[Focus] Jaki olej do skrzyni.

fabio210, 06.01.2016, 20:58 « poprzedni - następny »

fabio210

Jak w temacie, jaki olej polecacie? Przechodzę na sprzęgło od RSa, przy okazji zmieniam olej.
Co polecacie zalac i co ile wymieniac?

Pozdrawiam.

weksla

Ja bym lał i lałem tylko oryginał Forda
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Pół roku temu przy okazji rozmowy z fachowcem od skrzyń biegów (odnośnie montażu szpery) dowiedziałem się, że warto zalać skrzynię olejem przeznaczonym dla skrzyń DSG.
Według jego wiedzy te oleje są droższe, ale mają dużo lepszą wytrzymałość - w sensie ciągłości filmu olejowego.
Skrzynie DSG są w zasadzie też zwykłymi skrzyniami manualnymi, a tylko mają rozwinięte sterowanie przełączaniem poszczególnych biegów (nie jest to więc, w sensie konstrukcyjnym, automatyczna skrzynia biegów).
Podpowiedział, że opłaca się kupić olej Febi 39070/39071, bo ma dobrą cenę, a trzyma parametry dużo droższych olejów tego typu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jako ciekawostkę podam, że ten olej jest zalecany Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.m.in. do fordowskiego 6-biegowego PowerShifta:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

KrisSz

Weź wlej millersa albo motula którego można dobrać do RS na stronie - nie wiesz jak zachowa się szpera i sama skrzynia na wynalazku do DSG
Pozdrawiam

K

sseebbaa1

Cytat: KrisSz w 07.01.2016, 22:16nie wiesz jak zachowa się szpera i sama skrzynia na wynalazku do DSG
Szpera w RS-ie jest typu torsena produkcji Quaife. A więc swoje ograniczenie poślizgu bierze ona nie z tarcia pomiędzy jakimiś ściskanymi płytkami, a z układu zębatek i wzajemnego ich oddziaływania na siebie na zasadzie zwykłego zazębiania się (a nie poślizgu powierzchni o większym czy mniejszym współczynniku tarcia). Zatem rodzaj oleju nie ma wpływu na taką szperę w tym sensie, że nie wpływa na "napięcie" takiej szpery.

A co do bebechów samej skrzyni, to tak jak już pisałem, DSG jest w zasadzie zwykłą skrzynią mechaniczną (a nie automatem, gdzie olej -w uproszczeniu- przenosi napęd), więc olej do DSG jest też generalnie olejem do skrzyń klasycznych. Tyle tylko, że prawdopodobnie o parametrach bardziej wyśrubowanych.

Nie jestem specem z tego tematu, ale takie rozumowanie nakazywałaby logika po uwzględnieniu założeń konstrukcyjnych mechanizmów opierających się wyłącznie na zębatkach (i skrzynia, i szpera Quaife).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy