Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

mrmotorsport

Szanowny TAM,

Dziękuję że poświęciłeś czas na przeczytanie moje tekstu i wyraziłeś swoją opinię. Jeśli znajdziesz jeszcze czas by porozmawiać na forum- to moje uwagi do Twojego tekstu.

- tak, uważam że pomiar bezpośredni jest zawsze lepszy od pośredniego, a mocy nie da się zmierzyć w sposób bezpośredni i dotyczy to zarówno mocy silnika jak i mocy samochodu, która jest mocą silnika pomniejszoną o moc zużywaną na pokonanie oporów ruchu, a pomiar samochodu w ruchu jest tu jak najbardziej wskazany, co nie znaczy że jest łatwy

- każda konstrukcja samochodu ma swoje ograniczenia i dodanie mocy silnikowi nie musi prowadzić do proporcjonalnego zwiększenia mocy samochodu i odczucia ,,ale ma power"

- chciałem, by przesłaniem mojego tekstu było to, że każdy pomiar mocy jest obarczony błędem nawet w warunkach laboratoryjnych, gdzie obowiązują ścisłe różne normy ich wykonywania i stąd przykład z temperaturą i ciśnieniem (w niektórych materiałach znalazłem dane, że różnice w normach to 4% rozbieżności i więcej w określeniu mocy silnika), jeśli jesteś w stanie przeliczyć te różnice w normach z równania Clapeyrona to jestem pełen podziwu i chętnie się z tymi wyliczeniami bym się zapoznał chociażbym dla przykładu tych dwu norm które podałem we wcześniejszym tekście, twórcy tych norm tego nie potrafili i może warto te wyliczenia upowszechnić

- producenci wydają duże pieniądze na pomiary mocy silników i dobrze, ale samochody zawsze są testowane na torach i to jest ostateczny test mocy samochodu, bo inaczej być nie może

- to co robią producenci to kompromis pomiędzy kosztami i osiągami, a konkretny samochód można dostosować do oczekiwań użytkownika

- pomiar na hamowni podwoziowej jest stosowany ze względu na wygodę pomiaru, a nie ze względu na jego dokładność, testowałem ten sam samochód na różnych hamowniach i byłem zdziwiony różnicą w wynikach, a to oczywiście nie znaczy, że uważam, że ten sposób pomiaru mocy jest zły

- jeśli celem jest pomiar mocy silnika, to pomiar na hamowni jest obarczony błędami jak każdy inny pomiar pośredni i chciałem podzielić się swoimi wątpliwościami

- tak, uważam że sprawdzenie osiągów samochodu na drodze to najbardziej wiarygodna weryfikacja celowości zmian w samochodzie (nie mylić z osiągami silnika), szczególnie jeśli to się robi metodą porównawczą przed  i po zmianach.

Pozdrawiam

steveno

Hamownia musi być tylko porządna (obciążeniowa ) w dobrych warunkach (odpowiednia temperatura) i wtedy pomiary mają swoją wartość.

Testowanie aut na torze z tego co ja się orientuje nie dotyczą mocy tylko właściwości jezdnych i innych elementów technicznych aut.
Ps. Reklamy na forum staramy się nie robić poprzez posty tylko pracę i doświadczenie tak jak Tam Czy Heko. :)Są to osoby,które między sobą polecamy innym z czystym sumieniem.
Na tym forum( jednym z nie licznych) są głównie ludzie z dużym pojęciem technicznym i tuningowym więc ,aby zrobić na nas wrażanie poprosimy o konkretne przypadki najlepiej fordów,abyśmy mogli skonfrontować nasze spostrzeżenia.

Do przodu!!!

T

Cytat: mrmotorsport w 21.03.2015, 16:09- tak, uważam że sprawdzenie osiągów samochodu na drodze to najbardziej wiarygodna weryfikacja celowości zmian w samochodzie (nie mylić z osiągami silnika), szczególnie jeśli to się robi metodą porównawczą przed  i po zmianach.
Tworzysz tutaj jakąś całkowitą fikcję, bo pomiar na drodze nie jest w żaden sposób bardziej "bezpośredni" niż na hamowni. Dokładnie tak samo, jak na hamowni, bada się parametry na kołach, a nie na silniku, a tak jak napisał TAM, dochodzą dodatkowe czynniki, które mogą wprowadzać błąd pomiaru, czyli przede wszystkim wiatr i nachylenie nawierzchni.

Najbardziej wiarygodny jest pomiar na hamowni silnikowej, tylko komu chciałoby się wyjmować silnik tylko w tym celu? A z dostępnych metod zdecydowanie najlepsza jest dobra hamownia obciążeniowa, bo zapewnia największą powtarzalność warunków pomiaru, z tym, że pomiary trzeba wykonywać przy podobnych warunkach atmosferycznych (temperatura, ciśnienie, wilgotność) i jak najbliższych modelowym, bo korekcje, których dokonuje hamownia, nie biorą pod uwagę adaptacji ECU do warunków i -- w przypadku nowszych aut -- nie będą do końca odpowiadały rzeczywistości. Dlatego właśnie często zimą, przy wysokim ciśnieniu, auta osiągają "kosmiczne" wyniki na hamowniach pomimo korekcji DIN czy ECE.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

steveno

Dokładnie potem wychodza tak zwane zdrowe serie st po 235 kucy itp
Do przodu!!!

mrmotorsport

steveno, Tomasz.

to co piszecie jest prawie w całości zgodne z tym co powiedziałem. Być może nie podkreśliłem wystarczająco że nie kwestionuje   pomiarów na hamowni podwoziowej a już na pewno zdolności i doświadczenia Waszych forumowych guru. Z przyjemnością podejmuję merytoryczne dyskusje z mądrymi ludzmi, szczególnie gdy dotyczy to motoryzacji. Cel mojego krótkiego wywodu był edukacyjny a Boże broń zaczepny. Chciałbym abyśmy wiedzieli, co to znaczy pomiar mocy i czym ona tak właściwie jest. Najważniejszy jest nie sprzęt, tylko człowiek który go obsługuje, właściwa interpretacja pomiaru.

Cieszy mnie bardzo to co napisał kolega steveno. Jeżeli jest taka potrzeba, z przyjemnością będę udzielał się częściej i wkleję raz na jakiś czas konkretne przypadki dotyczące Fordów.


T

Cytat: mrmotorsport w 22.03.2015, 00:23Najważniejszy jest nie sprzęt, tylko człowiek który go obsługuje, właściwa interpretacja pomiaru.
To jest zdecydowanie prawda, niemniej hamownia obciążeniowa to obecnie najlepsze z dostępnych przeciętnej osobie narzędzi do tego pomiaru.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

steveno

[quote

Cieszy mnie bardzo to co napisał kolega steveno. Jeżeli jest taka potrzeba, z przyjemnością będę udzielał się częściej i wkleję raz na jakiś czas konkretne przypadki dotyczące Fordów.                                                                                   Każde wiarygodne mody i spostrzeżenia bardzo miłe widziane.


Do przodu!!!

mrmotorsport

23.03.2015, 09:28 #487 Ostatnia edycja: 23.03.2015, 11:12 by mrmotorsport
Steveno specjalnie dla Ciebie troche obiecanych konkretów :)
Ciężko o bardziej wiarygodne źródła niż niezależne badania pracowników naukowych zakładu pojazdów i diagnostyki.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mrmotorsport.pl/008.pdf

Będzie więcej, już się kontaktuje z tymi naukowcami.

heko

...mistrz z DE :)
chip z odcinką 7500!!!
brak ochrony termicznej w sofcie
stopiony kat...i 207KM :D
wpadł duży IC, Decat i strojenie :)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

sseebbaa1

Najpierw zepsuł, a potem przyjechał na właściwą stronę Odry naprawić? :)
Widać po czerwonej kresce, że tak wysokie obroty nie miały już żadnego sensu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

03.04.2015, 20:34 #490 Ostatnia edycja: 03.04.2015, 20:45 by weksla
Ten czerwony wykres to masakra jakaś:) Gorzej niż u mnie było. Kształt wykresu czerwonego jak w mk4 1,8 tdci :evil:
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

TAM

heko, czy ja dobrze widzę na tym wykresie "hamownia obciążeniowa"? :-)

Przy okazji wszystkim życzę zdrowych, radosnych, spokojnych Śiwiąt Wielkiej Nocy, smacznego jajeczka i mokrego dyngusa (pewnie i tak będzie z nieba).

heko

...
Cytat: TAM w 03.04.2015, 20:48
heko, czy ja dobrze widzę na tym wykresie "hamownia obciążeniowa"? :)

Przy okazji wszystkim życzę zdrowych, radosnych, spokojnych Śiwiąt Wielkiej Nocy, smacznego jajeczka i mokrego dyngusa (pewnie i tak będzie z nieba).

no jak nie, jak tak :P
od jesieni 2014
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

skoti79

TAM nie czytasz postów,  Heko już się wcześniej pochwalił nowym nabytkiem :)

TAM

Oj tam oj TAM, przegapiłem  :P