Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


ST220 :)

veg, 29.09.2016, 20:32 « poprzedni - następny »

veg

I stało się :) Po kilkunastu dniach poszukiwań na polskich i zagranicznych aukcjach wybór padł na wersję RHD :)

Mondeo ST220 z września 2006 w kolorze czarnym.

Bardzo dziękuję za pomoc w kwestiach kupna i ogólnych informacji dla Tomka (Kapi1983) :)

Dawca części jutro będzie u mnie a to co zostanie pójdzie na aukcje dla innych "potrzebujących".

Poniżej klika fotek jeszcze w wersji angielskiej...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


JacekST220

Lad Nmki czekamy na relacje z prac :)

veg

Drugi weekend walki za mną :)

Trzy dni zajęło mi nauczenie się gdzie, co i jak odkręcić żeby potem było łatwiej. Nawet kable opisałem :) A poniżej już po wyjęciu wiązki głównej.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dużo problemu przysporzyło odkręcenie nagrzewnicy i maglownicy.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ale najgorsze dopiero miało nadejść...

To co było pod maską dawcy to mały pikuś w porównaniu z brakiem jakiegokolwiek miejsca w ST220 :( Demontaż kolektora delikatnie sprawę polepszyła ale dalej to nie to samo i ręce pokaleczone. Jednak dalej jedziemy z tematem. Fotka z dzisiejszego wieczoru:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W najbliższą sobotę demontaż maglownicy z ST220. Prawdę mówiąc nie wiem jak to zrobię bo nie ma tam żadnego dostepu. Chyba nie obejdzie się bez opuszczenia sanek.

Potem już tylko cięcie otworów na wersję EU i zaspawanie tych angielskich.

Trzymajcie kciuki  ;) ;) ;)

steveno

foty sie wysypały:(
Do przodu!!!

bishop

Cytat: steveno w 11.10.2016, 11:19foty sie wysypały:(
Są widoczne.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

JacekST220

Nie sa widoczne :(

MAG

Ja widzę foty ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

wodzmistrz

Ja tam też widzę, niezależnie od kompa i przeglądarki, ale może skoro niektórzy nie widzą to wrzuć na inny serwer albo coś? :)
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

veg

Wrzuciłem zdjęcia na inny hosting ale nie da się edytować postów :(

Wczorajszy dzień to walka z wyjęciem maglownicy. Przy okazji zdemontowałem fotele, wygłuszenie grodzi od strony kabiny i wykładzinę podłogi. Z głowy wyleciało mi robienie zdjęć ale na ostatnim etapie zdejmowania ramion wycieraczek z ciekawości pyknąłem jedną fotkę.

Czy ktoś wie co to jest? :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


thomas198

Syrena alarmu z podtrzymaniem , czyli ma wewnętrzny akumulator ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

veg

Cytat: thomas198 w 17.10.2016, 06:35Syrena alarmu z podtrzymaniem, czyli ma wewnętrzny akumulator
Myślałem, że będzie trudno ale czujni jesteście :)

Samochod prawie złożony ale wczoraj utknąłem na sporym problemie :(

Pod maską posprzątane i podpięte, w środku założona nagrzewnica, pedały, kierownica i wiązka ale samochód nie chce odpalić, tzn odpalił ale tylko raz, potem zgasł i cisza... :/

Wiązka z innego samochodu i 5x sprawdzałem z tą angielską żeby potem nie było niespodzianek. A jednak coś poszło nie tak..

Sytuacja wygląda następująco:
- zegary pokazują kreski poziome w momencie uruchomienia zapłonu na wyświetlaczu lewym (temperatura, spalanie itp) jak i prawym (kilometry)
- po przekręceniu kluczyka do startu nic się nie dzieje, żadnej reakcji a dioda immo przez chwilę mruga i potem przestaje
- tylko raz udało się odpalić na chwilę po odpięciu komputera i po jego ponownym podpięciu do wiązki silnika
- nie wiem jak to się stało ale potem dalej cisza...nawet pompka paliwa nie startuje

Poszukałem trochę na forum fcp, mondeoklubpolska i nie wiem co z tym fantem  zrobić. Może kupić pastę elektroprzewodzącą i posmarować wtyczkę do komputera, a może po prostu rozkodował się immo :(

Może coś doradzicie? :/

thomas198

Immo cię trzyma.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

veg

Ale dlaczego zapalił? W jakiś dziwny sposób oszukałem immo?

sseebbaa1

Cytat: veg w 01.11.2016, 22:35Ale dlaczego zapalił?
Obecnie ujeżdżam emeryckie Volvo i tam miałem problem z immobilzerem. Wtedy auto odpalało na pół sekundy i gasło. Było wyraźnie słychać, że parę zapłonów poszło prawidłowo w gary i dopiero wtedy immo odłączał wszystko.
Więc może thomas198 ma rację.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

veg

06.11.2016, 09:08 #14 Ostatnia edycja: 06.11.2016, 14:14 by veg
Z racji tego, że samochód stoi prawie 100 km ode mnie a urlop wykorzystany - wszelkie operacje przy samochodzie muszę wykonywać w sobotę :(

W dniu wczorajszym bogaty już o wiedzę forumową z fcp i mondeoklubpolska zacząłem walkę z immo.

Po ponownym przeczyszczeniu styków i podładowaniu akumulatora sytuacja się nie zmieniła - nie odpalał. Ba, nawet dioda immo nie mrugała.

Po dłuższym namyśle przy kawie postanowiłem wykorzystać starą wiązkę (tą angielską) żeby sprawdzić czy moje wcześniejsze porównywanie wiązek było poprawne. Podstawowe wtyczki podpięte a kabel do stacyjki tak naprężony, że jeszcze 1 cm dalej i by się zerwał :( Pełen obaw przekręciłem zapłon i co?

Cholera odpalił...potem drugi raz i trzeci...SUKCES :)

Sprawa wyjaśniona - wiązka przyczyną problemu z odpaleniem. Niestety nie do końca bo teraz powstaje dylemat czy porównywać kabelek po kabelku między angielską wiązką a tą europejską czy po prostu polecieć po całości i przerabiać angielską...

Na początku wybór padł na sprawdzanie całej wiązki. Zacząłem od dwóch kostek do GEM i jakież było moje zdziwienie jak się okazało, że wiązka angielska ma o jeden kabelek mniej od tej europejskiej. I teraz weź tu człowieku bądź mądry i ogarnij do czego on "leci".

Wizja przeglądania schematów w TIS'ie mnie przeraziła więc postanowiłem przedłużyć potrzebne elementy wiązki z prawej na lewą i odwrotnie.

Dwie wiązki i jakieś pozostałości z dawcy są ze mną w domu i dzisiaj zabieram się za sztukowanie. Jeszcze wizyta w markecie i zakup opalarki z koszulkami i do boju...

« Dodane: 06.11.2016, 14:14 »

Po zakupach i obiadku wziąłem się do roboty. Jak na razie jedna wtyczka zrobiona a jeszcze kilkadziesiąt kabelków do przerzucenia :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.