Osłona termiczna stożka

T, 29.05.2010, 18:07 « poprzedni - następny »

snafu

Tu kubeł zimnej wody. Nie zbliżysz się tak łatwo w Mondeo. Problemem będzie ECU.
Stożek odpuść. Szkoda kasy. Problemów też mniej bez niego. Do mocy zupełnie niepotrzebny, a dźwięku V8 dzięki niemu i tak nie osiągniesz :)

ethernal

Czyli na początek wystarczy ECU spacer.
A jeśli chodzi o sam komputer (ECU ) to co z nim nie tak? :D

MAG

Jeszcze Hekowi nie udało sie rozkminić wszystkich parametrów programu i ani Mk4 ani S-Max nie reaguja na zmiany tak jak Foka 2,5T gdzie hurtowo sa osiagane okolice 300KM
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Wracając do tematu dolotu w V-ce, małe video:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=nNMp6PANjC4
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

slavko

Projekt zrealizowany.. zasadniczo..

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ale napotkałem pewne wątpliwości, które nie zostały tu opisane na forum... Otóż do czego służą te dwa doloty i co z nimi zrobić? w fabrycznym airboxie czerpały z niego wiater, czy to trzeba doprowadzić do osłony termicznej stożka? :S

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


T

Lewego nie miałem, ale skoro już go masz, to najlepiej podłącz do osłony stożka.

Z prawym możesz zrobić dwie rzeczy. Albo go zdemontować w całości albo przerobić jego początkową część (tą za przednim grillem) w taki sposób, żeby "chwytała" powietrza, czyli musi być skierowana w przód.

Ja to zdemontowałem, bo się nie mieściło, ale jak u Ciebie jest miejsce, to może lepiej przetestować tę drugą wersję? Musisz zmierzyć wlot i dobrac odpowiednie kolanko, a na sam początek najlepiej dać "trąbkę". Tylko nie kupuj "tuningowej", kup taką dedykowaną do tuneli bass-reflex w audio. Będzie równie dobra za ułamek ceny "tuningowej". :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

slavko

Ok, dzięki
W przyszły weekend będę działał dalej z tematem
pozdrowienia

sseebbaa1

09.03.2018, 20:53 #22 Ostatnia edycja: 26.11.2019, 20:50 by sseebbaa1
W uzupełnieniu posta #5 podaję jeszcze informację na temat średnicy wylotowej stożka. Tego zabrakło we wcześniejszym opisie, a stożki Simoty o danym wymiarze zewnętrznym można zamówić z różnymi średnicami montażowymi.

Opisany filtr stożkowy ma otwór o średnicy wewnętrznej 77 mm. Jest to największy otwór wylotowy oferowany w tym filtrze.
Na samej gumie jest widoczny zresztą rozmiar.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wskazany rozmiar filtra jest przewidziany do zamontowania na rurze o średnicy 3 cali.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

06.10.2018, 11:20 #23 Ostatnia edycja: 26.11.2019, 20:52 by sseebbaa1
Wczoraj miałem okazję zobaczyć, jak duże znaczenie ma osłona termiczna filtra stożkowego.

Kolega, który widział mój stożek i osłonę postanowił spontanicznie sam to zrobić w swoim ST220. Nie miał dużo czasu na modyfikację i osłona mu zwyczajnie nie wyszła. Ale wiedział o tym i zamierzał to jak najszybciej poprawić. Jednak przed poprawką spotkaliśmy się na hamowni, bo kolega miał też przełożony używany silnik i po prostu chciał sprawdzić jego kondycję.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Po postawieniu samochodu na rolkach i rozpoczęciu pomiaru auto w okolicach 4.700 obr/min traciło całą swoją moc i w sumie trudno było nawet dociągnąć obroty do odcinki! Pomiar pokazał 197 KM.
Powtórzyliśmy pomiar i ponownie to samo! Tym razem 203 KM.

Zaczęliśmy się drapać po głowach. Rozważaliśmy różne przyczyny: niedomaganie układu paliwowego, świece, źle złożony rozrząd, zapchane katalizatory...
Z uwagi na sposób przebiegu tego załamania mocy uznaliśmy, że to elektronika ograniczyła moc. Tylko, że nie wiedzieliśmy, jaki błąd "widzi" komputer samochodu, a więc który element szwankuje.

Oglądając szczątkową osłonę termiczną kolegi uznałem, że warto zaryzykować pomiar przy otwartej masce. Maska została zabezpieczona pasem, aby pęd powietrza jej nie wyrwał.
I to był strzał w dziesiątkę!
Ponowny, już trzeci pomiar, pokazał 224 KM :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na hamowni z pewnością panują gorsze warunki przepływu powietrza, niż na drodze, ale jednak daje to pogląd na problem z zasysaniem ciepłego powietrza.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

To co widać u kolegi to nie jest szczątkowa osłona tylko anty-osłona. :-)

Ona powinna być tak wykonana, żeby odgradzała od rozgrzanego powietrza z okolic silnika, a jednocześnie "łapała" zimne powietrze od przodu. Czyli ścianki powinny znajdować się od strony silnika, kielicha i częściowo od dołu.

Ta "osłona" głównie odgradza od zimnego powietrza i dodatkowo zaburza przepływ, bo jest zbyt blisko filtra. Lepiej to wywalić i jeździć bez żadnej, dopóki nie zostanie wykonana porządna. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Uzupełniając informacje zawarte w postach #5 i #22 podaję, że mój filtr stożkowy Simota, który jest widoczny na zdjęciach ma numer katalogowy:
JAUWS-022A ze średnicą montażową 77 mm

Ale widzę, że teraz kiepsko jest z dostępnością tego filtra...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Ptaszek13

11.11.2021, 23:34 #26 Ostatnia edycja: 12.11.2021, 15:29 by Rijndael
Cześć panowie. Nie wiem dlaczego nie widzę fotek jak to jest zrobione.
Jak mogę je zobaczyć?

Jaszczurtd

Nie możesz. Fotki były linkowane z zewnętrznego hostingu, i prawdopodobnie szlag je tam trafił. Jak autor posta nie poprawi, to nic innego zrobić się nie da.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.instagram.com/jaszczurtd/

T

Ostateczną wersję mojej osłony możecie obejrzeć na jednym z materiałów na naszym kanale YT:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

V6 3.0 Mondek

Witam, jestem tu nowy, ma mondka st220 i kwestia zabudowania owej osłony stożka, nie zawracał bym głowy gdyby zdjęcia były widoczne, lecz ewidentnie ich brak. Proszę o ewentualne ich ponowne umieszczenie z resztą sobie poradzę gdy będę miał wzór. Piszecie tu o w miarę dużym stożku, zatem co macie na myśli weterani, K&N, są takie?
Dziękuję Ryszard