Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Hałas pod kolektorem St220

Cassius, 30.01.2020, 21:41 « poprzedni - następny »

Cassius

Witam
problem  jak w temacie po zakupie auta grało wszystko i to dość ostro ( remont wykonany w "F.H.U. F.CAR Auto-Service Tomasz Lewandowski" przez poprzedniego właściciela- są faktury)
zdjąłem pokrywy przeprowadziłem procedure zniknęło 70% hałasu ale na głowicy bliżej grodzi wciąż gra i  teraz jest moje pytanie panowie co dalej :) skoro wałki są jak  należy.
rozebranie całego silnika nie  stanowi problemu mam nawet 2 sprawny ale  wolałbym ten uratować z doświadczenia wiem  ze hydrauliki nie padają raczej....
Czekam na  wskazówki z własnego doświadczenia i pozdrawiam

Rijndael

Nagraj ten dźwięk, po tym opisie trudno cokolwiek powiedzieć. Prawdopodobnie wałki jednak nie są "jak należy". ;)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

Cassius

ja juz mam to rozebrane wiec nie nagram tego. Wałki są jak należy to jest enty silnik v6 który robię bądź używam a bóg wie który w życiu.
dla pewności procedure przeprowadziłem dwukrotnie, obawiam się  czy  specjaliści przypadkiem nie spierdolili osadzenia zaworów.
jakieś  wskazówki ? dla pewności  zwale miskę i sprawdzę panewki ale  ten dźwięk znam aż za dobrze.

Rijndael

Cytat: Cassius w 30.01.2020, 22:49Wałki są jak należy to jest enty silnik v6 który robię bądź używam a bóg wie który w życiu.
dla pewności procedure przeprowadziłem dwukrotnie,

Pytam nie bez powodu, bo opisy procedur krążą w sieci przynajmniej dwie, a znane mi są przypadki, gdy pomogło dopiero dokręcenie nieco większym momentem.

Cytat: Cassius w 30.01.2020, 22:49dla pewności  zwale miskę i sprawdzę panewki ale  ten dźwięk znam aż za dobrze.

Jeśli nie zrobiłeś nagrania to trudno cokolwiek powiedzieć. Ogólnie w tym silniku hałasują albo wałki albo panewki (główne lub rzadziej korbowodowe). Czasami problemem jest też sworzeń tłoka, ale tego byś w ten sposób nie słyszał.

O hałasujących zaworach w tym silniku jeszcze nie słyszałem, ale oczywiście wszystko jest możliwe.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

Cassius

Osluchalem go stetoskopem i wyraźnie hałas ma źródło w głowicy blizej grodzi na dole silnika cisza
Co do procedury przeprowadzona zgodnie z serwisowka kolejność i moment 8nm wcześniej ktoś je dokręcił ponad 20nm
Jutro w końcu będę mógł się oderwać od pracy na warsztacie i zerkne. Na te panewki.
Szkoda tylko że dostęp do głównych jest nie realny ale to skrajną sytuacja plus jeśli padła któraś to będzie widać w oleju wszystko.
Korbowodowe założę nowe odrazu.
Kolejna sprawa niestety z kanału olejowego w tej samej głowicy się sączy lewy zewnętrzny strona skrzyni biegów to już chyba z 10 silnik jaki widzę z wyciekiem w tym miejscu.
Więc podniosę cała glowice.
Jak masz wskazówki ewentualnie na jakieś typowe problemy które mógłbym przeoczyć. To z chęcią wysłucham
Pozdrawiam

Rijndael

Cytat: Cassius w 01.02.2020, 14:25Co do procedury przeprowadzona zgodnie z serwisowka kolejność i moment 8nm wcześniej ktoś je dokręcił ponad 20nm

To są zalecenia do nowego silnika, w używanym 8 Nm często nie wystarczy. Pewnie nie bez powodu ktoś dokręcił większym momentem, aczkolwiek dziwnie, że aż tak dużym. Albo panewki wałków rozrządu były już bardzo mocno zużyte (lub same wałki) albo ten ktoś zrobił błąd co doprowadziło później do tego zużycia i teraz przy dokręceniu nominalnym momentem i tak hałasują.

Ja bym zaczął od sprawdzenia stanu wałków rozrządu i ich panewek.

Co do panewek, to w tym silniku pierwsze padają główne, zazwyczaj jest tak, ze np. jedna główna panewka się obróci, a pozostałe, w tym korbowodowe, są po prostu mocno zużyte. Panewki główne możesz obejrzeć od dołu.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

Cassius

W jaki sposób można obejrzeć główne są ukryte pod 2 miska przecież. A korbowodowe można bez problemu ściągając stopy korbowodów. Czekam na radę. Mogę podać nr tel może łatwiej będzie przedyskutować temat

Rijndael

Cytat: Cassius w 02.02.2020, 01:34W jaki sposób można obejrzeć główne są ukryte pod 2 miska przecież.

