Wałki rozrządu pasujące do V6

T, 24.05.2011, 19:59 « poprzedni - następny »

T

Oto specyfikacje i pomiary wałków rozrządu pasujących do durateka V6, do których dotarłem. Niestety miejscami wydają się sprzeczne, więc każdy musi sam ocenić, które są wiarygodne, a które nie. ;)

*98-00 2.54L & 2.49L SVT*
Intake Open = 18 deg. BTDC primary & secondary
Intake Close = 52 deg. ABDC for primary
Intake Close = 60 deg. ABDC for secondary
Intake Duration = 250 deg. for primary
Intake Duration = 258 deg. for secondary
Exhaust Open = 61 deg. BBDC
Exhaust Close = 21 deg. ATDC
Exhaust Duration = 262 deg.
Max Lift = 9.8mm

*95-00-2.54L & 2.49L Non-SVT and 95-99 3.0L Non Lincoln LS*
Split Port/Dual Pattern. Only LH 2.5 Intake has the accessory drive W/P pulley.
Intake Open = 17 deg. BTDC primary & secondary
Intake Close = 47 deg. ABDC for primary
Intake Close = 53 deg. ABDC for secondary
Intake Duration = 244 deg. for primary
Intake Duration = 250 deg. for secondary
Exhaust Open = 67 deg. BBDC
Exhaust Close = 13 deg. ATDC
Exhaust Duration = 260 deg.
Max Lift = 9.8mm

*2000+ 3.0L Non Lincoln/Jaguar*
No primary or secondary. Head is Oval Port.
Intake Open = 4 deg. BTDC
Intake Close = 48 deg. ABDC
Intake Duration = 232 deg
Exhaust Open = 56 deg. BBDC
Exhaust Close = 12 deg. ATDC
Exhaust Duration = 248 deg.
Max Lift = 9.8mm

*All 3.0L Mazda 6*
No primary or secondary. Head is Oval Port. Engine has Variable Valve Timing
Intake Open (low) = 25.5 deg. BTDC
Intake Open (high) = -9.5 deg. BTDC
Intake Close (low) = 20.5 deg. ABDC
Intake Close (high) = 65.5 deg. ABDC
Intake Duration (low) = 222.5 deg
Intake Duration (high) = 235.5 deg
Exhaust Open = 71 deg. BBDC
Exhaust Close = 17 deg. ATDC
Exhaust Duration = 268 deg.
Max Lift = 9.8mm

*All 3.0L Jaguar*
No primary or secondary. Head is Oval port. Engine has Variable Valve Timing
No cam timing specs. (any one have them?)
Intake Max Lift = 9.36mm
Exhaust Max Lift = 9.47mm

Tutaj czyjeś pomiary:

Escape
Intake-total crank dur 232deg @.000in lobe lift. Max valve lift - 8.727mm
Exh-total dur 248deg @.000in lobe lift. Max valve lift - 9.53mm

ST 220
Intake- Crank dur 238deg @.001in lobe lift. Crank dur 149deg @.050in lobe lift. Max valve lift .370in, 9.40mm.
Exh- Crank dur 274deg @.001in lobe lift. Crank dur 177deg @.050in lobe lift. Max valve lift .379in, 9.63mm.

A tutaj pomiary wzniosu nominalnego krzywek, za to wykonane dla różnych wałków przez tą samą osobę:

2.5L 1997-2000 Contour SVT/Mondeo ST200
All are F73E part number. Water Pump drive on LH Intake.
Nominal lift: 4.79 Intake, 4.82 Exhaust

3.0L 2001-2003 Taurus, 2001-2004 Escape, 2002-2003 MPV, 2001-2005 Tribute
All are 1F1E part number. Water Pump drive on LH Intake.
Nominal lift: 4.29 Intake, 4.68 Exhaust

3.0L 2002 Mondeo ST220
All are 2S7E part number. Water Pump drive on LH Intake.
Nominal lift: 4.74 Intake, 4.81 Exhaust

