Jaka różnica DV/BOV Forge. Ford S Max 2.5t oraz wtryski z rs.

ralffik24, 02.12.2021, 20:04 « poprzedni - następny »

ralffik24

Jest to mój pierwszy post więc korzystając z okazji przywitam się i przedstawię.
Jestem Rafał i jeżdżę Fordem S Max 2.5t 2006r.
Auto jest zestrojone na 275KM( według holenderskiej firmy chipujacej ). 3" Downpipe , sportowy cat,brak środkowego wydechu + wkładka KN i świece Denso ikh22.
Chciał bym zadać pytanie : jaka jest różnica w tych 2 DV/BOV. Czy któryś z nich będzie odpowiedni dla mojego silnika??
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://tomson.com.pl/product-pol-1864-Zawor-upustowy-Forge-Motorsport-FMDVK04S-recyrkulacyjny-DV-Ford-Focus-Mk1-RS-Mk2-ST-RS-Mk3-ST-Porsche-911-Turbo-GT2-997-Volvo-C30-C70-S40-S60-V50-V70-T5.html
A tym poniżej
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://tomson.com.pl/product-pol-1863-Zawor-upustowy-Forge-Motorsport-FMDVK04SA-blow-off-valve-BOV-Ford-Focus-Mk1-RS-Mk2-ST-RS-Mk3-ST-Porsche-911-Turbo-GT2-997-Volvo-C30-C70-S40-S60-V50-V70-T5.html
Podkresle że jest to moje pierwsze auto z turbo i nie mam aż tak dużego pojęcia jak koledzy tutaj.

Chciał bym także się zapytać o wtryski z rs 2 (440cc) czy będą pasowały do mojego silnika i czy nie narobię sobie jakiś szkód ?? Nalot 290.000 i nadal lata  ;)  Dziękuję i pozdrawiam

chrzanos

ja do Dv dodałbym pytanie o firmę sporo tańszą properfekt. Może to warto bo cena mega w porownniu do forge a chyba nic skomplikowanego nie ma w dv żeby sie cenił niewiadomo ile.Dodatkowo jaką sprężynę do tego?


Też mam smax tylko ze slupkiem z foki rs (niestety turbo i wtryski mam ze starego silnika)


pozdrawiam i przepraszam ze troszkę wchodzę w temat

mluki

W oryginale siedzi zawór DV. Wydaje mi się, że gdzieś ten wątek był poruszany na tym forum (ale nie chce mi się szukać) i raczej BOV nie było polecane. Słyszałem też, że BOV często lubi powodować błędy i zmusza do ponownego modyfikowania mapy (poprawcie mnie jeśli się mylę).

Ja w swoim 2.5 T mam właśnie DV z firmy Properfect i nie mam z nim żadnego problemu, także osobiście mogę polecić.

ralffik24

Ja w swoim 2.5 T mam właśnie DV z firmy Properfect i nie mam z nim żadnego problemu, także osobiście mogę polecić.
[/quote]
Mluki czy jesteś w stanie podać jaki dokładnie model DV posiadasz ??

chrzanos

no i sprężynkę jaką?samemu idzie ogarnac bez podnosnika tylko na lewarku i bez koła?

mluki

Kupowałem dokładnie taką:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://blow-off.pl/dv/diverter-valve-typ-dvo-dv-opel-ford-focus-rs-z20let-z16lr-ecoboost-properfekt

O ile pamiętam to zawór przyszedł z 4 sprężynami o różnych kolorach i różnych sztywnościach. Ja założyłem tę prawie najtwardszą. Nie pamiętam jaki to był kolor ani dlaczego akurat tą, choć wiem że przed decyzją robiłem jakieś rozpoznanie tematu.


Cytat: ralffik24 w 02.12.2021, 20:04Chciał bym także się zapytać o wtryski z rs 2 (440cc) czy będą pasowały do mojego silnika i czy nie narobię sobie jakiś szkód ?? Nalot 290.000 i nadal lata  ;)  Dziękuję i pozdrawiam

Ja mam wtryski 440cc przy mocy 260KM. Ogólnie pod kątem bezpieczeństwa silnika to możesz śmiało montować te wtryski - charakteryzują się bardziej precyzyjnym dozowaniem paliwa niż seryjne, które ponoć wystarczają do około 300KM, gdzie zaczynają się już zapętlać.
Teoretycznie po wymianie nie musisz nic robić (komputer się zaadoptuje), ale zalecane jest zaktualizowanie mapy.
Uważaj też, jeśli masz LPG - komputer gazowy też może czasem głupieć jak mu się dawki nie będą zgadzać. Tutaj też zaleca się strojenie samego LPG. 


kiler2196

Cześć, w dalszym ciągu polecacie zawór DV PROPERFEKT
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://blow-off.pl/dv/diverter-valve-typ-dvo-dv-opel-ford-focus-rs-z20let-z16lr-ecoboost-properfekt
?

jazzga7

Mam pytanko.  Czy wam też wywala czek po zmianie dvki? Mam założone properfecta, póki co na seryjnej sprężynie i po pół roku od montażu wywaliło mi błąd. Z racji że zawsze kabel jest w aucie skasowałem na trasie błędy,  ale niestety check nie zginął. Wiem że temat nie ten ale nie mogę się dokopać so odpowiedniego. S-max 2.5t.
 Pozdr

kiler2196

Ja wywaliłem i wróciłem do oryginału. Wymieniłem zaworek podciśnienia PIERBURG czy jakoś tak. Zawór MAC też nie przypasował mojemu Mondeuszowi.

jazzga7

U mnie mac będzie montowany w przyszłym tyg. Co ciekawe nazajutrz błąd zniknął, przejechałem 300km w trasie i jest ok, śmieje się że maxiu domagał się po prostu umycia  :D