Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


ST220 :)

veg, 29.09.2016, 20:32 « poprzedni - następny »

weksla

Znam to hehe
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

veg

Prace z wiązką stanęły w miejscu z powodu braku czasu.

Macie namiary na jakiegoś ogarniętego pracownika ASO Ford?

veg

Ponad dwa tygodnie szukałem wiązki z rocznika mojego ST220 i po napisaniu ponad 20 @ do sprzedawców na allegro odezwał się jeden. Akurat ten, co chciał mi sprzedać pełną przekładkę za ponad 4000 zł. Za całe Mondeo po lifcie dałem 2600 zł z transportem pod dom. W ASO za wiązkę chcieli coś około 2200 zł ale szacun za podanie ceny bo w jednym gość się poddał jak usłyszał czego szukam :)
Nawet lokalni magicy od Ford'ów podnieśli ramiona w gorę i powiedzieli sorry ale nie mamy czegoś takiego.

Tak jak wspomniałem wcześniej kupiłem wiązkę za 600 zł z wersji ST220 - tak deklarował sprzedawca. Może stąd ta cena. Szkoda, że w pracy sezon i nie miałem chwili na dłubanie przy aucie.

Po zamontowaniu kupionej wiązki samochód odpalił i można było właściwie ruszyć ze składaniem dalej ale do ogarnięcia była jeszcze wiązka w drzwiach.

Uzbroiłem się w schematy, podpowiedzi i wszelkiego rodzaju info o przekładkach, doposażania Mondeo w składane lusterka itp. itd. i ruszyłem.

Jak się okazało schematy można było sobie wsadzić głęboko...Sobota walki z przełożeniem wiązek nieudana. Postanowiłem się nie poddawać i w niedzielę z nowym zapasem cierpliwości ruszyłem na rundę numer dwa. Tym razem miernik w dłoń i sprawdzanie kabelek po kabelku. I w końcu się udało. Brakowało "drugiego" plusa w kostkach i stąd brak reakcji w lusterkach.

Po przerzuceniu wiązek i przelutowaniu kilkunastu kabelków udało się złożyć boczki.

I w końcu nastał długo wyczekiwany moment - montowanie deski. Bez problemów udało się zamontować co przedstawia poniższe zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



W piątek składanie reszty, odpowietrzenie układu hamulcowego, wizyta na diagnostyce i napełnieniu klimy.

Oby do zimy :D

Monti

Ja bym z tego złożył dwa auta i coś by na pewno zostało :)
Szacunek za cierpliwość.
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

steveno

napisz jakie koszty ci wyszły czy W OGÓLE się opłacało przerabiac.
Do przodu!!!

veg

Cytat: Monti w 08.12.2016, 15:18
Ja bym z tego złożył dwa auta i coś by na pewno zostało :)
Szacunek za cierpliwość.
Tak strasznie to nie wygląda jak deska założona. Jak demontowałem dawcę i zeszła deska, zatrzymałem się na chwilę i pomyślałem "no to ładnie się zaczyna". Lubię takie "dłubaniny" i może stąd ta cierpliwość ;)

Cytat: steveno w 08.12.2016, 17:13
napisz jakie koszty ci wyszły czy W OGÓLE się opłacało przerabiac.
Jeszcze nie liczyłem bo projekt nie gotowy :)


Wracając do piątku...
Samochód złożony bez detali takie jak radio, lampka w podsufitce w związku z montażem anteny Sirio Triflex + Harry III lub coś podobnego.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Cały piątek składałem detale i jak zwykle to bywa najwięcej roboty przy montażu dolnego plastiku maskującego prób od strony kabiny razem z pasami. Ehhh te uszczelki o_O

Musiałem jeszcze poprawić mechanizm wycieraczek po jechały w dół a nie w górę. Pierwsze myśli to przecież to anglik i może trzeba przerzucić kabelki stronami. Ale przecież założyłem wersję EU z dawcy. I wtedy przypomniało mi się, że podczas zdejmowania ramion były tak zapieczone, że w ruch poszedł diax. Szybka hybryda z dwóch zestawów i coś poszło nie tak. Okazało się, że źle złożyłem sam mechanizm ruchu prowadnic. Godzina zabawy i w końcu udało się. Złożyłem plastiki, metalowe wzmocnienie i chciałem dokręcić większą 13'tką nakrętki ale nie dało się bo nasadka gdzieś się zgubiła. Nerwowe bieganie z latarką we wszystkie możliwe zakamarki komory silnika, posadzka i nie maaaa. No przecież musi gdzieś być. No i była...leżała sobie we wnęce pod osłoną plastikową. Rozbieramy jeszcze raz i nauczka na przyszłość (pamiętajcie nie zostawiać kluczy i innych rzeczy w takich miejscach bo z całego zestawu kluczy zostanie wam tylko kilka). Albo nie, zrobię to w sobotę bo już nie mam siły do własnej głupoty.

Sobota.
Nasadka wyjęta, wszystko dokręcone i jedziemy na geometrię.