3.0L 2004-2006 Taurus, 2005 Escape, 2004-2007 MPV
All are 3F1E part number. Water Pump drive on LH Intake.
Nominal lift: 4.73 Intake, 4.81 Exhaust

3.0L 2006-2008 Tribute
RH are 1F1E part number. LH are 6L8E-BA. Water Pump drive on LH Exhaust.
Nominal lift: 4.29 Intake, 4.68 Exhaust

3.0L 2006-2008 Escape
RH are 3F1E part number. LH are 6L8E-A*. Water Pump drive on LH Exhaust.
Nominal lift: 4.73 Intake, 4.81 Exhaust
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Niezłe zestawienie ;)

Mam obecnie zakupione i już zregenerowane głowice (przygotowania do remontu).
Tak czytam różne fora i zastanawia mnie kilka rzeczy:

- Czy montując wałki SVT dużo zyskujemy tak naprawdę, czy to modyfikacja nie warta swojej ceny? Poprawi nam się góra .... ok - ale jednocześnie pogorszy moment na dole ?

- Natknąłem się również na info, że wałki od automata są podobne do tych z SVT - nie widzę ich w tym zestawieniu - czy to prawda ?

Najbardziej zależy mi na poprawieniu dołu, elastyczności do 3500 prm - którymi wałkami mógłbym to poprawić ? :)

P.S. Te seryjne głowice z durateca 25 są fatalnie wykończone tak, jak nie raz pisałeś Tomasz - wkładając palucha w kanał dolotowy można się pokaleczyć o zadziory w środku ;) Jutro idę zakupić jakieś materiały do szlifowania i będę się mocował z tym :)

T

Cytat: KLUSEK w 05.06.2011, 15:23- Czy montując wałki SVT dużo zyskujemy tak naprawdę, czy to modyfikacja nie warta swojej ceny? Poprawi nam się góra ... ok - ale jednocześnie pogorszy moment na dole ?
Któż to wie... pewnie się minimalnie pogorszy.

Cytat: KLUSEK w 05.06.2011, 15:23- Natknąłem się również na info, że wałki od automata są podobne do tych z SVT - nie widzę ich w tym zestawieniu - czy to prawda ?
To chyba nawet ja pisałem, ale pisałem tylko o wydechowych i ogólnie, że "chyba". Ponoć można uzyskać dobre efekty z tymi wałkami, ale trzeba przestawić ssące o kilka stopni. Ogólnie odpuść sobie raczej ten temat, bo to póki co tylko taki "proof of concept".

Cytat: KLUSEK w 05.06.2011, 15:23Najbardziej zależy mi na poprawieniu dołu, elastyczności do 3500 prm - którymi wałkami mógłbym to poprawić ?
Pewnie tymi, które uchodzą za najgorsze, czyli od starszych amerykańskich oval-portów 3.0, ale w sumie nie wiadomo, jakby Twoje ecu zareagowało na bardzo inne wałki. Raczej zostaw po prostu te co masz.

Cytat: KLUSEK w 05.06.2011, 15:23Te seryjne głowice z durateca 25 są fatalnie wykończone tak, jak nie raz pisałeś Tomasz - wkładając palucha w kanał dolotowy można się pokaleczyć o zadziory w środku
To samo masz w UIM-ie. Jak poprawisz kanały i zrobisz porting dolotu to zyskasz trochę i na dole i na górze. Tylko uważaj, żeby nie zrobić sobie progów w drugą stronę, na przeciw przepływowi powietrza, bo wtedy będzie gorzej niż teraz. No i nie poleruj dolotu na lustro (szczególnie kanałów w głowicach), bo będzie się wtedy skraplało paliwo.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

KLUSEK

Dzięki za odpowiedź :)

Oczywiście na lustro nie będę polerował, po prostu wyrównam na tyle ile uda mi się to zrobić (tak, żeby się nie kaleczyć ;) )

arkadius73

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.moranav6racing.com/category.html?CategoryID=36
może się komuś przyda
albo grubo albo wcale

T

Ale tam prawie wszystko jest dedykowane do innego silnika...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club