Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Nowy RS??

auchim, 07.02.2013, 19:01 « poprzedni - następny »

Tigerbart

Jeśli Tipo ma być AUTEM ROKU to jest to powód do niepokoju.

Roberttt

W moim focusie przy przebiegu 19 000km po 10 miesiącach użytkowania
pojawił sie problem chyba z pękniętym blokiem. Płynu w zbiorniku chłodzącym
ubylo ok 1l, dymi na biało dosyć mocno po odpalaniu i nierówno pracuje na wolnych
obrotach. Miał ktoś moze podobne objawy? Na serwis wybieram się po wekendzie.

gaiden

Cytat: Roberttt w 04.05.2017, 19:55
W moim focusie przy przebiegu 19 000km po 10 miesiącach użytkowania
pojawił sie problem chyba z pękniętym blokiem. Płynu w zbiorniku chłodzącym
ubylo ok 1l, dymi na biało dosyć mocno po odpalaniu i nierówno pracuje na wolnych
obrotach. Miał ktoś moze podobne objawy? Na serwis wybieram się po wekendzie.
Jaka jest data produkcji Twojego focusa? Użytkowałeś go tylko na drogach czy był eksploatowany na torze?

Roberttt

Lipiec 2016. Jazda głównie po mieście. W trasie ok 5 tys km

gaiden

14 tys po mieście? No to nieźle. Daj znać co powie serwis:|

sseebbaa1

Cytat: Roberttt w 04.05.2017, 19:55
W moim focusie przy przebiegu 19 000km po 10 miesiącach użytkowania
pojawił sie problem chyba z pękniętym blokiem. Płynu w zbiorniku chłodzącym
ubylo ok 1l, dymi na biało dosyć mocno po odpalaniu i nierówno pracuje na wolnych
obrotach. Miał ktoś moze podobne objawy? Na serwis wybieram się po wekendzie.
Skoro dymi na biało po odpaleniu, to oznacza że na wyłączonym silniku coś powoli napływa do cylindrów. Może być to płyn chłodzący lub olej.
Ale jeżeli ubyło znacznie płynu, to wiadomo, że od sprawdzenia tego należy zacząć. Niech warsztat przykręci ciśnieniomierz do zbiorniczka wyrównawczego i zobaczy co tam się dzieje po odpaleniu silnika i po przygazówkach.

A przez weekend sam możesz poszukać śladów zaschnietego płynu na ściankach (lub od spodu na dnie) zbiorniczka wyrównawczego. Korki w zbiorniczkach mają zaworki upuszczające nadmierne ciśnienie płynu.
To da już jakąś odpowiedź.

(Takie wycieki poprzez korek miałem w Mondeo ST220 i okazało się, że padła uszczelka pod głowicą tworząc przedmuch pomiędzy komorą spalania a kanałem płynu chłodzącego).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Kris1976

To są objawy pękniętej głowicy. Serwis musi wymienić cały silnik bez marudzenia.
Temat znany...
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

gaiden

Cytat: Kris1976 w 05.05.2017, 09:48

Temat znany...
Jak bardzo znany i jak częsty ?

Kris1976

Wg sprawdzonych źródeł w Fordzie w Niemczech mają już ok 400 walniętych silników. Zwroty z całej sprzedaży. Nie wiadomo tylko do końca ile szt wyprodukowano. Na pewno kilkanaście tys szt. Ale czy 11 czy 18...tego nie wiem
Powód pękania głowicy nie jest znany, nie ma żadnych prawidłowości niestety.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

gaiden

Cytat: Roberttt w 04.05.2017, 20:20
Lipiec 2016. Jazda głównie po mieście. W trasie ok 5 tys km
Docierałes auto na początku i zmieniałeś olej po dotarciu? Patrząc na skalę problemu rs mk3 moim zdaniem nie będzie tak trzymał ceny jak rs mk2.

T

Pytanie, czy sobie poradzą z problemem. Nie jest to takie oczywiste, bo np. z problemem ze smarowaniem w V-kach nie poradzili sobie przez cały okres produkcji (blisko 20 lat).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kris1976

Z drugiej strony zakładając że wyprodukowali łącznie 15tys szt to trafionych motorów było między 2.5 a 3%... czy to aż tak dużo? 
Wg mnie trzeba wykupić na początek gwarancję 5 lat lub 50tys przelotu...i olać temat. W razie czego gwarant ogarnia problem.
Dobrze też żeby nie było widać śladów tuningu na wypadek wpadki z głowicą ;)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

T

Gdyby to był jakiś drobny defekt, to może i tak. Ale pęknięcie głowicy? W rok od premiery? Mam nadzieję, że Ford stanie na wysokości zadania, zdiagnozuje problem i zrobi jakąś akcję serwisową.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Łukasz

Cytat: Kris1976 w 27.03.2017, 14:43
mk2 1468kg  znalazłem
ja u siebie w dowodzie mam....1485 kg, ale w necie znalazłem od 1560 do 1599...więc pozostaje chyba na wagę wjechać

RS mk3 - z 1/4 baku paliwa, bez bagażu, bez kierowcy waży 1570 kg. Sprawdziłem na wadze, która ma tolerancję +/- 5 kg. Samochód seryjny: fotele kubełkowe, standardowe felgi, bez szyberdachu.

TAM

O cholera... jednak czołg :-(
Dzięki za info!