Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Drugi kluczyk nie odpala samochodu

grzesgro, 13.02.2016, 00:09 « poprzedni - następny »

grzesgro

Witam.
Mam Problem z Moim Fordem Focusem MK2 1.6 TDCI
Otoż ostatnio zaczął wariować, gaśnie podczas naciskania sprzęgła w czasie jazdy, odpala za pomocą begów, lecz jak stanie to juz nie odpali.
Był na stacji diagnostycznej, żadnych błędów, wartości prawidłowe.
Wszedłem w tryb serwisowy, zrobiłem test i wyszedł błąd DTC 9601
D9601 - Immobilizer odczytał nieprawidłowy kod z kluczyka (niezaprogramowany kluczyk)
Szukałem jak zaprogramowac samemu kluczyć, lecz znalazłem tylko jak to zrobić z pilotem, zrobiłem, nie pomoglo.
Po włożeniu kluczyka i ustawieniu na zaplonie miga dioda koło zegarów, po pewnym czasie, z szybkiego migania miga w ten sposób-
Raz, chwila przerwy, 5 razy
I tak non stop, znalazłem w sieci, że to tez może być kod błedu, ale nie mogę zlokalizować jaki
Mają państwo jakiś pomysł by naprawić ten kluczyk?

TAM

14.02.2016, 23:06 #1 Ostatnia edycja: 14.02.2016, 23:08 by TAM
Prawdopodobnie nic już z tym nie zrobisz. 1/5 mówi o tym, że kluczyki nie są zaprogramowane w PATSie. Z opisu wynika, że nie wzięło się to z niczego, mianowicie najprawdopodobniej wcześniej zaczął się problem z komunikacją kluczyk-stacyjka i skończyło się to wyprogramowaniem kluczykow z ECU. Niestety może też być problem z samym ECU, choć to znacznie mniej prawdopodobne. Jeśli nie masz odpowiednich narzędzi żeby wprogramować kluczyki do auta (np. VCM Rotunda), to pozostaje wymienić czytnik immo w stacyjce (jest to prosta czynność i są dostępne używane na Alledrogo za rozsądne pieniądze) i spróbować odpalić samochód. Jeśli się to nie uda, wtedy dopiero odholowac samochód do ASO, ewentualnie poprosić kogoś znajomego z okolicy, kto ma sprzęt do dopisania kluczyków (muszą być dwa!).
Aha, na jakiej stacji diagnostycznej były sprawdzane błędy i czym? Standardowy test OBD może nic nie wykazać, trzeba sprawdzić Ford Specific Codes.