Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Silnik st200 do Cougara 2.5 potrzebna pomoc

batyrhan, 26.11.2019, 21:29 « poprzedni - następny »

batyrhan

Witam kolegów i proszę o kilka wskazowek.
Mam mondeo st200 ale w stanie blacharskim katastrofa pierwotny plan był odratować ale blacharz powiedział 20 000 zł więc zaczołem szukać mk2 zdrowego aby na jego barkach zawiesić projekt st200 ale okazało się ze w polsce chyba zdrowych już nie znajde a szkoda.
Kupiłem więc Cougara 2.5 blacharsko bardzo ładny i plan jest taki że robie remont silnika st ale zanik to ogarne to chce od 2.5 170km poprzekładać kilka rzeczy.
Przepustnica, kolektor górny, kolektor dolny i to wiadomo prosta sprawa,  zastanawiam się jeszcze nad wtryskami i komputerem i tu moje pytanie czy jak podepne komputer pod wiązke z cougara to czy nic nie spale czy odpali jak będzie chodził czy immo zadziała???
Wiem że są jakieś różnice i instalacji że st ma czujnik spalania stukowego i tyle wiem.
Czy zabawa z wtryskami i kompem bez wałków ma sens????
Czy są jeszcze jakieś graty do przełożenia warte uwagi??? o kole zamachowym wiem ale nie będe wyciągał 2 silników  tyko dla koła... zrobie to jak będe wsadzał całość.

I jeszcze jedno zasadnicze pytanie czy jest sens cokolwiek przekładać czy są jakieś zauwazalne rożnice.
Wielkie dzięki za pomoc

Rijndael

Na pewno możesz przełożyć LIM, UIM, przepustnicę wraz z linką gazu i airbox wraz z rurą dolotową i chwytem w błotnik. Da to ok. 10 KM.

Co do układu wtryskowego to w Cougarach występowały różne. Na pewno nie możesz przełożyć samych wtryskiwaczy bez ECU, bo będziesz miał zalany silnik. Nie wiem jak wygląda swap ECU ST200 do Cougara. Zapewne jest możliwy, ale trudno mi powiedzieć, na ile prosty. Na temat Cougara najwięcej informacji na forum ma chyba @TAM, który swego czasu zbudował najmocniejszego Cougara w Polsce.

Co do swapu, to przemyśl od razu konwersję na 3.0: https://www.fordtuning.pl/index.php/topic,2720.0.html
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

batyrhan

Dzięki za info ale czy mozesz rozszyfrować "LIM, UIM"  nic mi to nie mówi.
A może będziesz wiedział czy skrzynie biegów mają te same przełożenia??
I jeszcze jedno czy przepływke dać z st czy zostawić z cougara
Wielkie dzięki

Rijndael

LIM - dolny kolektor, UIM - górny. Skrzynie mają chyba te same przełożenia. Przepływka powinna pasować.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

batyrhan

OOO i chyba zrobie tą 3.0 jak w linku od ciebie:)
Ale mam jeszcze kilka pytań :
Rozumiem że będe musiał wymienić też jedną głowice chyba że st200 z 99r ma ten kanał jak na zdjęciu (będziesz wiedział??) czy dopiero mn3 po 2003r dopiero to miały???
Jak wywale katy i wsadze 3.0 to czy to zacznie działać ? chodzi mi o ecu bo na bank wywali błędy ale to mi nie przeszkadza że coś mi tam będzie swiecić pod warunkiem że będzie działać, czy konieczna jest nowa mapa i ogolnie modyfikacja elektroniki, daj proszę znac.
A i jeszcze jedno skoro i tak musze  wymienić głowice a chciałbym troche lepiej niż 200km to jakie jeszcze zmiany dojdą???
Dzięki

batyrhan

Mam jeszcze jednopytanie czy  wał i panewki  z 2.5 będą pasować do 3.0??? bo mam 2 silniki ze sprawnym dołem a można tanio kupić 3.0 z wałem do roboty??? i jeszcze czy po takiej modyfikacji konieczna jest nowaa mapa/strojenie????

Rijndael

Cytat: batyrhan w 27.11.2019, 06:02OOO i chyba zrobie tą 3.0 jak w linku od ciebie:)

Tylko w ten sposób osiągniesz konkretną moc. :)

Cytat: batyrhan w 27.11.2019, 06:02Rozumiem że będe musiał wymienić też jedną głowice chyba że st200 z 99r ma ten kanał jak na zdjęciu (będziesz wiedział??) czy dopiero mn3 po 2003r dopiero to miały???

Głowice musisz wymienić obie, bo się trochę różnią. Co do rocznika to nie jest to do końca pewne. Kiedyś uznawało się, że dopiero te po 2003 roku pasują, ale niektórzy twierdzą, że wszystkie z mk3 będą pasować.

Cytat: batyrhan w 27.11.2019, 06:02Jak wywale katy i wsadze 3.0 to czy to zacznie działać ? chodzi mi o ecu bo na bank wywali błędy ale to mi nie przeszkadza że coś mi tam będzie swiecić pod warunkiem że będzie działać, czy konieczna jest nowa mapa i ogolnie modyfikacja elektroniki, daj proszę znac.

To zależy od zakresu modyfikacji. Jeżeli celujesz w okolice 250 KM, to na pewno będziesz musiał wymienić wtryskiwacze (najlepiej na 24 lb) i wtedy remap będzie konieczny w Cougarze.

Cytat: batyrhan w 27.11.2019, 06:02A i jeszcze jedno skoro i tak musze  wymienić głowice a chciałbym troche lepiej niż 200km to jakie jeszcze zmiany dojdą???

Jeżeli myślisz o konkretnej mocy, tj. około 250 KM to musisz wymienić zawory na większe. Czyli w takim wypadku bierzesz głowice z mk3, wstawiasz do nich zawory z ST220, oprócz tego lekko je planujesz żeby podnieść stopień sprężania w okolice 11:1 i wypadałoby też wypolerować kanały dolotowe, tak jak to jest zrobione w ST200 seryjnie. Oczywiście wałki dajesz z ST200, bo są lepsze.

Ponadto oczywiście warto zrobić porting całego dolotu, a w LIM i przepustnicy zrobić tzw. "thin-blade".

No i pozostaje kwestia wydechu. Kolektory wydechowe są wąskim gardłem, reszta wydechu w Cougarze też nienajlepsza. Ale obecnie da się to poprawić stosunkowo niskim kosztem. Są dostępne całkiem przyzwoite kolektory na ebayu, można też poszukać używanych.

Moim zdaniem taki konkretny swap ma największy sens, bo 250 KM w Cougarze to jest już naprawdę fajna moc. Niestety zwykły silnik ST200 realnie nie daje zbyt wiele. Nominalnie masz 205 KM zamiast 170 KM, a realnie te silniki osiągają 10-15 KM więcej niz seryjne 2,5 V6.

Cytat: batyrhan w 27.11.2019, 19:47Mam jeszcze jednopytanie czy  wał i panewki  z 2.5 będą pasować do 3.0??? bo mam 2 silniki ze sprawnym dołem a można tanio kupić 3.0 z wałem do roboty???

Chyba są takie same, ale to nie ma sensu. Zatarty silnik może mieć inne usterki. A przy swapie panewki (zarówno główne jak i korbowodowe) oraz pierścienie powinieneś dać nowe.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.