Nie wiem dokładnie, nie jestem mechanikiem. Mój mechanik potrafił to zrobić, więc jest to wykonalne.

Niemniej nie wiem czy jest potrzeba, stuk z wałków ma inną częstotliwość niż z panewek, więc trudno pomylić jedno z drugim.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

Cassius

No to moge ci powiedziec ze nie mogl tego zobaczyc panewki glowne sa  pod  2 miska  i do dojscia niestety trzeba ja zdjac co wiaze sie z wyjeciem i rozebraniem silnika niestety skrzynia jest na wale.
I dokladnie tak jak napisales  inna jest czestotliwosc dlatego nie biore pod uwage panewek ale  ze to nowy nabytek i panewki mam lezec nowe to zaloze i przy okazji sprawdze:)  dzieki za sugestie  z zwiekszonym momentem niz w serwisowce. jak tylko rozwiaze problem dam jakies foto i podziele  sie tym

Rijndael

Cytat: Cassius w 04.02.2020, 00:03No to moge ci powiedziec ze nie mogl tego zobaczyc panewki glowne sa  pod  2 miska  i do dojscia niestety trzeba ja zdjac co wiaze sie z wyjeciem i rozebraniem silnika niestety skrzynia jest na wale.

Pokazał mi je, a silnik nie był wyjęty z auta tylko rozebrany od dołu. Jak to zrobił, nie mam pojęcia, nie pytałem. Nie mam pewności czy da się je wymienić od dołu, ale zweryfikować na pewno tak. Wiele osób na forum to robiło bez demontażu silnika.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

Cassius

A wiec mając silnik na stole w tym momencie sprawa wygląda tak żeby zobaczyć panewki główne  trzeba rozebrać  rozrząd pompę oleju dolna miskę górna miskę dolna wszystko do okola i wal wisi ze tak powiem w powietrzu trzymając się na tłokach bez rozbiorki silnika jest tylko i wyłącznie dostęp do panewek na korbowodach i nigdzie więcej.
czyli jeśli ktoś bez tego twierdzi ze oglądał bądź wymieniał to bajki pisze.
Wracając do problemu na początku wątku  znalazłem przyczynę niewłaściwie wykonany remont głowicy zawory za głęboko są wsunięte i są za duże opory na hydraulice, nie  dużo ale bo zaledwie 0.2 mm ale  wystarczyło jak widać

Rijndael

Cytat: Cassius w 04.02.2020, 22:39A wiec mając silnik na stole w tym momencie sprawa wygląda tak żeby zobaczyć panewki główne  trzeba rozebrać  rozrząd pompę oleju dolna miskę górna miskę dolna wszystko do okola i wal wisi ze tak powiem w powietrzu trzymając się na tłokach bez rozbiorki silnika jest tylko i wyłącznie dostęp do panewek na korbowodach i nigdzie więcej.

Którego z tych elementów nie można zdemontować mając silnik w aucie?

Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

Cassius

A wiec oczywiście ze nie masz przykręcony wał do zamachu sprzęgła i skrzyni wiec  albo myślisz o panewkach korbowodowych albo mechanik kogoś robił w ".." korbowodowe jak najbardziej można   wyjąc w 15min na podnośniku może 20 ale nie wału główne  do tego są  jeszcze dystanse które łożyskują wał<> ale zbaczamy teraz z tematu wiec niema  co drążyć

Rijndael

Przecież do wymiany koła zamachowego czy sprzęgła nie wyjmuje się silnika. Nie twierdzę, że panewki główne wymienisz w 15 minut, tylko, że jest to wykonalne bez wyjęcia silnika. :)

A co do zaworów, to w aucie kolegi był chyba podobny przypadek, tylko tam efekt był taki, że po remoncie zawory minimalnie się nie domykały.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy...
Garażowa wyprzedaż części tuningowych z mojego byłego auta: kliknij tutaj.

sseebbaa1

Wymiana panewek głównych bez wyciągania silnika Duratec V6 z samochodu jest o tyle ciekawą sprawą, że pozwoliłem sobie założyć osobny temat:

https://fordtuning.pl/index.php/topic,6364.msg69664.html#msg69664

Zapraszam do lektury i opisywania swoich doświadczeń (lub doświadczeń Waszych mechaników).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy