Zmiana lepkości oleju

michalsocha94, 15.12.2016, 20:08 « poprzedni - następny »

michalsocha94

Witam posiadam fieste St150 2005 rok.
Dedykowany olej do niego to 5w niestety moj poprzednik lał 10w40
Teraz pytanie czy mogę przejść Z POWROTEM na 5w i jakie to będzie miało konsekwencje dla silnika? Chodzi czy nie zacznie brać oleju itp.

TAM

Nie ma nic złego w laniu właściwego oleju. A gdyby miało się coś stać po wymianie, to oznaczałoby że i tak silnik nadawał się do remontu.

ccLot

Zrobiłbym jeszcze płukankę, mam w rodzinie volvo s60 I 2,4 z nalotem ~220 kkm.
Jak go sprowadzili to brał ok. 1l na 2000 km.
Po płukance LM i zalaniu Valvoline MaxLife 5w-40 zużycie oleju spadło na ~0,7 na 5000 km.
Zawsze myślałem, że to ściemy z tymi płukankami, a tu proszę jaka niespodzianka.

thomas198

Róbcie płukanki, a ja będę miał dużo roboty ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://m.facebook.com/FSV.Performance/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fsv-performance.pl/

T

Ja też uważam, że bawienie się płukankami należy pozostawić hazardzistom. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

PyRsHaL

Tomek ostatnio takiemu hazardziście naprawiał silnik :D Grubo rozdupcone było... Aż przykro patrzeć
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

ccLot

Ale co może się stać?

sseebbaa1

W innym temacie kolega napisał:

Cytat: thomas198 w 21.07.2016, 17:54
Jak wam nagar pozrywa w dużych kawałkach to moze pozatykac kanały olejowe, mieliśmy juz takie przypadki, najlepszą plukanką jest wymiana oleju 4 razy z rzędu co 5k.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

ccLot

Ale czy jak jest taka ilość nagaru, która może zapchać kanały olejowe to i tak silnik nie jest już do roboty?

sseebbaa1

Wydaje mi się, że tu chodzi o chwilowe zapchanie któregoś kanalika olejowego, co może doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia mechanicznego (na skutek odcięcia smarowania).
Zatem nie jest problemem sam latający po silniku kawałek nagaru, ale to co może on zrobić przez dostanie się do wąskiego kanału, czyli zatarcie jakiegoś innego elementu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

szybkość

Silnikowi nic się nie stanie ponieważ to będzie dla niego nawet lepsze, jeżeli jednak okaże się że samochód zacznie się psuć niestety będzie to oznaczało że silnik potrzebuje wymiany
ok

T

Stan silnika nie jest wartością binarną, tzn. nie jest tak, że silnik jest albo sprawny albo niesprawny. W używanym aucie silnik zawsze ma jakiś stopień zużycia. A najwięcej nagaru jest zwykle na elementach, gdzie jest najsłabszy obieg oleju, a więc takich, które nie mają większego znaczenia dla pracy silnika czy jego mocy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

majkel1

płukanki? osobiście nie polecam

utishe

Zdecydowanie płukanki mogą zrobić więcej złego niż dobrego. Oczywiście niektórzy mogą sobie je chwalić, bo mogą poprawić pracę silnika doraźnie, ale przyspieszone zostaje także zużycie silnika. Osobiście nie polecam.
Masz problematyczne owłosienie? Skorzystaj z depilacji laserowej Vectus - Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.menopauza.pl/vectus-gdynia-laserowe-usuwanie-owlosienia/