[Focus] Jakie tarcze + klocki do Foki ST mk2

WroBoss, 12.03.2015, 00:30 « poprzedni - następny »

WroBoss

Witam. Jakie polecacie tarcze oraz  klocki ??

Kupilem nie dawno nowa foke ;) Przy hamowaniu bije kierownica. Co to moze byc?? Czy to krzywe tarcze??

T

Krzywe tarcze, piasta, niewyważone koła.

Co do tarcz to polecam gładkie Zimmermanny (koniecznie gładkie), co do klocków -- Ferodo DS Performance lub DS2500, zależnie od stylu jazdy. Moim zdaniem te 1 są w zupełności wystarczające.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WroBoss

telepie kierownica tylko przy hamowaniu... przy duzych predkosciach nic ... wiec raczej kola odpadaja...wiec tarcze lub piasta.

Polecono mi komplet tarcz brembo + klocki brembo to dobre jezdzil ktos na takich?

T

Cytat: WroBoss w 12.03.2015, 16:00telepie kierownica tylko przy hamowaniu... przy duzych predkosciach nic.... wiec raczej kola odpadaja...wiec tarcze lub piasta.
Raczej odpadają, ale nie na 100%.

Cytat: WroBoss w 12.03.2015, 16:00Polecono mi komplet tarcz brembo + klocki brembo to dobre jezdzil ktos na takich?
Odpuść sobie. Tarcze może jeszcze ujdą (byle gładkie) ale klocki do tego auta powinieneś dać lepsze niż seryjne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

WroBoss

ok dzieki za podpowiedz ;)

szaman696

Mi polecono i kupiłem gładkie zimmermany i klocki Hawk hps

sseebbaa1

Cytat: szaman696 w 12.03.2015, 20:27
Mi polecono i kupiłem gładkie zimmermany i klocki Hawk hps
Ujeżdżam właśnie dokładnie taki zestaw tarcz i klocków w Mondeo ST220, bo mam przednie hamulce od Focusa.
Fajnie trzymają, ich skuteczność nawet wzrasta przy drugim i następnym hamowaniu - a więc wymagają lekkiego dogrzania (ale naprawdę niewielkiego; z reguły jedno średnio mocne hamowanie wystarcza). Tarcze nie pokrzywiły się.
Obecnie kończą mi się klocki i już kupiłem zamiast tych "HPS" ich nowszą (podobno ulepszoną) mieszankę nazwaną "HPS 5.0".
Jeszcze ich nie założyłem.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

matosu

Nie chce zakładać nowego tematu. Czy komuś obiły się o uszy firmy MTEC, Abtex albo Mintex?

Znalazłem 2 zestawy,

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.pl/itm/Focus-ST225-Front-Rear-MTEC-Black-Edition-Brake-Disc-Pads-Kit-Drilled-Grooved-/290953271307?hash=item43be2a980b:g:kCgAAOSwa39Uy1QU

oraz

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.pl/itm/Focus-ST225-2-5-ST-05-11-Front-Rear-Drilled-Grooved-Brake-Discs-Abtex-Pads-/121791723473?hash=item1c5b5a37d1:g:URcAAOSw5ZBWJJB0

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.pl/itm/Focus-ST225-2-5-ST-Front-Brake-Discs-Pads-Grooved-Dimpled-Mintex-2005-2012-/111774417203?hash=item1a06464133:g:GrgAAOSwHjNV-r8C

Co o tym sądzicie?
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

matosu

Nikt nie zmienial hamulcy w foce st? Wszyscy na serii lataja :)?!
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

PyRsHaL

Seryjne hamulce są do bani - to akurat wiadomo nie od dziś :)

Zmienianie tylko tarcz i klocków nie da takiego efektu jak założenie lepszego zacisku na przód np 4-tłoczkowego albo 6-tłoczkowego
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

sseebbaa1

Czy ktoś ma możliwość sprawdzenia czy jarzma przednich zacisków od Focusa ST mk2 pasują do zacisków Focusa ST mk3?

