Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

[Focus] FORD RS MK3 AWARIE SILNIKA I "IINE DROBIAZGI"

Piotr_RS, 16.12.2017, 06:09 « poprzedni - następny »

Piotr_RS

16.12.2017, 06:09 Ostatnia edycja: 16.12.2017, 22:11 by sseebbaa1
Witajcie przeglądając internet na temat nowego rs-a spotkałem forum  chyba najbardziej odpowiednie dla mnie, mam dwie fajne foki jeden ST z 2008 "dłubnięty " nieco i  nowy RS od czerwca 2017, na razie bezawaryjnie - 15 tys przebiegu, wymieniłem olej fabryczny  po 800 km, a dalej co 6 tyś i jakoś bez awarii, przy 8 tyś  był skatowany dość solidnie na torze, a jak tam wasze silniki 2,3. Wczoraj właśnie zdjąłem fabryczna osłonę IC - to jakiś chyba głupi pomysł Forda raczej nie dający się wytłumaczyć racjonalnie, dziś zobaczę jak auto jedzie bez tej osłony. Co do oleju fabrycznego RS pewnie znacie temat jego ogólnie mówiąc  utraty  właściwości po około 3 tys, pewnie jest gdzieś ten wątek, ne zapoznałem się jeszcze z całym forum jak by co to link do tych badań pewnie znacie http://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/jaki-olej-silnikowy-do-ford-focus-23-rs-turbo

sseebbaa1

Odnośnie problemów z jakością oleju w początkowym okresie użytkowania, z tego co pamiętam, to akurat tej informacji na forum nie mieliśmy. Więc to cenny link.
Rzeczywiście rozwiązaniem problemu może być bardzo szybka pierwsza wymiana oleju zwłaszcza, że w podlinkowanym artykule wskazano, że przyczyną zanieczyszczeń oleju mogą być pozostałości po smarach montażowych, materiały do produkcji uszczelnień czy po prostu słaba czystość w trakcie montażu.

Warto też rozważyć zalecenie płynące z podsumowania artykułu:
"zalecamy wymiane oleju w silnikach 2.3 Turbo po 7500km i używanie oleju o lepszej specyfikacji SAE 5W50 i dobrze by było WSS-M2C931-C ale może to się wiązać z nie uznaniem jakiś usterek gwarancyjnych przez Polskiego importera."
źródło: http://zmienolej.pl/pl/blog/top-news/jaki-olej-silnikowy-do-ford-focus-23-rs-turbo

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

Piotr_RS

Cieszę się że coś nowego dodałem , badania te też  zostały udostępnione inżynierowi Ford Polska był podobno bardzo zaskoczony, że takie badania ktoś zrobił. Oczywiście badania udostępniłem ja , jestem wieloletnim klientem forda, raczej  już jako VIP, aut tej marki miałem wiele, zaczynałem od Escorta  , między innymi miałem mondeo 2,5 T też nieco go podkręciłem  ( program BSR)- super auto, jak by ktoś miał jakieś pytania ....   Są to bardzo dobre auta a ich niedoróbki wynikają z głupiego i niezrozumiałego cięcia kosztów które odbijają się na wizerunku marki. Ja wymieniam co 6 tyś bo zgodnie z tymi badaniami jest dużo paliwa w oleju , a to wiadomo nie wpływa dobrze na film olejowy. W związku z dziwnymi pomysłami forda , jak pisałem wcześniej usunąłem częściową osłonę IC - kawałek filcu , i w zasadzie nic się nie zmieniło , przejechałem trasę Radom - Warszawa i z powrotem , nic wielkiego nie odczułem , fakt nie jechałem sam , nie mogłem poszaleć , to chyba kolejna głupota Forda , gdzieś trafiłem info że to niby zabezpieczenie silnika na  dotarciu , raczej zastanowili by się nad olejem po którym padają silniki a nie robić dziwne zaślepki z filcu na IC . MOŻE TO POWINIEN BYĆ NOWY WĄTEK ALE MAM DZIWNE KOMUNIKATY DOTYCZCE WYBORU TRYBU JAZDY -"WYBÓR TRYBU JAZDY NIEDOSTĘPNY" po wyłączeniu silnika po kilku minutach wszystko wraca do  normy . Co wy na to może macie jakieś info. Ale i tak Fokus RS mk 3 to najlepsze auto jakie dotychczas posiadałem , wiem są lepsze ...

Piotr_RS

Jakoś nikt nie chce się podzielić swoimi doświadczeniami na temat RS-a dziwne ....

Piotrjr

Podzielę się z przyjemnością :)

Bardzo ciekawy ten link odnośnie testu oleju. Mój RS (jednen z pierwszych w kraju) ma już prawie dwa lata, olej wymieniony po 1500km na Millersa, wszystko pracuje idealnie. Silnik przy ostrej jeździe osiąga około 100 stopni max. (olej), do tego od listopada 2016 mapa Revo Stage 1 (384KM i 560 N.m.). Przy przebiegach między wymianami oleju (co 10 000 km) dolewki praktycznie nie istnieją - uzupełniłem może z 0,3L.
Tej osłony z IC bym nie demontował - założona jest z tego powodu że naszym klimacie IC może być na tyle wydajny iż schłodzi powietrze na tyle szybko i do tego stopnia że skropli się wilgoć i trafi wprost do cylindrów, a woda w silniku jest raczej nie wskazana. Zapewne gdyby RS miał jeździć gdzieś w ciepłym i suchym klimacjie (np. bliski wschód) to byłyby sens demontować - u nas uważam że nie. Odnośnie spalania - nie kasowałem licznika odkąd wyjechałem z salonu i przy 24 000 km średnie zużycie to równe 10.0L a więc przy tej pojemności i mocy moim zdaniem doskonały wynik, przypuszczam że w dużej mierze zasługa Milersa i bardzo wczesnej zmiany.

Piotr_RS

Witajcie ponownie posiadacze rs-ów mk3, nie było mnie na forum , moje auto jeździ bezawaryjnie przejechałem 75 tyś km ale chyba pojawił się problem :  podczas gwałtownego przyspieszania przy ok  4,5 tys obrotów silnik na chwilę się dławi a następnie dalej wchodzi płynnie na obroty, wygląda jak by dostawał za mało paliwa , rozważam awarię pompy paliwa zwłaszcza że ford nie przewidział filtra paliwa , może przepustnica w wydechu  może się zacina i blikuje wydech , poza tym dziwnie działa, na wolnych obrotach dziwnie "dzwoni", pewnie będzie do wymiany, w piątek jestem umówiony w serwisie na próbną jazdę z komputerem zobaczymy co serwis na to , podobno pompy paliwa w innych fokusach padają właśnie z powodu braku filtra , wiadomo jakie mamy paliwo w Polsce .  Może mieliście podobne objawy, czekam  na info.

Jeszcze pytanie do Piotrjr- gdzie robiłeś tuning też mam zamiar coś zrobić , zwłaszcza że kończy się 3-letna pseudo gwarancja, ja tez nie dolewam oleju miedzy wymianami , oczywiście na Milersie. Ja takiego niskiego zużycia paliwa nie mam u mnie 12-13 L w cyklu mieszanym ale więcej miasto, może mam bardziej ciężką nogę, ale i tak uważam że to dobry wynik jak na pojemność silnika i osiągi.

Rijndael

Warto zrobić diagnostykę, silnik może dławić się z wielu powodów.

Piotr_RS

Okazało się, że pompa wysokiego ciśnienia, czekam na dostawę z Niemiec