Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

MAP sensor w mk3 TDCI

wilhelm, 19.11.2011, 00:20 « poprzedni - następny »

wilhelm

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem, wie ktoś może czym dokładnie steruje ten czujnik, w zmiennej i stałej geometrii?

Jak wiadomo MAP sensory w naszych mondkach odczytują ciśnienie od 0 do 250 kPa (1 kPa = 0.01 Bar) i jest to ciśnienie bezwzględne.

Większe turbo/hybrydy bez problemu przekraczają 1.5 bara doładowania (250 kPa). Często dmuchają 2 bary do końca, a więc pracują poza zakresem odczytu MAP sensora.

Ja rozumiem to tak że jeśli nie da się ustawić większego doładowania w programie, to w zmiennej geometrii trzeba bawić się w skracanie dzwigni (sztangi) od turbo.

W silnikach TDI jeśli doładowanie ustawione w sofcie różni się od rzeczywistego auto wchodzi w tryb awaryjny, dlatego przy większych modach muszą wymieniać MAP sensor.

Czy zastosowanie czujnika (o ile jest coś pasującego do mondeo) o szerszym zakresie odczytu da lepszy efekt niż takie skracanie sztangi "na oko"? :)

Mając turbo ze stałą geometrią, doładowaniem steruję za pomocą MBC. Do czego w takim razie jest wtedy potrzebny MAP sensor w pracy silnika, o ile jest? Ogranieczenie zbędnego kopcenia?

Co myślicie?

Ry2y

Ciekawe jak by komp zareagował na 300 kPa. Pewnie ma jakieś instrukcje ograniczające przeładowanie turbiny. Ciekawe czy można takie instrukcje modyfikować....
Mondeo 2.0 TDDi: Hybrydowe turbo GT18/20 | Decat | Większy intercooler | Bilstein & Eibach Pro Kit | Wskaźniki: Turbo + Volt | K&N 57i | Black eyes
Aktualny wynik: 152KM i 370Nm by Heko

Rijndael

Cytat: wilhelm w 19.11.2011, 00:20Czy zastosowanie czujnika (o ile jest coś pasującego do mondeo) o szerszym zakresie odczytu da lepszy efekt niż takie skracanie sztangi "na oko"?

Musiałby mieć prawdopodobnie taki sam zakres napięcia jak oryginał (inaczej niemal na pewno ECU wywali błąd) i wymagałoby to raczej strojenia, bo wątpię, żeby dało się po prostu skalibrować czujnik o innej charakterystyce, a w każdym razie, żeby ktoś to potrafił zrobić.

Tyle, że -- po co? Przecież problemem w TDCI jest raczej brak paliwa na wysokich obrotach, na Waszym miejscu raczej tym bym się głównie interesował. Więcej powietrza bez dolania paliwa daje efekt symboliczny (o ile w ogóle, a czasem może dać wręcz odwrotny do zamierzonego).

auchim

wilhelm jest mod z diodą zenera, kiedyś też zastanawiałem się czy można by było zaadoptować boost foolery czy boost buildery z amerykańskich pick-upów

Bobson

Cytat: wilhelm w 19.11.2011, 00:20
Jak wiadomo MAP sensory w naszych mondkach odczytują ciśnienie od 0 do 250 kPa (1 kPa = 0.01 Bar) i jest to ciśnienie bezwzględne.


Sorry za odgrzanie kotleta.
Jedyna informacja o 250kpa zakresie map sensora w mondeo jaką znalazłem w necie to ta na tym forum o której napisałeś.
Pamiętasz może jakieś źródło tej informacji? Póki co nie mogę znaleźć żadnych konkretów.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT