[Focus] Hamulce i piasta ST mk2

TowerST, 12.09.2013, 14:40 « poprzedni - następny »

TAM

Nie wiadomo... Z hamulcami jest inaczej niż z amortyzatorami. Na 99% tył pasuje, co do przodu nie ma pewności - nie mogę się doszukać wysokości mocowania zacisków, ale wewnętrzne wymiary tarcz (poza oczywiście średnicą) wydają się być takie same. Zestaw z linku nie jest tani, ale wystarczyłoby załatwić tylko zaciski Wilwooda i byłoby rewelacyjnie. Tyle, że raczej nie będą pasować 1:1, bo jak widać na zdjęciach, w zestawie dostarczane są odpowiednie adaptery, które są podstawą sukcesu. Może napisać do Elevate? Jest o co walczyć, bo pomijając nawet skuteczność hamowania, na zaciskach W. zyskuje się ponad 4 kg na stronę!

vtec

tu są wszystkie dane odnośnie zacisków:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.wilwood.com/Calipers/CaliperListLanding.aspx
pytanie czy są gdzieś dostępne dane ori zacisków.
poza tym zakładam iż rozważana jest opcja zakupu zacisków p&p pod ori tarcze?

TAM

Też się dokopałem do tej strony, ale nie do konca wiem czego szukać - postaram się wypożyczyć oryginalne zaciski i je pomierzyć, wtedy może można będzie coś dopasować. Ale zamysł jest dokładnie taki jak piszesz, czyli customowe zaciski do oryginalnych tarcz. Wydaje się to proste, bo z przodu nie ma problemu z hamulcem ręcznym; mimo to nigdzie nie potrafię znaleźć informacji o takiej przeróbce.

vtec

taką dostałem odpowiedź od DON'a:
I do believe the brake system will fit your 2006 Focus ST.  It does have 5x108 bolt pattern, correct?

Best Regards,
Don Nicholson

zadałem jeszcze pytanko odnośnie wymiarów dla montażu zacisków, masz może wymiar montażu w focusie?

TAM

Jeszcze nie mam, nie miałem czasu się tym zająć, ale może będę mieć okazję sprawdzić to w najbliższy czwartek.

T

A ja się zastanawiam, czy nie dałoby się przeszczepić zestawu 330 mm z Volvo XC90. To auto ma taki sam rozstaw (5x108) jak Mondeo i Focus, pytanie, jak z obsadzeniem tarcz. Te 10 mm powinno zrobić dużą różnicę. Pytanie, czy cały zestaw jest pnp — obawiam się, że może nie być. :/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

TAM

Być może się da - byłby to ciekawy i fajny mod. Chociaż dla mnie taka opcja nie jest potrzebna. Obecnie hamulce mam krótko mówiąc wzorowe, a zaciski Wilwood'a chciałbym założyć głównie z 2 powodów:
- znaczne odelżenie koła, więc z definicji lepsze zachowanie na nierównościach (innych korzyści świadomie nie wymieniam)
- ze względu na wielotłoczkowość dużo lepsza odporność na fading.
Natomiast powiększenie tarczy jeszcze podniosłoby masę i tak już ciężkiego koła. To są oczywiście moje obecne priorytety; prawdopodobnie większość posiadaczy ST-ków chętenie wymieniłaby przednie tarcze na większe.

MAG

Hmmm, ta opcja z zaciskami z XC90 moze byc dla mnie ciekawa - bede musiał posprawdzac parametry tarczy i przyjrzeć sie tym zaciskom, bo latem bede musiał bardzo szybko pomyśleć o hamownikach na tyl i zapewne chwilkę pózniej o przodzie...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

14.05.2014, 12:18 #23 Ostatnia edycja: 15.05.2014, 10:54 by MAG
Pogrzebałem conieco i wychodzi, że tarcza od XC90 ma 335mm a nie 330 tak jak Tomasz napisał.
Do tego ma nieco inne szerokosci - tarcza od ST ma 49mm łącznej szerokości z czego sama tarcza ma 28mm grubości, a w Volvo jest to odpowiednio 52 i 30mm, więc zamiana na pewno nie byłaby p&p.

Natomiast niejako przy okazji zauważyłem, że parametry tarczy hamulcowej dla Foki RS są takie same jak dla mojego S-Max'a - czyli jest duża szansa, że sam zacisk od RS'a może pasować do mojej bryki bez wielkich problemów - jest tylko i wyłacznie kwestia czy pasuja otwory na zwrotnicy ...

Oj cos czuje, że to będzie jedna z rzeczy, które muszę u siebie przeprowadzić ...  ;-)

« Dodane: 15.05.2014, 10:54 »

Dostałem potwierdzenie, że montaż zacisków od RS'a w S-Maxie 2,5T jest bezproblemowy.
Prawdopodobnie oznacza to również to, że w Mondeo Mk4 mozna załozyć te zaciski ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Cytat: MAG w 14.05.2014, 13:18Dostałem potwierdzenie, że montaż zacisków od RS'a w S-Maxie 2,5T jest bezproblemowy.
Prawdopodobnie oznacza to również to, że w Mondeo Mk4 mozna załozyć te zaciski
Jeżeli już to zrobisz, to koniecznie opisz później (może w osobnym nowym temacie).
Będzie to na pewno przydatna informacja!

Trzymam kciuki.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Na stronie Elevate jest również upgrade hamulców do S40. Oto link:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://elevatecars.com/node/2431
Bardzo ciekawie to wygląda - jest to upgrade z tarczami 320 mm, więc dla nas po prostu standard, ale za to zaciski są 6-tłoczkowe Wilwooda. Wydaje mi się, że znalazłem te same zaciski na stronie Wilwooda i kosztują one niecałe 300$ za sztukę. A że ponoć hamulce z ST pasują do S40, to jest duża szansa, że te zaciski Wilwooda zagrałyby w ST-ku, ewntualnie z jakimś prostym adapterem. Szczerze mówiąc za 600$ nie wahałbym się ani chwili z ich instalacją. Ponad 4 kg mniej na koło i praktycznie wyeliminowanie fadingu (nie jeżdżę na torze, a jeśli to sporadycznie) - dla mnie rewelacja.

sseebbaa1

Zainteresowałeś mnie. Trzeba koniecznie to sprawdzić.
Z tego co pamiętam Wilwood na swojej stronie pokazuje dokładne rysunki techniczne każdego zacisku, więc można pobawić się w pomiary i obliczenia.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Według mnie to te zaciski (akurat lewe):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.wilwood.com/Calipers/CaliperProd.aspx?itemno=120-10133
Spróbuję się czegoś więcej dowiedzieć i dać info na forum.

vtec

jeszcze kwestia tego "prostego" adaptera ... jak dla mnie to większy znak zapytania

TAM

Zobacz jak on wygląda w tym kicie do S40 - nic specjalnego. Trzeba to oczywiście dokładnie zwymiarować, ale to czynność jednorazowa i skorzystaliby na tym wszyscy.