Wibracje na kierownicy.

eng, 21.11.2010, 21:34 « poprzedni - następny »

eng

Witam.

Macie jakieś pomysły z czego biorą się wibracje na kierownicy? Podczas jazdy ok 130 - 150 czuć lekkie wibracje podczas hamowania również. Tarcze i klocki z przodu wymieniałem w kwietniu. Opony są w dobrym stanie felgi raczej proste - wyważane ok 4 tygodnie temu. Odkąd pamiętam zawsze takie wibracje u mnie były czasami są większe czasami mniejsze a czasami w ogóle ich nie ma. Czy prócz braku wyważenia kół i krzywych tarcz coś w zawieszeniu może powodować lekkie wibracje odczuwalne na kierownicy jadąc powyżej prędkości 130 km/h?

weksla

zrób geometrie zawieszenia, u mnie pomogło, miałem to samo przy wyższych prędkościach. Na 99% nie masz dobrze ustawionej zbieżności.
A druga sprawa to to że tarcze tez mogły się pokrzywić:)
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Ale to się dzieje podczas zwykłej jazdy po autostradzie. Nie hamuje a czuje, że kiera lekko wibruje. Czasami tego nie ma czasami jest. Geometrii w sumie nigdy nie robiłem.

T

Stawiam na tarcze. U mnie było podobnie, raz były wibracje, raz nie, raz mniejsze, raz większe, założyłem normalne hamulce i jak ręką odjął.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Zacznę od geometrii w sumie nie jest taka droga, a jeżeli to nic nie da to pomyślę nad oryginalnymi motocraftami. No ale coś z układu zawieszenia? Drążki, gałki ew stabilizatory mogą mieć wpływ? A może przekładnia? Tak jak pisałem mam wrażenie, że od początku tak mam. Czasami to jest czasami nie ma. Przy 18 jakby mniej wyczuwalne.

T

Miałem rozwalone łączniki stabilizatora tak, że już waliły. Miałem łożysko w bardzo kiepskim stanie z dużym luzem (nie było go słychać). Teraz mam jakiś wyczuwalny luz. Żadnych wibracji od tego nie ma. Nawet ułamana sprężyna nie powodowała żadnych wibracji. Wibracje to najczęściej skutek jakiejś niewyważonej masy wirującej. Czyli koła, właśnie tarcze, krzywe piasty też mogą powodować taki efekt...

Co do hamulców to gdybyś zmieniał i chciał coś w miarę taniego i porządnego to polecam gładkie tarcze Zimmermann i klocki Ferodo Premier (ew. trochę jeszcze tańsze klocki Zimmermanna, też będą ok). Klocki Motorcrafta miałem i nie polecam, są kiepskie. Ponoć pakują tam produkty różnych poddostawców, więc trudno zgadnąć na co się akurat trafi.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

sprawdź najpierw geometrie, to koszt bagatela 50zł
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Koło mnie 220, eh...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

auchim

weksla nie mylisz przypadkiem geometrii ze zbieżnością

eng


hashenty

Zbieżność to jeden z parametrów sprawdzanych przy okazji geometrii zawieszenia. Czy dobrze?

auchim

dokładnie, z tego co piszesz eng o tych wibracjach to zrób zbieżność ale pewnie nic to nie da ja też tak czasem mam ale zauważyłem że to zależy od drogi po której jadę. a masz tak samo na 18 letnich i 16 zimowych?

eng

Wydaje mi się, że na 16 jest to bardziej wyczuwalne. Najgorsze jest to, że ojciec ma Opla Vectre GTS z tego samego rocznika co ja mondeo. Opony ma starsze niż ja felgi alu na lato stal na zimę i nigdy prze nigdy nie było tam czegoś takiego. Wkurza mnie już to bo oczekiwałoby się po aucie tej klasy brak takich bublów. To, że u kumpla w puncie trzepie się kiera jest zrozumiałe ale w mondeo? Wibracje na kierownicy wyczuwalne są w kabinie na tyle, że kobita mi pyta czy koła mam wyważone. Ale tak jak piszesz Łukasz czasami tego nie ma.

weksla

Ja pisząc geometrie mam na myśli zbieżność. Ale nieistotne. No u mnie Darek nic takiego nie występuje po zrobieniu geometrii przed wyjazdem nad morze. Też to miałem, po zrobieniu jak ręką odjął.
No chyba że to bolączka benzyniaków heheheh

A tak na marginesie to w fachowych pismach motoryzacyjnych zawieszenia Forda stawiają dużo wyżej niż np Opla
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Weksla, nie nazywaj zbieżności geometrią bo to dwie różne sprawy. Zbieżność to tylko jeden parametr geometrii, tak jak napisał hashenty. ;)

Co do bicia na kierownicy to nie powinno występować w żadnym sprawnym samochodzie, czy to Vectra, czy Mondeo, czy nawet Punto. Jeśli się pojawi, to warto możliwie szybko to naprawić, bo szybciej zużywają się od tego inne elementy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club