Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

Rokoś

Cytat: enforte w 10.01.2021, 13:50A jak ktoś nie lubi niczego przycinać to po prostu kupuje chłodniczkę pod numerem części 30751937, która jest identyczna jak RSowa :)

Dobrze wiedzieć, bo jak szukałem kilka lat temu to jedynie mi ta, która podałem wpadła w oko,a  nic podobnego nie mogłem znaleźć, bo ceny były dużo wyższe.... Cos koło tysiaka.

mluki

Problemem w moim Volvo okazał się Boost Solenoid (TCV). Po wymianie na nowy, taki sam jak seryjny auto odżyło. Niestety w dalszym ciągu nie wszystko jest cacy. O ile na benzynie jeździ ładnie (w sensie wreszcie czuć moc), o tyle na LPG wyraźnie go dusi. Wizyta w Czakramie zaowocowała tym, że zdiagnozowano problem z overboostem, szczególnie widocznym przy depnięciu od niskich obrotów (przez co instalacja LPG głupieje). Diagnostyka robiona była rzecz jasna na benzynie, bo na LPG niewiele dało się zrobić.
Zastanawiam się, czy to ten seryjny Boost Solenoid jest po prostu za słaby i przy tym ciśnieniu już nie daje rady, a co za tym idzie jednak trzeba go wymienić na jakiś Heavy Duty?
Czy może problem jest z samą mapą, bo jeśli TCV byłby uszkodzony już na etapie strojenia, to cała mapa może być rozjechana?

Znalazłem dostępny od ręki zawór TCV taki, jak został tu przytoczony, czyli MAC 35A-ACA-DDBA-1BA. Jedyna różnica jaką zauważyłem jest w kodzie "ACA" zamiast "AAA", ale z tego co wyczytałem to literka C oznacza inny rodzaj gwintu (1/8" BSPPL zamiast 1/8" NPT), ale skoro króćce i odpowietrznik są w zestawie, to chyba nie powinno mieć to znaczenia?

weksla

Tak jest to 1:1 to samo względem ST poza powiedzmy dolotem
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

marooo9

Cytat: enforte w 10.01.2021, 13:50A jak ktoś nie lubi niczego przycinać to po prostu kupuje chłodniczkę pod numerem części 30751937, która jest identyczna jak RSowa

hejka - a czy ta z cytatu powyzej tez jest wieksza od seryjnej montowanej w mondku 2.5T ?

enforte

Cytat: marooo9 w 25.01.2021, 23:50hejka - a czy ta z cytatu powyzej tez jest wieksza od seryjnej montowanej w mondku 2.5T ?

Tak patrząc na szybko w katalog, to focus ST i mondeo 2.5t mają taką samą chłodniczkę więc ta podana jest większa.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

marooo9

Planuje podmiane na ta cytowna - tylko zastanawiam sie nad monentem - a mianowicie czy tak z bomby czy przy wymianie oleju lepiej ?
i jak z plynem chlodzocym - ile bedzie ubytku?

Plus czy warto tak uzywke wyplukac nafta i sprawdzic jakos szczelnosc?

enforte

Cytat: marooo9 w 26.01.2021, 10:38Planuje podmiane na ta cytowna - tylko zastanawiam sie nad monentem - a mianowicie czy tak z bomby czy przy wymianie oleju lepiej ?
i jak z plynem chlodzocym - ile bedzie ubytku?

Plus czy warto tak uzywke wyplukac nafta i sprawdzic jakos szczelnosc?

Zmieniałem przy spuszczonym oleju i nie widzę jakiejś lepszej drogi. Z chłodziwem i tak jest sporo żonglowania korkami, żeby pozatykać raz przewody, raz chłodnicę (może zaciski na przewody dałyby radę). Mi to się udało zrobić ze stratą może 1/4L płynu. Pewnie gdybym robił drugi raz to spuściłbym całkiem płyn i sobie na spokojnie ogarnął.

Chłodnicę miałem nową, więc nie płukałem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

sseebbaa1

Zdjęcia: Volvo C70 II, 2.5T, 2006r. - czyli w zasadzie to samo co Focus ST mk2

seryjna chłodniczka oleju  vs  chłodniczka z Volvo z silnikiem D5 [30751937]


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marooo9

btw. zamawialiscie z Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://j-w-racing.co.uk/ ?

jak z dostawa?

TAM

Od lat u nich kupuję, jest to jedna z najlepszych firm tuningowych w UK. Teraz UK jest poza UE, więc musisz się liczyć z tym że zostanie na granicy doliczony polski vat. Niestety do całości, czyli do wartości paczki razem z kosztem wysyłki.

marooo9

jezeli szukam czegos od elevate-a to juz nie wiem czy nie uderzyc lepiej do

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.elevatecars.com/store.html

tylko z US tez troche zejdzie

mluki

No właśnie ja zamawiałem w angielskim Airtecu intercooler (na początku listopada) i w dalszym ciągu go nie otrzymałem. Według informacji, które posiadam, paczka jest po odprawie celnej i czeka na... no właśnie nie wiem na co.

marooo9


TAM

na 99% doliczą vat od wartości łącznie z kosztem wysyłki, który z USA z reguły nie jest mały.

marooo9

damm - a poza

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://j-w-racing.co.uk/

mozna gdzies dostac produkty elevate?