Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Focus] Permanentne drżenie kierownicy - ST Mk2

pl80, 04.11.2017, 17:38 « poprzedni - następny »

pl80

Witam,

Od dłuższego czasu permanentnie mi drży kiera.  Ogólnie nie tak mocno, najbardziej przy ok. 120km/h.  Oto, co już robiłem:
- wyważanie kół/felg ze 4 razy
- wymiana prawej półosi
- wymiana wszystkich tarcz i klocków

Nic nie pomogło. 

Drganie wzmaga się przy hamowaniu (w średnim zakresie, nie przy ostrym), a najbardziej odczuwalne jest przy paleniu gum - trzęsie całą deską rozdzielczą.

Co to może być? :(


peter2903

Ja miałem podobne problemy. Drgania były wyczuwalne podczas prędkości 80-90 i potem 110-130.  Podczas przyśpieszania jak i na "luzie". Sprawdzałem wszystko, zamieniałem koła tył-przód, wyważanie 100 razy.  Na szczęście nie zacząłem wymieniać części "na czuja", bo jak poczytasz w necie np. na forach angielskich to Focus ST uwielbia drgania na kierownicy i tam można wymienić pół samochodu(tak ludzie robili). Generalna konkluzja była taka, że jeśli bicie występuje tylko przy przyśpieszaniu to prawdopodobnie półoś/półosie do wymiany. Jeśłi to występuje również jak odpuścisz gaz (np. wrzuć na luz) przy prędkościach kiedy drga, to na 90% to są opony bądź koła. U mnie problem został (prawie) wyeliminowany po doważaniu kół na samochodzie ( i to 2 razy... za 1. bylo jeszcze niedoważenie). Jak jesteś z Wawy to podjedź na Puławską do gościa z "Autobalans" - tylko to robi. Generalnie wyważarki często są za mało precyzyjne/ stare/ nieskalibrowane i możesz i 20 razy wyważać i nic to nie da. U mnie brakowało na 1. kole...20 gram. inne chyba 5, 10.. Więc widzisz jakie to są wielkości a oponiarze zarzekali się że jest cacy i wszystko musi być super. Dodam, że nawet mam 2. komplet alufelg na letnich oponach i tam również były drgania. Metoda doważania na samochodzie jest precyzyjna, gdyż bierze pod uwagę całe koło z piastą i tarczą. W sumie myślę, że u mnie przyczyną może być minimalnie krzywa tarcza/piasta na lewym przednim kole i to doważenie minimalizuje w 90% drgania. Ale nie chce wymieniać w ciemno piast,tarcz bo może się jak u Ciebie skończyć, że "cholera to nie to". Ewentualnie możesz mieć też krzywą którąś felgę ( ja wyprostowałem...8 sztuk, bo PODOBNO to one miały być przyczyną-więc też swoje dołożyłem). Opony również możesz mieć nierówno starte, a przy tych oponkach 40  minimalne wyżłobienia mogą powodować drgania. Do sprawdzenia również maglownica(możesz mieć do regeneracji). Konkludując- sprawdź w kolejności: Felgi->opony->piasty->maglownica . Oby Ci się udało, bo ja już świra dostawałem: nowe opony i felgi a drgało jak w starym żuku z truskawkami.

Rijndael

Cytat: peter2903 w 04.11.2017, 20:01Ale nie chce wymieniać w ciemno piast,tarcz bo może się jak u Ciebie skończyć, że "cholera to nie to".
Bicie piast, tarcz mierzy się czujnikiem zegarowym. Po pomiarze widać, czy piasta nadaje się do wymiany, czy wystarczy optymalizacja ułożenia tarczy względem piasty. Kosztuje to grosze i rozstrzyga wszelkie wątpliwości. Zrobią to np. w ABSCAR. Nie trzeba wymieniać w ciemno. :)

loockas

Cytat: pl80 w 04.11.2017, 17:38- wymiana prawej półosi

Co to za półoś? Bo już tu pisali o zamiennikach które biły zaraz po montażu :) Zwróć jeszcze uwagę na podporę półosi oraz na poduchy silnika.

Piasty tak jak kolega wyżej napisał można sprawdzić czujnikiem zegarowym, tak samo jak tarcze. 

pl80

07.11.2017, 11:12 #5 Ostatnia edycja: 07.11.2017, 11:49 by pl80
Cytat: peter2903 w 04.11.2017, 20:01Konkludując- sprawdź w kolejności: Felgi->opony->piasty->maglownica.
peter2903 dzięki śliczne za obszerną odpowiedź.  Sprawdzę po kolei wszystko, tak jak napisałeś.  Jestem z Łodzi, ale podjechać do Wawy żaden problem, bo mnie już ten problem działa na nerwy.  Piasty też wymieniałem, ale pomiar pomiarem - zrobi się.

« Dodane: 07.11.2017, 11:45 »

Cytat: Rijndael w 04.11.2017, 22:14
Bicie piast, tarcz mierzy się czujnikiem zegarowym.

No tak też myślałem na zdrowy rozsądek, ale posłuchałem specjalistów i ich metody wymiany wszystkiego po kolei na czuja.  Sprawdzim.

« Dodane: 07.11.2017, 11:47 »

Cytat: peter2903 w 04.11.2017, 20:01drgało jak w starym żuku z truskawkami.

LOL :)
Dzięki jeszcze raz - dam znać, co z tego wyjdzie.

Bonorono

Hej

pl80 weliminowałeś drgania?


incognito8848

Panowie, ja mam nieco podobnie, wymieniłem komplet półosiek na nowe i zaczęło mi szarpać przy przyspieszaniu, nie mam zielonego pojęcia o co chodzi ;/ :(

Bonorono

Cytat: incognito8848 w 21.09.2018, 23:50
Panowie, ja mam nieco podobnie, wymieniłem komplet półosiek na nowe i zaczęło mi szarpać przy przyspieszaniu, nie mam zielonego pojęcia o co chodzi ;/ :(

Jeżlie zaczęło Ci drgać po wymianie półosi za zapewne coś z nimi nie tak. Kupowałes nowe ASO czy jakieś zamienniki?

incognito8848

Kupiłem na allegro, w sumie zapłaciłem za komplet 1200zł

Bonorono

1200zł to połowa ceny jednej półosi z ASO. Jaki był powód zmiany półosi? Co się działo?

incognito8848

03.10.2018, 14:50 #11 Ostatnia edycja: 03.10.2018, 14:53 by incognito8848
Akurat ceny w ASO to mają naprawdę konkretne i za tą cenę kupię bardzo mocne, produkowane przez jednego z forumowiczów. Kiedyś poza aso kupowałem półosie do rajdówki i wyszło mnie 1800 bodajże..
Pojawiały się mi coraz większe stuki zwłaszcza przy przyspieszaniu, z czasem to mi narastało. Tak jakby cegła o cegłę tłukły się mi pod maską.