Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

snafu

Końcowe będą węższe z racji spodziewanej butli, więc trzeba będzie i średnicę i mniejsz ekońcowe ratować tymi środkowymi. Boje się o efekt :) Z drugiej strony na wiosnę planuję porządne wyciszanie budy.

T

14.12.2014, 11:45 #346 Ostatnia edycja: 14.12.2014, 11:46 by badger
Na temat wydechów, ich działania i głośności istnieje wiele mitów, które są powtarzane na wielu forach dyskusyjnych. Ogólnie rzecz biorąc średnica nie jest wcale najważniejszym parametrem mówiącym o głośności. Mit ten wynika prawdopodobnie z tego, że wiele osób zmieniało seryjne wydechy na "sportowe" i konstatowało, ze są one głośniejsze — tyle, że wzrost głośności wynikał z ich niepoprawnej konstrukcji i kiepskiej jakości tłumików, a raczej nie z samej średnicy jako takiej. Tak więc w opisanym przypadku na pewno wybrałbym opcję 3", bo wykonanie wydechu 2,75" z małych kawałków jest na pewno gorszym rozwiązaniem, a 2,5" w ogóle bym sobie odpuścił przy takich planach mocowych.

Generalnie przyczyny hałaśliwości wydechów "sportowych" to najczęściej:

- zła konstrukcja wydechu, w szczególności zbyt duża średnica po rozdzieleniu rury z jednej na dwie,
- małe i kiepskie tłumiki końcowe,
- usuwanie tłumików środkowych,
- usuwanie łączników elastycznych.

Kolejny mit dotyczy sformułowania "wydech wystarczy do". Może nie jest to do końca mit, ale takie sformułowanie wprowadza w błąd. Bo faktem jest, że jest pewien punkt, który trudno przekroczyć przy danej średnicy wydechu, co nie oznacza jednak, że przy zastosowaniu lepszego wydechu i bez żadnych innych modyfikacji moc nie byłaby nieco wyższa. Innymi słowy, wydech "wystarczający do" to nie to samo, co wydech optymalny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

po ostatniej Foce 2.5t na cichym przelocie 2.5" i wyniku 300KM...wiem że to po prostu wystarczy :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

No tak, ale skąd wiesz, że ten sam Focus, ale z wydechem o trochę większej średnicy nie osiągnąłby większej mocy? Oczywiście zakładając, że jakiś inny element silnika nie byłby wtedy wąskim gardłem, które i tak by na ten wzrost mocy nie pozwoliło.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

...bo zrobiłem takich projektów paręnaście i widzę różnice :p
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Ale przecież znanym jest fakt, że seryjne turbo w Focusie ST pozwala właśnie na ok. 300 KM, jeśli reszta jest dopracowana. W sytuacji, w której turbo jest zbyt małe, żeby zrobić większą moc, to lepszy wydech faktycznie może już nic nie dać. Ale tutaj jest przecież mowa o planach na 320 KM, więc chodzi chyba o jakieś większe modyfikacje.

Po drugie, jeśli wydech ma średnicę na granicy albo -- tym bardziej -- trochę poniżej tego, co wynika z obliczeń, to wszystkie niedoróbki wykonawcy maja dużo większe znaczenie. Być może ten wydech był wyjątkowo dobry, na innym 2,5" już niekoniecznie będzie taki wynik.

Generalnie -- jeśli celuje się w 320 KM, to po co na siłę robić wydech o zbyt małej średnicy ("bo może da radę"), zamiast zrobić tak, jak to wynika z obliczeń i dobrze dobrać tłumiki, żeby całość była cicha?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

jeszcze żaden Focus na 3" wydechu, bardziej czy mniej przelotowym nie wypluł u mnie więcej niż 290KM
mój tłumikarz twierdził od dawna, że 3" w 2.5t jest przewymiarowany, a przez to głośniejszy i ciężki do zlikwidowania rezonansu...pozwoliłem mu raz zrobić po swojemu i jak widać, miał rację :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

snafu

Ale przy 350-360 2.5" juz chyba bedzie  malo? A tu chodzi o zapas na wypadek wskoczenia sprzetu od RS. Przy planowanych teraz 320KM zostawiłbym 2.5" pewnie.

Cholernie tylko się boje o tą głośność. Licze, że przy 3" bedzie to do opanowania.

T

14.12.2014, 13:40 #353 Ostatnia edycja: 14.12.2014, 13:56 by badger
Cytat: heko w 14.12.2014, 13:20jeszcze żaden Focus na 3" wydechu, bardziej czy mniej przelotowym nie wypluł u mnie więcej niż 290KM
Ale Ty chyba cały czas piszesz o modyfikacjach typu FMIC/wydech/chip, a tutaj pytanie jest o coś więcej. Poza tym, jeśli to ten sam tłumikarz, który zrobił DP, które kiedyś mi pokazywałeś, to był to wyrób, jak na Polskę, na bardzo wysokim poziomie. I raczej w jakości wykonania dopatrywałbym się tych kilku KM, nawet jeśli mowa o stosunkowo nieznacznie zmodyfikowanym aucie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

heko

można pokusić się np. o 2.75" i moim zdaniem dla 350KM będzie 100% wystarczające i rezonans  będzie łatwiejszy do opanowania
dobry wydech to:
nie blokowanie mocy
fajny, sportowy dźwięk
brak rezonansu, który powoduje przy ok. 3000obr, i delikatnym obciążeniu, bardzo niekomfortowe buczenie w aucie
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: heko w 14.12.2014, 13:48można pokusić się np. o 2.75" i moim zdaniem dla 350KM będzie 100% wystarczające i rezonans  będzie łatwiejszy do opanowania
Jak najbardziej zgoda, ale:

Cytat: snafu w 13.12.2014, 23:17Gną tylko 2,5 i 3 calowe rury. 2,75 robiliby z kawałków.
I tylko dlatego proponowałem 3". :)

Generalnie, gdyby to było moje auto, to pewnie wybrałbym rozwiązanie proponowane przez TAM-a, czyli Milltek resonated 2,75". Przy gotowym wydechu zawsze jest mniejsze ryzyko niespodziewanych efektów dźwiękowych.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

snafu

Heko kurcze ten Wasz ostatni focus mnie mocno ciekawi. Tam DP też 2,5" widzę? I odważne stwierdzenia, że taki 2,5 do 400KM by nawet wydolił. Mieszacie w głowach :)

skoti79

Ja mogę powiedzieć jedno, ja mam wydech customowy 2,75",  wielu chłopaków ma 3",  też samoróbki i u każdego jest stosunkowo głośno.  Natomiast rewelacyjne rozwiązanie ma TAM, jak dla mnie cicho, moc jest...  :).  Jakbym miał kupować nowy wydech,  wziąłbym coś firmowego i pewnie to co Tomek :D

snafu

Pod s-maxa nic firmowego ie podejdzie. Ogarnąłem dziś troszkę przeróżne fora i chyba pójdę w 2,5". Na frmu subaru znalazły się osoby, które mają >350 i 2,5". Nie wiem co z DP. Zazwyczaj tu zalecają właśnie 3". Czyli powrót do założeń wyjściowych.
Ciekaw jestem efektów na DP 2,5" z katem 100cpsi. 

heko

2.5" i więcej niż 10cpsi :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning