Tuning Duratec'a 2,5Turbo ... co i gdzie szukać?

MAG, 11.06.2011, 19:02 « poprzedni - następny »

MAG

Cisnienia na wtryskach nie sprawdzalismy, a AFR chyba nie był podłaczony, bo defacto strojenia nie było - najpierw pomiary na starym chipie, a poniewaz wyszły problemy, to powrót do serii i znowu pomiary.
Potem podjelismy decyzje, żeby zostaweic serię i szukać rozwiazania problemu i dopiero jak znajdziemy problem, to wtedy zaczniemy walkę z programem od nowa.

Mój wykres z piątku - najpierw próba na czipie, potem powrót do serii

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tutaj porównanie mojego najlepszego wyniku z zeszłego roku (zielony) i wczorajszego od orzeł_man (Bluefin Stage2)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Cytat: MAG w 26.02.2017, 12:52podjelismy decyzje, żeby zostaweic serię i szukać rozwiazania problemu i dopiero jak znajdziemy problem, to wtedy zaczniemy walkę z programem od nowa
Słuszna decyzja. Wykres pod koniec faktycznie wygląda dziwnie. Ale żeby się czegoś więcej dowiedzieć zmierz jeszcze ciśnienie na listwie, AFR (nie trzeba nic podłączać, odczyt oryginalnej sondy wystarczy) i czas otwarcia wtryskiwaczy. Nie wiem jak jest zrobiony soft do S-Maxa, prawdopodobnie ma jakieś sztuczne ograniczenie, ale powinno być coś więcej wiadomo jak zrobisz logi tego co napisałem.

Rokoś

26.02.2017, 14:30 #767 Ostatnia edycja: 26.02.2017, 16:31 by Rokoś
W seryjnym silniku co pamiętam auto szło do 5 tyś obr.,a następnie po przekroczeniu 5 tyś mimo wzrostu obrotów auto przestawało przyśpieszać jak z katalogu producenta :)

serie ci wypluł i po programie  te 250 koni i 400 nm moim skromnym zdaniem całkiem przyzwoity wynik jak na auto bez zmian mechanicznych. Zadziwiający jest nagły spadek po przekroczeniu 5 tyś jak jakaś blokada, może musisz jakiś parametr, limiter przestawić... Ale za to wygląda bezpiecznie :D

Porównaj wykres z moim z ubiegłego roku silnik bez żadnych zmian mechanicznych. Program wgrany gotowy przez znajomego, taki bez szaleństwa. Hamownia była później.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://zapodaj.net/images/25e87c21e6f4e.jpg

Obecnie mam kilka zmian mechanicznych w aucie i czuć, że auto jest dużo sprawniejsze tzn. lepiej jeździ z dołu i ciągnie spokojnie do 6 tyś (więcej  nie kręcę). Ponowna wizyta na tej samej hamowni zweryfikuje moje odczucia. Turbo na zegarze trzyma 1 bara.
Fachowiec spokojnie powinien podbić moc do 270 koni z ładnym momentem.







MAG

Ja mam DP 3", potem zejscie na kat 2,5", rura od kata do rozwidlenia 2,5" (fabrycznie 2,25") na 2x2".
Do tego ECU spacer, lepszy DV, lepszy BS.

Poza silnikiem mam sprzegło i hamowniki od Foki RS

Jak wróce do chaty w Szwecji, to postaram sie odszukać pierwszy pomiar, który był robiony na całkowitej serii, ale na innej hamowni, bo wtedy u Łukasza byli na urlopie.
Mam jakies dziwne wrażenie, że wtedy też cos nie było super na górze wykresu - pamietam tylko, że wtedy wypluł 209kucy, ale momentu nie pamietam.
Jak znajde wykres, to go tu wstawię.


btw - w aucie Orla zrobilismy tez dla sprawdzenia pomiar na czwórce i tam tego odciecia nie było.
Jesli Krzysiek dostał wykres z tego dodatkowego pomiaru, to poproszę żeby tutaj go wstawił.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Jak to, czy to znaczy że robiliście jakieś pomiary na innym biegu niż czwarty?

Rokoś

MAG masz porobione to powinien "iść" dalej , rzeczywiście coś nie gra. :/

mag u mnie jest obecnie:
przerobiona pucha filtra powietrza,
mac3,
dv,
ic RS,
dp 2,75, decat 2.5 reszta seria,
chłodnica oleju z volvo D5 , odpowiednik tej rs.
przydałoby się strojenie.

MAG

TAM, ale przy skrzyni 6-biegowej mierzy sie na 5-tce przecież...
Na 4-ce pomiar jest bardzo krótki i auto jest za slabo obciążone.
A przynajmniej tak mi się całe życie wydawało...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Nieee, mierzy się na czwórce, i to tylko na hamowni obciążeniowej! A może masz w samochodzie jakieś ograniczenie Vmax? Wtedy na 4. biegu nie ujawniłoby się ono.

MAG

Nie mam żadnego ogranicznika.
Zobacz, że u Orła na wykresie jest identyczna sytuacja przy Bluefinie Stage2...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

No ale napisałeś, że w samochodzie Orla nie pojawiło się to odcięcie, gdy samochód był hamowany na czwórce...

MAG

27.02.2017, 21:31 #775 Ostatnia edycja: 27.02.2017, 21:34 by MAG
Mój na czwórce nie był hamowany, cały czas na piątce.
U Orła na piatce wykresy prawie identyczne jak u mnie.
Na czwórce pojechał do konca, ale pokazał o ile mnie pamięć nie myli, w okolicach 230KM...


troche załuję, że po tym Orla pomiarze nie wjechalem sprawdzic co sie dzieje na czwórce u mnie, ale juz i tak byłem spóxniony bo jechałem jeszcze na umówiona wizytę w pilnej sprawie...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

Rozumiem, ale warto to przy najbliższej okazji sprawdzić. Jeśli objaw zniknie, będzie to konkretna wskazówka co się dzieje.

MAG

Jak tylko będę wiedział kiedy zjadę do Gdańska, to zaraz po zakupie biletów na prom umawiam pomiar na 4-ce... ;)

Teoretycznie mozliwe, ze będzie to na Świeta, ale czas pokaże czy to sie uda...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

snafu


MAG

10.03.2017, 11:06 #779 Ostatnia edycja: 10.03.2017, 11:07 by MAG
Na 5-tce jest kiepsko - żeby sensownie przyspieszać trzeba redukowac na 4-kę.

Musze zjechac do Polski na wymiane panoramy i przy okazji chciałem się umówić na strojenie w Poznaniu (tam będę zmieniał dach), ale okazało się, że będę musiał szybciej wrócic do Szwecji i nici ze strojenia.

Będę musiał poczekać zapewne do lata....
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0