Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Jakie sprzęgło wzmocnione do ST lub RS

sanczo, 31.01.2020, 22:02 « poprzedni - następny »

sanczo

Witam potrzebuję małej porady jakie sprzęgło zainstalować w podkręconym ST

wybrałem kila pozycji

NR-1
Sprzęgło ACT FF5-HDSS Stage 1 z kołem zamachowym XACT Streetlite Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost

Stage sprzęgła:   Stage 1
Moment maksymalny:   677 Nm
Typ tarczy sprzęgła:   Organiczna ze sprężynkami
Typ docisku:   Stalowy - zwiększona twardość
Koło zamachowe:   XACT Streetlite


NR-2
Sprzęgło ACT FF5-HDG6 Stage 2 z kołem zamachowym XACT Streetlite Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost

Stage sprzęgła:   Stage 2
Moment maksymalny:   868 Nm
Typ tarczy sprzęgła:   Cerametaliczna 6-łopatkowa ze sprężynkami
Typ docisku:   Stalowy - zwiększona twardość
Koło zamachowe:   XACT Streetlite


NR-3
Sprzęgło Xtreme KFD24640-1A 240mm Organic Single Plate z kołem zamachowym Ford Focus RS Mk3 2.3 EcoBoost

Stage sprzęgła:   240MM Xtreme Single Plate Organic
Typ tarczy sprzęgła:   Organiczna ze sprężynkami
Średnica tarczy:   240 mm
Moment maksymalny:   600 Nm
Ilość tarcz:   1
Typ docisku:   Aluminiowy


Najbardziej mi przypadlo sprzęgło NR 2
tylko nie wiem jak to się będzie sprawować na codzień
może ktoś się wypowie co miał już doświadczenie z takimi sprzęgłami

andrejj123

Na podkręconym st właśnie mam ACT FF5-HDG6 i sprawuje się bez żadnych zastrzeżeń.

sanczo

Konkretne!

jedno z mocniejszych sprzęgieł od ACT
jak to się tym jezdzi bo to sprzęgło pracuje zero jedynkowo

ja zamówiłem do swojego  ACT FF5-HDSS
ale po  3 tyg. anulowali mi zamówienie w UK (tego nie mają na stanie i ściągają to za wielkiej wody)
trochę się wkurzyłem ale co poradzić musiałem coś na gwałt kupić i kupiłem nowe seryjne od RSa z kołem zamachowym
teraz ST ma coś koło 375KM może starczy na jakiś czas

Rijndael

Jeździłem w Mondeo na różnych ciekawych sprzęgłach i moje wrażenia są takie:

- Na sprzęgle z okładziną kevlarową jeździło się najgorzej, łapało dość agresywnie, ale słabo trzymało (z Ebaya).
- Na spieku 4-łopatkowym jeździło się... ciekawie, jednak była to jazda dość zerojedynkowa. Trzeba to lubić.
- Na spieku 6-łopatkowym jeździło się super, trzymał doskonale, łapał agresywnie, ale był bardzo dobrze wyczuwalny.

Ostatnie dwa sprzęgła zostały zrobione w Mickey Garage. Spiek 4-łopatkowy na bazie tarczy z ST200 (z czterema sprężynami), natomiast 6-łopatkowy na bazie tarczy z tego sprzęgła z Ebaya (z sześcioma sprężynami).

Do tego wszystkiego miałem koło zamachowe o masie ok. 6 kg odchudzone z seryjnego przez Otoczaka.

sanczo

witam
odświeżę temat

muszę jakieś nowe wzmocnione sprzęgło kupić
może ktoś się wypowie dokładniej czy duża jest różnica w jeździe miedzy łopatkowym sprzęgłem a pełną tarczą organiczną
czy te sprzęgła sportowe bardzo hałasują?

Rijndael

W ogóle nie hałasuje. Co miałoby tam hałasować? :)

sanczo

Oglądałem filmiki na zagranicznych forach
np. 2 sprzęgłowe hałasują na wolnych obrotach i to dość sporo
zastanawiałem się nad takim

Rijndael


sanczo

Sprzęgła dwu tarczowe miałem namyśli

Rijndael

Na takim nie jeździłem. Pytałeś o zwykłe sprzęgło z tarczą spiekową. Takie nie generuje większego hałasu. Jak jest z dwutarczowym -- nie wiem.

sanczo

Witam

dużo czytałem na forach i padło na ACT

Już zamówiłem
najmocniejsze sprzęgło organiczne z pojedynczą tarczą
zależy mi na komforcie jazdy

sprzęgło dopuszcza obciążenie do 780 Nm (sporo ale jak będzie mało założę spieka )
a z spiekiem max 1000 Nm
waga nie całe 13.5kg

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.






Rijndael

Cytat: sanczo w 23.01.2021, 12:28sprzęgło dopuszcza obciążenie do 780 Nm (sporo ale jak będzie mało założę spieka )
a z spiekiem max 1000 Nm

Jeśli chodzi o spiek, to trzeba też pamiętać, że szybciej niszczy docisk i koło zamachowe. Tarcze spiekową można zrobić w Polsce na bazie zwykłej tarczy. Koszt ok. 400 zł.