Przepustnica 65 mm w 2,5 V6

T, 13.05.2010, 08:17 « poprzedni - następny »

nokitel

Mam kolejne pytanko:
Czy i jeżeli tak to o ile wzrosło wam spalanie po zamontowaniu UIM ST200 + 65mm przepustnicę.
Mi jakieś 1,5 może nawet 2 litry i zastanawia mnie tylko czy to normalne. Zrozumiałe dla mnie jest że w mieście tzn hamowanie przyśpieszanie i tak w kółko to może więcej spalić bo szybciej przyśpiesza i potrzebuje trochę więcej benzynki/LPG. ALE zastanawia mnie przede wszystkim czemu w trasie przy prędkości 100-130 pali o tyle więcej? Zastanawiam się czy nie mam coś zrypane, któryś czujnik może daje błędne dane i dlatego tyle pali? Kupiłem ELM327 Ale jeszcze nie w 100% rozgryzłem programy które mam i dane które podają. (błędów nie mam żadnych)

eng

Być może jeździsz teraz bardziej agresywnie bo wiesz,  że coś tam zmieniłeś i dlatego auto pali więcej. Ja osobiście nie zauważyłem żadnej różnicy w spalaniu po założeniu kolektora i przepustnicy.

nokitel

też tak myślałem ale specjalnie od ostatniego tankowania specjalnie spokojnie i bez zbędnych wrażeń jeździłem i dalej spalanie wysokie. co to może być na co zwrócić uwagę co sprawdzić?

heko

..no to lipa z tym spalaniem...bo raczej jeszcze nikt nie narzekał na wzrost spalania...a nawet notowane są spadki :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

T

Cytat: nokitel w 09.08.2010, 11:13
Mam kolejne pytanko:
Czy i jeżeli tak to o ile wzrosło wam spalanie po zamontowaniu UIM ST200 + 65mm przepustnicę.
Robiłeś adaptację? U mnie po montażu UIM spalanie spadło, a po zamontowaniu większej przepustnicy wróciło mniej więcej do poprzedniej wartości. Generalnie trzeba się trochę przyzwyczaić do tej przepustnicy, bo przy 65 mm z przełożeniem bezpośrednim wciśniesz lekko gaz i do silnika idzie tyle powietrza co przy 55 mm z przełożeniem progresywnym przy gazie wciśniętym do połowy. ;)

Jeśli nie robiłeś adaptacji to zrób no i popracuj nad operowaniem gazem. Powinno być ok.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

u mnie mam patent na przepustnicy i pracuje dokładnie tak samo jak 55mm (cały układ z 55mm progresywny przeszczepiony do 65mm) oczywiście nie zapomniałem i został podmieniony czujnik położenia przepustnicy. co odpowiada za spalanie jeszcze ? które czujniki sprawdzić podmienić?

T

Cytat: nokitel w 09.08.2010, 18:04
u mnie mam patent na przepustnicy i pracuje dokładnie tak samo jak 55mm (cały układ z 55mm progresywny przeszczepiony do 65mm) oczywiście nie zapomniałem i został podmieniony czujnik położenia przepustnicy.
To znaczy jaki TPS masz teraz?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

ten od 55 bo w tą samą stronę otwiera sie motylek co w standardowej. Czy złe ustawienie TPS może powodować takie anomalie ?

eng

Jak to możliwe, że otwiera się w tym samym kierunku co w 55? Masz gdzieś fotki?

T

Cytat: eng w 09.08.2010, 23:13
Jak to możliwe, że otwiera się w tym samym kierunku co w 55? Masz gdzieś fotki?
Skoro cały mechanizm przełożył z 55 mm to jak ma się otwierać? Dawałem Ci kiedyś opis takiej modyfikacji (zrobionej w Cougarze).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

eng

Musiałby dospawać wspornik dodatkowy do Explorerowej obudowy.

T

Cytat: eng w 10.08.2010, 15:28
Musiałby dospawać wspornik dodatkowy do Explorerowej obudowy.
Po co?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

Nom ja właśnie tak zrobiłem. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://img340.imageshack.us/i/p1020603xxx.jpg/
Wyciąłem z 55mm uchwyt przekładni i wspawałem w 65mm. Szpilka i motylek jest z 65mm wymieniony jest tylko uchwyt z przekładnią i oczywiście TPS

T

Cytat: nokitel w 10.08.2010, 16:29
Wyciąłem z 55mm uchwyt przekładni i wspawałem w 65mm.
A, o tą ośkę Wam chodzi. W przepustnicy od 4,6 V8 wystarczy tylko wywiercić otwór.

Ale z tego co widzę sporo tam dłubałeś, sprawdziłeś na koniec czy zakres pracy TPS jest prawidłowy?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nokitel

nom właśnie nie i nie wiem jak to zrobić :( Doradzisz ? bo być może to jest wina w delikatnym skakaniu obrotów a przede wszystkim wyższego spalania.
Różnica między moją wersją a przepustnicą od mustanga z wywierconą dziurką jest w cenie. Ja dałem 90zł za przepustnice 65mm od explorera i 30zł za 55mm od standardowej która była dawcą uchwytu i przekładni. Chcąc kupić mustangową to nie znalazłem taniej jak 300-350zł + przesyłka z zagranicy.