Podobno początkowo Focusy ST mk3 miały też przednie tarcze 320 mm (a więc podobnie jak w FF mk2), co sugerowałoby że są podobne w obu generacjach Focusa - nie ma jednak pewności, że są to te same zaciski.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

matosu

To inaczej zapytam... czy kojarzycie te firmy ktore wrzucilem.
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

Dybek_87

No to ja sie podepne...Jakies doswiadczenia odnosnie ATE Tarcze + Klocki  ? Wiadomo Firma o dobrej reputacji ale jak sie to mozr sprawowac przy ST ?

sseebbaa1

Tarcze zarówno ATE, jak i Zimmermanna stawiałbym na jednym, wysokim poziomie. Dobry wybór, bo tarcze są odporne na przegrzanie. Nawet jeżeli czasami hałasują przy mocno rozgrzanych tarczach, to po ostygnięciu wracają do pierwotnych właściwości i nie krzywią się. To bardzo dobrze świadczy o jakości materiału! A jak miałem np. TRW, to po przegrzaniu zostały one zniszczone bezpowrotnie. Zatem ATE i Zimmermanna mogę z czystym sumieniem polecić.
Jeszcze jedno - z tego co pamiętam, to ATE nie proponuje nacinanych tarcz (PowerDisc) w rozmiarze 320 mm do Focusa, więc pozostają tylko gładkie tego producenta. Natomiast Zimmermann daje do wyboru gładkie lub nawiercane. Doświadczenia ludzi z forum pokazują, że lepiej wziąć gładkie, bo nie pękają tak szybko.

Natomiast klocki tych producentów (ATE i Zimmerman), to dobry, ale jednak tylko cywilny produkt. Przy jazdach umiarkowanych bez istotnych szaleństw będą wystarczające, lecz dla ostrzejszej jazdy powodującej nagrzewanie się hamulców przydałyby się już półsportowe klocki, które nie wymiękają po kolejnych kilku ostrych hamowaniach. Półsportowe klocki pokazują swoją klasę właśnie przy mocno rozgrzanych hamulcach.
Na naszym forum uznanie zyskały Ferodo DS2500 oraz Hawk HPS, które są dostępne dla tych hamulców.
Pamiętaj, że dla ostrzejszej jazdy dobre klocki są istotniejsze od dobrych tarcz!

Jeżeli jednak pomimo tych uwag zdecydujesz się na zwykłe klocki, to raczej nie bierz klocków ATE z serii Ceramic. Są to klocki o obniżonym pyleniu, jednak jest to zrobione kosztem większej twardości klocka. Wydaje mi się, że właściciele aut z mocą powyżej 200 KM nie powinni używać klocków o sztucznie podnoszonej twardości. Teoretycznie im twardszy klocek, tym gorzej hamuje. Już lepiej wziąć zwykłe ATE bez dopisku Ceramic (zakładam, że używasz ST zgodnie z przeznaczeniem :) ).


Zabrałem głos w temacie Focusa, bo moje Mondeo ma przednie hamulce z FF mk2 ST :)
Ja mam gładkie tarcze Zimmermana 320 mm połączone z klockami Hawk HPS. Opis moich wrażeń z jazdy na tych klockach jest bardzo podobny do opisów ludzi jeżdżących na Ferodo DS2500 - na zimno biorą praktycznie tak jak zwykłe klocki, lecz już w trakcie jazdy wytrzymują dużo wyższe temperatury (np. kilka następujących po sobie hamowań).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Dybek_87

Fajnie ze sa tacy Klubowicze co potrafia do glebnie sie rozpisac ;) Pytalem odnosnie tego zestawu poniewaz klocki sa w komplecie za 131 Euro Tarcze + klocki przod. Zamierzam na wiosne poczynic male modyfikacje w ST i zwiekszyc moc wiec lepsze klocki z tego co czytam z pewnoscia sie przydadza :)

Moje tarcze bija mimo ze w kwietniu byly wymienione przez poprzedniego wlasciciela...Na warsztacie byly malowane zaciski...farba splynela do cylindra i przy chamowaniu wewnetrzny klocek nie dociskal do tarczy...no i tarcze zwichrowane....

Przebywam obecnie w niemczech i fajnie Dobrze przycisnac na Autobanie :)

Odnosnie Zimmermann ktore w waszej opinni sa dobrym wyborem z racji urzytkowania i przetestowania, u Niemcow juz nie do konca...nie krytykuja ale tez nie zachwalaja...ATE z pewnoscia ma lepsza opinie..

TRW z mojego doswiadczenia nie najlepsza opinia...Zakladalem w poprzednim roku w moim Mondeo mk3...przednia os wraz z klockami...po 500 km przy predkosciach powyzej 130 i mocniejszym chamowaniu bily....i to dosyc mocno