Wymiana amortyzatorów

wojoo, 25.05.2010, 13:33 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: MAG w 24.02.2014, 11:35btw - moje byłe ST jeździ od jakiegos czasu na B8 z przodu i B6 z tyłu...
A jaki jest sens robienia takiej składanki amortyzatorów (B6 przód i B8 tył) zwłaszcza w B5Y i B4Y?
Pytam przede wszystkim o właściwości jezdne.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Do kombi nie ma w ofercie B8 na tyl
Ja w tym aucie przy okazji wsadzenia ProKit'u wymieniłem nivo z tylu na B6 a z przodu zostały fabryczne i prowadzenie auta stało sie pewniejsze.
Przede wszystkim tyl przestał na zakrętach tak uciekać jak na seryjnej zawieszce
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Ariko

Witam wszystkich, napiszę tutaj żeby nie śmiecić i nie tworzyć innych tematów.

Po przeczytaniu forum i waszych postów odnośnie zawieszenia do mondka, wiem już czego najlepiej szukać, pytanie tylko gdzie i u kogo można natrafić na dobre amortyzatory w rozsądnej cenie? Macie może jakiś namiar, a może ktoś z forumowiczów posiada na zbyciu zawieche z ST220 bądź komplet amortyzatorów Bilstein b6 do wersji kombi, wraz z jakimiś sprężynami obniżającymi eibacha bądź mts. Od kilku dni szukam po necie ww zestawu i ciężko jest na owy natrafić, albo cena dość skutecznie gasi zajawkę, pomimo iż moje zawieszenie domaga się wymiany w trybie natychmiastowym, na razie jest to seria, ale korzystając z okazji, chciałbym troszkę poprawić prowadzenie w swoim mondolocie ;)

Z góry dziękuje za odp i wyrozumiałość, gdyż jest to pierwszy post na forum.

yayko

witam

zamierzam się do wymiany amortyzatorów w moim st220 i mam mały problem bo nie wiem jakie występuje u mnie w samochodzie :)
są trzy opcje:
zwykłe
sportowe
i z regulacją
a że mojej mamy brat pracuje w inter-cars to mam zniżki i nie potrafimy dojść jaki zawieszenie występuje w moim kombi:)
ktoś pomorze :)

MAG

Standardowo w ST220 kombi są sportowe z samopoziomowaniem (nivo) z tyłu i szczerze, to nie spotkałem sie jeszcze z żadnym zamiennikiem do tego ...
O ile z przodem nie problemu, to juz tył pozostaje albo oryginał, albo zakupić komplet Eibach ProKit i do tego dobrać amory takie jak na przód.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

caqerr

Albo pójść w billsteina... :D

yayko

28.11.2014, 14:12 #66 Ostatnia edycja: 28.11.2014, 15:12 by yayko
dzwoniłem do ASO też nie wiedzą na 100% :/
billsteina chciałem właśnie :)
a tak to nie wiem jakie mam kupić :)
różnią się one mocowaniem ? albo czymś ?


« Dodane: 28.11.2014, 14:13 »

i jest to eStek z Polskiego salonu :) może nie było takich luksusów :)

« Dodane: 28.11.2014, 15:12 »

wyczytałem że większość wsadza amory billsteina + sprężyny eibacha  i jest lepiej niż w serii :)

wild_weasel

Bilstein B6 & Eibach Pro-Kit to relatywnie twardy zestaw względem seryjnego, mam porównanie caqerrowego esteka do mojej fury - ja nie mógłbym mieć takiego zawieszenia do codziennej jazdy, zastanów się albo przejedź takim.

st-power

Ja zmieniając zawieszenie kupiłem oryginalne amorki ST220 Motorcrafta po 450zł/szt. + sprężyny Eibacha Pro Kit 620zł.
Jeździ się sztywno i nadal jest komfortowo.
Yayko nie masz co szukać-do ST220 nie ma zamienników,a Sachs wprowadza ludzi w błąd podając,że ma amorki do STejka.
Do Kombi amorki mogą być troszkę droższe.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

yayko

amorki na tył koszt 2500zł za sztukę :) i po 450zł sztuka przód :)
więc szukam innego rozwiązania :)

sseebbaa1

Cytat: st-power w 28.11.2014, 16:56Sachs wprowadza ludzi w błąd podając,że ma amorki do STejka
Hehe, nie tylko Sachs. Nawet Motorcrafta trzeba sprawdzać, a to przez kiepski system dobierania części w Fordzie.
Zerknij tutaj :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,2917.msg35133.html#msg35133

Ford dosyć długo upierał się, że sprzedał mi właściwe amortyzatory Motorcrafta :)
Strasznie dziwili się dlaczego chcę te z czerwono-błękitna naklejką.
Ale w końcu przysłali delegację z wyjaśnieniami, że źle mieli wprowadzone "zielone" amortyzatoryi dlatego sprzedawali je jako właściwe do ST220.

A więc st-power sprawdz czy kupiłeś dobre, tak jak to napisałeś:
Cytat: st-power w 28.11.2014, 16:56kupiłem oryginalne amorki ST220 Motorcrafta
Porównaj z moimi naklejkami :) to są przednie amortyzatory
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Cytat: wild_weasel w 28.11.2014, 16:32
Bilstein B6 & Eibach Pro-Kit to relatywnie twardy zestaw względem seryjnego, mam porównanie caqerrowego esteka do mojej fury - ja nie mógłbym mieć takiego zawieszenia do codziennej jazdy, zastanów się albo przejedź takim.

No niestety, jak widziałeś jest troszkę bardziej twardo...
Ale za to zakręty... :D
Seryjny eSTek się strasznie przechyla...
Pytanie czy wozisz dzieciaki,żone itd... :)

MAG

Cytat: caqerr w 28.11.2014, 17:34
No niestety, jak widziałeś jest troszkę bardziej twardo...
Ale za to zakręty... :D
Seryjny eSTek się strasznie przechyla...
Pytanie czy wozisz dzieciaki,żone itd... :)
Mam żonę i trójkę dzieciaków i miałem ST220 na Eibachu i b6 i nie widziałem problemu...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

28.11.2014, 18:05 #73 Ostatnia edycja: 28.11.2014, 18:08 by badger
Cytat: yayko w 28.11.2014, 17:11amorki na tył koszt 2500zł za sztukę
Niestety — mniej więcej tyle kosztuje nivo z ST220.

Cytat: yayko w 28.11.2014, 17:11szukam innego rozwiązania
Najlepiej: Bilstein B6 na przód i tył. Taniej: seryjne ST220 na przód, B6 na tył. Do tego oczywiście Eibach Pro-Kit, bo sprężyny z nivo nie nadają się do zwykłych amortyzatorów.

« Dodane: 28.11.2014, 18:07 »

Cytat: caqerr w 28.11.2014, 17:34No niestety, jak widziałeś jest troszkę bardziej twardo...
Jak się zawieszenie "ułoży" to komfort się poprawia. U mnie finalnie jest podobny komfort jak w Octavii, tylko tak się nie buja. Oczywiście w seryjnym Mondeo jest lepszy, ale naprawdę nie ma tragedii. Pasażerowie nie narzekają.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Cytat: sseebbaa1 w 28.11.2014, 17:16A więc st-power sprawdz czy kupiłeś dobre,
Luzik Seba, mam takie naklejki jak powinny być  czerwono szare czy jakoś tak.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi