Mondeo ST (mk5)

sseebbaa1, 22.04.2015, 18:55 « poprzedni - następny »

Alek

Cytat: MAG w 29.04.2015, 10:32to raczej nie zastanawiasz sie nad kilkuletnią Mazdą...

A właśnie że się zastanawiam ! Samochód potrzebuję mieć dla fun'u, i dla mnie większy to jest fun ogarnąć używane auto i je modyfikować niż dostać nowe pachnące na gwarancji w którym nic nie wolno ruszyć.

Aaa, jeżeli chcemy konkurencji w nowych to tak :
Mondeo mk5 ST   vs   Lancer Evo X
...i czemu nie Evo wtedy ? (pomijając choleryczne przywiązanie do marki)

bishop

Cytat: Alek w 29.04.2015, 10:46Mondeo mk5 ST   vs   Lancer Evo X
...i czemu nie Evo wtedy? (pomijając choleryczne przywiązanie do marki)
Chyba eksploatacja tzn cena za części, naprawy etc. przeważy za nowym mułem tzn St-kiem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Adrian90

Cytat: Alek w 29.04.2015, 10:46
A właśnie że się zastanawiam! Samochód potrzebuję mieć dla fun'u, i dla mnie większy to jest fun ogarnąć używane auto i je modyfikować niż dostać nowe pachnące na gwarancji w którym nic nie wolno ruszyć.

Aaa, jeżeli chcemy konkurencji w nowych to tak :
Mondeo mk5 ST   vs   Lancer Evo X
...i czemu nie Evo wtedy? (pomijając choleryczne przywiązanie do marki)


Gdzie Ty porównujesz Mondeo do Lancera Evo?Może jeszcze Subaru do tego dorzucisz?

sseebbaa1

Celowość takiego porównania będzie w dużej mierze zależała od rodzaju napędu 4x4 zastosowanego w ST.
Wcześniej nie było sensu tego porównywać, bo ST było po prostu FWD.

W nowym ST:
- dobre prowadzenie - jest (zawsze było :) )
- mocny silnik z możliwością sporych modów - jest
- 4x4 - jest (najprawdopodobniej; tego sobie wszyscy życzymy)
- cztery drzwi :) - obecne!
- rozsądna masa - tu może być problem w przypadku Mondeo ST...
- manualna skrzynia - jest (nie wyobrażam sobie żeby było inaczej, zwłaszcza przy obecnych problemach z PowerShiftami)

Czyli w zasadzie można będzie rozpocząć porównywanie do odwiecznych wzorców, czyli Imprezy i Lancera.
ST raczej nie odciągnie fanatyków od tych dwóch w/w aut, ale Ford powinien w jakimś stopniu wzorować na nich frajdę z jazdy.
Chociaż z drugiej strony to Mondeo ST jest bardziej konkurentem mocnych wersji Passata itp. Może życzylibyśmy sobie inaczej, ale niestety klientela chyba bardziej tak to widzi.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Rany boskie - Mondeo ST nie bedzie w życiu konkurować z Lancerem czy Imprezą - oczywiscie mam na myśli auta nowe.
To sa auta o zupełnie innym charakterze i innej wielkości.
Lancer i Impreza to segment C, a Mondeo to jest duża limuzyna/kombi segmentu D.

Dla fanu sie czegoś takiego nie kupuje - od tego jest np Foka ST czy RS.

Mondeo ST bedzie kupowane (jako nowe) przez osoby chcące mieć szybkie i mocne auto o świetnych osiągach, ale nie potrzebujący splendoru Audi, BMW czy Merca, bądź tez po prostu wolacy wypasionego Forda niż gole auto premium.
No i w tym momencie dzięki napędowi 4x4 moze nowy Mondeo ST odebrać spora cześć klienteli Passatów R i tym podobnych aut...

Mondeo
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

yayko

i jeszcze jak będzie je można tak łatwo dłubać jak Vaga to większość wymierze Mondeo ST :)

snafu

A będzie PowerShift? Zrozumiem evo lub imprezę z manualem. Ale nowe auto w kombi bez dwusprzęgłowej? Wybieram VAGa

sseebbaa1

Cytat: MAG w 29.04.2015, 15:32To sa auta o zupełnie innym charakterze i innej wielkości.
Wielkością istotnie różnią się. Trudno zaprzeczyć.
Ale mam nadzieję, że charakter Mondeo ST trochę zbliży się do wariackiego Subaru i Mitsubishi. Te ostatnie kojarzą się też ze śmiganiem po szutrze, a Mondeo zdecydowanie nie. Ale jeżeli weźmiemy pod uwagę właściwości jezdne wyłącznie na twardych nawierzchniach, to Mondeo ST 4x4 może być równorzędnym przeciwnikiem.
(tak jak Focus RS równał się z Evo X na suchym torze)
No i jestem wręcz przekonany, że nowy ST będzie dużo, dużo ostrzejszy niż Passat z serii R.

Ale powtarzam, że kluczowe będą tu masa i rodzaj napędu 4x4. Boję się zwłaszcza o to pierwsze.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Cytat: MAG w 29.04.2015, 15:32Lancer i Impreza to segment C, a Mondeo to jest duża limuzyna/kombi segmentu D.

A co mnie segmenty obchodzą ? Cyfry mnie interesują :P
Evo X - 1560kg / 290hp
mk5 ST - 1550kg / 310hp
...nuff said

masa mk5 jest dieslowa, czyli pewnie AWD jeszcze ją zwiększy, ale wał, dyferencjał i dwie półosie to myślę nie będzie więcej jak 50kg

SAGAL

alek pomyśl trochę i zastanów się o czym ty piszesz i nie bierz pod uwagę KG bo aż żal czytać  :)
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

sseebbaa1

Cytat: SAGAL w 01.05.2015, 11:50
alek pomyśl trochę i zastanów się o czym ty piszesz i nie bierz pod uwagę KG bo aż żal czytać  :)
Ale dlaczego?
Wydaje się, że jeżeli dane auto będzie duże, ale o takiej samej masie jak mniejsze to i tak będzie miało takie same osiągi przy identycznych mocach. A w zakrętach może być nawet lepsze przez szerszy rozstaw osi. Liczy się oczywiście też wysokość środka ciężkości, który w Subaru jest lepszy, jednak jest tak ze względu na rodzaj napędu (płaski bokser), a nie wielkości budy.
Tylko prędkość maksymalna może cierpieć przez większą powierzchnię czołową w szerszym aucie.

Jest wiele parametrów wpływających na sprawność auta i to jak je oceniamy pod kątem konkretnego sposobu używania, ale stosunek mocy do masy jest zawsze punktem wyjścia dla dalszych rozważań. Tak mi się wydaje.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

Cytat: SAGAL w 01.05.2015, 11:50
alek pomyśl trochę i zastanów się o czym ty piszesz i nie bierz pod uwagę KG bo aż żal czytać  :)

No toś mi towarzyszu odpowiedział merytorycznie... O parametrach rozmawiamy czy marketingu ? Bo na marketingu to ja się nie znam i się nie wypowiadam. Natomiast o parametrach chętnie podyskutuję :P

Tigerbart

Powiedzcie czy wiadomo że napewno będzie ST AWD czy sobie luźno rozmawiacie?

Alek

luźno całkiem, może będzie ST, a jaki napęd nie wiadomo kompletnie

Tigerbart

Ostatnim naprawdę udanym napędem na 4 kola według mojej opinii był w escorcie cosworth