Letnie opony

yoseph, 11.03.2011, 17:15 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Rozwinięcie wyników testów Auto Zeitung 2015
225/40R18 opony letnie
(zbiorcze wyniki testu były w poście #108)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.autozeitung.de/sites/default/files/pdf/2015/03/sommerreifen-test-2015-vergleich-tabelle.pdf

Interesujący jest wynik Goodyeara na suchym. Do tej pory myślałem, że GY ma przewagę na mokrym, kosztem delikatnego poświęcenia wyników na suchym. Ale tutaj porównanie do głównego konkurenta czyli ContiSportContact5 (oraz Pirelli P Zero) pokazuje, że na mokrym Asymmetric2 nawet minimalnie przegrywa, ale za to na suchym wygrywa z przeciwnikami.

Wiadomo, że każdy test potrafi żyć własnym życiem :D ale będzie to kolejny punkt odniesienia do dyskusji.
(ostatnio wymieniliśmy się z kolegą wild_weasel opiniami co do porównania opon Goodyear Eagle F1 Asymmetric2 względem Continental ContiSportContact5)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

28.07.2015, 11:54 #121 Ostatnia edycja: 28.07.2015, 12:02 by Rijndael
Bardzo ciekawy test. Pewnie zastosowali trochę inną metodologię i stąd inne wyniki. Ale to potwierdza moją tezę, że topowe opony są do siebie bardzo podobne. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Dokładnie ten sam test (225/40R18 opony letnie) jest teraz w nowym wydaniu specjalnym czasopisma AUTOmoto zatytułowanym "Sportowe & luksusowe" (nr 1/2015).

Oczywiście teraz opis opon jest po polsku :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

pawelstolik

Ciekawe informacje. Nie myślałem o tym w ten sposób.

sseebbaa1

Czy ktoś może znalazł jakiś test porównujący zwykłe opony (np. takie jak w ostatnim podawanym tu teście) do pół-slików z homologacją?

Mam tu przede wszystkim na myśli opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które zresztą występują w rozmiarze 225/40R18. Kusi mnie, aby takich opon spróbować, ale nie wiem jakie realne korzyści są na suchym i jak dużo tracą na mokrym.
Ciekawe byłoby porównanie do czołówki opon z ostatniego testu.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Testu nie mam, ale jak kiedyś badałem temat i pytałem na forach sportowych, to generalna konkluzja była taka, że daje to bardzo niewiele na suchym, nawet stosunkowo niewiele w warunkach torowych, a za to bardzo dużo tracisz na mokrym. Odradzano mi to absolutnie do codziennego auta. Aczkolwiek pytałem wtedy ogólnie o semislicki, nie dokładnie o ten model.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Michelin Pilot Sport Cup 2 pojawiają się w testach sportowych aut i generalnie wszyscy nie mogą nachwalić się ich właściwości na suchej nawierzchni. Ostatnio wydaje mi się, że szczególnie dużo tych artykułów (z udziałem tych opon) znajduję.

Cena Michelinów jest masakrująca, ale może warto odłożyć kasę? (bo może następny zlot forumowy będzie na torze :D)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

zastanów się też na toyo r888 :) jak są nagrzane i jest sucho to po prostu się kleją do asfaltu :D

SAGAL

panowie ale pytanie czy warto  wkładać dużo kasy w opony  przy mocy do max 240KM  czy to się kalkuluje do jazdy dziennej
Ford Mondeo Kombi ST220
Ford Mondeo Mk 5 hachback

sseebbaa1

A kto mówi, że do codziennej jazdy?
No i kto mówi, że to miałby być jedyny zestaw 8)

Takie hardcorowe opony warto mieć zamontowane już na drugim komplecie felg w garażu i szybko przekładać, oczywiście w celu powygłupiania się :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: SAGAL w 08.08.2015, 00:34panowie ale pytanie czy warto  wkładać dużo kasy w opony  przy mocy do max 240KM  czy to się kalkuluje do jazdy dziennej
W dobre opony na pewno, przecież to najważniejszy element auta. A już szczególnie w FWD -- tylko dobre opony dadzą jako takie przyspieszenie do 100. Co do semi-slicków, to moim zdaniem relatywnie niewielka poprawa trakcji przy dużych problemach na mokrym sugeruje, że raczej nie. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

alibizi

Panowie,

Planuję już małymi krokami zakup letnich opon do Mondeo ST220. 225/40R18. Czy macie jakieś typy w budżecie około 400 zł za sztukę?
Zastanawiam się nad Vredestein Ultrac Sessanta lub Toyo Proxes T1-R. Może ktoś z was miał te opony i może coś o nich powiedzieć. Na stronie Vredstein jest info że przy tym rozmiarze należy dawać do opon wyższe ciśnienie - może ktoś potwierdzić?

yayko

Chyba St-Power ma Vredstein to do niego na pw

TAM

Ja miałem, mam i najprawdopodobniej w przyszłości też będę mieć Vredesteiny, a konkretnie Ultrac Sessanta. Byłem super zadowolony zarówno z 225/40/18 jak i 235/40/18; doskonale sprawują się nawet na śniegu (a to przecież letnie opony). Co rozumiesz przez ,,wyższe ciśnienie"? W Focusie na przód było dobrze 2.4 dla 225, dla 235 wystarcza 2.3 Bara.

alibizi

Na stronie Vredestein można sobie dobrać opony do samochodu. Oczywiście jest tam Mondeo ST220 i w propozycjach Ultrac Sessanta. Ciśnienie przód 3,1 bara, ciśnienie tył 3,5 bara. Na kilku innych forach też czytałem, że zalecane jest wyższe ciśnienie. Przy normalnym ciśnieniu mogą nie uznać gwarancji w razie uszkodzenia chociaż 3,5 bara wydaje mi się lekką przesadą.