Przeładowuje turbo S-Max 2.5t

Artfx1, 18.06.2015, 20:34 « poprzedni - następny »

Artfx1

Witam!

Panowie w moim S-Maxie od jakiegoś czasu przy przyspieszaniu czuć szarpnięcie oraz traci moc powyżej 3000 tyś. Wczoraj byłem u mechanika i wyskakuje błąd p0234 (Stan przeładowania nadmiernego ładowania silnika). Koleś zaproponował od razu regenerację turbiny. Macie jakiś namiar na kogoś ogarniętego w trójmieście kto jest w stanie mi to sprawdzić. Turbo oleju nie puszcza i nie gwiżdże tak że chciałbym potwierdzić diagnozę u kogoś kumatego. Ponoć selenoid sprawdzał i jest ok.

Pozdrawiam
Artur 

cliner

18.06.2015, 22:52 #1 Ostatnia edycja: 18.06.2015, 23:03 by cliner
Jaki przebieg?Na jakim biegu to szarpnięcie?Na pełnym bucie?Ponoć to Komorowski miał wygrać ostatnie wybory prezydenckie...Sprawdź węże....może być mała nieszczelność.
Tomek

snafu

18.06.2015, 23:00 #2 Ostatnia edycja: 18.06.2015, 23:02 by snafu
Sprawdź rurę dolotu, często się przeciera od paska klimy.

No i podstawowe pytanie. 2,5?

TAM

No czegoś takiego jeszcze nie słyszałem, żeby na overboost polecać regenerację turbiny!

Artfx1

S-Max 2.5T
Przebieg 210 tyś. Szarpanie występuje miedzy 2,5 a 3 tyś jak cisnę pełnym butem.
TAM Jak zajechałem po auto to gościu już mi chciał turbo demontować i na miałki szlak do regeneracji zawieść.

TAM

Jeśli RZECZYWIŚCIE BS jest sprawny, to mógł wyzionąć ducha aktuator (zaciął się w jakiejś pośredniej pozycji). Od tego bym zaczął sprawdzanie, tym bardziej, że można to w miarę łatwo zrobić.

Artfx1

TAM
Podasz przepis na sprawdzenie aktuatora. Mam ograniczone możliwości zrobienia czegoś przed blokiem także ile będę mógł to sprawdzę. 

TAM

Przed blokiem to się nie uda, szczególnie w S-Maxie. Trzeba zdjąć wężyk, który idzie do aktuatora (do niego chyba najłatwiej się dostać, jeśli masz oryginalny BS bezpośrednio przy turbinie), podłączyć pod aktuator jakąś pompkę z manometrem i zacząć pompować, jednocześnie obserwując dzwignię od aktuatora. Przy ciśnieniu ok. 0.3 Bara ponad atmosferyczne dźwignia powinna zacząć się przesuwać. Przy 0.7 Bara powinna już być maksymalnie wysunięta. Jeśli nic się nie dzieje, to aktuator jest zablokowany.
Alternatywnie można sie podłączyć z pompką pod wężyk z BS-a przy puszce filtra, co jest łatwiejsze, ale wtedy trzeba niestety wypiąć wtyczkę z BS-a i podłączyć do niego 12 V na czas próby, więc nie wiem co gorsze.

Artfx1

Dobra ta robota to nie na moje zaplecze.
Snafu polecisz kogoś ogarniętego w trójmieście?

MAG

I jak tam? Problem zdiagnozowany? Rozwiązany?
Jesli tak, to kto ogarniał?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Artfx1

Problem jeszcze nie ogarnięty. Auto stoi u MacGraba i czeka na swoją kolej. Jak ogarną to dam znać co mu dolegało.

snafu

Jutro bede u nich to obejżę :) Ja wlasnie wrocilem z czarnogory i objazdowki po Chorwacji. Smaxior dal rade :)

MAG

Tomek, a ty jaki masz actuator? Forge czy standardowy? Bo juz sie pogubiłem ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu

Forge.

Artfx1

Cytat: snafu w 26.07.2015, 23:53
Jutro bede u nich to obejżę :) Ja wlasnie wrocilem z czarnogory i objazdowki po Chorwacji. Smaxior dal rade :)

Snafu To daj znać czy coś grzebali :D