[MK3]Przyczyny / Objawy migającej sprężynki TDCi

wojoo, 15.05.2010, 12:40 « poprzedni - następny »

wojoo

Hej,
poniewaz ostatnio troche szukalem na ten temat, a jest to temat dosc popularny, postaralem sie zrobic krotkie zestawienie na zasadzie objaw - przyczyna - forma naprawy (jesli dostepny na forum opis). Podane linki sa przykladowymi, wybranymi z wielu podobnych watkow, nie nalezy sie sugerowac wszystkim na 100%. nie biore odpowiedzialnosci za ew. bledy wynikajace z lektury niniejszego postu
Zwroccie uwage na diagnozy w serwisach - czasem sa zabawne... ale i bardzo kosztowne...

ale najpierw pare tagow : { sprezynka sprężynka wtryskiwacz wtrysk diesel migajaca migająca mrugajaca mrugająca swieci świeci swieca świeca wtrysk WDS przelew proba próba przelewowa paliwo ropa pomocy POMOCY }

-> {1} migajaca sprezynka, ograniczona moc, wtryski do wymiany -> przykladowe koszta wymiany na koniec 2007 roku znajdziecie tu: showthread.php?t=32141 badz showthread.php?t=30224

-> {2} brak objawow (jak NA RAZIE), proba przelewowa nienajlepsza -> co robic? na co sie nastawiac? -> showthread.php?t=26981

-> {3} lista czujnikow w silniku, czesc z nich zepsuta moze dawac efekt "migajacej sprezynki" -> showthread.php?t=27480

-> {4} silnik gasnie bez przyczyny, niemoznosc ponownego odpalenia, migajaca sprezynka, po pewnym czasie moze sie da odpalic, zimny pali bez problemu -> zepsuty czujnik polozenia walka rozrzadu -> wymienic, koszt ok 80PLN + robocizna, szary kolor czujnika oznacza ze moze byc wadliwy (wadliwa seria przed liftingiem w 2003, byla akcja w ASO) czarny kolor - czujnik montowany po liftingu -> showthread.php?t=23627

-> {5} migajaca sprezynka podczas ruszania, przegazowywania, gasnie gdy sie wylaczy silnik, pojawia sie czasami, spadek mocy, bialy dym -> "zwisniety" zawor wtryskiwacza badz brak zasilnia na wtryskiwaczach -> showthread.php?t=33635 lub viewtopic.php?t=41319

-> {6} mrugajaca sprezynka, objawy jak przy padnietych wtryskach, naprawa wtryskow nie pomaga -> padnieta pompa paliwowa, padniety uklad doprowadzania paliwa -> showthread.php?t=22735

-> {7} mrugajaca sprezynka, spadek mocy, nierowna praca na wolnych obrotach - walniety wtrysk, silnik gasnie bez ostrzezenia -> wymiana wtrysku :545: -> showthread.php?t=22735 lub showthread.php?t=27778

-> {8} migajaca sprezynka, przejscie w tryb awaryjny pracy silnika, na WDS blad P132a (blad turbiny) ew. p2288 (?), tryb awaryjny caly czas, badz tryb awaryjny po przegazowaniu (po tym jak przekroczy sie obroty zalaczenia turbiny) -> padla turbina badz jakis jej element np. silownik -> regeneracja/wymiana turbiny, badz wymiana elektronicznego sterowania cisnienia -> showthread.php?t=28690 lub showthread.php?t=27263

-> {9} migajaca sprezynka po przegazowaniu, po zgaszeniu silnika nie mruga, proba przelewowa ok, mrugajaca sprezynka pojawia sie i znika -> prawdopodobnie problem z chip tuningiem -> showthread.php?t=27356

-> {10} mrugajaca swieca zarowa -> zepsuty pedal gazu -> showthread.php?t=34541

-> {11} sprezynka nie mruga - zwyczajnie sie swieci -> prawdopodobnie zepsuta swieca grzejna, ufff -> wymiana -> showthread.php?t=28629

-> {12} migajaca sprezynka, nie ma problemu z moca, po zgaszeniu i odpaleniu sprezynka przestala migac, wczesniej podczas jazdy kleby czarnego dymu, odczuwalne szarpniecia podczas jazdy (nawet podczas spokojnej jazdy ze stala predkaosci, nie mylic z szarpnieciami gdy wlacza sie klima) -> prawdopodobnie zawieszony wtrysk, na WDS blad P0200 (blad wtryskiwacza, choc w AutoData podaja ze to albo wtrysk, albo polaczenie elektryczne albo modul EMC) -> dolalem jakiegos srodka do wtryskiwaczy (do CommonRail), jak NA RAZIE bez problemow (przejechane 2000km), brak kolejnych objawow, zostaje czekanie , wymieniony czujnik polozenia walka rozrzadu, objawy nie ustapily, sporadycznie pojawia sie migajaca kontrolka swiec zarowych, jestem umowiony w serwisie ;(

-> {13} migajaca sprezynka od czasu do czasu, silnik gasnie po przejechaniu pareset metrow albo pod swiatlami, skrzynia biegow automatyczna, pojawiaja sie bledy: P0500 oraz P1700 -> prawdopodobnie czujnik polozenia walka rozrzadu, sprawa w toku -> showthread.php?t=26564

