Mondeo MK4 SWAP/modyfikacja zacisków hamulcowych TYŁ

mateq7, 26.12.2019, 00:08 « poprzedni - następny »

mateq7

Dzień dobry wprawdzie juz jestem chwilke na tym forum ale to moj pierwszy temat wiec witam wszystkich serdecznie. Ale do rzeczy, autko to mondeo mk4 2,5T i mam pytanie jak w temacie, czy ktoś modyfikował lub zmieniał zaciski tylne na wieksze/wentylowane tarcze, ogólnie lepsze/wydajniejsze? jeśli tak to jak,jakie zaciski itp . uprzedzając odpowiedzi , przód mam juz zrobiony na dwutłoczkowe volvo 328mm i zestaw ebc turbo groove i yelow stuff i jak NA RAZIE najlepsze co mi przychodzi do głowy to tarcze klocki EBC na tył. Wyszukalem tez ze tarcze volvo xc60 mk1  sa identyczne (otwor centrujacy rozstaw srob srednica )tylko sa grubsze mondeo 11 a xc60 22 mm, bo sa wentylowane, ale zaciski w xc60 sa elektryczne no i dupa. jesli ktos ma lepszy pomysł będę wdzięczny za porady i pomoc. Pozdrawiam
Mondeo 2.5T seria 210ps/338Nm --> Heko 263ps/404Nm --> Heko 285ps/445Nm --> VTR 350ps/520Nm

Alek

Hej, witaj na forum. Przebrnąłeś przez tą lekturę?: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://fordtuning.pl/index.php/topic,3801.0.html

mateq7

Oczywiscie, juz dawno jak zakladalem  na przod zaciski od xc60 328mm dwutlok, jakies półtora roku temu. Ta lekturka dotyczy tylko i wylacznie przednich hamulcow a mi chodzi o tylne, nie spotkalem sie zeby ktos je robil, sam teraz szukam i kombinuje , przydala by sie chociaz wentylowana tarcza.
Mondeo 2.5T seria 210ps/338Nm --> Heko 263ps/404Nm --> Heko 285ps/445Nm --> VTR 350ps/520Nm

Alek

Ok... nie wiem co można założyć plug&play, ale rozstaw śrub masz o ile wiem typowo 5x108, więc jeżeli w grę wchodzi zrobienie adaptera na zamówienie to w zasadzie tylko pytanie jaki wymiar tarczy celujesz, 300mm?

mateq7

Tak 5x108, otwor 63 , srednica 300, grubosc 11, pelna niewentylowana, od xc60 jest identyczna tarcza na tyl tylko wentylowana i grubsza o polowe 22mm, do standardowych zaciskow to nie wejdzie a te od volvo pasuja plug&play tylko reczny zawsze maja elektryczny, i dupa .
Celuje w cos co jest chociaz wentylowane, a jak by bylo wieksze to juz wogole.
Mondeo 2.5T seria 210ps/338Nm --> Heko 263ps/404Nm --> Heko 285ps/445Nm --> VTR 350ps/520Nm

Alek

A czy na przykład tarcza płaska 320mm na patencie Sebastiana byłaby dla Ciebie sensownym rozwiązaniem?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.1590.html

sseebbaa1

Alek, nie 320 a 302 :)

Zwykłe tylne zaciski są przystosowane do tarcz niewentylowanych, które co oczywiste są dużo cieńsze. Sam zacisk musi uwzględniać grubość tarczy, bo szczelina zacisku jest niewiele większa od grubości tarczy.
Natomiast Mondeo mk4 ma już z tyłu tarcze niewentylowane o średnicy 302 mm, a więc jest to wielkość tarczy, jaką zamontowałem w ramach upgrade'u w Mondeo mk3 (przejście z 280 mm na 302 mm). Focus RS mk3 też ma taką średnicę tylnych tarcz, a więc Ford uznał, że 302 mm jest już odpowiednie nawet dla mocy na poziomie 350 koni.

Montaż większej tylnej tarczy, niż 302 mm w Mondeo mk4 oznacza konieczność zastosowania innego zacisku.
Nie widziałem nigdzie informacji odnośnie prostej przeróbki na zasadzie plug&play.

Ale znalazłem jedne tarcze, które są tarczami litymi (czyli bez wewnętrznego kanału powietrznego) o średnicy aż 330 mm i do tego jeszcze od razu z odpowiednim rozstawem śrub 5x108.
Niestety mimo, że są to lite tarcze, to są one sporo grubsze bo mają grubość 15 mm i przez to raczej nie zmieszczą się w szczeliny standardowych zacisków (Mondeo mk4 ma grubość tarcz 11 mm).
A więc znowu wracamy do punktu wyjścia i poszukiwania większych zacisków... No chyba, że sprawdzisz czy tarcze o grubości 15 mm wejdą w seryjny zacisk. Wtedy można wrócić do tematu i pomyśleć o zaprojektowaniu adaptera, który odpowiednio odsunie i ustawi zacisk.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

mateq7

Tylko ze nawet jakby 330 mm weszla to dalej klocuś zostaje malutki seryjny, i nie korzysta z calej powierzchni tarczy, zyskujemy jedynie troche wiecej pojemnosci cieplnej.
Mondeo 2.5T seria 210ps/338Nm --> Heko 263ps/404Nm --> Heko 285ps/445Nm --> VTR 350ps/520Nm

T

Zyskujemy to co najważniejsze, czyli większą dźwignię. Wielkość klocka to mało istotny parametr. Ma wpływ głównie na jego pojemność cieplną, co można skompensować montując bardziej stabilny temperaturowo model klocka.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

mateq7

Nie wejdzie 15mm w zacisk, zmienialem klocki z tylu wczoraj rano bo mi przyszly i sprawdzalem.
Ta tarcza z volvo xc60 jest fajna:
średnica [mm]: 302,0
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22,0
Minimalna grubość [mm]: 20,0
Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
Ilość otworów: 5
średnica otworu [mm]: 108,0
Wysokość [mm]: 50,7
średnica otworu centrującego [mm]: 63,5
średnica wewnętrzna [mm]: 165,0
otwór o śr [mm]: 15,7
Strona zabudowy: Oś tylna

Chyba pasowala by p&p, gdyby tylko zacisk do niej dobrac, szukam i szukam ale nic, kurde:(
Mondeo 2.5T seria 210ps/338Nm --> Heko 263ps/404Nm --> Heko 285ps/445Nm --> VTR 350ps/520Nm