Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


V6 vs TDCI

weksla, 03.04.2011, 02:13 « poprzedni - następny »

weksla

tak to zmikerz sie zdrowymv155 ze zdrowym 2,5 w automaciw
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

Cytat: Tomasz w 02.04.2011, 22:50
i lepsze osiągi niż w TDCI,

idź się lecz bo widzę ze coraz gorzej z tobą ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Polarny

Panowie nie wyprowadzającie Tomasza z błędu. Niech myśli, że wszystkie MDO które łoją mu dupe i nie mają znaczka TDCI to Vki d-:
Z drugiej strony - nie róbmy śmietnika z tematu.

Autko zacne i jak jest jak piszesz, to jest to chyba pierwszy Mondeo, który ma taki przebieg i nie jest kręcony (-:

wilhelm

TDCI łatwo poznać przez czarną chmurę za autem   :evil:

RSSSS

Też jestem zdania, że tdci po chipie jest szybsze od v6, a już na pewno jest znacznie lepsze w codziennej jeździe ze względu na moment i spalanie.
Focus RS mk2 370PS i 512NM
Focus RS mk1 330PS i 440NM

"Hamulce są dla tchórzy"

T

Cytat: RSSSS w 03.04.2011, 21:46
Też jestem zdania, że tdci po chipie jest szybsze od v6
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=qu-WoHGgVxQ ;)

Cytat: RSSSS w 03.04.2011, 21:46
a już na pewno jest znacznie lepsze w codziennej jeździe ze względu na moment i spalanie.
Z gazem koszty paliwa będą podobne, a pozostałe niższe (w V6 nie padają wtryski, dwumasa itp.).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Tomasz proszę Cie
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: weksla w 03.04.2011, 23:08
Tomasz proszę Cie
O co?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

RSSSS

Gaz to zło ;)
Focus RS mk2 370PS i 512NM
Focus RS mk1 330PS i 440NM

"Hamulce są dla tchórzy"

weksla

 :evil:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Panowie widzę, że muszę przerwać tą durną dyskusję. Powiem krótko. Niestety wielu ludzi wypowiadających się w tym temacie nie ma racji. Spójrzmy na FAKTY. I proszę dokładnie przeczytać i przeanalizować poniższe tabelę. Przedstawię dwie dla nadwozia SEDAN i KOMBI.

Porównując każdego diesla do V ki żaden nie wygrywa w rywalizacji. Mówimy o seryjnych autach bez modyfikacji. Seryjna V-ka i seryjny diesel. Wg tabeli niżej tylko diesel 2.2 o mocy 155 koni ma 8.7 do setki podobnie jak V-ka - ale ten diesel musi być albo Sedanem albo Hb. Jeżeli jest to kombi to diesel 2.2 155 ma do setki już 9 sekund, a jeżeli dobrze mnie uczyli matmy w szkole 9 to więcej niż 8.7 -> no chyba, że się mylę?

Więc po to te kłótnie? Po co te przegadywania? Seryjny diesel 2.2 tylko w wersji SEDAN lub HB może jechać jak seryjna V-ka w tym samym nadwoziu. Kombi już odpada z rywalizacji. Nie będę wspominał tutaj o seryjnych 2.0 dieslach bo one w ogóle w rywalizacji się nie liczą i to niezależnie od nadwozia. Co gorsza V-ka kombi ma 9 sekund do setki a Sedan 2.0 diesel ma katastrofalne 9.8 także nie ma o czym mówić.

Przypominam rywalizować mają prawo tylko seryjne silniki ponieważ dla takich sporządzone były te dane. Mówiąc ogólnie diesel 2.0 lub 2.2 nie macie na myśli modyfikowanych motorów bo ktoś kto to potem przeczyta rzeczywiście pomyśli, że seria diesla w fordzie jest tak dobra jak benzyna - może być ale po chipie i przeróbkach.

Obiecane tabelki:

Sedan

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tylko 2.2 ma takie parametry jak V - ka. 2.0 w ogóle się nie liczy w tym zestawieniu

Kombi

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tutaj podobnie. Podkreślam jeszcze, że Kombi V6 ma lepsze przyspieszenie niż Sedan 2.0 w dieslu. Dane nie kłamią Panowie.

Dziękuje dobranoc.

weksla

a ty znowu o tych fabrycznych parametrach, wg fabryki 2,5 V6 ma 170 koni a jak się trafi ze ma 160 to już jest bardzo dobrze, więc po co fabryka tutaj??
I wg Ciebie liczy się tylko 0-100 pójdźmy dalej a gdzie elastyczność??
porównaj elastyczności tych aut i przyspieszenia np 60-100km/h na 4 biegu
80-120km/h na 5 biegu??
i co wtedy??


Jeszcze jedno zapamiętajcie jeździ się momentem obrotowym nie mocą....
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Dane fabryczne robione są po coś. Nie dla picu. Poza tym masz rację nie zawsze mówią prawdę. V-ka jest w stanie zejść poniżej pokazywanej tu wartości 8.7 sekund do setki. Da się spokojnie wykręcić nią 8.2 sekundy. Osobiście tak zrobiłem jadąc z Kleberem - mierzone to było G-tech także nie jakimś tam stoperem. Żaden diesel choćby miał zawyżoną moc o 15 koni nie wykręci takiego wyniku.  Przeciętny diesel z gratisem od fabryki forda ma ok 10 sekund do setki. Owszem może komuś się uda zdrowym i z dużym gratisem dieslem wykręcić te 8.7 jednak będzie to czas standardowy dla V-ki bez żadnych gratisów od fabryki, które przecież nie każdy diesel ma.

Ktoś powie a co mi tam te 0.2 sekundy. Owszem nic. Ale co wy myślicie, że tymi dieslami po chipie odjedziecie mnie na 100 kilometrów? Nawet jeżeli mnie wyprzedzicie to na długość auta nic poza tym. Jednak rywalizacja taka nie ma sensu bo moje auto będzie fabryczne a wasze po ingerencji w komputer. Więc po cholerę ta cała rozmowa?

T

Cytat: weksla w 03.04.2011, 23:28
I wg Ciebie liczy się tylko 0-100 pójdźmy dalej a gdzie elastyczność??
porównaj elastyczności tych aut i przyspieszenia np 60-100km/h na 4 biegu
80-120km/h na 5 biegu??
To nie jest elastyczność. Silnik elastyczny ma podobne parametry w szerokim zakresie obrotów, typowy TD (a już szczególnie fordowski TDCI) jedzie tylko na niskich obrotach i jest silnikiem zupełnie nieelastycznym.

Cytat: weksla w 03.04.2011, 23:28
Jeszcze jedno zapamiętajcie jeździ się momentem obrotowym nie mocą....
Jedzie się momentem, ale mierzonym na kołach, a nie na silniku. Typowy TD ma tak ślamazarną reakcję na gaz, że zanim zacznie jechać przy tych całych 2000 rpm to w benzynie N/A można 3x zredukować. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

weksla

Darek a ty masz fabryczne auto???
no kłócił bym się:D

Ide spać bo wkurza mnie ta gadka
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps