Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

MAG, 12.04.2014, 22:28 « poprzedni - następny »

MAG

Tak, blaszkowanie zrobione było wiosną tego roku.


Niedawno taki problem sie pojawił ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Z tego powodu postanowiłem dołożyć parę groszy i w Smokusie pojawi sie licznik Convers+ z najnowszym softem m.in. z wizualizacja czujników parkowania, ciemnym tłem itp bajerami.
Korci mnie też trochę wsadzenie do kompletu radyjka z dużym wyświetlaczem, ale o takich dodatkach zadecyduję jak będę wiedzieć co będzie się działo z autem po zamontowaniu mocniejszej pompy paliwa, na której montaż jestem umówiony w przyszły wtorek.



A z innej beczki - wczoraj rano taki widok mnie zastał ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Takie małe porównanie...

Lato...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zima...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0


MAG

Wstępnie mam zabukowany termin na montaż pompy w poniedziałek, a we wtorek takie na szybko ustawione podejście do próby strojenia.

Decyzja ostateczna co do przyjazdu do Polski zapadnie najdalej we środę.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Bilet na prom kupiony - płynę do Trójmiasta jutro wieczorem i w poniedziałek montaż pompy, wymiana czujnika ciśnienia i jesli starczy czasu to wpadną od razu zegary Convers+, bo moje zwykłe totalnie już wariują...
We wtorek jest zaplanowany wjazd na hamownię, wgranie programu przy którym wcześniej szarpało i jeśli okaże się że szarpanie zniknęło dzięki zmodzonej pompie, to wtedy będzie próba wystrojenia na okolice 300KM  8)



Btw - musiałem wymienić 2 cewki, bo auto zaczęło się buntować. Na razie mam wsadzone używki które dostałem w cenie usługi od mechanika który uzdrawiał Smokusa, ale jak będę na Święta w Polsce, to przy okazji wymiany oleum zafunduje autku prezent w postaci kompletu 5 nowych cewek.
Oczywiście tylko i wyłącznie pod warunkiem, że montaż pompy paliwa przyniesie oczekiwany skutek ...   :stupid:
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Jakie masz mody porobione przy silniku że celujesz w okolice 300KM

MAG

Mody silnika, układu zasilania, dolotu i wydechu:
- DP3" plus sportowy kat 200cpsi, brak środkowego tłumika, końcowe fabryczne
- Wtryski 440ccm z Focusa RS
- Modyfikacja pompy paliwa (montaż w poniedziałek)
- ECU-spacer 20mm
- Rura dolotowa do turbo Elevate 3"
- FMIC 230x550x65
- Turbo hybryda z mocniejszą gruszką oraz zaworem DV ProPerfect - teoretyczna wydajność to okolice 330KM
- BlockMode, czyli blaszki wzmacniające tuleje w bloku silnika plus delikatnie obrobiona głowica

Przy tym set-upie w Focusie ST na luzaku osiaga się 300-320KM.
Mam nadzieje, że poniedziałkowa modyfikacja pompy paliwa będzie tym ostatnim krokiem w mojej długiej walce o podobny wynik. Jeśli jednak nadal będzie problem ze stabilnym przekroczeniem 250-260KM, to sie poddaję i jak kolejny raz przyjadę do Polski na Święta, to praktycznie wszystkie extrasy zostana zdemontowane i pójda do sprzedaży, a ja będę szukał innego auta.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

1donrafaello

Też jestem mocno ciekawy co z tego wyjdzie. Ciekawe jest to że jedne smax daje się podkrecac bez problemu a inne są mocno odporne jak mój. Ile kosztowała Cię pompa i z jakiego auta jest?

MAG

Pompa to mój oryginał, ale delikatnie zmodyfikowana. Jak Tomek ją dostał, to okazało się że nigdy takiej nie widział i po drobnej modyfikacji daje prawie 5 bar pod obciążaniem.

Będzie testowana u mnie - w razie czego mam drugą na ewentualną podmiankę...

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

MAG

Mała aktualizacja.

Pozytywy.

- Nowy rozrusznik zamontowany
- Zegary Convers+ zainstalowane i zaprogramowane pod auto
- Pompa paliwa po modzie założona i działa tak, że aż komp pokazuje błąd zbyt wysokiego cisnienia ;-)
- Po wgraniu programu na którym wcześniej nie dało się jeździć, bo szarpało, to teraz auto wyrywa na każdym biegu z każdej prędkości obrotowej bez żadnych szarpań, czyli podejrzewam, że jak najbardziej będzie mozliwy atak na okolice 300KM

Negatywy

- Na 90% czeka mnie regeneracja alternatora i wymiana aku.





A na deser ...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Auto w trakcie jazdy zaczeło sie dławić, straciło moc i silnik zgasł. Na lawecie dojechałem do warsztatu, gdzie stwierdzili że sami tego nie dadza rady zrobić i odstawili auto do znanego w rejonie elektryka.

Z tego pwoodu wracam do Szwecji Tucsonem mojego ojczulka i wróce do Gdańska dopiero jak Smokus będzie na chodzie. No chyba że szybciej nadejdą Święta ....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0


MAG

Cewka robiła zwarcie i trochę oberwały przy okazji kabelki i komputer...

Teraz jeszcze tylko ogarnąć regenerację alternatora, wymianę aku i Smokus może jeszcze trochę pożyje...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0