Nowy Ford Focus RS "DOSTĘPNOŚĆ"

Artex RS, 25.02.2016, 17:55 « poprzedni - następny »

Kris1976

06.10.2016, 12:21 #150 Ostatnia edycja: 06.10.2016, 12:27 by Kris1976
Zaręczam Wam nowy RS nie jest za wolny. A wspomniany feeling jest nie do opisania. Z auta nie chce się wychodzić.
P. Mikiciuk bredzi co potwierdza test porównawczy z a45 amg i rs3...Kuchar dal jasną odpowiedź co się najlepiej prowadzi...czas okrążenia też chyba dużo mówi.


« Dodane: 06.10.2016, 12:27 »

Auto rozwija moc bardzo spokojnie i liniowo bez uderzenia momentem ale cyferki na liczniku b szybko rosną.
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

TAM

Właśnie miałem coś napisać, ale teraz to nic dodać, nic ująć :-)

Łukasz

A45 nie prowadziłem ale RS3 na torze to porażka - samochód jest tak irytującą podsterowny przy agresywnej jeździe, że odechciewa się go ostrzej powozić. Na prostej jest rakieta (pomijając oczywistą oczywistość jaką jest napęd plus moc to największą "robotę" wykonuje skrzynia). Focus RS, nawet z rewolwerowcem zmieniąjącym biegi, nigdy nie bedzie miał szans na prostej z RS3/A45 AMG i VAG-ami o porównywalnej mocy z DSG. Co do samego Focusa RS-a, po przejechaniu prawie 9 tys km, moge obiektywnie napisać, że cierpi na delikatną nadwagę, siedzi się może ciut za wysoko (mam kubły bez regulacji góra-dół), jakość spasowania, plastików nie powala (ale za lepszą jakość w BMW/Audi/MB musiałbym dopłacić +/- 50-100 tys PLN w zależności od wyposażenia i modelu), intercooler puchnie przy dużych temperaturach (ale to przypadłość większości "hot-hatch'y" produkowanych obecnie) ale ile ten samochód daje radości z jazdy. Zwłaszcza obecnie przy mocno  deszczowej aurze. Chcesz pójść na łuku slajdem, redukujesz bieg, przerzucasz masę auta w zakręt, dodajesz gazu, auto delikatnie wyjeżdża przodem co możesz ładnie wyprowadzić mocniejszym dodaniem gazu i przechodzisz z podsterowności w nadsterowność i suniesz pięknie slajdem... Układ kierowniczy, napędowy jest fenomenalny. Jescze jak dołoży się na przodzie szperę Quaife'a będzie perfect. Co do braku mocy - producent sam przykastrował ten samochód wsadzając na intercoolerze kawał blachy (około 1/3 powierzchni czołowej IC, może trochę mniej) bo IC był podobno, w niektórych strefach klimatycznych zbyt wydajny... Nie sprawdzałem jeszce RS-a na hamowni ale w świat poszła informacja, że nie trzymają mocy - wyskakiwały wyniki po 280 PS...później okazało się, że do shamowania RS-a trzeba go przełączyć w specjalną procedurę - bez włączania auta, wcisnąć sprzęgło i hamulec równocześnie i równolegle 6 albo 8 razy przerzucić bieg z jedynki na wsteczny.... Po tym wyniki oscyluja w granicach serii z delikatnymi odchyłkami +/- ale bez tragedii/rewelacji...   

sseebbaa1

Cytat: Łukasz w 06.10.2016, 14:03producent sam przykastrował ten samochód wsadzając na intercoolerze kawał blachy (około 1/3 powierzchni czołowej IC, może trochę mniej) bo IC był podobno, w niektórych strefach klimatycznych zbyt wydajny...
Serio? Można to pokazać na jakichś zdjęciach, czy jest to ukryte? :o


