Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Focus mk3 ST 2.0 projekt 450+

sanczo, 14.01.2020, 22:55 « poprzedni - następny »

weksla

Widzę, że ciekawy projekt się szykuje. Idziesz grubo. Czekam na dalszą relacje😄
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

moment

Kolego taki silnik został już zbudowany w PL.  Jeździ w Krakowie w kombiaczku :) obecnie czeka na duże turbo i moc koło 450-500 koni.

MAG

Ooooo, fajna wiadomość - a możesz podrzucić jakiś sznureczek do tamtego projektu?
Kwatery na lato w Gdańsku:
http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

bishop

Cytat: MAG w 22.01.2020, 08:20Ooooo, fajna wiadomość - a możesz podrzucić jakiś sznureczek do tamtego projektu?
To chyba ten projekt: http://fordtuning.pl/index.php/topic,5238.0.html

sanczo

22.01.2020, 13:56 #19 Ostatnia edycja: 22.01.2020, 17:06 by sanczo
Cytat: moment w 21.01.2020, 19:15Kolego taki silnik został już zbudowany w PL.  Jeździ w Krakowie w kombiaczku :) obecnie czeka na duże turbo i moc koło 450-500 koni.

Dobrze wiedzieć
a możesz coś więcej napisać czy taki sam silnik jest zastosowany jak u mnie
jaka głowica, jaki wałek rozrządu, jaka pompa paliwa
bo to jest najważniejsze 3 krzywki czy 4 krzywki

Mój projekt będzie dwu etapowy

1.
zakucie silnika
Stroker 2.3
Blok 2.0
reszta na seryjnych gratach czyli
Głowica 2.3 (zrobiony porting)
Pompa paliwa 2.3
Turbo 2.3 fabryczne ( bez sensu robić hybryde jak i tak jets mały zysk takiej przeróbki a koszt kolo 5000zł )
Fabryczny katalizator od RS

jak się uda to zestroić i będzie to super działać
przypuszczam koło 350-380 KM powinno wyjść

2.
Montujemy duże turbo (prawdopodobnie GEN 2 Garrett GTX3071R )
dodatkowy pośredni wtrysk paliwa
Sportowy katalizator
myśle że wypluje 450+

sanczo

22.01.2020, 14:17 #20 Ostatnia edycja: 23.01.2020, 22:22 by sanczo
Dziś doszły kolejne graty

Quaife Differential for the Focus ST250 Ecoboost
Mishimoto CATCH OIL TANK FOCUS MK3 Dodatkowy separator ODMY OLEJOWIEJ.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Jeszcze została do znalezienia dobra dedykowana chłodnica Oleju i mamy prawie wszystko już kupione

a później tylko to  Garrett GTX3071R GEN 2


sseebbaa1

Jaka cena szpery? Bo widzę, że kupowana poprzez Mountune.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy


sanczo

23.01.2020, 22:19 #23 Ostatnia edycja: 24.01.2020, 13:49 by sanczo
Dziś zamówiłem kompletny pośredni wtrysk paliwa z USA
nigdzie nie znalazłem w Europie

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

pink mp5

może mnie żona nie zabije
hehe :)

kbk

Cześć,

Dużo się tutaj dzieje. Podziwiam, ze aż tak mocno chcesz modyfikować ten samochód a nie zakupiłes odrazu RS'a - sam mam nowego z salonu ST my2017 i to świetne auto (mam serie + hamulce RS i raczej oprócz lsd nic więcej nie kupie) ale mimo wszystko taka moc dla FWD może byc juz spoora.

Będę śledził temat.

Tylne hamulce zrobiłes kpl od RS'a ?

Ciekawa sprawa z tym pękniętym tłokiem - juz słyszałem kilka opinii, że 2.0 EB 250 to super konstrukcja ale po podniesieniu mocy samym programem bywały takie przypadki z tłokami. Może ktoś zakatował ten motor.

Pozdrawiam

fajex

A chodzi mi po głowie zrobić program do st. Teraz mam obawy po przeczytaniu historii z tłokiem☺. Mocy mi nie brakuje na 1 czy 2 biegu ale przy wyższych prędkościach trochę więcej by nie zaszkodziło☺

sanczo

Cytat: kbk w 25.01.2020, 08:44Cześć,

Dużo się tutaj dzieje. Podziwiam, ze aż tak mocno chcesz modyfikować ten samochód a nie zakupiłes odrazu RS'a - sam mam nowego z salonu ST my2017 i to świetne auto (mam serie + hamulce RS i raczej oprócz lsd nic więcej nie kupie) ale mimo wszystko taka moc dla FWD może byc juz spoora.

Będę śledził temat.

Tylne hamulce zrobiłes kpl od RS'a ?

Ciekawa sprawa z tym pękniętym tłokiem - juz słyszałem kilka opinii, że 2.0 EB 250 to super konstrukcja ale po podniesieniu mocy samym programem bywały takie przypadki z tłokami. Może ktoś zakatował ten motor.

Pozdrawiam

Cześć
Co do tłoka nie wiem to jakaś wada knstrukcyjna
zawsze padają w tym samym miejscu
można wiele zobaczyc fotek w necie



co do Hamulców tylnych to tak mam od RS
ale to ten sam zacisk co w ST 0 różnicy
jak chcesz tarcze od RS założyć musisz jarzmo zmienić ja tak zrobiłem

tu to opisałem post 23
http://fordtuning.pl/index.php/topic,6220.15.html



co do modyfikacji jak bym to podliczył to już dawno był RS pod domem
bo troche poszło już w modyfikacje 2x tyle co koszt ST
ale silnik już mam zrobiony z myślą pod RS o to mi chodziło NA RAZIE będzie w ST
i lubie mieć nie pozorny samochód z dużą mocą żeby nie jeden RS się zdziwił
:)

Rijndael

Cytat: fajex w 25.01.2020, 09:54A chodzi mi po głowie zrobić program do st. Teraz mam obawy po przeczytaniu historii z tłokiem☺. Mocy mi nie brakuje na 1 czy 2 biegu ale przy wyższych prędkościach trochę więcej by nie zaszkodziło☺

To nie tyle jest wada konstrukcyjna co prawdopodobnie celowy zabieg, skoro RS ma większą moc i inny blok. Oczywiście prawdopodobieństwo awarii zależy od jakości programu i tego, jak będziesz obchodził się z pedałem gazu.

Na pewno ST po programie, ale z seryjnym blokiem nie należy zbyt długo podróżować z prędkością bliską maksymalnej.

sanczo

Każde autko ma jakiś problem
w ST masz super blok silnika  bo jest zamknięty ale nie wytrzymują tłoki
ale w RS tłoki są ok ale nie wytrzymuje blok silnika (ten jest otwarty) cienkie scianki ma
często pęka po podkręceniu mocy
chodzi o ściankę gdzie jest szpilka od głowicy wkręcana między 1 a 2 i 2 a 3 cylindrem

w sumie mam na zbyciu komplet tłoków kutych Manley do ST

Rijndael

Cytat: sanczo w 25.01.2020, 18:13Każde autko ma jakiś problem

Z jakiegoś powodu odpisując myślałem o ST i RS ale... w wersji mk2. :)

Niemniej ogólnie uważam, że słabość różnych elementów w silniku to nie przypadek. Zrobienie bloku który wytrzyma 500 KM to obecnie żadne wyzwanie inżynieryjne. Po prostu interes producenta nie jest zbieżny z interesem fanów tuningu. :)