-> {14} zapalenie auta i wolne obroty normalne (bez falowania), jazda na niskich predkosciach bez problemu (do 120km/h), powyzej 125 km/h zaczyna migac kontrolka swiec zarowych, uczucie jakby auto nie dostawalo paliwa, objawy sa odczuwalne do zgaszenia silnika, po ponownym zapaleniu auta objawy znikaja -> najprawdopodobniej problem w ukladzie paliwowym (podpiecie pod WDS wskazuje blad czujnika cisnienia paliwa na listwie (odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru paliwa) badz blad P0251-Pompa wtryskowa -> do wymiany / naprawy (regeneracji ultradzwiekami) membrama od tegoz czujnika, sprawa w toku, drugie rozwiazanie - wymiana wtryskow -> oba podobne problemy w jednym temacie: showthread.php?t=43413

-> {15} lekkie, odczuwalne szarpniecie / przerywanie przy ok 2000 obr/min -> moze oznaczac problem z wtryskiem, ale warto najpier sprawdzic szczelnosc rur przy intercoolerze -> showthread.php?t=43083

-> {16} auto kopci?? uwazasz ze za bardzo? -> generalnie TTTM ale moze rowniez oznaczac problem z wtryskami, zaworem EGR, nieszczelnoscia w rurach od intercoolera -> showthread.php?t=43910


Opis zapożyczony z FCP
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

irzyk

a co gdy auto wchodzi w tryb awaryjny przy 130km jak za mocno sie przygazuje , po wylaczeniu silnika znow mozna jechac normalnie :bledy na poczatku pokazywalo na zawor egr po wyczyszceniu ten sam objaw teraz blad , praca na listwie zaklocona ?? czujniki przy listwie oraz przy pompie paliwa juz wymienione , filtr paliwa tez ?? co to za objawy ??

hirotaro

końcówki wtrysków, sprawdź wtryski na maszynach

Jendrekmak

Cytat: wojoo w 15.05.2010, 12:40szary kolor czujnika oznacza ze moze byc wadliwy (wadliwa seria przed liftingiem w 2003, byla akcja w ASO) czarny kolor - czujnik montowany po liftingu
ad 5 - tak wstępnie to szary był poprawiony a czarny wadliwy

Cytat: irzyk w 13.09.2011, 13:56a co gdy auto wchodzi w tryb awaryjny przy 130km jak za mocno sie przygazuje
po pierwsze komputer i odczyt błędów. po drugie w ciemno mówiąc na 90% problem z ciśnieniem w układzie CR i potrzebny dobry spec od układów wtryskowych żeby nie wymieniał wszystkiego po kolei w ciemno co mu przyjdzie do głowy
Mondeo mk3 2004 2,0 TDCI 152KM 350Nm kombi ST look, ham. FF2 ST225, Eibach Pro -30

prastel

Witam.
może ktoś życzliwy podpowie gdzie kupić zawór egr do mondeo mk3 tdci 130km tak żeby nie przepłacić.
pozdrawiam

weksla

ja mam do sprzedania :) prawie nówka z przebiegiem 2.000 km
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

prastel

to moje mondeo to 2,0tdci 96kw z 2006-go roku

slawekcv

witam wszystkich mam problem w moim mondku 2006 rok 2.0 tdci strasznie kopci na czarno turbina dobra wtryski dobre a do oleju dostaje się ropa miga spirala

T

UPG? Pompa?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

slawekcv

co to jest upg ? auto pali jezdzin nic mu się nie dzieje tylko strasznie kopci na czarno

T

Cytat: slawekcv w 02.07.2012, 14:52co to jest upg?
Uszczelka pod głowicą.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

slawekcv

a takto lał by olej czy głośno chodził

woyciechw

Witam jestem po regeneracji wtrysków i pompy w mondeo mk3 2007 rok 2.0 TDCI 130 km przebieg 150 tys km. Po regeneracji autko chodzi ja talala. Problem pojawia się przy rannym odpalaniu mianowicie migająca sprężynka. Po włączeniu i wyłączeniu stacyjki przestaje migać ale żeby odpalić do dopiero za 2 razem kręcenia. Jak odpali to już jedzie i ma moc jak gdyby nic się nie stało. Po z czytaniu błędów wywala P0406; P1608 i P2452. Proszę o POMOC może to jakaś pierdoła. Jest to wersja z okablowanym EGR i DPF.

weksla

Kolego jeśli regenerowałeś niedawno i w porządnym serwisie dającym gwarqancję (minimum rok albo 100.000km)-zazwyczaj tak dają. To wal jak w dym z reklamacją. Powodów może być wiele od pierdółki po poważne sprawy.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

woyciechw

Witam problem zdiagnozowany walnięty egr robi takie spustoszenie po zaglądnięciu po maskę z pod egr ślady jakby po rdzawej wodzie na silniku. Po rozkręceniu widać że coś w nim siadło jest tam zębatka z dwoma bolcami którą napręża sprężynkę i grzybek dozujący spaliny otwiera się (jest tam pełno rdzy). Nie rozbierałem tego do końca bo się bałem że zepsuje i nie złoże ponownie. EGR był regenerowany rok temu i znowu padł. Zaślepka z dziurką pomogła jak NA RAZIE. Po podłączeniu pod kompa sygnalizuje  egr coś z wysokim napięciem kostki i czujnik ciśnienia dpf. Wtryski i pompa ok komp nic nie sygnalizuje, wartości są w porządku.