM w 10.12.2018, 11:48To nie tylko barbarzyństwo, ale coś jak próba samobójcza...
AndrzejStankiewicz, nie zakładaj takich felg/opon, nie warto ryzykować życia dla paru groszy. Załóż na zimę 225/45/17 albo 205/50/17. W ostateczności możesz założyć 215/50/17, choć to już trochę za duże opony.

Zgadzam się w 100%.. u siebie na zimę mam Pirelli Sottozero 3 225/45/17R i mega polecam!