Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJĘ

 

Pierwszy w Polsce klub miłośników szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[MONDEO] Swap silnika ST220

rezun, 08.04.2020, 19:44 « poprzedni - następny »

rezun

Nie wiem jak się zachowują te silniki, dlatego potrzebuję pomocy.

Kupiłem rozbitka z silnikiem do przełożenia do mojej obecnej budy. Według dostępnych danych ma niecałe 200 000 przebiegu. Chciałem wymienić cały rozrząd dla pewności, ale po telefonie do ASO aż mi włosy stanęły dęba. Za kompletny rozrząd ponad 4000 zł same części i to jeszcze nie ma pewności że jest. Jeśli nie ma w Niemczech to czas oczekiwania na specjalne zamówienie min. 6 tygodni i to jeszcze nosem kręcił że pewnie nie da rady. Mechanik pytał w hurtowni to nie znaleźli na to nawet indeksu.

Czy w powyższej sytuacji nie zaglądać do niego i liczyć że wszystko będzie ok? Co można sprawdzić, a na co nie zwracać uwagi? Może jest jakiś dobry zamiennik?

Alek

Pod hasłem "kompletny rozrząd" rozumiesz ślizgi i dwa napinacze czy coś jeszcze?

rezun

Łańcuch 500zł szt, napinacz 1000 za szt, ślizgi i inne koła/zębatki to tak by wyszło. Dokładnie nie dopytywałem bo aż mi się słabo zrobiło. Dzwoniłem do niezależnego serwisu forda to mówił że mają 10% rabatu w ASO i 5% są mi w stanie zejść. Mówił że zamienników nie ma.
I teraz nie wiem czy nie lepiej zostawić to tak jak jest i nic nie grzebać? Używany silnik na alledrogo ok 4000 więc jak padnie ten to można wymienić. Nowych w ASO już nie można dostać.

Alek

żaden ze mnie majster ale łańcuch i zębatki bym zostawił. Napinacze bezwzględnie bym wymienił, ślizgi w zależności od stanu.

morsełusz

Nigdy nie ma co liczyć na to, że będzie okej po takim zakupie tym bardziej, że to rozbitek. Ja to normlanie wymieniałbym co się da. Problemy zawsze zaczynają się po jakimś czasie

veg