Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Jak wyeliminowac szumy w mondeo mk3

wojoo, 01.06.2010, 21:20 « poprzedni - następny »

wojoo

01.06.2010, 21:20 Ostatnia edycja: 01.06.2010, 21:47 by wojoo
Umieszczam materiały ,które pomogą nam zlokalizować szumy z okolic drzwi szyb,itd.
generalnie to chodzi o uszczelnienie pewnych miejsc w karoseri auta .

objete są pewne roczniki aut tj. [ 2001/10/2000-02/2007 ]

http://shared.kluczek.net/mondeo_likwidacja_szumow_areodynamicznych.pdf

(podziekowania dla Klusek)

oprocz tego ja  regulowałem jeszcze tylne drzwi, bo tam miałem szczelinę. Najlepiej zorbic to na zamkniętych drzwiach tylnych i otwartych przednich, wtedy jest idealny dostęp do zawiasów, trzeba zawiasy poluzować, najpierw górny potem docisnąć górę drzwi do uszczelki i skręcić, potem trzeba poluzowac dolny zawias trzymając dół drzwi żeby nie odeszły od uszczelki wtedy zawias dolny sie "ułoży". Zadziała pod warunkiem że rzeczywiście drzwi nie dolegaja prawidłowo. Z przednimi drzwiami jest gorzej bo nie ma dostepu do zawiasów jak drzwi sa zamknięte, więc podejrzewam że trzeba to zrobić na "czuja".
Zanim cokolwiek zaczniecie robić sprawdźcie czy faktycznie drzwi nie dolegaja prawidłowo do uszczelki, ja to zobaczyłem jak otworzyłem drzwi przednie, wtedy dokładnie było widać, że tylne drzwi odchodzą od uszczelki przy dachu.

ogolnie poprawa jakas tam jest ale dalej nie uzyskalem tego co chcialem ... szumi mi z tylu jakby byly okna otwarte (mysle czy nie zastosowac dodatkowej uszczelki)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Świetny temat. Ogólnie ostatnio gdzieś widziałem ofertę firmy, która wycisza samochód i w opisie jest też wymiana uszczelek. Niestety przy wyższych prędkościach szum jest bardzo słyszalny. Ciekawi mnie czy oni wymieniają na oryginalne, czy jakieś swoje używają i jak się one sprawdzają.

wojoo

a widziales ich cene ? :)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Widziałem. Około 450 zł za jedne drzwi.

Zresztą: tutaj detale

wojoo

1. Wyciszenie drzwi ze wszystkimi głośnikami oraz błotniki tylne (z nadkolami od wewnątrz).
2. Wyciszenie podłogi od ściany grodziowej pod deską rozdzielczą do podłogi bagażnika włącznie.
3. Wyciszenie pokrywy bagażnika.


       Koszt 6900-8900 zł

trzeba mocno na głowę opaść ...

« Dodane: 20.06.2010, 15:01 »

Cytat: wojoo w 20.06.2010, 15:00
1. Wyciszenie drzwi ze wszystkimi głośnikami


zastanawiam sie na jakiej zasadzie wyciszaja glosniki ... moze odlaczaja je albo zalepiaja matami ? :afro:
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Pewnie ładują za głośnikami maty i to owe wyciszanie głośników.
Niemniej mnie interesuje kwestia uszczelek i co oni z nimi robią. Mają w informacji, że wyciszali już Mondeo. Tak może jest opcja, że podjedzie się do nich i zobaczy w praktyce jak to wygląda? Chętnie porównałbym sonometrem różnicę before i after.

Wojo mam też pytanie do Ciebie. Powiedz mi jak wpłynęło u Ciebie wyłożenie aut matami. Słyszysz różnicę hałasu przed i po? W niedalekiej przyszłości planuje ściągać podsufitkę i przy tej okazji mógłbym ją zakleić matami. Zastanawia mnie jak sama taka operacja może wpłynąć na hałas, a także jaka jest waga.

wojoo

Cytat: Polarny w 20.06.2010, 22:20

Wojo mam też pytanie do Ciebie. Powiedz mi jak wpłynęło u Ciebie wyłożenie aut matami. Słyszysz różnicę hałasu przed i po? W niedalekiej przyszłości planuje ściągać podsufitkę i przy tej okazji mógłbym ją zakleić matami. Zastanawia mnie jak sama taka operacja może wpłynąć na hałas, a także jaka jest waga.


waga spora ale roznica slyszalna ... niestety po wygluszeniu teraz slychac swist powietrza przedostajacy sie przez uszczelki drzwi, w mdo i sa tak beznadziejnie skonstruowane, ze wrazenie jest takie jakby byly szyby caly czas otwarte
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

A jakoś konkretniej co do wagi możesz się wypowiedzieć?

No i pytanie czy ma sens wyklejanie samego sufitu.

wojoo

wyklejenie samego sufitu ma najwiekszy sens, jest to chyba jedyny element ktory przenosi najwiecej wibracji, drgan itp w aucie...

ciezko mi powiedziec jaka waga, zalezy wszystko od mat jakie zastosujesz
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Rijndael

Cytat: wojoo w 21.06.2010, 15:41
ciezko mi powiedziec jaka waga, zalezy wszystko od mat jakie zastosujesz

Powiedzmy że będzie to jakieś 5 kg/m3. To daje jakieś 20-30 kg na dachu. Raczej nie wpłynie to pozytywnie na prowadzenie auta.

W ogóle wydaje mi się, że trochę przesadzacie. Mondeo nie jest moim zdaniem głośniejsze od aut podobnej klasy zaprojektowanych w tym samym okresie.

wojoo

Cytat: Rijndael w 21.06.2010, 16:23
Powiedzmy że będzie to jakieś 5 kg/m3. To daje jakieś 20-30 kg na dachu. Raczej nie wpłynie to pozytywnie na prowadzenie auta.

W ogóle wydaje mi się, że trochę przesadzacie. Mondeo nie jest moim zdaniem głośniejsze od aut podobnej klasy zaprojektowanych w tym samym okresie.


w golfie mk4 jest juz duzo ciszej ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Podobnie w Passatach. Z tego co mi się dobrze przypomina, to przy 100 km/h Mondeo jest o 1-2 dBa głośniejsze od pozostałych aut. A to sporo. Ciekawe co dzieje się przy 150km/h.

Wojo - czym najlepiej wyciszyć dach? Podaj proszę najlepszy element wg Ciebie, a także element który będzie stosunkowo lekki i zarazem skuteczy.

wojoo

Cytat: Polarny w 22.06.2010, 18:46
Podobnie w Passatach. Z tego co mi się dobrze przypomina, to przy 100 km/h Mondeo jest o 1-2 dBa głośniejsze od pozostałych aut. A to sporo. Ciekawe co dzieje się przy 150km/h.


ogolnie nie ma co porownywac mk3 mondeo do passatow, czy innych konkurencyjnych aut (nie chodzi mi o to ze konkurencyjne auta w tych latach byly ladniejsze czy ogolnie lepsze), jakosc wykonania nie byla najlepsza co sie przekładało wlasnie m. in. na glosnosc we wnetrzu :) na szczeście ogromny postep widoczny jest juz w mondeo mk4

« Dodane: 22.06.2010, 18:58 »

Cytat: Polarny w 22.06.2010, 18:46
Wojo - czym najlepiej wyciszyć dach? Podaj proszę najlepszy element wg Ciebie, a także element który będzie stosunkowo lekki i zarazem skuteczy.


dach najlepiej wytlumić mata vibroplast STP bądź Stinger / Dynamat (te sa droższe) a jako 2 warstwe nałożyc STP Splen, jest to wodoodporny, samoprzylepny materiał wyciszający do stosowania głównie na dach
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Popatrzyłem na ceny mat Dynamat i się przeraziłem - w przypadku dachu kombi to ja przecież grube tysiące zostawię na te maty. Tak więc one odpadają - pozostanę przy tańszych.
A co do jest ten Splen? Bo nie mogę tego znaleźć.

A coś ewentualnie lżejszego?

wojoo

Cytat: Polarny w 22.06.2010, 19:43
Popatrzyłem na ceny mat Dynamat i się przeraziłem - w przypadku dachu kombi to ja przecież grube tysiące zostawię na te maty. Tak więc one odpadają - pozostanę przy tańszych.
A co do jest ten Splen? Bo nie mogę tego znaleźć.

A coś ewentualnie lżejszego?


lżejszych juz nie znajdziesz , co do Splen to tez jest to STP ale bedzie ci baaaardzo ciezko to znalezc :) jak cos to sluze pomoca - u mnie mozna zakupic kazdy rodzaj mat bitumicznych do Car audio
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl