Jakie paliwo lejecie do swoich foczek?

decol, 27.12.2011, 21:38 « poprzedni - następny »

steveno

Różnie kwestia co jest w dobrej cenie od 95 przez 98 po raz w miesiącu 100 oktanów dla przeczyszczenia silnika.
Do przodu!!!

Thombike

Fajne macie problemy. Ja trochę zapomniałem jak to było. Więc pozostaje E10 (biododatki), które zajebały mi wtryski w moim Oplu właśnie, albo Super (czyli 98) albo Super Plus, czyli coś jak Verva Racing czy V-Power...mimo wszystko 98 oktanów. I tu jest pytanie...Na pewno nie lać E10...czy na pewno Super czy lepiej Super Plus? Między tymi dwoma jest juz spora różnica w cenie a nie wiem czy jest sens.

lopez

Zawsze leje 95 i nigdy nie miałem problemów, więc po co zmieniać i kombinować :)

wodzmistrz

Spotkałem się z opinią, chyba w internecie, że powinno się lać takie paliwo, na jakie zostało auto zestrojone. Czyli jeżeli standardowo jest zaprogramowane na 95 to powinno się lać 95, bo wtedy, na takim paliwie, silnik ma najwyższą wydajność. A zalanie wyższego oktanowo nie poprawi osiągów, a może nawet niezauważalnie pogorszyć. Jeżeli np. było zestrojone na 98 - wtedy powinno się lać to 98. Było chyba również dodane, że wysokooktanowe paliwa można lać w celu przeczyszczenia wtrysków, jednak rzekomo jako taką najwyższą wydajność uzyskuje silnik na paliwie pod które został zaprogramowany.

Co sądzicie w ogóle o takiej opinii?

PS. Jak byłem z moim autem na chipie to koleś mi powiedział, że mam lać minimum 98, zapewne dlatego, że pod takie paliwo został wystrojony. Miałem okazję jakiś czas temu przekulać się po autostradzie na shell-v-power nitro plus (czy jakoś tak, chyba 100 oktanowe) i różnicy żadnej nie odczułem.
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

TAM

Było już na ten temat sporo powiedziane, ale jeszcze raz przypomnę - Focusy ST/RS są jednymi z nielicznych samochodów, których ECU dopasowuje się do benzyny i wykorzystuje jej potencjał. Niestety większość tunerów nie rozumie (albo rozumie tylko częściowo) zasady działania sterowników ME9 i zamiast wykorzystać ich ogromne możliwości, to ,,walczy" z nimi psując to, co fabryka zrobiła jak należy. W efekcie opcja dopasowywania się do liczby oktanowej jest często wyłączana, a samochód strojony ,,klasycznie", pod konkretny rodzaj benzyny.

wodzmistrz

Dzięki za rzeczowe wyjaśnienie ;) Czyli opinia, jakoby silnik najlepiej pracował na tej dedykowanej benzynie, jest w większości przypadków prawdziwa, nie licząc tych, które potrafią się dostosować.
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

steveno

Cytat: TAM w 27.09.2016, 14:15
Było już na ten temat sporo powiedziane, ale jeszcze raz przypomnę - Focusy ST/RS są jednymi z nielicznych samochodów, których ECU dopasowuje się do benzyny i wykorzystuje jej potencjał. Niestety większość tunerów nie rozumie (albo rozumie tylko częściowo) zasady działania sterowników ME9 i zamiast wykorzystać ich ogromne możliwości, to ,,walczy" z nimi psując to, co fabryka zrobiła jak należy. W efekcie opcja dopasowywania się do liczby oktanowej jest często wyłączana, a samochód strojony ,,klasycznie", pod konkretny rodzaj benzyny.

Jak zawsze Tam ,krótko i na temat:)
Do przodu!!!

HoptoHeaven

witajcie,
Powiedzcie mi, ale tylko serio ile foczka ST wam pali przy spokojnej jeździe, ale też przy jeździe takiej aby ucieszyć ucho i samego siebie? :D

steveno

9-13 norma pałowanie 17l
Do przodu!!!

HoptoHeaven

Dzięki Steveno, czekam do wiosny i zamierzam zakupić fajną foczkę :D

steveno

spoko zacznij szukać juz teraz bo nie łatwo o dobry egzemplarz
Do przodu!!!

Franek

Cytat: TAM w 27.09.2016, 14:15Focusy ST/RS są jednymi z nielicznych samochodów
Wydawało mi się, że obecnie wiekszość współczesnych aut przestawia się w zależności co jest zalane.
Nie orientujesz się jak to jest w Fieście ST?
Ja od początku leje tylko 100 oktanów, z 2 czy 3 wyjątkami jak nie było shella - to wpadło 98.

100 poza tym, że ma inną wartosć oktanową to jest podobno (chociaż na shellu potwierdzili) importowana z Niemcowni, więc jakoś mam większe zaufanie :P

sseebbaa1

16.12.2016, 22:22 #117 Ostatnia edycja: 16.12.2016, 22:24 by sseebbaa1
Generalnie im wyższe oktany, tym słabsza wartość energetyczna paliwa (niższa kaloryczność). Chodzi o to, że przez dodatki uszlachetniające tak naprawdę paradoksalnie obniżamy energię paliwa, ale uzyskujemy za to bardziej liniowe spalanie (delikatniejsze wybuchy :D).
Czytałem, że paliwo 100 oktanowe Shella jest wyjątkiem od tej reguły z tego względu, że do Shell V-Power Racing 100 dodawane jest "coś takiego" co zwiększa ilość tlenu w paliwie. A to ostatecznie pod względem energetycznym daje zysk przewyższający straty wynikające z wysokooktanowości (chodzi o dodatki na bazie eteru, które podobno uwalniają dodatkowy tlen w czasie spalania).

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

steveno

od czasu do czasu leje 100 oktanów dla przeczyszczenia silnika lub do pałowania na co dzień strata kasy o 98 nie wspomne jak nie masz mapy pod 98 szkoda chajsu nie ma różnicy między 95 a 98 tylko 100 oktanów dawało całe 4 konie więcej na hamowni
Do przodu!!!

ST

17.12.2016, 12:02 #119 Ostatnia edycja: 17.12.2016, 12:06 by ST
Kolega, który mnie robił modyfikacje sprawdzał bardzo cierpliwie i dokładnie zachowanie się jego Foczki MK2 ST przedliftowej. Jeździł na 95 i 98 z Orlenu. I na 98 wyszło mu mniejsze spalanie...
Ja od początku jeżdżę tylko na 98, ale nie zwracałem uwagi na zużycie paliwa, ma być radość z jazdy i tyle :)