Bocznymi drogami udało się zajechać i zaczynamy działać:
1. Nabicie klimy
2. Odpowietrzenie układu hamulcowego
3. Montaż osłony ręcznego w podwoziu
4. Geometria
5. Sprawdzenie stalowych felg do zimówek - jedną kupiłem w promocji za 60 zł

Klima nabita, włączona i chłodzi. Obyło się bez niespodzianki. Uff.
W między czasie podpięty sprzęt do odpowietrzania i zabawa z przewodem. Udało się.
Osłona zamontowana bez problemów.
Czas na geometrię. Wyjeżdżam z hali żeby ustawić się w miejsce gdzie robiona jest geometria. Lekkie dodanie pedału gazu i buuuuuuuuuuuuuuuuum. Coś strzeliło. Najechałem na coś i poszła opona?
Nie, to ciśnienie z klimy rozsadziło połączenie w okolicach błotnika. Moja wina bo widocznie niedostatecznie wpiąłem złącze. I już wiem do czego są te zabezpieczenia na łączeniach. Kolejna lekcja na przyszłość...

Geometria poszła bez problemów a felgę, którą kupiłem w promocji mogę sobie przerobić na stojak do kwiatków w ogrodzie.

W drodze powrotnej zaświeciła się kontrolka TCS. Po podpięciu do FORScan'a wywaliło kod C1278:

Cytat===ABS DTC C1278===
Kod: C1278 - Kod ten ustawiany jest, gdy wyliczony kąt kierownicy przekracza 15 stopni gdy kierownica jest w położeniu na wprost
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
Szczegóły kodów usterek
Sygnał SAS jest niewiarygodny.
Przyczyną tego kodu DTC może być:
Występuj błąd korelacji sygnału pomiędzy SAS a YRS podczas jazdy.
Sygnał poza zakresem
Błąd sygnału czujnika
Podczas kalibracji czujnika wykryto usterkę
Kod ten ustawiany jest, gdy wyliczony kąt kierownicy przekracza 15 stopni gdy kierownica jest w położeniu na wprost
Sprawdź SAS, stosując test działania dostępny w diagnostyce prowadzonej lub skrzynce narzędziowej WDS.
Ustaw koło kierownicy w położeniu do jazdy na wprost. Powinno to być położenie 15 stopni od położenia do jazdy na wprost.
Brak inicjalizacji po WŁĄCZENIU zapłonu
Złe ustawienie układu kierowniczego
Czujnik nie jest bezpiecznie zamontowany
Nadmierne zużycie układu kierowniczego
===END ABS DTC C1278===

Zostawiam to do momentu kiedy będzie już zarejestrowany i pojadę na WDS'a. Co prawda "na bocznych nie stoją" ale po co niepotrzebnie kusić.

Na całe szczęście wrażenia z jazdy tym samochodem wynagradzają mi wszelkie niepowodzenia i banan nie schodzi mi z twarzy :D

Tylko portfel zaczyna szlochać... ;(

caqerr

FORscanem ten błąd ogarniesz :) Nie potrzebny wds.

veg

17.12.2016, 20:07 #22 Ostatnia edycja: 17.12.2016, 20:08 by veg
Caqerr bardzo dziękuję za wskazówkę, udało mi się "naprawić" TCS <piwo>

Założyłem odświeżone (piaskowane i malowane) felgi stalowe oraz nowe opony Nokian WR A4 205/55 R16 91 V RUN ON FLAT.

A przed chwilą wróciłem z przeglądu. Jak dobrze pójdzie to w tym tygodniu będzie zarejestrowany.  :evil:


veg

Samochód zarejestrowany i ubezpieczony. Od dzisiaj na lubelskich drogach :)

Teraz chwila radości nowym nabytkiem a potem podliczenie kosztów. :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Monti

Gratulacje :)
Było: Mondeo HB mk4 2.5L, opony 225x35r19 na feldze 19"8,5", zawieszenie gwintowane KW
Jest: BMW f34 328ix M-Pak

Kamillo Go

To proszę mi powiedzieć, bo nie do końca zrozumiałem. Posiadam St220 z 2003 przelift, chcę wykonać modernizację wnętrza na wersję poliftową i mając poliftowego anglika wiązka z pod deski nie podejdzie do mojego ??? :(

veg

Panowie przeskoczył mi łańcuch  ;(

Do roboty głowica, nowy rozrząd, uszczelki... Do tego sprawdzenie co się dzieje pod drugą głowicą i pewnie panewki przy okazji do ogarnięcia.

Robić czy szukać innego silnika? Kupno dobrego silnika to prawie jak wygrana w totka dlatego się zastanawiam co zrobić. Podpowiecie?

bishop

04.07.2018, 10:40 #27 Ostatnia edycja: 04.07.2018, 10:41 by bishop
Cytat: veg w 04.07.2018, 10:24Panowie przeskoczył mi łańcuch
Jaki przebieg miałeś?
ps. Pogadaj z Tomaszem, on ma kupę rzeczy na sprzedaż do silnika.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

veg

Teoretycznie 165 k...
Widziałem, że ma coś do sprzedania na markecie :)

Alek

ej, myślałem że jesteśmy fajnie i nie trzeba zaglądać do rozrządu w st220. Czemu i przeskoczył? @Seba ma chyba drugi silnik do ST220, nie?