Jak najtaniej zrobić swap z 2,5 na 3,0?

T, 13.01.2012, 17:45 « poprzedni - następny »

kleber

Cytat: Tomasz w 13.06.2012, 21:54Jesteś w ogóle pewien, że typ pompy zależy od pojemności, a nie od rocznika?
wymienialem dwie pompy w ST220 jeden przedliftowy drugi po , i obie mialy inna budowe niz zwykla V-ka

T

To cenna informacja. Ciekawe, ile taka pompa kosztuje jako nowa i przede wszystkim czy coś faktycznie daje...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

T

No i zrobiłem mały "test" układu chłodzenia. A właściwie zrobił się sam. ;) Przy 35 stopniach na zewnątrz i 20 w środku, po dłuższym czasie stania w korku wskazówka temperatury minimalnie ruszyła się w prawo. Okazało się, że padł jeden z dwóch wentylatorów chłodnicy. Wniosek z tego taki, że seryjny układ chłodzenia w z mk3 2,5 V6 ma bardzo duży zapas wydajności nie ma jednak sensu zaprzątać sobie głowy zmianą pompy wody na bardziej wydajną (no chyba, że przy okazji).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Wilu117

Cytat: Tomasz w 15.06.2012, 18:01
To cenna informacja. Ciekawe, ile taka pompa kosztuje jako nowa i przede wszystkim czy coś faktycznie daje...

Pompa do st220 kosztuje ok. 500zł nie pamiętam już dokładnie ile.
Oczywiście oryginał

NeroN

Kiedyś pytałem w abcfocus:

"Witam.Pompa występuje w oryginale tylko z czujnikiem poziomu paliwa i kosztuje 1420pln."
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

Wilu117


NeroN

Aaaa... sorrr ;D
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

viru

ok, jest mk2 `97 2544 (brak stukowego) ładuje mu blok jaga swoje głowice wałki Tomasza st200 i reszte gratów st200. I teraz tak; uzyskuje stopien spreżania ponad 11 ze swoimi już raz planowanymi głowicami czy nie bedzie spalania detonacyjnego ? a może dać mu wtedy 98 oktan albo przełączyć ecu na benzyne 87 oktanów ? jak ta kwestia wygląda ?

T

To zależy jak bardzo była splanowana Twoja głowica, jeśli była planowana tylko w celu wyrównania (nieznacznie) to raczej nie powinno być problemów, w szczególności jeśli byś to auto stroił, bo spalanie detonacyjne zależy przecież mocno od zapłonu i mieszanki, a nie tylko od CR. Problemem może być natomiast dopasowanie Twoich głowic do bloku z Jaga, brakuje w nich jednego kanału, musiałbyś go zaślepiać w bloku i trudno mi powiedzieć, jakby to potem jeździło.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

viru

ok, głowice bły tylko równane a może zostawic by głowice jaguara i dolot st200 może to byłoby najlepsze wyjście ?

T

Przecież dolot ST200 nie pasuje do głowic z Jaga, poza tym one mają zmienne fazy rozrządu. To się nie opłaca. Najtańsza, sensowna opcja, to głowice z mk3 2,5 V6 + polerowanie kanałów dolotowych i szlifowanie zaworów na dwa kąty, no i do nich, oczywiście, wałki ST200 i dolot ST200.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

viru

dobra teraz dopiero doczytałem na innych forach, mam jeszcze jedno pytanko x-type i s-type czy jest jakaś różnica oba podejdą ?

T

Nie jestem mechanikiem i nie znam takich szczegółów, natomiast chyba wszyscy, którzy robili swapy, brali ten silnik z S-type (łącznie ze mną), a ten z X-type powinien tym bardziej pasować, bo tam jest poprzecznie. Z tym, że ja bym raczej brał z S-type, tam był to podstawowy silnik i występował z automatem, w X-type był to silnik topowy, często łączony z napędem 4x4, więc statystycznie pewnie będzie w gorszym stanie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

