Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

ccLot

U mnie to wyglądało tak:
1. przed wizytą u Grzesia hamowałem moje wozidło o Zibiego w Ożarowie Mazowieckim.
Wypluło 207 km na IV-ce.
2. U Grzesia na 5. pierwszy pomiar 214 km na V-ce, mówię że bardzo optymistyczna hamownia
3. Następny pomiar na IV-ce i 207 km.
Także bieg ma  duże znaczenie.


TAM

Raczej liczba pomiarów ma znaczenie. Jeśli drugi był chwilę po pierwszym, to nic dziwnego że moc wyszła mniejsza.

ccLot

No właśnie nie bo, w 2,5t na czwórce turbina nie ma czasu się napędzić, tak twierdzi Grzegorz.

TAM

To dotyczy tylko hamowni inercyjnych, na obciążeniowych nie ma to znaczenia. Dlatego na inercyjnych hamowanie uturbionych samochodów ma mały sens.

heko

hamuje na obciążeniówce, więc teoretycznie mógłby dowalić hamulca i zhamować na 3b. ale to nie jest takie proste, problem to przełożenia, straty na napędzie itd.
dlatego w zależności od auta, silnika, skrzyni, należy hamować na odpowiednim biegu
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TAM

Zgadza się, dlatego (jak już wcześniej napisałem) trzeba wybierać bieg o przełożeniu najbliższym 1:1. Wtedy straty są najmniejsze i najmniejszy błąd pomiaru.

KrisSz

Wykresami sie nie jeździ ;-)
Pozdrawiam

K

TAM

Wiadomo, ale bez wykresów itp. nie wystroisz samochodu :-) Generalnie chodzi z reguły nie o bezwzględne wartości mocy i momentu, ale o porównanie co i jak się zmienia po tuningu. Dlatego uważam, że samochód należy testować zawsze w tych samych warunkach i na tej samej hamowni, choć niestety nie zawsze jest to możliwe.

strajkeras

12.10.2016, 11:58 #713 Ostatnia edycja: 12.10.2016, 12:00 by strajkeras
Cytat: heko w 11.10.2016, 21:35
hamuje na obciążeniówce, więc teoretycznie mógłby dowalić hamulca i zhamować na 3b. ale to nie jest takie proste, problem to przełożenia, straty na napędzie itd.
dlatego w zależności od auta, silnika, skrzyni, należy hamować na odpowiednim biegu

czyli jak w volvo t5 jest ten sam silnik, ale inne przełożenia i na trzecim biegu pojedziesz 170km/h to znaczy, ze moc po tym programie na 5 biegu tez bedzie sie roznic? :D

edit. Moze w koncu pyknie 300? :D

TAM

Nie chodzi o 170 km/h tylko o zakres obrotów. Moc powinna wyjść podobna, ale bardzo zwiększa się niepewność pomiaru, można się więc spodziewać odchyłek kilkuprocentowych na plus lub minus.

strajkeras

Nie wiem czy to tutaj o tym pisać, ale w sumie może to być związane ze "złym" tuningiem. W moim 2,5T od pewnego momentu przy przyśpieszaniu, ale tylko w zakresie 2tys obr-3tys można usłyszeć dziwny metaliczny dźwięk, którego wcześniej nie było. Samochód to standardowo wydech+ic+program, dodam, że żadne kontrolki się nie świecą, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny, ani nie ma ograniczonej mocy. Występuje tylko taki nieprzyjemny dźwięk (świst). Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym tutaj?

weksla

Być może uszczelka pod kolektorem wydechowym
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

strajkeras

Cytat: weksla w 28.11.2016, 16:09
Być może uszczelka pod kolektorem wydechowym

Dodam, że to nie mija, niezależnie czy silnik jest zimny czy już rozgrzany.
Jak się tam dostać, żeby to sprawdzić? Od dołu?

mateuszess

10.02.2017, 17:28 #718 Ostatnia edycja: 10.02.2017, 17:33 by mateuszess
Czytam trochę forum ale nadal chciałbym się dowiedzieć co i jak z tuningiem 2,5 st. Chciałbym osiągnąć ok 300 bez ruszania bebechów w silniku. IC duży już jest, na wiosnę nowy wydech 3 cale na przelocie bez kata na 2 tłumikach MF 2,5 cala na tyle. Do tego chciałem wtryski RS założyć ale nie wiem co z turbo. Zakładać Rs czy hybryde st. I czy dolot seria wystarczy na 300

« Dodane: 10.02.2017, 17:30 »

Czytam trochę forum ale nadal chciałbym się dowiedzieć co i jak z tuningiem 2,5 st. Chciałbym osiągnąć ok 300 bez ruszania bebechów w silniku. IC duży już jest, na wiosnę nowy wydech 3 cale na przelocie bez kata na 2 tłumikach MF 2,5 cala na tyle. Do tego chciałem wtryski RS założyć ale nie wiem co z turbo. Zakładać Rs czy hybryde st. I czy dolot seria z wkładka KN wystarczy na 300

« Dodane: 10.02.2017, 17:33 »

Przepraszam za dwie te same wpisy... zawieszka internetu :/

weksla

Przy mocy 300 koni to niestety ale kwestia czasu jak pójdą Ci tuleje. Zrób najpierw blaszki lub jak chcesz na gruno to wkładkę.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps