Mondeo mk3 3.0 V6 RS - najmocniejsze w Polsce - 240+ KM

T, 17.05.2010, 22:14 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Nagraj jeszcze z otwartymi oknami, no i najważniejsze z obciążeniem silnika (nie na wysprzęgleniu)!
Wtedy dopiero będzie można podziwiać bestię :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Tutaj tylne szyby są otwarte. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

U mnie bardziej słychać stożek (przy obciążeniu), więc otwieram przód :)
(wydech mam standardowy, więc cichy)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Przednich otworzyć nie mogłem -- na lewej była zamocowana kamera. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club


T

Panowie, zainspirowany przeróbkami w Focusach ST zastanawiam się nad poprawieniem przewietrzania komory w moim aucie poprzez usunięcie fragmentów uszczelek:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać chciałbym usunąć częściowo przednią uszczelkę (której w Focusie chyba w ogóle nie ma) i częściowo tę od strony podszybia. Zostawiłbym jej środek ze względu na umiejscowienie cewki (za silnikiem).

Co o tym myślicie?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Kapi1983

W ST220 po pełnym drugim lifcie tej uszczelki nie było na pasie przednim, tylko właśnie skrócona do odcinka na szerokość grilla i umieszczona na masce. Więc konstruktorzy jakiś cel w tym mieli.    8)
Kapi

tomekka


Tigerbart

A nie lepiej unieść trochę maskę na zawiasach?

TAM

Też o tym kiedyś myślałem, ale uniesiona na zawiasach maska wygląda koszmarnie... Coś jak samochód po wypadku naprawiony w stodole.

Tigerbart

Mam na myśli 50mm w najwyższym punkcie co nie szpeci tak bardzo. Generalnie taka akcja ma sens tylko gdy się jeździ mocno sportowo. Do jazdy na codzień, w mieście nie ma żadnego sensu.

Ja myslałem o pokryciu kolektorów wydechowych powłoką ceramiczną piecowo, co ogranicza emisję ciepła na zewnątrz. Nie jest to tanie, ale godne uwagi.

Warto też po prostu wymienić chłodnicę wody na nową, bo po tych 10-12 latach jej wydajność na pewno nie jest taka jak powinna.

T

Cytat: Tigerbart w 31.01.2016, 17:40Ja myslałem o pokryciu kolektorów wydechowych powłoką ceramiczną piecowo, co ogranicza emisję ciepła na zewnątrz. Nie jest to tanie, ale godne uwagi.
Ja mam tak zrobione, a do tego owinąłem je taśmą termoizolacyjną.

« Dodane: 31.01.2016, 17:48 »

Cytat: TAM w 31.01.2016, 16:55Też o tym kiedyś myślałem, ale uniesiona na zawiasach maska wygląda koszmarnie... Coś jak samochód po wypadku naprawiony w stodole.
No niestety, do Mondeo to zupełnie nie pasuje. :) Już prędzej zamontowałbym Focusowe wyloty na masce, ale tez nie mam takiego zamiaru. Myślę, że Mondeo robi fajne wrażenie jako sleeper, zbyt widoczne modyfikacje w srebrnym kombi wyglądałyby groteskowo.

« Dodane: 01.02.2016, 16:08 »

No i zrealizowałem moje zamierzenia:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Do uważnych obserwatorów od razu dwie uwagi -- silnik jest brudny, bo jest zima, a strzałki są schematyczne (np. nie biorą pod uwagę osłony stożka, chodziło mi o pokazanie idei).

« Dodane: 01.02.2016, 16:15 »

I jeszcze trzecia uwaga -- tam gdzie napisałem "podciśnienie" zapewne nie ma podciśnienia, chodzi o różnicę ciśnień pomiędzy bokami komory, a jej środkiem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

SAGAL

zauważyłeś już jakieś różnice głośniej chłodniej?
możesz dokładnie podać ile ma guma cm górna oraz ta przy grilu
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

TAM

Gratuluję zrealizowania pomysłu. Chociaż moim zdaniem niekonieczne było usuwanie uszczelek z przodu, jako że powietrze i tak przedostaje się do części oznaczonej ,,podciśnienie" przez gril. A skoro ma teraz gdzie wylecieć to chętnie wyleci.

T

Cytat: SAGAL w 01.02.2016, 16:55zauważyłeś już jakieś różnice głośniej chłodniej?
Nie robiłem pomiarów, co do dźwięku to nie zauważyłem większych różnic.

Cytat: SAGAL w 01.02.2016, 16:55możesz dokładnie podać ile ma guma cm górna oraz ta przy grilu
Tzn. co miałbym zmierzyć? Przecież masz taką samą. :)

Cytat: TAM w 01.02.2016, 17:44
Chociaż moim zdaniem niekonieczne było usuwanie uszczelek z przodu, jako że powietrze i tak przedostaje się do części oznaczonej ,,podciśnienie" przez gril.
Wydaje mi się, że na górę silnika trafia go bardzo mało ze względu na umiejscowienie grilli i osłonę IMRC. Widać to było bardzo wyraźnie przy porównaniu temperatury dolotu z lewej i z prawej strony osłony termoizolacyjnej.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club