roadrunner

05.04.2015, 02:50 #28 Ostatnia edycja: 05.04.2015, 09:44 by Rijndael
W związku z faktem, że jestem akurat na etapie takiego właśnie swapu postanowiłem Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. wspomnieć o kilku dość istotnych sprawach o których nie było mowy...
Przede wszystkim z całą pewnością bloki silnika z wszystkich Jag'ów 2,0/2,5/3,0 - V6 są identyczne z blokami Ford 2,5/3,0 - V6. Są to te same części noszące te same n-ry.
Po zakupie silnika z Jag'a należy pozbyć się jego głowic, miski olejowej oraz pokrywy rozrządu. Łańcuszki rozrządu, ślizgi łańcuszków, śruba filtra oleju i wszystko co jest dokręcone do bloku z zewnątrz też do niczego się nie przyda.
Kolejna sprawa to stalowa osłona wału znajdująca się pod miską olejową
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


W Jag'u jak widać jest zupełnie inna.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Do silnika trzeba będzie przykręcić osłonę i smok olejowy z forda:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Ale żeby to zrobić trzeba wymienić również śruby mocujące tą osłonę:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Następna sprawa to przełożenie broka i króćca obiegu wody bloku silnika. Tak jest w Jag'u:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


A tak ma być w Mondeo:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Nawiasem mówiąc króciec w Mondeo jest bardzo "lichy" z cienkiej blachy i ciężko go wyjąć nie masakrując przy okazji.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Aby można było przykręcić filtr oleju taki jak ma być w Fordzie, przełożyć trzeba też króciec wkręcany w blok silnika w gnieździe filtra oleju.

roadrunner

07.04.2015, 02:42 #29 Ostatnia edycja: 07.04.2015, 02:54 by roadrunner
Przy okazji swap'u na blok 3,0 postanowiłem zrobić również  porting i polerowanie kanałów dolotowych i wydechowych oraz optymalizację komory spalania.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Jako takich nadlewek czy ostrych progów w kanałach głowicy nie ma, za to powierzchnia kanałów jest bardzo porowata, co wyjątkowo sprzyja odkładaniu się nagaru. W "drugich" kanałach dolotowych, których nie płucze paliwo z wtryskiwaczy, w skrajnych przypadkach może dojść praktycznie do zamknięcia światła kanału. W efekcie na wysokich obrotach, kiedy IMRC otwiera przepustnice w UIM'ie, silnik i tak nie otrzymuje prawidłowej porcji powietrza co wpływa na spadek osiągów oraz "wyskakiwanie" błędu składu mieszanki, jak to było w moim przypadku.
Zdecydowanie warto więc, chociaż z grubsza wygładzić ścianki kanałów, przy okazji ściągania głowic.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


W związku z faktem, że prowadnice zaworów miały nadmierny luz i miały być do wymiany, odcinki wystające do kanałów zostały całkowicie wycięte. Generalnie nawet w przypadku dobrego stanu prowadnic, w kanałach ssących można je wyciąć, te w wydechowych lepiej zostawić. Ewentualnie wyprasować prowadnice, stoczyć końce w stożek i osadzić z powrotem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kanały dolotowe zostały wyszlifowane "na gładko" i wykończone włókniną:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kanały wydechowe dodatkowo spolerowane "na lustro"
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Dokoła okna kanału wydechowego widać "odrysowane" światło uszczelki.
Zaraz za oknem kanał zaczyna mocno się rozszerzać, szersze jest również światło wydechu, w związku z tym zwężka tworzy w tym miejscu próg który należy usunąć.
Kanał po finalnej obróbce i wymianie prowadnic, końce prowadnic stoczone w stożek:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Komory spalania zostały zoptymalizowane, przez to niektóre z gniazd dostały mocno w kość i trzeba było je wymienić.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Płaszczyzna głowicy została oczywiście splanowana:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Większość prac przy głowicach została wykonana poniższymi narzędziami:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


W zasadzie do "full wypasu" zabrakło polerowania zaworów, komór spalania i denek tłoków "na lustro" ale uznałem to za "zbytek łaski" zwłaszcza że wypolerowanie jednego zaworu pochłania 1,5-2h a tłoki do polerowania należało by wyciągnąć z bloku. Ograniczyłem się do wyszlifowania wszystkich zaworów i komory spalania na gładko. Doprowadzenie głowic do takiego stanu kosztowało mnie tydzień pracy własnej i 2tys. zł za remont w warsztacie.