Cytat: Łukasz w 06.10.2016, 14:03do shamowania RS-a trzeba go przełączyć w specjalną procedurę
A jak autko wyczuwa czy jest w rzeczywistym ruchu przemieszczając się w przestrzeni, czy może tylko koła się kręcą na rolkach?
Zatrudniono GPS do ograniczenia mocy? (jako zabezpieczenie np. przy paleniu gumy w miejscu) :S
To tylko moje domysły...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Łukasz

Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2016, 13:13Serio? Można to pokazać na jakichś zdjęciach, czy jest to ukryte?
W każdym seryjnym RS-ie to jest:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2016/01/2016-Ford-Focus-RS-170-876x535.jpg
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://engineering.mishimoto.com/wp-content/uploads/2016/08/Post-1-RESIZED_0708.jpg

Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2016, 13:13A jak autko wyczuwa czy jest w rzeczywistym ruchu przemieszczając się w przestrzeni, czy może tylko koła się kręcą na rolkach?Zatrudniono GPS do ograniczenia mocy? (jako zabezpieczenie np. przy paleniu gumy w miejscu) To tylko moje domysły...
Tę procedurę włącza się jak już jesteś na rolkach. Zgodnie z tym co napisano na amerykańskim forum: "The mode disables if it detects rear wheel movement greater than 10mph, or if you turn the wheel more than 80*."

TAM

Cytat: Łukasz w 06.10.2016, 13:03bo IC był podobno, w niektórych strefach klimatycznych zbyt wydajny
A z czego jest ten cytat? To jakieś wyjątkowo durne określenie. Nie ma czegoś takiego jak ,,zbyt wydajny" IC. To tak jakby powiedzieć że ,,samochód za mało pali" albo ,,za dobrze hamuje".

Łukasz

Cytat: TAM w 06.10.2016, 13:28A z czego jest ten cytat? To jakieś wyjątkowo durne określenie. Nie ma czegoś takiego jak ,,zbyt wydajny" IC. To tak jakby powiedzieć że ,,samochód za mało pali" albo ,,za dobrze hamuje".
Cała wypowiedź dot. IC pod linkiem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.carthrottle.com/post/how-ford-fixed-the-focus-rss-intercooler-after-discovering-that-it-was-too-cool/
Konkretnie:

"When Ford designed the intercooler for the Focus RS, it inadvertently made it too efficient. For that reason, a blanking plate had to be found from the Ford parts bin, and that very plate came from a diesel Transit van"

"During the Ford Focus RS launch in Valencia earlier this week, I asked Ford's vehicle engineering manager, Tyrone Johnson, about a rather large blanking plate on the RS's intercooler. As you'll see in the video, the reason for the plate is to reduce the efficiency of the intercooler because Ford discovered that in particularly humid conditions, the intercooler was working too efficiently, which caused a build up of water vapour"

pioli

Czyli podnosimy moc do 400 KM i wyjmujemy zaślepkę,  bo wynika z tego że za wydajny /nie dopasowany IC wpływa negatywnie na turbine i prace silnika bo korzyści z racji tego że mamy seryjnie duży IC nie ma żadnej :-) czyli - zakup - Heko - zdjęcie osłony =dopasowany IC do właściwej mocy auta :-)

TAM

06.10.2016, 15:55 #158 Ostatnia edycja: 06.10.2016, 15:59 by TAM
Wierzyć się nie chce, że ktoś mógł napisać taką propagandę. Przecież IC nie jest w stanie schłodzić powietrza poniżej temperatury otoczenia. Cały proces wygląda więc mnie więcej tak: zasysane powietrze zawiera jakąś tam ilość pary wodnej (możemy nawet przyjąć że maksymalną, czyli jego wilgotność względna wynosi 100%) i podlega sprężaniu, co powoduje wzrost jego temperatury, więc maleje wilgotność względna – na tym etapie nie będzie kondensacji pary wodnej. Następnie powietrze przechodzi przez IC, gdzie zostaje schłodzone, ale oczywiście w idealnym przypadku do tempearatury pierwotnej (przed sprężaniem). To powietrze zawiera dokładnie tyle samo pary wodnej, ile miało na początku, jednak jest teraz pod wyższym ciśnieniem (w najgorszym przypadku pod pod maks. ciśnieniem doładowania), a to powoduje przesunięcie się punktu rosy o kilka stopni w górę. W tym momencie rzeczywiście może nastąpić kondensacja pary wodnej, ale:
1. Przy małych obciążeniach IC nie ma nic do roboty więc nie ma mowy o kondensacji.
2. Niezwykle rzadko kiedy zasysane powietrze ma 100% wilgotności względnej
3. Nie widziałem jeszcze IC, który przy pełnym obciążeniu silnika byłby w stanie schłodzić powietrze lepiej niż kilkanaście stopni powyżej zasysanego.
4. Ewentualnie skroplona para wodna zostanie natychmiast wydmuchana z IC i trafi do cylindrów, co jest korzystne, gdyż obniża temp. spalin.
5. Cały proces przebiega zawsze tak samo, jest niezależny od warunków klimatycznych. Chyba że bierzemy pod uwagę takie miejsca na świecie (,,particularly humid conditions"), gdzie cały czas wilgotność powietrza wynosi 100%, ale nawet wtedy nic strasznego się nie dzieje.

weksla

Ostatnio sprawdzany był seryjnyny RS mk3 z modzonym RS mk2 na okolice 360ps. Ze startu mk2 bez szans rzecz jasna.
Z oski a dokladniej z 60 km/h mk3 bez najmniejszych szans. Mk2 bardzo odjechał. Ale można się bylo tego spodziewać. Inna kwestia czy mk3 trzymał moc?

« Dodane: 06.10.2016, 17:10 »

Ostatnio sprawdzany był seryjnyny RS mk3 z modzonym RS mk2 na okolice 360ps. Ze startu mk2 bez szans rzecz jasna.
Z oski a dokladniej z 60 km/h mk3 bez najmniejszych szans. Mk2 bardzo odjechał. Ale można się bylo tego spodziewać. Inna kwestia czy mk3 trzymał moc?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Kris1976

06.10.2016, 17:15 #160 Ostatnia edycja: 06.10.2016, 17:16 by Kris1976
Cytat: pioli w 06.10.2016, 14:26
Czyli podnosimy moc do 400 KM i wyjmujemy zaślepkę,  bo wynika z tego że za wydajny /nie dopasowany IC wpływa negatywnie na turbine i prace silnika bo korzyści z racji tego że mamy seryjnie duży IC nie ma żadnej :) czyli - zakup - Heko - zdjęcie osłony =dopasowany IC do właściwej mocy auta :)
Bez zmiany turbo podniesienie NM o 50-90 nie będzie problemem. Koni pewnie wiecej jak 30 nie dojdzie...
Z tym że trzeba czipsować sterownik i napędy. Jak nie zrobimy przeprogramowania napędów to przy pierwszyj okazji gdy "wyczują" za duży NM wyłączą się...tzn odłączy się  tył
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Artex RS

Wracając do Automaniaka pan Maznas stwierdził ,że Focus niema procedury startu ,czy może ja o czymś nie wiem?

ST

08.10.2016, 18:29 #162 Ostatnia edycja: 08.10.2016, 18:30 by ST
Maznas gadał też głupoty typu, że RS MK2 miał wloty powietrza na masce. a przecież to są wyloty odprowadzające gorące powietrze spod maski...

Franek

No i własnie taka koneserka jest na rynku.
Najwięcej pitolą Ci co guzik wiedzą. LOL. ;)

Artex RS

Boom!!! Zmiana statusu z " oczekuję bez końca" na Auto będzie można odebrać  w przyszłym tygodniu. I okazało się że jeszcze w starej cenie. I tu nie wiem czy się cieszyć czy płakać bo się okaże ,że w tych które teraz składają coś poprawili ,a te które wydają w starej cenie będą miały jakiegoś babola! Taka mała teoria spiskowa ;) . A w zasadzie chu.. mnie to obchodzi jeszcze zdążę po latać po czarnym ,a po tem jeszcze biały puszysty śnieg!!!